Προς το περιεχόμενο

asgartha

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    50
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Bio

  • Τόπος
    Athens

Συμμετοχή asgartha

2

Φήμη

  1. Εισαγωγή: Το παρακάτω κείμενο είναι η απάντηση μου σε μία ερώτηση σχετική με τα μαθήματα φωνητικής. Παράθεση από: FrosT Από αυτά που ακούω καταλαβαίνω πως εχεις αυτό που λέμε μία σωστή φωνή. Δηλαδή κουρδίζεσαι σωστά και μάλλον έχεις και ένα λογικό εύρος , εφ όσον πιάνεις νότες χωρίς να στονάρεις ή να κάνεις "κοκοράκια". Ωστόσο η απουσία τεχνικής μπορεί να αποβεί μοιραία εάν τραγουδάς μερικές ώρες την εβδομάδα. Μην νιώθεις άσχημα, κανείς δεν έχει τεχνική..... Και όλοι μας συνήθως φωνάζουμε, για να μην πως γκαρίζουμε, όταν θέλουμε να μας θαυμάσουν "τι ωραία φωνή που έχουμε". Συχνά διότι κάπως έχουμε ταυτίσει το δυνατή φωνή με το καλή φωνή. Η αληθεια είναι πως η δυνατή σου φωνή -αυτή που κατά 90% χρησιμοποιείς και εσύ δλδ- είναι μία φωνή που δεν είναι τραγουδιστική, αλλά προορίζεται μόνο για τη λαχαναγορά, ως εκ τούτου εάν τη χρησιμοποιείς στο τραγούδι έρχονται κάλοι, πολύποδες και άλλα συμπαθή θέματα στις χορδούλες σου. Για να αποφύγεις αυτόν τον κίνδυνο, χρειάζεσαι μαθήματα φωνητικής τοποθέτησης....όπου θα σου μάθουν πως να μην τραγουδάς με "λαιμό", αλλά να παράγεις πιο καθαρά και αβλαβώς τις νότες σου. Παράλληλα θα μάθεις πως να έχεις ενιαίο ηχόχρωμα και ένταση σε όλη σου την έκταση , πως να ενοποιήσεις τα ρετζίστρα σου, πως να χρησιμοποιείς μεικτή φωνή, πως πως πως πως.... Τέλος, εάν πέσεις σε διαβασμένο στο είδος σου δάσκαλο, ίσως να σε βοηθήσει και στην έκφραση και στο φραζάρισμα..... Γενικώς νομίζω πως όποιος θέλει να τραγουδίσει καλά είναι να πάει σε δάσκαλο για να σώσει και τη φωνή του και τα αυτιά μας. Τώρα το σπίτι ή ωδείο είναι δικό σου θέμα. Εγώ ένα πράγμα θα σου πω.... Απέφυγε τα συνοικιακά μικρά ωδειάκια γιατί μαζί με τις τιμές πεφτει και η ποιότητα πολύ. Και στην φωνή ειδικά, δεν κάνουμε εκπτώσεις....διότι να ξέρεις ένας κακός δάσκαλος φωνής θα σου κάνει 10 φορές γρηγορότερα κακό στις χορδές σου από ότι θα έκανες εσύ από μόνος σου χωρίς μαθήματα..... Οπότε προσοχή προσοχή προσοχη και ο κανόνας που ΚΑΡΑισχύει εδώ είναι το ότι πληρώνεις παίρνεις...... Ακουλούθησε το ένστικτό σου και εάν στο 3ο μάθημα δεν είσαι ικανοποιημένος να τη κάνεις με ελαφρά.... Παράθεση από: FrosT στις 19:45 - 30/12/09 Ισως να μην χρειάζεται να επεκτείνεις το εύρος σου.... Απλά να το ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ. Περι κακών "δασκάλων" φωνητικής και άλλων περίεργων φαινομένων λοιπόν..... 1. Σε ότι έχει να κάνει με το γρέζι.... Μάλλον αυτό που βάζεις δεν είναι γρέζι, καθώς το γρέζι είναι κάτι είτε φυσικό που υπάρχει πάντα-συνήθως στις μαύρες φωνές- είτε παθολογικό -όταν οι χορδές δεν μπορούν να κλείσουν εντελώς όπως πχ. λόγω κομβίων-. Η βρωμίλα αυτή που βάζεις τέσπα είναι ΣΙΓΟΥΡΑ λαρύγγι....και άρα επιβλαβής οπότε το νού σου. 2. Η ανθρώπινη φωνή χωρίζεται σε 3 registri ..... Στηθική, Μεσαία και Κεφαλική ή αλλιώς Chest voice, middle voice, head voice. Το κάθε είδος φωνής ενεργοποιεί διαφορετικά αντηχεία του σώματος, από εκεί και παίρνει το όνομά του. Εννοείται πως η στηθικη έχει να κάνει με τις χαμηλές συχνότητες (με τις μπάσες νότες) και η κεφαλική φωνή με τις ψηλές. Ανάμεσα σε αυτά τα registri υπάρχουν τα passaggi , τα περάσματα.... Τα μεγαλύτερα προβλήματα με τη φωνή μας τα παρουσιάζουμε στα περάσματα και το όλο θέμα είναι πως θα εξομαλυνθούν τα περάσματα. Ανάλογα με το ΠΟΥ αλλάζεις registro αλλά και με το που έχεις ευκολία ή Timbro "χρώμα" κατατάσσεσαι σε ποιο είδος της ανθρώπινης φωνής ανήκεις. Οι περισσότεροι άνθρωποι ΔΕΝ ανεβαίνουν στην κεφαλική τους φωνή διότι τους φαίνεται γελοία. Η αλήθεια είναι πως τα άλλα 2 είδη φωνής τα χρησιμοποιούμε ΚΑΙ όταν μιλάμε (στηθική φωνή πχ είναι η κλασική sexy φωνή που χρησιμοποιούν οι 090 κοπέλες) ενώ συνηθως μιλάμε με τη μεσαία μας περιοχή. Εάν προσπαθήσεις να "κοροιδεψεις" μία τραγουδίστρια όπερας, θα ανεβείς στην κεφαλική σου φωνή. Επειδή δεν την χρησιμοποιούμε συχνα την κεφαλική μας φωνή , μας φαίνεται χαζή και μικρή σε όγκο. Με τα μαθήματα όμως τη χτίζεις και αυτή. Υπάρχουν 2-3 νότες στα περάσματα, που μπορούμε να τις πούμε και με τη μεσαία και με την κεφαλική περιοχή της φωνής για παράδειγμα..... Το σε ποιά νότα αλλάζεις registro είναι επίσης σημαντικό. Εσύ το πιθανότερο που κάνεις είναι ότι νοτες που ανήκουν στο head voice πιέζεσαι και στριγγλίζεις να τις ωγάλεις με τη μεσαία φωνή γιατί σου ακούγονται πιο γεμάτες εκεί, ή γιατί απλά αυτό ξέρεις να κάνεις.... ΑΠλά πρέπει να ανεβείς στο άλλο σου registro.... Online, κατέβασε με τον "γνωστό τρόπο" τα μαθήματα τοy Bred Manning (θέλει υπομονή, είναι 6-7 cd και....Αν μή τι άλλο θα καταλάβεις τις διαφορές ανάμεσα στα registri σου....), μάθε για το Speech Level Singing , πάρε βιβλία από το Amazon, και γενικά ενημερώσου τόσο για την ανατομία του οργάνου σου όσο και για τις τεχνικές που υπάρχουν. Είναι ο μόνος τρόπος που έχεις ΚΑΙ να μάθεις και να τσεκάρεις τους τσαρλατάνους δασκάλους.... Να σου δώσω ένα παράδειγμα..... ¨Εκανα σε ένα μικρό ωδείο "φωνητική" για 6-7 μήνες όπου υποτίθεται πως είμαι Alto και με δυσκολία ανέβαινα πάνω από το μεσαίο σόλ.... Οταν γράφτηκα σε ένα ωδείο της προκοπής , όπου διδάσκει μία από τις καλύτερες Jazz φωνές της ελλάδας σήμερα, η οποία έχει κάνει και πολλά χρόνια κλασσικό τραγούδι.... Προέκυψε πως είμαι μάλλον Soprano Lyrico-dramatico. Και πήρα "μπόνους" μία ακόμη οκταβούλα στην έκτασή μου από το πρώτο κιόλας μάθημα μαζί της.... Απλά η "δασκάλα" που είχα παλαιότερα δεν με ανέβαζε στο 3ο ρετζίστρο μου επειδή είχε άγνοια η καημένη και προφανώς φοβόταν πως θα μου έκανε κακό στη φωνή με την μαύρη ασχετίλα της. Πολύ έντιμο βέβαια από πλευράς της, γιατί για σκέψου να με ανέβαζε κάπου που δεν ήξερε πως να με πάει..... Να ξέρεις πως οι δασκάλες του "μοντέρνου" τραγουδιού, "έντεχνου" και δε συμαζέυεται έχουν μεγάααααλες πιθανότητες τσαρλατανισμού και ασχετοσύνης....ΔΙότι οι δασκάλες κλασικού....έ ....8 χρόνια μέχρι το δίπλωμα όλο και κάτι μάθανε Ασε που για να πεις κλασικό ρεπερτόριο ΠΡΕΠΕΙ να χεις τεχνική, αλλιώς δεν.... Αλλά και πάλι.... άλλο ξέρω να τραγουδώ εγώ για τον εαυτό μου, και άλλο ξέρω να διδάξω.... Ξανά υπογραμμίζω...... Μάθε, ενημερώσου, και εν τέλει...πλήρωσε... όλα κοστίζουν.... Στη θέση σου για να είμαι ασφαλής θα χτύπαγα ένα από τα εξής ωδεία που είναι σοβαρά μέχρι το κόκαλο Νάκας, Φακανάς, Αθηνών, Εθνικό-το κεντρικό στη Βάθης όχι τα συνοικιακά-, Ελληνικό, Athenaum και ασχολούνται με τη σύγχρονη μουσική σε ψηλό επίπεδο, και που μπορείς να βρείς τα μεγαλύτερα και καλύτερα ονόματα στη μουσική του σήμερα. (Η σειρά αναφοράς είναι τυχαία, προς αποφυγή παρεξηγήσεων...και όχι δεν πάω στον νάκα εγώ) Αλλιώς θα πρόσεχα πολύ σε ποιον δάσκαλο θα εμπιστευόμουν το μέλλον της φωνούλα μου Για να παρακολουθήσετε όλη την συζήτηση μπορείτε να πάτε http://www.noiz.gr/index.php?topic=173388 Ημ/νία: 01:28 - 23/05/10
  2. Δεν έχω ακούσει για κανένα studio phonetics. Κατά καιρούς ξεφυτρώνουν διάφορα "studio" / "εργαστήρια" φωνητικής, τα βλέπω εδώ και εκεί, σε ισόγεια, σε υπόγεια, με μεγάλες νέον πινακίδες κ.ο.κ. Παρ' ότι δεν αποκλείω να το έχει δημιουργήσει κάποιος αξιόλογος συνάδελφος (και εγώ εάν κάποτε ανοίξω έναν χώρο για να κάνω μαθήματα δεν θα είναι καμμία βίλα) γενικώς τέτοιου είδους ονόματα με υποψιάζουν. Στη θέση σου θα το έψαχνα. Δεν μας έχεις δώσει ένα link ή ένα κάτι τέλος πάντων. Ψάξε στο google ποιός το έχει, τι έχει κάνει αυτός που έχει, άκουσέ τον στo youtube εάν τον βρείς εκεί, μάθε ποιούς είχε δασκάλους, πήγαινε για ένα διερευνητικό ραντεβού και ΡΩΤΑ πράγματα, δικαιούσαι να ξέρεις. Αυτό δεν σημαίνει πως όποιος είχε καλό καθηγητή είναι καλός τραγουδιστής ή έγινε καλός δάσκαλος, αλλά τουλάχιστον δείχνει μία σοβαρότητα από την πλευρά του στο ζήτημα των σπουδών. Ενα σημαντικό κομμάτι που θέλω να τονίσω εδώ είναι το εξής. Είναι ένα πράγμα ο "καλός τραγουδιστής" δηλαδή ένας άνθρωπος που τραγουδάει καλά, και που συνήθως αυτό συμβαίνει επειδή απλά είχε "γενετικές" ή "φυσικές" ευκολίες με τη φωνή του, .... και ένα άλλο πράγμα ο "καλός δάσκαλος τραγουδιού" . Αυτός πρέπει να έχει σπουδάσει, ΟΧΙ γιατί σπουδάζοντας γίνεσαι καλός τραγουδιστής (μπορεί να μη γίνεις ποτέ) αλλά επειδή απλούστατα αποκτάς κατανόηση του φωνητικού μηχανισμού. (η τουλάχιστον θα έπρεπε). Η φωνή είναι το πιο δύσκολο όργανο διότι είναι μέσα στο σώμα σου. Δεν μπορώ να σου δείξω πως να ακουμπήσεις τα δάχτυλά σου στα πλήκτρα ή στην ταστρίερα, ποιά είναι η σωστή θέση κ.ο.κ. Για να μπορέσω να σε βοηθήσω, θα πρέπει εγώ η ίδια πρώτα να έχω καταλάβει τι συμβαίνει στο σώμα μου οταν τραγουδώ, να το έχω μελετήσει και αναλύσει για να στο εξηγήσω και εσένα και να το κάνεις "σωστά" . Ενα άλλο ζήτημα ΠΟΛΥ σημαντικό για εμένα είναι ο δάσκαλος φωνητικής να είναι μουσικός και όχι τραγουδιάρης. Μόνο έτσι θα σπάσει το στερεότυπο που υπάρχει σχετικά με τους άμουσους τραγουδιστές. Πρέπει να μπορεί να σε διδάξει στοιχειωδώς θεωρία της μουσικής, ώστε να μπορέσεις να κατανοήσεις τα chord changes, την αλληλουχία συγχορδιών σε ένα κομμάτι, το μέτρο του κομματιού (εάν είναι 4/4, 3/4), τον ρυθμό του κομματιού (εάν είναι μποσανόβα ή ζειμπέκικο) κ.ο.κ. Να σου τα εξηγήσει αυτά. Οχι να ξέρεις πως το ζειμπέκικο της Ευδοκίας είναι ζειμπέκικο γιατί έτσι μου είπαν. Να καταλαβαίνεις ώστε να μπορείς να τα βρίσκεις μόνος σου στο μέλλον. Εάν δεν ξέρεις τι είναι ματζόρε, μινόρε, εβδόμης και ντιμινουίτα (πολύ βασικές και γενικές ποιότητες συγχορδιών), πως θα μπορέσεις να μελετήσεις τις κλιμακες που περνάνε πάνω από αυτές τις συγχορδίες για αυτοσχεδιασμό κ.ο.κ. Εαν δεν ξέρεις τι εστί μουσική κλίμακα, πως θα μπορέσεις να πεις στους μουσικούς που σε συνοδεύουν "από που το λές"? Συνήθως οι ραγουδιστές νομίζουν πως το λένε από εκεί που είναι το πρώτο ακόρντο του κομματιού. Εμ έλα που δεν είν' έτσι όμως. Εάν δεν ξέρεις τι είναι ελειπές μέτρο και τί είναι τέμπο, πως θα μπορέσεις να μετρήσεις τη μπάντα, για να μπεί στην αρχή του κομματιού? Ε? Ε? Γενικώς ψάξε το καλά, και απαίτησε να μάθεις πόση μουσική γνώση έχει ο Χ, Ψ δάσκαλος πριν να δεσμευτείς. Θέλεις κάποιον που να είναι μουσικός που τραγουδάει. Συνήθως οι κλασικές τραγουδίστριες έχουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο μουσικότητας, αλλά όταν πάμε σε λαικο-πόπ ιδιώματα ξεχειλώνει πολύ το πράγμα. Προσοχή λοιπόν ;)
  3. Καλησπέρα, θέλω να κάνω ένα service στο stage piano μου ( Μ-audio po keys 88 sx). Εχει 2 προβλήματα.... Τα πλήκτρα C4 , D4 Δεν έχουν πλέον velocity. Οσο χλιαρά ή όσο δυνατά και να τα πατήσω, δίνουν φούλ γκάζια. Πράγμα που με αναγκάζει να να αφαιρώ το velocity γενικά από όλο το keyboard, πράγμα που σημαίνει πως παίζω φλάτ χωρίς δυναμικές. Το sustain λειτουργεί μόνο τις μισές φορές. Δεν είναι πρόβλημα του πεταλιού, διότι έχω 2 πετάλια, αυτό που είχε το όργανο μέσα στο κουτί και είναι τετράγωνο και περίεργο, και ένα πιο "πιανιστικό" που αγόρασα.... Το sustain έχει πρόβλημα και με τα δύο πετάλια, άρα είναι πρόβλημα του οργάνου και όχι του πεταλιού. Οπως καταλαβαίνεις πιάνο χωρίς δυναμικές και sustain εξ ορισμού δεν είναι πλέον πιάνο. H Ελίνα που είναι η αντιπροσωπία της M-audio θα είναι κλειστή για όλο τον Αύγουστο. Υπάρχει κάποιος άνθρωπος που κάνει service κάπου στην Αθήνα? Επίσης έγω ένα electronic organ, αγορασμένο το 91 νομίζω... είναι ένα Yamaha HE6. Σε αυτό η μπασοπεταλιέρα τα έχει φτύσει, καθώς κάτι "λαστιχάκια" που προφανώς έπαιζαν λειτουργικό ρόλο, έλιωσαν και τα έβρισκα στο πάτωμα καθώς οι δεκαετίες περνούσαν. Εχουν πέσει και 4 πλήκτρα από τα κλαβιέ του. Αν εξαιρέσουμε το οτι από τα μπάσα δεν παίρνω καθόλου ήχο, (πιστεύω πως τα λαστιχάκια σηκώνανε τα πετάλια, και τώρα που έλιωσαν και τα πετάλια πέσανε, δεν μπορούν να λειτουργήσουν) κατα τ' άλλα είναι οκ... Αλλά τι organ είναι χωρίς μπάσα. Ο Νάκας μου είπε πως πρέπει να το λύσω και να το πάω η ίδια στην Παιανία και ΙΣΩΣ να φτιάχνεται.... (πράγμα που δεν παίζει να κάνω, κατ' αρχήν δεν έχω αυτοκίνητο και δεν αγγαρεύω άνθρωπο να μου μεταφέρει ολόκληρο όργανο). Για το συγκεκριμένο όργανο, θέλω να πω πως είναι ΘΗΡΙΟ, και οκ... μετά από 20+ χρόνια θέλει το service Του, λογικό είναι... αλλά έχει συμπεριφερθεί άψογα. Ξέρουμε κάποιον που να ξέρει και από όργανα, και που να κάνει επισκέψεις κατ' οίκον καθώς δεν μετακινείται αυτό; ΥΓ. Επίσης θέλω να γκρινιάξω για την M-audio... Πρίν από το stage piano της, είχα αγοράσει ένα 88άρι midi controller της m-audio to Kestation 88 es. Χάλασε μέσα σε 4 μήνες. Επειδή για να παίρνω ήχους το συνέδεα με ένα module synth παμπάλαιο της korg που είχα αγοράσει μεταχειρισμένο, φαντάστηκα πως το πρόβλημα θα ήταν το module synth. Πήγα στο bon studio και πλήρωσα πολλά θεωρώ χρήματα, μόνο και μόνο για να μου πούνε πως το synth είναι μια χαρά. Οπότε έφταιγε το keyboard... Το πήγα στην Ελίνα, το κρατήσανε κανα δεκαπενθήμερο, και μου είπανε πως δεν φτιάχνεται και πως θα μου δώσουν ένα νέο. ¨Ηταν από μια σειρά που βγήκε ελλατωματική. Είπα, άστο... ας πάρω το stage piano τους, να είμαι σίγουρη. Το έχω τώρα 4 χρόνια νομίζω. (τα 2 λείπω Αγγλία). Το stage piano έχει χρησιμοποιηθεί ΕΛΑΧΙΣΤΑ και τα έχει ήδη φτύσει. Νομίζω πως ΔΕΝ πρόκειται να ξαναγοράσω M-audio για κανέναν απολύτως λόγο.
  4. Καλημέρα yameth, και σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Με όλο το σεβασμό που σου έχω, καθώς έχω διαβάσει πολλές φορές άρθρα σου κατατοπιστικότατα, οφείλω να απαντήσω στα παραπάνω συντόμως. Θα πω λοιπόν, πως το ίδιο το Noiz έχει μία σταθερή παράγραφο που εφιστά την προσοχή των χρηστών στον τρόπο "ομιλίας". Οποιοσδήποτε ενήληκας έχει χρησιμοποιήσει το ίντερνετ για 1 μήνα, θα πρέπει να ξέρει πως ίδιον του γραπτού λόγου είναι πως δεν μεταφέρει ύφος ποτέ, και ως εκ τούτου γίνεται εύκολα παρεξηγίσημος. Επίσης ο πληθυντικός νομίζω πως δεν με αφορά, καθώς δεν παρεξηγώ "τα παιδιά" γενικώς και αορίστως, αλλά έναν και μόνο συγκεκριμένο άνθρωπο, και για πολύ καλούς και έγκυρους λόγους, τους οποίους είμαι σίγουρη πως θα διάβασες πριν να διαγραφούν, για αυτό και θεωρώ όχι και τόσο σωστό να αποδίδεται το ζήτημα αποκλειστικά και μόνο στην "προσωπική μου ευθιξία" ή "έλλειψη χιούμορ". Περιέργως πως, σε αυτή τη χώρα, συχνά οι άνδρες απλά κάνουν πλάκα και οι γυναίκες απλά είναι υστερικές και ευερέθιστες ή αλλιώς "δε σηκώνουν μύγες στα σπαθιά τους". Τελικά δεν είμαι καθόλου σίγουρη για το ποιά πλευρά είναι αυτή που δεν έχει αίσθηση του χιούμορ, ή απλούστερα αίσθηση μίας γενικής και στοιχειώδους παιδείας, και κοινωνικές δεξιότητες. Δεν με θεωρώ εύθικτη ή εύφλεκτη, και γενικώς προσέχω τα φραστικά μου, ιδίως όταν γράφω και ξέρω πως εκτίθεμαι και η ίδια, καθώς τα γραπτά μένουν (συνήθως). _________________________________________________________________________ Στο κυρίως θέμα τώρα, στο Thread αυτό εγώ προσωπικά είχα βάλει τίτλο "Θεωρία Audio : ζητήματα mic / line σήματος και συμβατότητας" . Η επικέντρωσή μου ήταν και είναι, να καταλάβω τι και γιατί συμβαίνει όταν μπερδεύονται αυτά τα 2 είδη σήματος. Για κάποιον λόγο όταν ανέβασα το Thread δεν έβλεπα καν τίτλο, ούτε μπορούσα να το κλικάρω, και έτσι φαντάστηκα πως κάποιος moderator το βάφτισε κατά βούληση. Δεν με πείραξε αυτό, αλλά βλέπω οτι το θέμα κινείται πολύ διαφορετικά από το πως φανταζόμουν. Το οτι ανέφερα το ζήτημα του πεταλιού ήταν απλά παράδειγμα. Τώρα το πως δουλεύω εγώ.... Αναγνωρίζω πως έχεις δίκαιο, καθώς δεν ήμουν αναλυτική σχετικά με το setup μου, αλλά αυτό το έκανα για να μην κουράσω τον κόσμο με "άχρηστες" πληροφορίες, μια και οι απορίες μου κυρίως είναι ΓΕΝΙΚΕΣ και δεν αφορούν το πως θα κάνω εγώ λειτουργικά live με το συγκεκριμένο πολυεφέ κιθάρας. Προφανώς πρόκειται για μία κακή κρίση δική μου. Live κατάσταση.... mic > sound card > max msp > PA. Και μάλιστα δυνατό PA γιατί αλλιώς μου λένε πως ακούνε τη φωνή μου και από το PA και φυσικά, άρα "ακυρώνεται" μερικώς η προσπάθειά μου για dsp. Στο σπίτι μου, μια και δεν έχω PA γενικά αυτό που κάνω είναι : mic > max msp απευθείας > aux in του στερεοφωνικού μου. (δουλεύει μια χαρά, χωρίς latency ή σημαντικούς και αποτρεπτικούς θορύβους, και ας είναι αιρετική μέθοδος χωρίς sound card...παρ' όλα αυτά επειδή θέλω να έχω καλύτερα αποτελέσματα θέλω να πάρω ένα audio interface εξ ου και το άλλο thread- θα το εκτιμούσα ιδιαιτέρως εάν μου απαντούσες και εκεί.) Μια και έχω όμως το πολυεφέ και κάθεται 10+ χρόνια τώρα, είπα να το σκαλίσω μια μέρα και να θυμιθώ τι ήχους έχει. Χρησιμοποιόντας ακουστικά ανακάλυψα πως έχει κάποια presets που με ενδιαφέρουν ίσως να αξιοποιήσω σε live κατάσταση. Προσπαθόντας να το συνδέσω στον ενισχυτή κιθάρας, ανακάλυψα πως δεν λειτουργεί ως οφείλει και δεν είναι αποδοτικό. Ετσι μου γεννήθηκε η απορία : " Ποιός είναι ο σωστός τρόπος συνδεσμολογίας mic με line μηχάνημα" και τα αντίστοιχα ερωτήματα, " πως λέμε το αντίστροφο μηχάνημα του DI", " τι είναι το Reamp επιτέλους και εάν μπορεί να φανεί χρήσιμο σε αυτή την περίπτωση", "εάν ένα απλό ανταπτοράκι xlr>jack αρκεί και πως σηκώνουμε την ένταση" κ.ο.κ. Νομίζω πως αυτό το θέμα θα λύσει τα χέρια σε πολλούς κιθαρίστες-τραγουδιστές-songwritters Που έχουν ήδη κιθαριστικό εξοπλισμό και δεν θέλουν να αγοράσουν "ειδικά" πεταλάκια για φωνή. Ετσι και αλλιώς, το εύρος των πεταλιών που βγαίνει για τις κιθάρες, ούτε μετά από 50 χρόνια δεν πρόκειται να βγεί για τη φωνή.....Ασε που τα πετάλια για φωνή είναι πανάκριβα, ενώ με ένα Zoom-άκι κάνεις δουλειά. Το πιθανότερο είναι οτι ΔΕΝ θα χρησιμοποιήσω το πετάλι μου live, (γιατί εν τω μεταξύ θα βρώ έναν τρόπο να προγραμματίσω το max για να κάνει αυτό που κάνει το πετάλι και μου αρέσει) και επίσης χρησιμοποιώ τον ενισχυτή μου και το πετάλι μου, για να βγάλω το μικρόφωνό μου, ΜΟΝΟ επειδή βαριέμαι να αλλάζω καλώδια στον ενισχυτή του στέρεό μου, και από άποψη ή "άποψη" ..... ξέρεις συχνά η βαρεμάρα γίνεται άποψη ;). Προφανώς και ακούω το ότι η φωνή μου προκύπτει περίεργη από το qtr amp, και φυσικά και μου αρέσει αυτό, εξ ου και ο παραλληλισμός με το μικρόφωνο φυσαρμόνικας. Το τι γίνεται και τι δεν γίνεται είναι πολύ σχετικό στη ζωή. Ετσι τη βλέπω εγώ τουλάχιστον, if it works dont fix it. Το ότι δεν μου είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσω τον ενισχυτή μου και το πετάλι μου για να δουλέψω, δεν σημαίνει πως δεν έχω την απορία του πως μπορώ να κάνω αυτό το setup να δουλέψει αλήθεια????? Μάθε τέχνη κ' άστην. Απλά είμαι ένα enquiring mind, και θέλω να κατανοήσω ΠΩΣ ανακατεύουμε τα σήματα, και πως ξεπερνάμε τα mismatching issues. Δεν καταλαβαίνω που είναι το κακό με αυτό. Επίσης θεωρώ πως σκηνικά, τα πετάλια έχουν "άλλον αέρα" να το πώ απλά.... και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίον θα σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω live Το πετάλι. she's so cool, aint she? The power of lots of pedals on stage :P Ελπίζω να έγινα κατανοητή τώρα. Σχετικά με το Roland acoustic amp, συμπαθητικό, και ειλικρινά ευχαριστώ για την υπόδειξη, αλλά και πάλι για live χρειάζομαι PA. Για το σπίτι ίσως, ιδίως γιατί μου αρέσει το Vintage look (sorry ξέρω πως δεν είναι ισχυρός λόγος επιλογής μηχανήματος, αλλά τι να κάνουμε.....) αν και σίγουρα υπάρχουν πιο φθηνές λύσεις από τη Roland. Οπως έλεγε ο καθηγητής μου, με το που βάλεις το ένα πόδι μέσα σου έχει φύγει το 200άρι, και έαν βάλεις και το άλλο πόδι μέσα σου φεύγει άλλο ένα. (χιλιάδες δραχμών, την εποχή που η Roland ήταν στην Αλεξάνδρας... αν και νομίζω πως κάτι παίζει πάλι με τη Roland στην Αλεξάνδρας).
  5. Τότε ίσως θα έπρεπε να αναπτύξεις και εσύ την αίσθηση του χιούμορ σου, που από όλες τις ΦΩΝΕΣ και εντάσεις του προηγούμενου μηνύματος, είναι προφανές το ότι δεν είναι καθόλου ανεπτυγμένη. Και το μικρόφωνο φυσαρμόνικας, δεν ενδικνειται για να περάσει κανείς φωνή, αλλά είναι πάγια τακτικη να το χρησιμοποιούν για να προκύψει συγκριμένο feel. Διαβάζω πολύ καλά και αντιλαμβάνομαι επίσης, τα όσα μου λένε, αντιθέτως εσύ φαίνεται πως δεν δίνεις την δέουσα προσοχή. Δεν είπα ποτέ πως θα κάνω live με qtr amp.... για αυτό υπάρχουν και τα PA. Σχετικά με το συχνοτικό εύρος των οργάνων θα σε κατατοπίσει το επισυναπτόμενο αρχείο. Σε κάθε περίπτωση οι ανθρώπινες φωνές εμπεριέχονται πάντα στο εύρος της κιθάρας. (εκτός και εάν πρόκειται για τη Lisa Gerard τη Diamanda Galas Και την Nina Hagen...) Το ζήτημα υπάρχει στους αρμονικούς, για τους οποίους αρμονικούς γενικά και σε οποιοδήποτε όργανο, χρειάζεται full range pa. Το οτι αγνοείς το πασίγνωστο γεγονός του ότι οι φωνές βγαίνουν μέσα από κιθαροπέταλα στη δισκογραφία από την αρχή της, εξακολουθεί να ισχύει, και its ok, όλοι κάνουμε λάθη και όσο Guru και να είμαστε υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε.... μήν συγχίζεσαι.... άραξε.....
  6. Ναι, όντως δεν είναι καθόλου σοβαρά πράγματα αυτά, και αν και είμαι πρωτάρα (και γυναίκα το από πίσω κείμενο) μάλλον θα πρέπει να κατοχυρώσω παγκόσμια πατέντα για την πρωτοτυπία της χρήσης quitar fx σε φωνή.... Ισως να άργησα βέβαια λιγάκι, μια και συμβαίνει από "αρχαιοτάτων" χρόνων, και σε μερικούς από τους πιο γνωστούς δίσκους του κόσμου και απο τους καλύτερους παραγωγούς/ sound guys της αμερικής.... googlare το και θα πεισθείς. Χμ... όσο για τον ενισχυτή.... τυγχάνει να είναι 40άρης και αρκούντως αξιοπρεπής και αν και φυσικά δεν είναι φτιαγμένος για να αποδίδει φωνή, μια χαρά κάνει τη δουλειά του. Οι μουσικοί που δεν έχουν μία ουρά λεφτά από πίσω τους, από πάντα είναι "πατεντιάριδες" και παίζουνε με ό,τι έχουν διαθέσιμο και προσβάσιμο... Εχω δει και πιάνο να περνάει σε quitar amp, που προφανώς το frequency range του πιάνου είναι εντελώς διαφορετικό από της κιθάρας... Η φωνή πάνω κάτω στα ίδια είναι με την κιθάρα συχνοτικά μιλώντας, δεν το θεωρώ και τόσο φοβερό ;) Νομίζω τα υφάκια δεν βοηθούν κανέναν εδώ μέσα, προ πάντων αυτούς που τα λανσάρουν.
  7. Θα σου δείξω γιατί, μια και δεν εξηγείται εύκολα. Κατ' αρχήν καλό το Boss (από τα tutorials που έχω δει Online αλλά τα tc-helicon είναι πολύ μπροστά και πέρα από κάθε σύγκριση). Εγώ λοιπόν, δεν μπορώ να έχω απλά ένα φωνό-πέταλο και να ξεμπερδεύω, πολύ απλά διότι δουλεύω μόνη μου και μου χρειάζονται πολύ περισσότερα από απλά ένα reverb ή ένα ελαφρύ delay προκειμένου να έχει μουσικό ενδιαφέρον αυτό που κάνω. Εσύ τραγουδάς πάνω από μία μπάντα, που σου δίνει μουσικό support, εγώ αποφάσισα πρίν από αρκετά χρόνια πως για διάφορους λόγους, είναι μάλλον δύσκολο να το κάνω αυτό και έτσι είμαι solo vocalist .... Ευτυχώς για εμάς τους αιρετικούς, υπάρχει η τεχνολογία που μας βοηθάει..... Παραδείγματα λοιπόν ανθρώπων που κάνουν κάτι που θαυμάζω: 1. Imogen Heap Στο hide and seek, χρησιμοποιεί μία σειρά από vocoders που τα ελέγχει με τα πλήκτρα της.... Το πιάνο αντί να παίζει με τη δική του φωνή, παίζει με τη δική της στην ουσία. εδώ χρησιμοποιεί loops... Ο εξοπλισμός της κοστίζει..... άστο.... 2. Dub Fx http://convoyunltd.com/dubfx/ και Ο άνθρωπος χρησιμοποιεί μία μπασοπεταλιέρα της boss και το μεγάλο Loop station της boss . Ο εξοπλισμός του πάει γύρω στα 1200. Παρ'ότι ΔΕΝ χρησιμοποιεί φωνοπέταλο (δεν θα μπορούσε άλλωστε κανένα φωνοπέταλο να του δώσει αυτά που χρειάζεται) δεν θα έλεγα το αποτέλεσμά του ημίμετρο σε καμία περίπτωση. 3. Jo Hamilton το air piano (ένα midi controller στην ουσία που θυμίζει theremin στο πως χρησιμοποιείται) έχει ενάμισι χιλιάρικο. 4. Bobby Mcferrin ένας καταπληκτικός jazz τραγουδιστής/πιανίστας (ευρέως γνωστός για το dont worry b happy δυστυχώς) που κρατάει ολόκληρες συναυλίες μόνος του. Στις album δουλειές του, χρησιμοποιεί πολύ layering πράγμα που live θα μπορούσε να γίνει με loopers. Επειδή λοιπόν δεν έχω χρήματα για να αγοράσω όλα όσα χρησιμοποιούν οι άλλοι, έχω το max msp που έχει ένα 200αρι, και απεριόριστες δυνατότητες... η περιοχή συνδέσεων στο patch μου, μου επιτρέπει να χρησιμοποιήσω παράλληλα, όλα τα εφέ που έχω ρίξει μέσα στο patch. Πράγμα που κανένα πετάλι στον κόσμο δεν σου επιτρέπει να κάνεις. (ring modulation, reverb, delay, flanger, distortion, transposition, convolution, vocoders, harmonisers, sound samples κλπ κλπ). Επιπροσθέτως, στο max δεν έχει ποντεσιόμετρα που πηγαίνουν από το 0-10, και οι επιλογές είναι απεριόριστες. Ετσι λοιπόν, το κιθαροπέταλο, είναι μόνο ένα από τα πράγματα που θέλω να χρησιμοποιήσω -και σε καμμία περίπτωση το κύριο- Το πρόβλημα με το Max είναι πως όλα τα φτιάχνεις, και απαιτεί προγραμματισμό και ώρες ασχολίας. Επίσης δεν είναι επικοινωνιακό το να είσαι πίσω από μία οθόνη.... εκεί μπαίνουν τα πετάλια.... ή to xbox kinect για όποιον θέλει να είναι ακόμη πιο μουράτος.....
  8. Εάν βάλω το mic στο amp έχει σαφώς μεγαλύτερη ένταση. Ο ενισχυτής είναι ο hughes & Kettner blonde edition, manual edw http://www.manualslib.com/manual/73373/Hughes-And-Kettner-Blonde-Edition.html?page=5#manual Fx Pedal korg toneworks ax1000 http://dl.owneriq.net/3/31ec8748-8d91-4852-b68b-237ffc1bfb9f.pdf mic beyer dynamic opus 39 > mic specifications : http://www.manualslib.com/manual/15798/Beyerdynamic-Opus-39.html?page=5#manual Σόρυ, έχεις δίκαιο, δεν είπα τα προφανή :(
  9. νομίζω πως από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν όλοι όσοι αρχίζουν δειλά να ασχολούνται με τον ήχο, είναι πως υπάρχουν 2 είδη audio σήματος, το mic και το line, και μετά προχωράμε και σε μία σειρά από ακόμη μεγαλύτερες διαπλοκές τα balanced / unbalanced, stereo/ mono, χαμηλές και ψηλές αντιστάσεις (?) και το σχετικό χάος που όλες αυτές οι υποκατηγορίες προκαλούν στο κεφάλι μου. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, να σου και οι καινούριες κάρτες ήχου με αυτά τα περίεργα φουσκωτά από μαλακό πλαστικό combo inputs, που ούτε cannon ούτε jack είναι, λες και δεν υπάρχει διαφορά και διάσταση ανάμεσα στα δύο είδη..... Οκ, μαθαίνουμε εύκολα για το DI box που το βάζουμε όταν θέλουμε να συνδέσουμε ένα line όργανο, σε ένα mic input της κονσόλας μας. Και που εξακολουθώ να μην είμαι σίγουρη εάν αυτό το κάνουμε τελικά προκειμένου να μετατρέψουμε το Unbalanced se balanced σήμα, (και άρα να γλιτώσουμε ζητήματα φάσης/βόμβου) ή εάν το κάνουμε για να σηκώσουμε το impedance (αντίσταση αυτό στα ελληνικά????) του σήματος και άρα να είναι συμβατό το όργανο με το Input του μηχανήματός μας (άρα μιλάμε για ζήτημα έντασης καναλιού πια???). Κανένας δεν μας λέει με απλά και κατανοητά λόγια, τι πρέπει να κάνουμε για να συνδέσουμε ένα μικρόφωνο, σε ένα line input όμως. Ο ηλεκτρονικός της γειτονιάς μου , μου έδωσε ένα ανταπτοράκι από θηλυκό xlr σε mono jack. "Τζακώνοντας" όμως κατ' αυτόν τον τρόπο το μικρόφωνό μου, σε ένα πολυεφέ ηλεκτρικής κιθάρας που διαθέτω, και στη συνέχεια το πολυεφέ στον ενισχυτή κιθάρας, νομίζω πως δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικά είμαι σίγουρη. Το εντυπωσιακό είναι, πως σε κάποια παλαιά μαθήματα που είχα παρακολουθήσει σε ένα ωδείο, η καθηγήτρια είχε ένα καλώδιο xlr/jack και έβαζε διαρκώς το μικρόφωνο στον ενισχυτή της κιθάρας, χωρίς απώλειες σήματος απ όσο θυμάμαι. Φαινόταν το σύστημα να λειτουργούσε κανονικά. Εγώ στο σπίτι μου πάντως, με την πεταλιέρα, χάνω πάρα πολύ σήμα... Αυτό που βγαίνει δλδ από τον ενισχυτή είναι πολύ μικρής έντασης σήμα. Ασε που πρέπει να μιλήσω πολύ κοντά στο μικρόφωνο για να "πιάσει". Στο βιβλίο The contemporary singer / Anne Pechman η οποία είναι καθηγήτρια στο Berklee, βρήκα οτι ο βασικός εξοπλισμος τους τραγουδιστή είναι πάνω κάτω αυτός που έχω. (παραθέτω τη σελίδα). Ωστόσο το μικρόφωνο (όπως δηλώνει και η ίδια) πρέπει να είναι χαμηλής αντίστασης. Οι ενισχυτές οργάνων προφανώς υψηλής. "Nothing is damaged if the impedance between microphone and other equipment is mismatched; the worst that happens is a reduction in signal or change in frequency response." λέει η Wikipedia για τα μικρόφωνα & την ένταση http://en.wikipedia.org/wiki/Microphone#Impedance-matching. Από την άλλη πάλι σε αυτό το φόρουμ http://www.gearslutz.com/board/high-end/377626-using-guitar-effects-pedals-vocals-etc.html που αφορά ακριβώς το ζήτημα βρήκα τις εξής ιδέες... Ο χρήστης jchadstopherhuez λέει πως χρησιμοποιεί το reamp http://www.reamp.com/ Εγώ δεν κατάλαβα τι κάνει αυτό. Υπάρχουν και άλλες ιδέες όπως να χρησιμοποιηθεί ένα line 6 toneport (!!!!????? που μου φαίνεται άσχετο) και μία σειρά από άλλα μηχανάκια που δεν καταλαβαίνω. Τέλος πάντων, αυτός ο απλός μετατροπέας http://www.imustbuy.co.uk/d0160-metal-professional-dual-impedance-microphone.html υπάρχει ενδεχόμενο να κάνει δουλειά τελικά; Τελικά πως λέμε το ανάποδο μηχάνημα του DI και που μπορούμε να το βρούμε; Στο ίδιο φόρουμ βρήκα ότι... "Can a passive DI like the Radial JDI be used in reverse when using guitar pedals for live vocals? Or will I need to get a dedicated reamp box for this " Αλήθεια, ένα DI μπορεί να κάνει και την ανάποδη δουλειά; Ξέρω πως υπάρχει η Tc Helicon και άλλες εταιρίες που βγάζουν πολυεφέ ειδικά για τραγουδιστές, αλλά έχω ήδη πολυεφέ θεωρώ, και πιστεύω πως θα πρέπει να βρω τρόπο να μου γίνει χρήσιμο. Δεν μπορεί να είναι και πυρινική επιστήμη άλλωστε ....:P Ue
  10. Καλησπέρα, κατ' αρχήν να πω πως έχω ήδη διαβάσει τα δύο σχετικά άρθρα με τις κάρτες ήχου. Θέλω να αγοράσω ένα audio interface, μία εξωτερική κάρτα ήχου δηλαδή. Ψάχνοντας πράγματα στο thoman (είχα στο μυαλό μου τις φθηνές εταιρίες, focusrite, m-audio, tascam) και έχοντας βάλει ως keyword "audio interface" μου έβγαλε στα αποτελέσματα και πρώτα πρώτα κάποιους μικρούς μείκτες θα το έλεγα παρά κονσόλες της behringher οι οποίοι είναι usb. http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_x1204_usb.htm Δεν έχω καταλάβει ακριβώς... τί είναι αυτό το xenyx 1204? Είναι combo κονσολίτσα ΚΑΙ κάρτα ήχου 2σε1? Με πολύ μικρό κόστος, γύρω στα 150ευρώ λοιπόν, εγώ προσωπικά συμπεραίνω εγώ μπορώ να έχω ΚΑΙ αναλογικό μεικτάκι (που μπορώ να το χρησιμοποιήσω και ανεξάρτητα από το pc) ΚΑΙ audio interface???? Μου φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, έχει κανείς ασχοληθεί, ή έχει χρησιμοποιήσει αντίστοιχο hardware για να μου δώσει μία άποψη; Επίσης μία άλλη μεγάλη μου ανησυχία είναι πως τώρα έχω pc, αλλά προβλέπω πολύ πολύ σύντομα να μεταπηδήξω σε mac οπότε θέλω κάτι που να μην έχει προβλήματα σε καμμία πλατφόρμα. θα ήθελα να εξηγήσω εν συντομία τη χρήση που θα κάνω... Χρησιμοποιώ για live performance ένα πρόγραμμα το Max msp που στην ουσία μου παρέχει τη δυνατότητα του να περνώ τη φωνή μου από πολυεφέ, λούπερς κτλ. Αυτό είναι ένα software. Επίσης θέλω να συνδέσω ένα stage piano / midi controller που έχω, τόσο γιατί θέλω να ελέγχω κάποιες από τις παραμέτρους του max msp με τα πλήκτρα (ή κάποιο άλλο midi controller στο μέλλον, πχ την πεταλιέρα της behringer ή ένα novation launchpad που είναι και μουράτο:P ) όσο και γιατί με ενδιαφέρει να έχω πλήκτρα στα χέρια μου, θέλω να συνδέσω μία παλαιά πεταλιέρα-πολυεφέ κιθάρας που έχω, την οποία επίσης χρησιμοποιώ για να επεξεργαστώ τη φωνή μου (και θα κάνω ένα σχετικό πόστ για τη συνδεσμολογία που με απασχολεί).... και έναν ενισχυτή κιθάρας που έχω, μια και αραιά και που μπορεί να θέλω να χρησιμοποιήσω την κιθάρα μου. Ολα αυτά τα θέλω τόσο για live περιβάλλον όσο και για ηχογράφιση, αλλά αυτό που με περιορίζει είναι το Live, διότι προφανώς δεν γίνεται να βάζω και να βγάζω βίσματα. Με λίγα λόγια θέλω να συνδέσω: 1. το μικρόφωνο 2. το stage piano (τόσο ως midi controller, όσο και ως stage piano, άρα μιλάμε και για audio LR)..α... είναι ένα m-audio pro keys 88sx παρεπιπτόντας... ναι είμαι η βασίλισσα του φθηνού, ξέρω.... αλλά έχω και ένα vintage korg synth module to X5DR που δεν είμαι και τόσο σίγουρη κατά πόσον με συμφέρει να το χρησιμοποιήσω αυτό ως ηχοτράπεζα για το stage piano..... 3. το πολυεφέ κιθάρας (για εναλλακτική χρήση εφέ με τη φωνή, όταν δεν θα θέλω να την περάσω μέσω του software dsp) 4. την ίδια την κιθάρα (πιθανότατα μέσω του ενισχυτή της) 5. κάποια στιγμή στο μέλλον ένα ακόμη midi controller αν και αυτό είναι άσχετο μια και θα συνδέεται απευθείας με το pc/max msp φαντάζομαι.... Δεν με ενδιαφέρει να τα περάσω όλα αυτά μέσα στο πρόγραμμα max msp, ουσιαστικά μόνο το μικρόφωνο (για να γίνει το digital signal processing στο πρόγραμμα) και το stage piano ως midi controller, για να μην χρειάζεται σε live κατάσταση να χρησιμοποιώ ποντίκι. Με ενδιαφέρει όμως τελικά τη σούμα του ήχου που παράγω να μπορέσω να την γυρίσω κάπως πίσω στο laptop ώστε να μπορώ ταυτόχρονα να ηχογραφώ τα live performances μου. Είναι προφανές πως δεν γίνεται να παίζει ένας άνθρωπος όλα τα όργανα αυτά την ίδια στιγμή, αλλά κατά τη διάρκεια μίας performance θέλω να μπορώ να κάνω γρήγορες εναλλαγές. Θέλω να στήσω ένα ευέλικτο σύστημα, με όσο γίνεται λιγότερους κρίκους (για να αποφεύγω κακοτοπιές και να πληρώνω πράγματα που δεν είναι απαραίτητα). Νομίζω πως τα έγραψα λίγο μπερδεμένα.... ό,τι διευκρίνηση χρειάζεστε πείτε μου... Ευχαριστώ πολύ. Τελικά θα ήθελα τόσο μια απάντηση για το αν με εξυπηρετεί ένας μεικτάκος της bahringer όσο και γενικά συμβουλές για το τι να πάρω... (από τα φθηνά...μην μου προτείνετε καμία apogee.... e....) Επίσης σκέφτομαι εάν το usb θεωρείται ξεπερασμένο τώρα με τα firewire.... ΥΓ... Μου "αρέσει" πολύ η focusrite scarlet http://www.thomann.de/gr/focusrite_scarlett_2i2.htm γιατί είναι κόκκινη (είπαμε είμαι κοριτσάκι) και γιατί δίνει το ableton live Και θα ήθελα να δουλέψω με αυτό.... καμία κριτική?????
  11. Δεν είμαι σίγουρη κατά πόσον η απάντησή σου αναφέρεται στο δικό μου πόστ ή σε κάποιο άλλο, μια και φαντάζομαι πως εάν όντως είχες διαβάσει το δικό μου πόστ θα σου ήταν σαφές πως δεν είμαι αρσενικού γένους. Ωστόσο μια και εγώ πρότεινα στον παραπάνω φίλο την οδό της αυτοενασχόλησης και όχι της διδασκαλίας, το εκλαμβάνω ως απάντηση που με αφορά. Story telling = φραζάρισμα και feeling. Νομίζω πως εάν κοιτάξεις λίγο παραπάνω, αυτό ακριβώς λέω και εγώ, απαντόντας σε έναν τύπο που είχε ποστάρει ένα βίντεο με τα μαγευτικά του slides. Τραγούδι επίσης, μιλώντας για τον κύριο όγκο της ποπ και της ροκ, που είναι αυτό που αφορά τους περισσότερους, επίσης σημαίνει 2 γερές οκτάβες, σταθερότητα τονική και ικανότητα γρήγορης ανάκλησης των διαφόρων ρετσίστρων (πράγμα που ουσιαστικά σχετίζεται με το ποιά αντηχεία χρησιμοποιούμε άμεσα, εξ ου και οι ορισμοί στηθική και κεφαλική φωνή). Ολα είναι θέμα ρεπερτορίου, έχω αναφέρει ήδη δύο extreme vocalists, τη Diamanda Galas και την Lisa Gerard ας προσθέσω και τη Nina Hagen. Οι 2 εκ των 3 έχουν λάβει λυρική εκπαίδευση αν και δεν ασχολούνται με την αυτή καθε αυτή όπερα. Οπότε καταλαβαίνουμε τις απαιτήσεις του είδους. Τώρα νομίζω πως αυτοαναιρείσαι λιγάκι στο ποστ σου, γιατί απο τη μία αναφέρεσαι στο καλό story telling που από μόνο του αρκεί, από την άλλη υπερασπίζεσαι τα μαθήματα . Εγώ δεν αποθαρύνω οποιονδήποτε από το να κάνει μαθήματα, αλλά σου εγκυόμαι 100 /100 πως τα μαθήματα θα εξοργίσουν οποιονδήποτε άνθρωπο έχει μισό μυαλό στο κεφάλι του. Θα αρχίσεις να ακούς μία σειρά από οραματισμούς και φαντασιοπληξίες, που κατ' εμέ καμμία σχέση δεν έχουν με το αντικείμενο, και δεν βοηθούν στην κατανόηση του φωνητικού μηχανισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί και ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ δεν έχουν κατανόηση του φωνητικού μηχανισμού. Ας μοιραστώ μερικά μαργαριτάρια που έχουν προκύψει από τις 7-8 καθηγήτριες που έχω αλλάξει ως τώρα... 1. (προσεγγίζοντας τις ψιλές) Για να βγει η νότα σωστά, σκέψου πως είσαι μία φάλαινα και πετάς νερό από τον πήδακά σου (????) 2. (ξανά προσεγγίζοντας τις ψιλές) Πρέπει η φωνή να βγεί από το πίσω μέρος του κρανίου σου, σκέψου πως πρέπει να σε ακούσει ο τρομπονίστας (που βρισκόταν σε ένα δωμάτιο πίσω από την πλάτη μου). Μήν προβάλεις τη φωνή μπροστά αλλά πίσω... (οκ...) 3. Πάνω στην τεχνική twang, "είμαστε γάτες με μεγάλα μουστάκια τώρα" ;D 4. Θέλω να κινήσεις τις χορδές χωρίς να βγάλεις καθόλου αέρα, θέλω να κρατήσεις τον αέρα όλο μέσα. Μην αφήσεις το σύστημά σου να καταρρεύσει. Οι χορδές βγάζουν ήχο όταν πάλλονται, ο αέρας δεν έχει σχέση (χμ.... και ο παλμός προκαλείται από τον αέρα ίσως???? ) 5. Σε σχέση με τη τεχνική μάσκας και την εκφορά του φωνήεντος "Ο": Σκέψου πως παίρνεις πίπα (αυτή ειδικά η οδηγία εξακολουθεί να με εκπλήσσει και αναρωτιέμαι τι έλεγε στους μαθητές της που ήταν αγοράκια) 6. Τις νότες τις φτάνουμε από πάνω, στρογγυλά, σαν την καμπούρα της καμήλας.Σκέψου την καμπούρα τώρα. 7. Σχεδόν κλειστό το στόμα όταν τραγουδάς, μην το ανοιγοκλείνεις καθόλου ??? (και καλά τεχνική Speech Level Singing) 8. Σχετικά με τις χαμηλές νοτες, Σκέψου πως ρίχνεις άγκυρα βαριά, ή πως βγάζει ρίζες βαθιές από τα πόδια σου. Πολύ βαθιά τώρα. Η το αγαπημένο μου, όσο πηγαίνεις πιο χαμηλά εσύ θα σκέφτεσαι ψηλά, ανάλαφρα. 9. Ελληνικό βιβλίο φωνητικής τεχνικής, από διάσημη vocal coach, που μοσχοπουλά και είναι και πανάκριβο: Αναπνέουμε και μυρίζουμε 9 τριαντάφυλλα πριν να τραγουδίσουμε τη νότα (how the hell does that help huh???? σορρυ αλλά τα τριαντάφυλλα μου ρχονται σε 12αδες εμένα είμαι και OCD) Για τι τεχνική να μιλήσουμε λοιπόν. Εδώ η κατάσταση είναι καθοδηγούμενος διαλογισμός 101 ή έστω νηπιαγωγείο. ο Και για να σας προλάβω μια και είμαι χρόνια στο σύστημα της μουσικής εκπαίδευσης oι καθηγήτριες στις οποίες αναφέρομαι και τα ωδεία είναι από τα πλέον ακουστά. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μιλώ για καθηγήτριες σύγχρονου τραγουδιού, δεν έχω κάνει ποτέ κλασικό μια και δεν με ενδιαφέρει να τραγουδίσω κλασικό. Δεν ξέρω τι γίνεται σε αυτήν την περίπτωση. Οκ, ασκήσεις τεχνικής .... Ασκήσεις τεχνικής είναι οι ΙΔΙΕΣ και απαράλαχτες σε όλες τις καθηγήτριες που έχω πάει, και μάλιστα είναι οι ασκήσεις που έρχονται από το bel Canto. Θα κάνεις τα αρπεζάκια σου, θα κάνεις τις πέμπτες και τις οκτάβες σου σε slides, θα κάνεις τις χρωματικές σου.... Και αυτό είναι... Εξ ού και η οδηγία πάρε ένα αρμονιάκι και δίνε νότες στον εαυτό σου. Εξ ού και η οδηγία πάρε το βιβλίο της Peckham (που διδάσκει στο Berklee δεν είναι τυχαία) που έχει CD με τις ασκήσεις, ή το σύστημα του Bret Manning πού είναι 10 cd με ασκήσεις, μια και οι 2 μέθοδοι είναι No Bullshit. Επισης του είπα του ανθρώπου πως εφ όσον από τα γραφόμενά του φαίνεται πως είναι τυχερός και ήταν από μόνος του τοποθετημένος σωστά, και εφ ¨οσον ΔΕΝ ΚΟΥΡΑΖΟΤΑΝ όταν τραγουδούσε, δεν χρειάζεται μαθήματα. Τώρα για το κατά πόσον θα σου μάθει φραζάρισμα ο καθηγητής, είναι μεγάλη υπόθεση. Το φραζάρισμα είναι ζήτημα βιωματικό. Πρέπει να έχεις ακούσει εκατοντάδες δίσκους ρόκ για να αρχίσεις να μυρίζεσαι τι είναι το φραζάρισμα στη ροκ. Αντίστοιχα στη Jazz, στη soul και παντού. Κάθε στυλ έχει το δικό του ξεχωριστό ύφος, και το φραζάρισμα είναι κάτι που το κλέβεις από τους δίσκους περισσότερο παρά σου διδάσκεται. Δεν χρειάζεται να πω, πως οι καθηγητές που "διδάσκουν όλα τα είδη" είναι ελαφρώς μούφα. Δεν μπορεί να έχεις γνώση σε όλα τα είδη, και λυπάμαι που θα το πω, ίσως ιδίως στην Ελλάδα. Γενικώς οι καθηγητές προσπαθούν να κρατήσουν τα πελατάκια τους, και ισχυρίζονται πως μπορούν να κάνουν τα πάντα. Πίσω στο story telling, Εγώ γουστάρω πολύ τον Tom Waits, ο τύπος δεν τραγουδάει ακριβώς, αλλά είναι ένα πάαααρα πολύ καλός story teller. Επίσης έχω ακούσει πάρα πολύ punk στη ζωή μου, και εκεί η τεχνική πάει πίσω και το συναίσθημα μπροστά. Το ρόκ έχει απ όλα. Και τεχνική και συναίσθημα, αλλά κυρίως έχει τεχνική που δύσκολα να βρεις να στη διδάξουν. Belting δύσκολα να σου το διδάξουν γενικά. Belting kai twang είναι πάλι βιωματικές τεχνικές, γιατί μη μου πείτε πως η Big Mamma Thorton, η Koko Taylor, η Ma Raney και οι λοιπές καταπληκτικές τραγουδίστριες κάνανε μαθήματα. Ιεροσυλία. Λοιπόν εάν πάρω παραδείγματα από τη δισκοθήκη μου, και εσείς από τη δική σας, μάλλον η κατάσταση πάει στο όχι μαθήματα, απλά βγες στη σκηνή και βγάλε την ψυχή σου έξω. Τώρα εγώ, μια και έφαγα την πετριά μου και θέλω να τραγουδήσω Ξενάκη, Απέργη, Cage, Berio και λοιπούς συμπαθείς contemporary συνθέτες, έχω να περπατήσω μερικά μίλια ακόμη στη φωνητική εκπαίδευση και να ανεχθώ μερικές ακόμη βλακείες. Η ουσία είναι μία, όταν μιλάμε για αυθεντικά μουσικά ιδιώματα που ξεπήδησαν από τον λαό, blues, jazz, rock ρεμπέτικο, στην τεχνική ANYTHING GOES ή με άλλα λόγια ΔΕΝ υπάρχει μία τεχνική.... Τώρα εάν μου θέλετε X-factor type of voice, ε.... μερικά μαθηματάκια δεν βλάπτουν... Αλλά ακόμη και εκεί, υπάρχουν οι άνθρωποι που είναι naturals, όπως φαίνεται να είναι η περίπτωση του Kostdouk.... οπότε τα μαθήματα είναι χάσιμο χρόνου και ψυχραιμίας.... Ελπίζω να το ξεκαθάρισα.....
  12. Κώστα, αφού το έχεις και αφού το πονάς και αφού το γουστάρεις και αφού σου λείπει.... ε τότε πρέπει να κάνεις κάτι για το τραγούδι. Αυτές οι νότες που χτυπά ο Robert Plant στο τέλος του Stairway to Heaven (and as we wind on down the road... our shadows taller than our soul... ktl) με έχουν προβληματίσει και με έχουν στοιχειώσει πάρα πολλά χρόνια... Οπότε εάν είχες του Led Zep, έχεις τον σεβασμό μου. Μεγαλώνοντας βέβαια άρχισαν να μου αρέσουν περισσότερο οι όχι και τόσο τσιριχτές ανδρικές φωνές, αλλά και πάλι θαυμάζω την ικανότητα. Λοιπόν το τι συμβαίνει με την περίπτωσή σου μπορεί να είναι περίπλοκο. Εύρος χάνεται με την ηλικία, με την μή εξάσκηση αλλά και από παθολογικούς παράγοντες, και από συνήθειες επιβαρυντικές, πχ τσιγάρα, ποτά, ξενύχτια και αγριοφωνάρες μέσα σε μπαρ με δυνατή μουσική. Εγώ όταν πριν από μερικά χρόνια έκανα μία οντισιόν για κάποια Jazz Conservatories στην Ολλαδνία, μου ζητήσα να έχω μαζί μου φωτό από λαρυγκοσκόπιση και διάγνωση ΩΡΛ. Το θεώρησα πολύ έντιμο, σου λέει ας το δούμε πρωτα παθολογικά το ζήτημα, και μετά το βλέπουμε τεχνικά. Υπάρχουν πολλοί καθηγητές φωνητικής που ισχυρίζονται τα πάντα, πως η τεχνική τους θεραπεύει κάλους μέχρι και οτιδήποτε... Είναι λίγο σαν τους ομοιοπαθητικούς που θεραπεύουν καρκίνους η αναλογία. Δεν είναι όλα τα ζητήματα της φωνής ζητήματα τεχνικής και εκπαίδευσης. Υπάρχει το ζήτημα ΑΥΤΙ (αν δεν ακούμε καλά πως θα τραγουδίσουμε, οεο), υπάρχει το ζήτημα της καλής λειτουργίας του φωνητικού μηχανισμού (άρα μιλάμε για ΩΡΛ και φωνιάτρους και όχι για δασκάλους μουσικής), υπάρχει το θέμα της ψυχολογίας (μην το υποτιμάμε καθόλου, άρα μιλάμε για μουσικοθεραπευτές και Voice Therapists που δέν έχουμε στην Ελλάδα αλλά λέμε τώρα) και τέλος υπάρχει το θέμα τεχνικής και άρα μιλάμε για καθηγητές φωνής (φωνητική και ορθοφωνία δλδ). Εσύ καλό μου παιδί, από τα γραφόμενά σου, συμπεραίνω πως είσαι ένας από τους τυχερούς ανθρώπους που είσαι τοποθετημένος σωστά από τη φύση σου. Εφ όσον τότε δεν έκλεινες με αυτά που έκανες, σημαίνει πως αυθόρμητα κάνεις τα σωστά πράγματα. Ενας καθηγητής φωνητικής μάλλον θα σε χάλαγε παρά θα σε έφτιαχνε. Και ο Plant μάλλον δεν έκανε ποτέ μαθήματα φωνής. Εγώ που είμαι σε εμμονή με την αναζήτηση της σωστής τεχνικής εδώ και χρόνια, και έχω φτάσει στην Αγγλία και ακόμη δεν την έχω βρεί, νομίζω το πιο σοφό πράγμα που χω διαβάσει είναι το εξής: (θα το γράψω στα αγγλικά γιατί αφού τραγουδούσες αγγλόφωνο ροκ ξέρεις) "One of the problems of teaching rock singers is that rock and pop have given rise to a new bread of feeble singing teachers who do not know enough. Many of them will tell you that you will never get up to a G (sol) or an A (la) because you re a baritone or a mezzo. [...] I am well over 50, and I can still sing a top C (nto) and a bottom C 3 octaves below. The difference is in the sound, not the range. [...] The worrying thing is that most singing teachers have learned nothing from the heavy-metal boom of the 70's, 80's and 90's. That phenomenal development in singing was led by singers, not teachers. They achieved their spectacular results largely by disobeying their teachers, who no doubt continued to wag their fingers, uttering dire warning of the ruin that their charges were inflicting on their voices. " από το Basic Vocal Workout του Roger Kain. σελίδες 10-11. Αγόρασε ένα φθηνό αρμονιάκι για να σου δίνεις νότες και κάνε ασκήσεις μόνος κάθε μέρα για να ανοίξεις το εύρος σου. Η αγόρασε κάποια μέθοδο που έχει cd play-along με τις ασκήσεις. H Anne Peckham έχει γράψει μία πολύ καλή μέθοδο "The contemporary singer". Το βιβλίο είναι τεράστιο και έχει τα πάντα. Αλλη λύση είναι το Singing Success του Brett Manning που έχω πει και σε άλλο πόστ. Νομίζω πως καλύτερη δουλειά θα κάνεις μόνος, εφ όσον είσαι αφοσιωμένος παρά με δάσκαλο. Και μην ξεχνάς η Cesaria Evora ήταν 60 νομίζω όταν δισκογραφήθηκε.... Η ηλικία δεν λέει τίποτα. Νομίζω πως το ζήτημα σου είναι απλά πως "σκούριασες". Βρές μια μπάντα, ή άρχισε μια μπάντα, βάλε αγγελία εδώ μέσα στο φόρουμ και θα σου απαντήσουν, και άρχισε να τραγουδάς και αυτό είναι όλο. Μακάρι να ήμουν και εγώ Ελλάδα να σας έρθω να πω κανένα γυναικείο κομμάτι, γιατί μια και είμαι 32, προτιμώ μία μπάντα με γερο-ροκάδες ;) Κράτα με ενήμερη, με ενδιαφέρει η περίπτωση ;P Να είσαι καλά, Τζίνα
  13. Με εκνευρίζουν αφάνταστα οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα forum μόνο για να προωθήσουν την όχι και τόσο ακμάζουσα επαγγελματική τους ζωή. Ιδίως όταν τα σχόλιά τους δεν προσφέρουν τίποτα στη συζήτηση όπως το βίντεο που ανέβασες για παράδειγμα. Φίλες Σπυρίδων, πρώτον και κύριον το να μπορείς να κάνεις Slides δεν σημαίνει καθόλου πως μπορείς να τραγουδίσεις, πόσο μάλλον να διδάξεις φωνή. Το slide σου, λυπάμαι αλλά δεν είναι 4 οκτάβες πρώτον και κύριον. Ο Robert Plant που τον έχεις κοτσάρει στο βίντεό σου δεν είναι φωνάρα επειδή κάνει slides. Και το ίδιο το εύρος είναι εντελώς υπερτιμημένη φωνητική ικανότητα, όλοι οι άνθρωποι έχουν σε γενικές γραμμές έτσι και αλλιώς 2,5 οκτάβες, που με λίγο belting τεχνική φτάνει 3 και 4.... Εαν το πας πρωταθλητικά, 4 οκτάβες δεν λένε και πολλά, μια και υπάρχει η Diamanda Galas και η LIsa Gerard μεταξύ άλλων που έχουν 5. Η ερώτηση είναι η εξής όμως..... Εάν δεν τραγουδάς contemporary ρεπερτόριο, τι να τις κάνεις τις 3-4-5 οκτάβες? Στη πόπ και ρόκ μουσική τα τραγούδια έχουν μέση έκταση 1,5 άντε 2 οκτάβες. Αρα τις έχεις μόνο για εφέ. Ελα όμως που το τραγούδι δεν έχει να κάνει με την έκταση.... Και το πιάνο έχει 88 πλήκτρα ,αλλά σπάνια χρησιμοποιούνται οι άκρες. Η φωνή έχει να κάνει με σταθερότητα τόνου, ικανότητα πρόσβαση στα διάφορα αντηχεία του σώματος για παραγωγή ενδιαφέρουσας χροιάς με resonance, και πάνω απ' όλα ΦΡΑΖΑΡΙΣΜΑ και feeling... Ενα slide δεν πρέπει να πείσει κανέναν άνθρωπο που έχει ένα ελάχιστο νου. Και οι γατες όταν νιαουρίζουν slides κάνουν, αυτό δεν τις κάνει μουσικούς. Ισως εάν μας τραγουδίσεις αυτό που τραγουδάει ο Robert Plant το ίδιο αποτελεσματικά να αναθεωρήσω..... Στα παιδιά που σε κατάσταση απόγνωσης αναζητούν πραγματικές απαντήσεις εδώ μέσα, ένα έχω να πώ... ΠΡΟΣΟΧΗ!
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου