Προς το περιεχόμενο
  • Ανακαλύψτε τη μουσική του Noiz
  • dimsonic - Forward retreat

       (1 κριτική)

    dimsonic

    Καιρός για κάτι καινούργιο. 

    Καθώς τον Αύγουστο έμεινα σχεδόν κλεισμένος εντός η μόνη διέξοδος ήταν το κομμάτι αυτό που με κράτησε συντροφιά μέχρι σήμερα.

    Γραμμένο στο καινούργιο στυλ προσέγγισης της σύνθεσης (τρόπος του λέγειν) περιλαμβάνει πολλά χαρακτηριστικά γραμμένων και αυτοσχεδιαστικών μερών.

    Δυστυχώς για να αναπτυχθεί σωστά έπρεπε να ξεπεράσει τα 8 λεπτά και ζητώ την κατανόησή σας και την υπομονή σας.

     

    Δεν υπάρχουν ιδιαίτερα τρικ ή μυστικά, πως θα μπορούσαν άλλωστε να υπάρχουν καθώς θεωρώ τον εαυτό μου πρωτάρη, όλα είναι με τα εργαλεία του cubase, οι κιθάρες είναι η telecaster deluxe και η squier tele στα πιό ήσυχα σημεία, και οι δυό μέσω του behringer v-amp. Μπάσο το 5άρι άταστο harper στον v-amp εντελώς clean.

     


    • Like 10

    Feedback χρήστη

    Πρόταση



    Μετά από συζητήσεις εδώ και στο fb  με τον Γιώργο (που δηλώνει: κομματάρα) σχετικά με τον τρόπο σύνθεσης σκέφτηκα να κάνω ένα flashback και να περιγράψω πως σκέφτηκα και προχώρησα στην σύνθεση του παραπάνω κομματιού. Ίσως για κάποιους φανεί χρήσιμο, ίσως για άλλους θέμα αυθαίρετης δόμησης lego, όμως είναι ένας τρόπος προσέγγισης... στον οποίο είμαι μαθημένος, και σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξω. Εχω φτιάξει αρκετά πράγματα με τον τρόπο αυτό.

    Αν κάποιος βαριέται τις τεχνικές λεπτομέρειες, ας προσπεράσει.

    Οι υπόλοιποι καλό κουράγιο.

    Λοιπόν:

     

    Αναφέρω πιό πάνω 

    το κομμάτι ξεκίνησε με την αρχική ιδέα να αναπτυχθεί πάνω στα ηχοχρώματα των kbd pads  με μια σταθερή ρυθμική βάση και χαλαρό και απλό θέμα.

     

    Μάλιστα είχα στο νού συγκεκριμένα ηχοχρώματα στο στυλ του Lyle Mays (που έφυγε πριν λίγες μέρες). (αν και στην πορεία βγήκε και ολίγον από Joe Zawinul)

     

    Αρχικά χρειαζόμουν ένα τέμπο.

    Όσο και να φαίνεται παράξενο αμφιταλαντεύτηκα αρκετά μέχρι να καταλήξω στο 106bpm. Ήθελα να είναι σχετικά μέτρια αργό και ...ταξιδιάρικο.

     

    Μετά χρειαζόμουν μια λούπα πάνω στην οποία να χτιστεί το βασικό θέμα.

    Εφτιαξα κάτι που με βόλευε στο beat designer του cubase, στο δρόμο όμως μετάνοιωσα και μου φάνηκε άσχημο σαν τύμπανα και άλλαξα τα τύμπανα με κάτι σε μπάσο. Μετά από αρκετή σκέψη επέλεξα να είναι το βασικό ακόρντο σε F#. Δεν ήθελα και δεν μου καθόταν ηχητικά ούτε E ούτε C ουτε Α. Είναι το σχήμα που μπαίνει στο 0.10. Για να το τονίσω περισσότερο έβαλα άλλο ένα track με τσέλα να το παίζουν pizzicato. Γύρω στο .30 την μπασόλουπα την παίρνει πιό λιτή το μπάσο και στο .40 μονότονα η κιθάρα. Όλα τα όργανα που παίζουν την μπασολούπα φυσικά αλλάζουν τονικότητα όπου χρειάζεται στη συνέχεια.

     

    Τελικά επειδή δεν χρησιμοποιήθηκε η λούπα για τύμπανα μπήκαν τύμπανα από το EZ που ακούγονται γύρω στο 0.10 αλλά το κύριο βάρος στο ίδιο το κομμάτι από άποψης ρυθμού είναι 4 διαφορετικές λούπες από latin percussion, με τα ΕΖ να μπαίνουν να τονίζουν τα πιό επιθετικά σημεία όπου ανεβαίνει η ένταση.

    Τα pads που ήθελα εμφανίζονται αρχικά επίσης στο 0.40 ως ηχος χωρίς ακόμα να ξέρω τι θα γίνει παρακάτω.

     

    Επάνω στα pads μπαίνει το βασικό θέμα του κομματιού που αυτούσιο εμφανίζεται πολύ αργότερα στο 4.32, αλλά επειδή κατοχυρώθηκε ως το βασικό αποφάσισα να το δίνω σιγά σιγά ως πρόγευση αφαιρώντας αξίες και νότες. Συνεπώς ακούγεται πλήρες στο 4.32, αλλά προηγουμένως αρκετά αραιωμένο ξεκινάει για πρώτη φορά στο 0.40, και κάθε φορά που επαναλαμβάνεται παίρνει και άλλες νότες ώστε να ακουστεί πλήρες στο 4.32.

    Αυτό θα ήταν το βασικό verse.

     

    Ως chorus διάλεξα μια διαδοχή από ακόρντα πάνω στα οποία θα έπαιζε το βασικό θέμα της μπασολούπας. Επειδή το κομμάτι θα ήταν εξ αρχής μεγάλο σε διάρκεια αποφάσισα να έχω ούτε ένα ούτε δυο αλλά τελικά 6 choruses.

    Από τα οποία κανένα δεν είναι ίδιο με τα άλλα.

    πχ το πρώτο είναι A, E, F# το δεύτερο Bb, A, E. F# κλπ. Επίσης δεν είναι ως μέτρα ίδια. Πχ 8/4/4, 12/8/4/4 κλπ.

    Όλα τα choruses καταλήγουν στο F#. 

    Για κάθε chorus γράφτηκε το αντίστοιχο solo κιθάρας. Όλα τα σόλα είναι γενικά γλυκόηχα (1-3) με την squier tele με διαφοροποίηση στο 4ο (4.53) που ήθελα ένα ξαφνικό break με βαρειά και ασήκωτα ακόρντα μόνο (2+2 quad tracked κιθάρες με πολύ compression) και το 5ο και 6ο με περισσότερο επιθετικό ήχο και αυξανόμενη ενταση καθώς κορυφώνεται το κομμάτι. (τα τελευταία με γκαζωμένη την deluxe) 

    Ενα άλλο στοιχείο της προσέγγισης των choruses είναι ότι επειδή όλα είναι major chords προστέθηκαν άλλα ακόρντα παράλληλα που παίζονται από μια καθαρή κιθάρα τα οποία επιλέχτηκαν χωρίς καμμία συγκεκριμένη αρμονική λογική, αλλά μετά από επιλογή του κατάλληλου ώστε να δώσει το χρώμα που ήθελα σε συνδυασμό και με το σόλο. Ακούγονται πχ καθαρά στο 1.19 1.20 και μετά. Ακούγεται αυθαίρετο σαν προσέγγιση, αλλά είναι κάτι που το κάνω πολλά χρόνια και με ικανοποιεί από κάθε άποψη.

    Εχοντας όλα τα παραπάνω δομικά στοιχεία έπρεπε στη συνέχεια να ντυθεί το κομμάτι με τα απαραίτητα κοσμητικά πλέον.

    Ετσι στο 1ο (1.16) και 2ο (2.10) chorus μπήκαν από 2 tracks με strings για να πλαισιώσουν κατάλληλα τα σόλο της κιθάρας,.

    Στη μέση του 3ου (4.08) μπήκε μια "ατμοσφαιρική" γέφυρα για να αλλάξει το κλίμα και να ξεκουράσει ας πούμε από την λογική verse chorus. Εκεί έγιναν διάφορες πατέντες, με άλλα 4 tracks από ένα εξώκοσμο σύνθι και 2 tracks slide σε reverse κομμένα σε φέτες και ταιριασμένα μπρος πίσω ανάλογα με τα tracks του σύνθι... (δράμα...2-3 μέρες δουλειά). Και φυσικά αυτή η ανάσα έδωσε χώρο να ακουστούν καλύτερα τα ηχοχρώματα του βασικού pad.

    Και φτάνουμε στην εισαγωγή και στο τέλος.

    Εκεί αποφάσισα να βάλω τη βασική λούπα που από τύμπανα κατέληξε σε μπάσο και να την παραλλάξω ελαφρά σε αξίες και να την κάνω μαρίμπα. Στη συνέχεια θεώρησα καλό να την ενορχηστρώσω λίγο, παίζοντας με τις νότες του θέματος σε δεύτερες και τρίτες φωνές αυτή τη φορά με φλάουτο και τρομπόνι. Κάπου εκεί θυμήθηκα τον Frank Zappa και τροποποίησα κάποιες νότες και χροιές για να αποδώσω τιμές... Κάτι αντίστοιχο και στο τέλος, όπου ...παλιά μας (a priori) τέχνη κόσκινο το τελευταίο σχήμα μένει ημιτελές.

    Εννοείται δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες, για εντάσεις, panning, plugins, compression, automation, reverb και mastering plugins και άλλα βαρετά.

     

    Αυτά τα ολίγα.

     

     

     

     

     

     

    Επεξεργασμένο από dimsonic
    • Like 1
    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Γράφεις σχεδόν με τον ίδιo (συχνά) πολύπλοκο και περιεκτικό τρόπο που παίζεις μουσική. Ούτε λέξη περιττή, ούτε νότα περιττή... 

    Συνδέστε για να σχολιάσετε
    Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες



  • Road Kings Muff - Long Time No See

    Πρίν λίγες μέρες μου ήρθε η όρεξη να γράψω.Εστησα λοιπόν,σύνδεσα,κούρδισα και μετά χωρίς να παίξω νότα,είδα εναν αγώνα του γιούρο και τα παράτησα όπως ήταν στην μέση μέση. Στο καινούργιο διαμέρισμα δέν εχω χώρους και περνούσαν σκύλοι ανθρώποι απο πάνω,οπότε μου λέει η συντροφός η τα μαζεύω η τα πετάει απο το παράθυρο. Αν και η δεύτερη επιλογή μου ακούστηκε πιό ελκυστική,λέω μιάς και τα έστεισα,να γράψω και κάτι. Και έγραψα αυτό. Τα ηχεία είναι αρκετά κοντά οπότε δέν ξέρω για

    MGs
    MGs
    Music 1

    Le Petit Montage

    O ΜΕΓΑΣ cos_dr o MONTAZOKTONOΣ🤣 παρουσιάζει ένα κομμάτι που έφτιαξε με φθόνο και εμπάθεια για να κάνει κακό στο πολυσυζητημένο και δημοφιλές YAMAHA MONTAGE M😄. Οι λόγοι πολλοί και διάφοροι 😄 αλλά η τραγική ειρωνεία είναι πως σκοτώνει το MONTAGE με το ΙΔΙΟ ΤΟ ΜΟΝΤΑGE καθότι χρησιμοποίησε το Synthage 1.4 for KONTAKT. Άρα το σκοτώνει με τους ίδιους του τους ήχους μέσω των VST🤣    Λοιπόν, πέρα από την πλάκα, εχθές βρήκα χρόνο να δοκιμάσω το Synthage 1.4 που το κατέβασα μιας και διατίθεται

    cos_dr
    cos_dr
    Music 12

    Out of the water

    Βαρυ και ασηκωτο 🙂  

    Superfunk
    Superfunk
    Music 13
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου