Γεια χαρα σε ολους και καλη χρονιά!
Πρώτο μου σχόλιο στα φόρουμ μετα απο πολλάααα... χρόνια που ειμαι στο νοιζ.
Πολυ όμορφη η δουλειά ως προς το εικαστικό που βλέπω και καταλαβαίνω.
Θελω να γράψω εδώ εναν τρόπο που ανακάλυψα τυχαία για "φυσικο" look μαυρίσματος στο γυμνό ξύλο που θέλουμε να κάνουμε relic. Το πυρωμα δίνει εναν συγκεκριμένο τόνο που δε μοιάζει να προήλθε από ιδρώτα ή φυσική κακουχία κατ'εμέ!
Μια φορά έκανα γυάλισμα ταστων με μια metal polish αλοιφή.. η γνωστή διαδικασία που τα τρίβεις οσο πιο δυνατά μπορείς κι αν το κάνεις με το χερι σε 6-7 όργανα, σε τρεις μερες δεν εχεις αγκώνα! Αυτο το τρίψιμο λοιπόν, αφήνει μια μαυρίλα να το πω απλα στο πανί οπως πολλοί μάλλον θα έχετε δει. Κατά τη διαδικασία του setup χρησιμοποιώ πολλα διαφορετικά πανακια για την εκάστοτε διεργασία, ομως εκείνη τη φορά, απρόσεκτος κι ενω κοιτούσα παράλληλα ενα λάιβ του Roben Ford στο λάπτοπ, παίρνω το ιδιο πανι και ξεκινάω να τρίβω την maple ταστιερα του φίλου η οποία ειχε ήδη διώξει το coating της στα σημεία που γινόταν το έντονο βιμπρατο με συνέπεια να μαυρίσει μόνο σε αυτα αφού προφανώς και η μεταφορά απο πανί θα μπορούσε να συμβεί μόνο οπου αυτο συναντούσε πορώδες ξύλο.
Αφου αγχωμένος του έστειλα φωτό και τον Ρώτησα αν θέλει να βρω τρόπο να επαναφέρω το look της ταστιερας εκείνος απεναντίας μου ειπε να κανω ετσι και την πισω μεριά του μπράτσου.
Εγω ακόμα δοκιμάζω την τεχνοτροπία αυτη στα διάφορα ρεταλια μου που προφανώς αποδίδει διαφορετικά ανάλογα τον πόρο του ξύλου. Το καλο ειναι ομως οτι δεν μπορει να σου "ξεφύγει" το μαύρισμα. Φαινόταν πολύ φυσικό και όμορφο το αποτέλεσμα και μπορώ να πω οτι μου έλυσε κι εναν προβληματισμό για τη σκέψη χρήσης water based stain σε όργανο που δεν έφτιαξα ο ίδιος ωστε να μπορω να ελέγχω εξαρχής την υγρασία του, απο που ξεκινάει και πού αυτή καταλήγει. Κατα τον νόμο του equilibrium η υγρασία στο τέλος διαδίδεται παντού μεσα στο ξυλο μέχρι να κατανεμηθεί ομοιόμορφα. Αρα απ τη στιγμή που παλεύουμε για ενα όργανο να κρατηθεί μέσα στο 6-8% υγρασία κατά την κατασκευή και πριν τη θωράκιση απ τους εξωγενείς παράγοντες, γιατί να ρίξεις επιπλέον νερο στα σημεία που μένουν αθωρακιστα πριν το τελικό coating?
Θα μπορούσε να πει κάποιος οτι κακώς μοιράζομαι κάτι τέτοιο απ τη στιγμή που εχω μια επαφή με ανακατασκευές κλπ, όμως επειδή οι ιδέες ειναι πολλές και λίγες μόνο απο αυτές αφορούν όργανα που υπάρχουν απ το τέλος του εμφυλίου, προτιμώ να δω ενα νέο βιντεάκι απο Ελληνα τεχνικό που θα εξελίξει δική του τεχνοτροπία.
Φιλικά, Νίκος Μ.