Καλησπέρα στην ομάδα.
Χαίρομαι που είμαι πλέον μέλος . Παρακάτω περιγράφω την εμπειρία μου με την ελπίδα να ανταλλάξουμε απόψεις.
Έχω περάσει από διάφορα στάδια στον ήχο μου, απο πιτσιρικάς με Zoom πεταλιέρα μεχρι πετάλια με λάμπες, πεταλάκια, τιμόνια, γκάζια, συμπλέκτες και όλα αυτά που για άλλους είναι πεταμένα φράγκα αλλά για εμάς είναι τουλάχιστον sex toys! Είχε βρει πάντως η μάνα μου έναν τρόπο να προσπαθεί να με πείσει να βγάζω καλό βαθμό με αντάλλαγμα να σπονσοράρει συνεχώς τα μουσικά μου καπρίτσια, όποτε το επέτρεπε το κομπόδεμα. Είχε φτάσει να είναι ο μουσικός εξοπλισμός μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού (χαχα). Τα χρόνια πέρασαν και ακόμα και τώρα στα 40 μου, δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα παρά μόνο ότι τα αγοράζω μόνος (πάλι καλά) . Το ιερό δισκοπότηρο του απόλυτου ήχου θα το ψάχνω μέχρι να κουφαθώ ή να αποφασίσω ότι δεν φταίει μόνο ο ήχος αλλά και το ανεπαρκές παίξιμο μου (;;; φακ... δεν πιστεύω ότι έγραψα κάτι τέτοιο).
Στο θέμα μας. Ο τελευταίος εξοπλισμός ήταν: κιθάρα PRS 513, μια προενίσχυση rack mount της μαμάς Mesa η V-TWIN, ένα G-Major, μια λαμπάτη κεφαλή CRATE (BV120) που χρησιμοποιούσα μόνο το τελικό στάδιο στο return, μια καμπίνα 4x12 της Laney ή μία 4x10 της Hartke και τέλος κάποια πεταλάκια (VOX, tube screamer, plexi tone, Dunlop Wah κ.α.). Αποφάσισα λοιπόν ότι κουράστηκα να κουβαλάω ένα φορτηγό πράγματα και να γελάει ακόμα και ο ντράμερ της μπάντας ενώ οι τένοντες μου έκλαιγαν όταν κυρίως παίζαμε σε μαγαζί με σκάλα για τον πρώτο. Με μια μικρή έρευνα και χωρίς να δοκιμάσω τίποτα(μένω Χίο που να τρέχεις Αθήνα), βγάζω πιστωτική και με 12 άτοκες αγοράζω το HELIX (1400 ευράκια) και το frfr Headrush 1x12 (350 ευράκια). Χαρές και πανηγύρια μέχρι να έρθει λες και αγόρασα κάνα Jumbo 737. Τελικά και μετά από αναμονή με τα μπερδέματα της πιστωτικής ήρθε η ώρα να κουμπώσω αδερφέ στο όνειρο. Αμ δε. Πέρασαν 2, 4 , 6 μήνες ψάχνοντας, διαβάζοντας στο ίντερνετ, σπαταλώντας αμέτρητες ώρες παίζοντας (ξέρετε αυτό το σπαστικό που παίζεις 5 νότες και με την πένα στο χέρι πειράζεις κουμπιά και ξανά μανά, δίχως αύριο) και σπάζοντας τα νεύρα του γείτονα και της κοπέλας μου που δεν μπορούσε ασφαλώς να καταλάβει για ποιό λόγο δεν με έβλεπε. Μα έχω live και δεν έχω φτιάξει έναν έστω έναν ήχο ακόμα, τι δεν καταλαβαίνεις;;; Το αποτέλεσμα ήταν να παίξω στο live με κατεβασμένα τα μούτρα γιατί άκουγα μια λάσπη και την επόμενη να χάσω και το γκομενάκι (άσχετο με τον ήχο μου αυτό πιστεύω ).
Μετά από αρκετά λεφτά σε αγορες irs (προσομοίωση καμπινών) από Ownhammer, ML sound Lab, Choptones (οι πιο τίμιοι κατά την άποψη μου) αλλά και από άλλους που πουλούσαν μεμονωμένα presets (ότι του φανεί του λωλοσταφανή ), δεν μπόρεσα να πάρω έναν πραγματικά καλό ήχο κυρίως στα γκάζια. Τόσο στο ρυθμικό κομμάτι όσο και στο σόλο. Στα καθαρά είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα. Τα εφέ του θεωρώ ότι είναι πολύ καλά, καλύτερα από το G-major. Για να είμαι δίκαιος, είναι αρκετά εύχρηστο στο live. Μπορείς να αποθηκεύεις για παράδειγμα 4 ήχους σε κάθε preset και να μπορείς να ανοιγοκλείνεις ότι stomp θέλεις. Μπορείς να κάνεις τα πάντα…εκτός από το να έχεις έναν ωραίο ήχο που να καθαρίζει και να μην μπλέκει τονικά με τους υπόλοιπους. Να έχει αρμονικές και να μην είναι σαν κομπρεσαρισμένος ενώ δεν έχει πουθενά κομπρέσορα. Και να μην έχει το φαζάρισμα του ψηφιακού. Που βάζεις φίλτρα υψηπερατά και βαθυπερατά και εξαφανίζεται από τη μια το τζιτζίκι και από την άλλη γίνεται μουντό. Άσε σου λέω μεγάλος αγώνας.
Τέλος να σημειώσω ένα άλλο περίεργο με τα ηχεία frfr. Αλλάζει δραστικά ο ήχος με την απόσταση του από το αυτί σου. Επίσης ανεβάζοντας την ένταση είναι λες και έφτιαξε άλλος τους ήχους που μέχρι πρότινος ορκιζόσουν ότι εσύ αποθήκευσες, Αυτό όμως σε αναγκάζει να πρέπει να φτιάχνεις ήχο κοντά σε εντάσεις live. Πολύ κουραστικό. Επίσης αυτό που φτιάχνεις στο σπίτι με αυτό που θα δώσεις στον ηχολήπτη με xlr, δεν έχει καμία επαφή. Τελικά δίνω στην κονσόλα με την έξοδο xlr που έχει το ηχείο και βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση.
Μετά από όλα αυτά έχω ήδη αρχίσει να σκέφτομαι να ξεκινήσω ξανά γυμναστήριο. Δεν το γλιτώνω το κουβάλημα. Σκέφτομαι να γυρίσω ξανά στο αναλογικό μου κρησφύγετο και να κρατήσω το Helix μόνο για προσέσσορα και midi controller. Δεκτές όλες οι γνώμες.
Υ.Γ.: Παίζω Ελληνικό και ξένο rock από ΄80 μέχρι και σήμερα.
Αν κάποιος από εσάς έχει να προτείνει κάποιο τρόπο να βελτιώσω τον ήχο από το HELIX, θα χαρώ πολύ να ακούσω την άποψη του. Ίσως δεν κάνω εγώ κάτι σωστά και αξίζει να του δώσω άλλη μία ευκαιρία. Εξάλλου κάθε αυτί είναι διαφορετικό και με άλλες απαιτήσεις . Όλα τα παραπάνω περιγράφουν την δική μου εμπειρία και το δικό μου γούστο.
Ευχαριστώ και συγνώμη για το μακρόσυρτο της δημοσίευσης.