Ακουστικά, φυσικά και δεν έχει διαφορά ένα 4ης δις αυξημένο με ένα 5ης καθαρό. Εδώ τα ονόματα δεν παίζουν ρόλο.
Στην γενική περίπτωση βέβαια (αν εξαιρέσουμε το αρχικό παράδειγμα που είναι κάπως άτυπο και η ερώτηση εκτός πλαισίου), ο λόγος που χρησιμοποιούνται αυτά τα ονόματα διαστημάτων στη θεωρία, είναι γιατί προσδίδουν συγκεκριμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά που αφορούν μια συγκεκριμένη κλίμακα. Όπως ακριβώς στην αρμονία δεν σε ενδιαφέρουν οι ίδιες οι συγχορδίες και οι νότες, αλλά οι σχέσεις μεταξύ αυτών (I, IV, V, κλπ), έτσι και σε μία κλίμακα - δεδομένου ότι επιβάλλουμε τα ονόματα των 7 νοτών - σε ενδιαφέρει η σχέση και η λειτουργία μεταξύ αυτών.
Όπως αναφέρθηκε ήδη όμως, πολλά από αυτά τα έχουμε επιβάλλει εμείς για να συννενοούμαστε και να ερμηνεύουμε την υπάρχουσα μουσική (αυτό είναι και ένα μεγάλο κομμάτι της μουσικής θεωρίας ούτως ή άλλως...), και άρα δεν έχει τόσο σημασία, ή κάποια σημαντική θεωρητική-φιλοσοφική αξία.
Το σχόλιο σχετικά με το κάτα πόσο οι κλίμακες σχετίζονται με την αρμονική σειρά και την "φύση" είναι πραγματικά ενδιαφέρον. Αν και δεν γνωρίζω εθνομουσικολογικά την εξέλιξη των διαφόρων κλιμάκων άνα τον κόσμο, νομίζω ότι υπάρχει μια σύγκλιση σε διαστήματα όπως η οκτάβα ή η πέμπτη, τα οποία προκύπτουν ευδιάκριτα απ'την αρμονική σειρά. Οι συγκερασμένες κλίμακες είναι ένας μαθηματικός συμβιβασμός και δεν συμπίπτουν με τα τέλεια Πυγαγόρεια διαστήματα, παρόλα αυτά υπάρχουν διάφορες θεωρίες-υποθέσεις που θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί ίσως στη Δύση καταλήξαμε στα συγκεκριμένα διαστήματα.
Π.χ., ή αντίληψη μιας αρμονικής σειράς σαν ένα ενιαίο ακουστικό αντικείμενο και η ταύτιση των σειρών (π.χ. μεταξύ δύο διαφορετικών ντο) ως ίδιες "νότες", ή για παράδειγμα η έννοια των καθαρών διαστημάτων και η ιεράρχιση αυτών μέσα από μοντέλα όπως το frequency interference ή το neural firing rate coincidence - τα οποία όλα συγκλίνουν στους ίδιους απλούς λόγους, σχετίζονται με βιολογικές ακουστικές/ψυχοακουστικές ιδιότητες.