Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. Nestoras

    Nestoras

    Μέλος


    • Βαθμοί

      3

    • Αναρτήσεις

      8573


  2. Alex Raptakis

    Alex Raptakis

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1895


  3. σκούφοΣ

    σκούφοΣ

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      3716


  4. Έκτορας

    Έκτορας

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1189


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 10/28/24 σε όλα

  1. Άντε να σε ξαναδούμε.
    3 βαθμοί
  2. Με απεριόριστο budget αγοράζω το Abbey Road, ή κάνω ένα κλώνο. Γιατί όχι?
    2 βαθμοί
  3. Παιρνεις καλώδιο με διακόπτη γείωσης και τέλος
    2 βαθμοί
  4. Καλησπερα μετα απο καιρο καλοι φιλοι και συν-φορουμιτες. Πηρα καποια κομματια που ειχα εδω και εκει και τα εκανα ενα αλμπουμ.Μπλουζ κυριως. Παρεα με ενα-δυο τρακια απο τα πιο παλια αλμπουμς. Τις ευχες μου.? Blue On Blue by G Vour
    1 βαθμός
  5. Ο Δάσκαλος Joe Satriani έλυσε ΚΑΙ αυτό το θέμα με το signature μοντέλο του. JS1200: Είτε παίζεις όρθιος, καθιστός, μέσα από την ζώνη, χωρίς ζώνη, με ίσιο βύσμα, με angled βύσμα, βολεύει με τα πάντα και παντού.
    1 βαθμός
  6. Γιατί δεν υπάρχει που να χωράει το Abbey Road ??? (Εγώ θα αγόραζα τα Hyde στο San Francisco το οποίο σαφώς λατρεύω έναντι του Λονδίνου που είναι μόνο για βόλτα ?) On topic δεν είμαι τόσο καλός στον high end home εξοπλισμό. Πιστεύω ότι με το ηχοσύστημα που ξέρω απλά ένα καλύτερο δωμάτιο θα ήθελα, λίγο πιο dry και πολύ πιο cozy να με εμπνέει. ' Ετσι κι αλλιώς 10-15 tracks τον χρόνο κάνω, έχω την πολυτέλεια να τα παιδεύω. Αν ήθελα να βγάζω γρήγορο αποτέλεσμα, αν πχ έβγαζα μεροκάματο από αυτή τη δουλειά, εννοείται θα επένδυα σε full on επαγγελματικό χώρο.
    1 βαθμός
  7. Γειά σου Στράτο. Έχασε πολύ το noiz από την απουσία σου,καθώς και κάποιων άλλων.
    1 βαθμός
  8. θα παω να τα δω σε ένα μαγαζί που τα πουλάει, μήπως μου τις δείξουν να τις δοκιμάσω
    1 βαθμός
  9. Λοιπόν επανέρχομαι με τα κλιπς και screenshots του TK για τον Μπάμπη: Input gain της κάρτας στο 0: input gain 0.mp3 Input gain της κάρτας στο όριο πριν το clipping: input gain full.mp3 Κατ' αρχήν να πω ότι παίζω με στρατ βεβαίως και δυστυχώς οι χορδές είναι πεθαμένες αλλά αυτή υπήρχε πρόχειρη. Όσον αφορά το ηχητικό του θέματος, imo οι διαφορές είναι αμελητέες και στα ακουστικά αλλά και στο τελικό export. Βέβαια, τα αποτελέσματα θα ποικίλλουν από κάρτα ήχου σε κάρτα ήχου. Η δική μου π.χ. (Tascam US-4x4HR) ακόμα και με το gain input στο 0, φαίνεται να δίνει αρκετό "πράσινο" σήμα την ώρα που παίζω. Αυτά για την ώρα.
    1 βαθμός
  10. Πήρατε angled jack για να αντιμετωπίσετε κάπως την σχεδιαστική αστοχία στις κιθάρες σας και τώρα το angled jack είναι το σωστό που πρέπει αν έχουν όλοι... Ε λοιπόν κύριοι το σωστό είναι το ίσο, το ντρέτο που πάει ίσα και κουμπώνει στη strat για να παίζεις και σε καναπέ και ντιβάνι χωρίς να βρίσκεις, η strat ήταν η μεγαλύτερη στιγμή του Leo
    1 βαθμός
  11. Εκεί που είναι το output jack είναι ένας από τους λόγους που δεν έχω Fender strat, με χαλάει αισθητικά. Αυτό είναι το λογικό μέρος να μπει, εκεί το έχουν πολλές μοντέρνες στρατ κόπιες. Και πιο εργονομικό είναι και πιο τακτοποιημένο αισθητικά. Εννοείται ότι θες angled jack, γιατί να μην το έχεις για όλες τις κιθάρες σου; Σου κάνει την ζωή εύκολη με το να γυρίζει το καλώδιο και να το περνάς μέσα απ' τη ζώνη. Όλα μου τα καλώδια είναι με angled jack και όλες μου οι κιθάρες έχουν το output jack στο πλάι εκτός από τις SG & V. Στην SG το μέρος που είναι δεν με ενοχλεί, την θεωρώ την πιο εύκολη κιθάρα από θέμα εργονομίας. Δυστυχώς στην V δεν είναι σε καλό σημείο αλλά είναι τόσο μεγάλο το σώμα που είναι μακρυά από το χέρι μου, δεν ενοχλεί. Πάντως το angled jack είναι must για μένα εκτός και παίζεις κυρίως με stratocaster. Όχι ότι δεν εφαρμόζει και σε stratocaster αλλά δείχνει το output jack ακόμα χειρότερο.
    1 βαθμός
  12. Α μπράβο σκούφε. Μέσες άκρες καλά το κατάλαβες. Αν ρυθμίσω το input gain της κάρτας μου στο μέγιστο πριν το clipping, τότε θα έχω την καλύτερη επίδοση του ADC μου όσον αφορά τον θόρυβο και την δυναμική ευκρίνεια. Αυτό είναι απλά αδιαπραγμάτευτο, έτσι δουλεύει ο ηλεκτρονικός θόρυβος. Αν τώρα δώσω αυτό το σήμα στο amp sim και αφήσω το amp sim gain στο 0 dB τότε θα έχω θέμα, γιατί λόγω του mismatch μεταξύ καρτας και software πανω στο τι ορίζεται ως 0 dBFS, το amp sim μου "παρερμηνέυει" τις τιμες του σήματος ως πολυ ψηλότερα dBu απ'οτι πραγματικά είναι, και ο ενισχυτής συμπεριφέρεται λές και του έχουμε βάλει ένα βαρβάτο boost μπροστά. Αν βάλουμε το input gain της κάρτας στα 0dB και μετά ρυθμίσουμε το input gain του amp sim σύμφωνα με τον πίνακα του Ed S τότε διορθώνουμε, με μπακάλικο τρόπο, το mismatch στα 0 dBFS και ο ενισχυτής ξαφνικά συμπεριφέρεται πολύ πιο ρεαλιστικά και καθαρά ΑΛΛΑ το ADC μας βαράει μπιέλες και το noise floor ανεβαίνει. Αν βάλουμε το input gain της κάρτας στο σωστό σημείο πριν το κλιπ και μετα κάνουμε ΟΛΗ τη διόρθωση του extra gain μέσω του input gain του amp sim τότε θα επιτύχουμε την διόρθωση στο mismatch των 0 dBFS, ο ενισχυτής θα συμπεριφέρται πολυ πιο ρεαλιστικα και καθαρά ΚΑΙ δεν θα έχουμε noise floor στο ταβανι καθως το ADC μας δουλεύει με υγιές input σήμα.
    1 βαθμός
  13. Σουπερ. Το ειδα προχειρα, δεν το καταλαβα πληρως, αλλα νομιζω πως συμφωνω Παω κατευθειαν στη μεθοδολογια του, στα steps που εχει προς το τελος Step 1: Set your audio interfaces' gain to zero (ανεξαρτητο απο το σημα της κιθαρας) Step 2: Set the input gain in the plugin according to the spreadshit (ανεξαρτητο απο το σημα της κιθαρας) Step 3: Increase the gain on your audio interface until tour just below the clipping threshold, when you're plaing as loud as possible Step 4: Reduce the digital input gain in the plugin to compensate Αν καταλαβα καλα, που μαλλον καταλαβα, οι διαφορες στο ποσο hot ειναι το σημα της κιθαρας, η εξοδος δηλαδη, μεταφραζονται μια χαρα στο πως το πλαγκιν μπορει να βλεπει το τι το ταιζεις Τι εννοω? Οι διαφορες μεταξυ ενος βιντατζ μονου δηλαδη κ ενος διπλου, ειναι οπως περιμενουμε να ειναι Δηλαδη αν στο step 3 σε μια στρατ χρειαστει να ανεβασουμε 8 db ασ πουμε για να ειναι το σημα λιγο πιο κατω απο το κλιπινγκ, με -8db θα κανουμε compensate στο digital gain του plugin. Αντιστοιχα αν ειχαμε καρφωσει μια Les Paul με PAF, στο step 3 θα ανεβαζαμε 4 db, οποτε εδω το step 4 θα ηταν -4db (Τα νουμερα ειναι τυχαια) Οποτε κ το καλυτερο δυνατο σημα απο την προενισχυση παιρνουμε (μιας κ στο στεπ 3 εχουμε ρυθμισει καθε κιθαρα για βελτιστοποιηση του σηματος), κ το πλαγκιν βλεπει διαφορετικα σηματα σε καθε κιθαρα (μιας κ στο στεπ 4 εχουμε μειωσει πολυ περισσοτερο μια κιθαρα με χαμηλοτερη εξοδο απ'οτι μια με υψηλοτερη) Τα γραφω ετσι κ για να δω αν καταλαβα, κ για να υπαρχει καπου γραμμενη η μεθοδολογια του τυπου Ουσιαστικα μοιαζει πολυ με το πως καναμε τα πραγματα παλιοτερα, με βασικη διαφορα οτι δε διναμε τοσο σημασια στο step 4, ή το καναμε πιο μπακαλικα
    1 βαθμός
  14. Είσαι ο νέος Σπανουδάκης.Πολυ ωραίο αν και θα ήθελα πιο αντρικές φωνές.
    1 βαθμός
  15. Γειά σου Γιώργη.Μας έφτιαξες άσχημα...
    1 βαθμός
  16. Δεν το εχω ακουσει ολο ακομα, αλλα ο,τι εχω ακουσει απο εχτες ειναι φυσικα απολαυστικο!!!
    1 βαθμός
  17. Πήρες διπλό στην Τούμπα μετά από 31 χρονια, δικαιολογείται η ένταση...
    1 βαθμός
  18. Απλό, παίζει με Gibson. Σωστός…?
    1 βαθμός
  19. Νυχτερινή ακρόαση. Εύγε σας. Μπλουζιές made in Greece. Και χροιές όμορφες και φωνητικά barbatos και κιθαριές και μπασαδουρα ροσκομπέικια και τα addictive μόνο vst δεν είναι , πιάνο όπως πρέπει μετρημένο και με συναίσθημα, φυσharmonics tenesse.. Εύγε σας!
    1 βαθμός
  20. Α ρε G είσαι τιτάνας ?
    1 βαθμός
  21. θα ηταν εργονομικος ΕΦΙΑΛΤΗΣ να ηταν πανω στο pickguard. θα μπορουσαν βεβαια να το εβαζαν στο ΠΛΑΪ όπως στην 1η και ΚΑΛΥΤΕΡΗ κιθαρα που εχει κατασκευασει ποτε ? η Fender αλλα δεν το εκαναν. το εκανε βεβαια ο Tom Anderson https://www.andersonguitarworks.com/the-classic στην JAZZMASTER (την 2η καλυτερη κιθαρα που εχει φτιαξει η Fender) παντως ειναι εξαιρετικα ΑΒΟΛΟ που ειναι πανω στο Pickguard γιατι βρισκει το tremolo εκτος και αν χρησιμοποιεις angled jack.
    1 βαθμός
  22. @Σαμη Παραγκα Αυτή την φορά έσβησα και του @cos_dr ? Ωραίο θεματάκι είναι, άρχισε να συμμετέχει κόσμος, κρίμα είναι να το χαλάσουμε.
    1 βαθμός
  23. Ήταν δύο τραγούδια με την ίδια μουσική οπότε έγιναν ένα.
    0 βαθμοί
  24. Γιώργο μας "ανάγκασες" εδω μέσα αρκετούς να ποστάρουμε μετά απο πολύ καιρό και αυτό κατι λέει για σένα .Θα επανέλθω με κριτική.Σε ευχαριστούμε Gvour.
    0 βαθμοί
  25. Εξαιρετικό πραγματικά, στα γνωστά στάνταρ σου, είναι απολαυστικότατο!
    0 βαθμοί
  26. Εγώ τη βλέπω σαν σωστή κίνηση απέναντι στα λαμόγια που πουλάνε ακριβότερα
    0 βαθμοί
  27. Σημασία δεν έχει μόνο τι θα είχε ΜΕΣΑ στο στουντιο, αλλά και ΕΞΩ από αυτό
    0 βαθμοί
  28. Συμφωνώ. Και πρακτικά θα έκανα με όλα αυτά που ανέφερα, ΑΚΡΙΒΩΣ ότι κάνω τώρα, ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο αποτέλεσμα, γιατί ότι έχω από soft και hard θα δούλευε το ίδιο και το DAW θα δούλευε ακριβώς όπως τώρα. Αλλά είναι η αίσθηση της αναβάθμισης. Ιδιαίτερα στο γραφείο και control surface αλλά και το keyboard,.. Η αίσθηση είναι πιο elegant και αυτό πιστεύω πως επηρεάζει ταμάλα την παραγωγικότητα, αφού επηρεάζεται θετικά και γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε?, η διάθεση
    0 βαθμοί
  29. Ωραία Λίστα τα isoacoustics έχω και μπορώ να σου πω ότι αλλάζει ο ήχος και δεν περνά το μπάσο στο desk είναι απίστευτα έχω εκεί τα θηριώδη Focal Alpha 8inch"
    0 βαθμοί
  30. Να σαι καλά! Εννοείς να βγάζουν περισσότερο γρέζι; Πάντως είμαστε όλοι straight ?
    0 βαθμοί
  31. Πολύ ωραία κι ενδιαφέροντα. Σαν βγάζει περισσότερο νόημα αυτή η προσέγγιση. Εγώ όταν πρωτοεμπλεξα με τα amp sims της Neural DSP, κουμπωνα την Tele έβαζα το gain της κάρτας πριν το clip κι είχα ενθουσιαστεί. Από τότε που ξεκίνησα να το βάζω στο 0 μου "ψοφισαν" όλοι οι ήχοι. Όταν μάλιστα αγόρασα το Tone King της Neural και κουμπωσα την Strat απογοητεύτηκα. Τι σκατα κάνω λάθος δεν ξέρω. Πολύ θα ήθελα να εξηγήσει ο Σπυρος ( @Jazzjoker ) τι ρυθμίσεις κάνει γιατί ο ήχος του ειναι super.
    0 βαθμοί
  32. Behringer Sound Modules Behringer με πλήκτρα
    0 βαθμοί
  33. Σας φχαριστω ολους,ειλικρινα.
    0 βαθμοί
  34. Δεν νομίζω πως τα καλά τραγούδια των Μπίλτις σα μερικά που βάλατε ήδη, μπορούν να διασκευαστούν και να ακούγονται όμορφα. Ο μόνος τρόπος που να αξίζει κιόλας το κόπο είναι να ''γελοιοποιήσεις'' μια διασκευή τους ?
    0 βαθμοί
  35. Ξεθάβω αυτό το thread/άρθρο του αγαπητου @σκούφοΣ διότι νομίζω αξίζει να γίνει μια σημείωση, υπάρχει ένα βασικό λάθος στην προσέγγιση αυτή. Δεν είστε κουφοί όσοι το δοκιμάσατε και είδατε βελτίωση, υπάρχει όντως, αλλά bear with me a second (ή κανα μισάωρο) και θα προσπαθήσω να εξηγήσω. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστούν κάποιες έννοιες για να καταλάβετε α) γιατί υπάρχει αυτή η βελτίωση in the first place και β) που υπάρχει το πρόβλημα. Καταρχάς, προσωπικά μέχρι και προσφάτως δεν χρησιμοποιούσα software sims σχεδόν καθόλου. Μόνο τελευταία έχω αρχίσει να χρησιμοποιώ καθώς πήρα ένα μπάσο αλλά δεν έχω ενισχυτή μπάσου στο σπίτι. 'Εχω όμως μια κάποια κατανόηση περι αναλογικών/ψηφιακών σημάτων λόγω ακαδημαικού/εργασιακού αντικειμένου. Θυμάμαι όταν είχε ανοιχτεί αυτό το θέμα και "παίζανε" παντού τα βίντεο του Shull και λοιπών ότι είχα ρίξει μια ματιά από περιέργεια, και είχα κατευθείαν παρατηρήσει δύο πράγματα. Πρώτον, το ότι πολύ σωστά διαπιστώθηκε το mismatch μεταξύ επιπέδων σήματος, δεύτερον το ότι είναι imho ολίγον τι χαζό να το διορθώνουμε αυτό το input preamp stage μας. Τον Σεπτέμβριο που τα ξανακοίταξα λόγω bass amp sim όπως είπα, ψιλο-βεβαιώθηκα για τις αρχικές μου διαπιστώσεις, και χτές μου πέταξε ο αλγόριθμος ένα βίντεο όπου κάποιος παρατηρεί το ίδιο πρόβλημα που παρατήρησα και εγώ με αυτή τη μέθοδο. ‘Οπότε entertain me για λίγο. Πρώτον, δεν είναι αξιοπερίεργο το ότι με το να βάλεις το input gain της κάρτας ήχου στο όριο του clipping παίρνεις ένα σήμα που πιθανώς είναι πολύ πιο δυνατό από αυτό που περιμένει το amp sim. Η μοντελοποίηση έχει γίνει προφανώς με βάση κάποιο "νορμαλ" αναλογικό σήμα κιθάρας, όπως αυτό είναι μετρήσιμο με απόλυτες φυσικές μονάδες (πχ volts RMS ή dBu); το αναλογικό σήμα που βγάζει η Χ προενίσχυση της Υ κάρτας όταν λειτουργεί σε "σωστο" επίπεδο λίγο πριν το clipping, λίγο πριν το maximum gain της δηλαδή (τα νούμερα στην πρώτη στήλη του γραφήματος), σίγουρα είναι αρκετά πιο πάνω από το dry σήμα μιας κιθάρας. Ειδάλλως δε θα μιλούσαμε για (προ)ενίσχυση. Αλλά δεν είναι αυτό καθ’ αυτό το πρόβλημα εδώ, το πρόβλημα είναι η διαφορά επιλεγμένου σημείου αναφοράς που συνδέει αναλογικό με ψηφιακό σήμα μεταξύ του A/D της κάρτας ήχου και του τι χρησιμοποίησε ο software developer. Φανταστείτε λοιπόν για παράδειγμα ότι έχω μια strat. Της βάζω ένα καλώδιο και μετράω το σήμα στην άλλη άκρη του καλωδιου, το βρίσκω να έχει amplitude 2 dBu (δεν είναι ρεαλιστικό νούμερο αυτό, σχήμα λόγου). Αν κουμπώσω αυτό το καλώδιο τώρα καρφί σε έναν plexi, ο plexi θα "δει" ένα input signal με amplitude 2 dBu. Αν εγώ τώρα θέλω να φτιάξω ένα software που εξομοιώνει το ηλεκτρικό κύκλωμα ενος plexi, λογικό είναι να ξεκινήσω δουλειά υποθέτοντας ότι τo κύκλωμα του software plexi μου θα "δει" ένα “νορμάλ” σήμα με amplitude κοντά στα 2 dBu. Θέλω να μοντελοποιήσω το κύκλωμα του ενισχυτή, τις φυσικές διεργασίες επι ηλεκτρικού σήματος που γίνονται εκεί μέσα, μοντελοποιώ τα διάφορα gain stages, tone stack και κάθε τι του ενισχυτή με βάση τα πραγματικά voltages and currents του κυκλώματος άρα πρέπει και το σήμα μου να είναι στα αναμενόμενα voltage/dBu για ένα ξερό σήμα κιθάρας (προφανώς το output από κιθάρα σε κιθάρα διαφέρει αλλά within the ballpark). Το θέμα είναι ότι ο software plexi μου δε μπορεί να δεί σήμα με amplitude 2 dBu, ούτε με 18 ούτε με 500 dBu, γιατί τα dBu αυτά είναι φυσικές απόλυτες μονάδες που περιγράφουν το πλάτος ενός αναλογικού σήματος, και ο software plexi είναι software – δε σκαμπάζει γρι από αναλογικά σήματα παρα μόνο από διακριτά ψηφιακά σήματα, ξερά νούμερα από το 1 ως το 256 (υποθέτοντας ότι δουλεύουμε με 8-bit σήμα, και πάλι χάριν παραδείγματος καθαρά). Εδώ πρέπει να ληφθεί μια απόφαση. Πώς αντιστοιχώ το amplitude του αναλογικού μου σήματος σε μια διακριτή κλίμακα χωρίς μονάδα μέτρησης, με αυστηρά όρια λόγω bit depth (1 – 256)? Αν έχω σήμα που πίανει στο max του 4 Volt, τι νούμερο από το 1 ως το 256 θα έχει το ψηφιακό sample που αντιπροσωπεύει αυτά τα 4 Volt? Θα είναι 3? 17? 122? 256? Εδώ μπαίνουν τα λεγόμενα dBFS. dB Full Scale. Με αυτά μετράμε το ψηφιακό σήμα μας, που είπαμε έχει τιμές από το 1 ως το 256 (για το 8 bit παράδειγμά μας). Αποφασίζουμε λοιπόν αυθαίρετα ότι η ψηλότερη τιμή, το νούμερο 256, αυτό που θα οριστεί ως 0dBFS αντιστοιχεί στην υψίστη τιμή Χ dBu αναλογικού σήματος. ‘Όλες οι υπόλοιπες τιμές θα είναι αρνητικά dBFS, πιο πάνω από το 0 δεν πάει – 0 είναι το fully saturated bit depth μας. Δεν υπάρχει fixed κανόνας που λέει ότι τόσα dBu αναλογικού σήματος αντιστοιχούν σε τόσα dBFS ψηφιακού σήματος. Τα παρακάτω είναι τα specs του input της δικιάς μου κάρτας. Το max gain της instrument input προενίσχυσης είναι 12dBu, από εκεί και πάνω κλιπάρει. Άρα, το μεγαλύτερο σήμα που ρεαλιστικά θα βγει από αυτή την προενίσχυση και θα πάει στο ADC είναι 12dBu (όχι ακριβώς, αλλά απλοποιώ λίγο χάρην εξήγησης). ‘Άρα, το A/D converter που θα πάρει αυτό το σήμα, τα 12dBu θα τα περιγράψει ως το σημείο 0dBFS, ως “256” δηλαδή, την ψηλότερη αριθμητική τιμή που μπορεί να δώσει σε ένα ψηφιακό σήμα. Αυτή η απόφαση είναι και η μόνη λογική για τον κατασκευαστή της κάρτας - το max signal level που μπορεί να δει το ADC είναι αυτό που καθορίζει το 0dBFS σημείο. Αν ήταν χαμηλότερο, το ADC θα κλίπαρε αχρείαστα το κατά τα άλλα μια χαρά αναλογικό σήμα, αν ήταν ψηλότερο τότε θα πήγαινε χαμένο το υψηλότερο κομμάτι της διακριτής μας κλίμακας καθώς το ADC δε θα έβλεπε ποτέ σήμα τόσο υψηλό ώστε να αντιστοιχεί σε εκείνο το σημείο της κλίμακας (θα είχε κλιπαριστεί το αναλογικό σήμα στην προενίσχυση της κάρτας ήδη). Πάμε τώρα στο amp sim πρόγραμμα. Ο κατασκευαστής του προγράμματος θα λάβει από την κάρτα ήχου ένα ψηφιακό σήμα. Όταν θα δεί το πρόγραμμα ένα sample να έρχεται μέσα με την ύψιστη τιμή “256”, το πρόγραμμα ξέρει ότι αυτό αντιστοιχεί σε 0 dBFS καθώς δουλεύουμε με 8-bit data. Αλλά δεν ξέρει αυτό το 0dBFS αν αντιστοιχεί σε 12 ή 14 ή 20 dBu – αυτό το αποφάσισε η εταιρεία που έφτιαξε την κάρτα και όπως είπαμε διαφέρει. ‘Έλα όμως που το κύκλωμα του sim για να δουλέψει σωστά πρέπει να ξέρει σε τι αντιστοιχεί το ψηφιακό σήμα σε αναλογικά dBu – άρα τι κάνει? Αποφασίζει αυθαίρετα μόνο του τι θεωρεί «νορμαλ» για την αντιστοιχία dBu με dBFS και πορεύεται με βάση αυτού. Αυτό δεν θα είναι απαραίτητα το ίδιο με αυτό που αποφάσισε ο κατασκευαστής της κάρτας, για διάφορους λόγους. Πχ για εμένα, η Audient μου είναι στα 12 dBu = 0 dBFS ενώ το Guitar Rig υποθέτει ότι 18.5 dBu = 0 dBFS. Αν τα 2dBu της κιθάρας μου μεταφραστούν από την κάρτα σε Χ dBFS με βάση το reference point, το Guitar Rig όταν πάρει αυτή την ψηφιακή τιμή και προσπαθήσει να την αντιστοιχήσει σε dBu ΔΕΝ θα την ερμηνέυσει σωστά. Αυτό προκαλεί και το πρόβλημα όπου «υπεροδηγούμε» το input του ψηφιακού ενισχυτή. Δεν το υπεροδηγούμε στην πραγματικότητα, το software είναι απολύτως οκ με το να δουλεύει με τιμές 1 ως 256, και δεν το ταΐζουμε ένα κλιπαρισμένο σήμα φούλ από τιμές 256. Απλά το software μας νομίζει ότι η τιμή 137 αντιστοιχεί σε X dBu (και ο ενισχυτής συμπεριφέρεται αντίστοιχα) ενώ στην πραγματικότητα η κάρτα μας έδωσε την τιμή 137 σε ένα (συνήθως) πολύ χαμηλότερο σήμα Y dBu. Αν με παρακολουθείτε μέχρι στιγμής, κάπου έδω πρέπει να σκέφτεστε ότι "Ναι, ακριβώς για αυτό το λόγο θα βάλω την κάρτα στο 0dB gain, ή κάπου τέρμα χαμηλά τέλος πάντων, και θα ρυθμίσω το input gain του software σύμφωνα με τη λίστα". 'Ετσι ξεκινάω με το αναλογικό σήμα σε σωστό μέγεθος (όπως βγαίνει από την κιθάρα μου), το διατηρώ σε αυτό το μέγεθος (με 0dB input gain στην προενισχυτή της κάρτας μου) και μετά βεβαιώνομαι ότι το ψηφιακό πλέον σήμα είναι στα σωστό επίπεδο προσθέτοντας/αφαιρώντας από το input gain του προγράμματος όσο χρειάζεται ώστε το reference point του τι είναι 0 dBFS να έρθει στα πάνω κάτω ίδια επίπεδα. ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ. Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο προενισχυτής της κάρτας μας έδωσε υπερβολικό gain στο σήμα μας. Αυτό απλά δεν συμβαίνει. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κοινή αντιστοιχία ως το που είναι τα 0 dBFS, πόσα βόλτ είναι το κάθε sample δηλαδή. Αν ακολουθήσουμε αυτή τη νέα μέθοδο που αναφέραμε εδώ, του Ed S και των λοιπών youtuber, τότε θα επιτύχουμε μεν αντιστοιχία των 0 dBFS points, πράγμα που θα κάνει τον ήχο μας δραματικά καλύτερο από το να μην είχαμε διορθώσει κάπως το mismatch, ΑΛΛΑ το καταφέρνει αυτό θυσιάζοντας την σωστή λειτουργία του ADC της κάρτας μας. Σκεφτείτε λίγο τι συμβαίνει στο ADC της κάρτας εδώ. Το μηχάνημα είναι φτιαγμένο να δίνει τιμές από το 1 ως το 256, επειδή τόσες μπορεί να δώσει με 8 bits, σε ένα σήμα που ξέρει πως κυμαίνεται από 0 ως 12 dBu. Όταν ένα σήμα είναι στη μέση αυτής της κλίμακας, στα μισά dBu (ας υποθέσουμε για μια στιγμή ότι είναι γραμμικά, που δεν είναι, αλλά χάριν απλούστευσης), τότε θα πάρει μια τιμή 127. Στην μέση από το 1 ως το 256. Αν εγώ δηλαδή ρυθμίσω το gain της κάρτας ήχου μου ώστε να πιάνει μετα βίας 6 dBu το σήμα μου, και όχι τα 12 dBu που θα έπιανε αν ανέβαζα το gain μέχρι πριν το κλιπάρισμα με το συμβατικό τρόπο ρύθμισης, τότε όλο μου το σήμα αντιπροσωπεύεται από τις ψηφιακές τιμές 1 ως 127. Ξαφνικά, η ψηφιακή κλίμακα αποτύπωσης του σήματός μου έχει γίνει μισή, αφού από το 127 και πάνω δεν την χρησιμοποιώ γιατί το gain μου είναι πολύ χαμηλά. Από τα 8 bit που έχει διαθέσιμα το ADC μου χρησιμοποιώ μόνο τα 7, γιατί με τα 7 αυτά αρκούν να βγουν οι τιμές 1 ως 127. Aν μειώσω το gain ακόμα παραπάνω, χαραμίζω ακόμα παραπάνω bit. Σκάμε λεφτά για κάρτες με τούμπανα ADC με τεράστια bit depths για να τα πετσοκόβουμε με σήματα τρομερά κάτω από το dBFS που περιμένουν, που είναι αυτό που αντιστοιχεί στα dBu που δίνει η προενίσχυση της κάρτας σε νορμάλ λειτουργία. Η πρόταση που πλέον αναπαράγουν όλοι, το να βάζουμε το input gain της κάρτας τρομερά χαμηλά ή και στο 0 είναι λάθος. Αναγκάζει το ADC να δουλέψει με ένα αχρείαστα περιορισμένο εύρος τιμών, με μειωμένο bit depth, πράγμα που οδηγεί σε μειωμένη δυναμική διακριτικότητά στο σήμα και κυρίως αισθητά αυξημένο noise floor. Ο λόγος που θέλουμε υψηλά bit depths στα ADC μας είναι επειδή μας επιτρέπου να έχουμε μεγαλύτερη διάκριση μεταξύ του self noise του κυκλώματος και του σήματός μας, έχουμε δηλαδή καλύτερο SNR όσο περισσότερα bit έχουμε, έχουμε καλύτερο noise floor. Με το να βάζουμε το input gain στο μηδέν στέλνουμε το bit depth στις βρούβες, υποτροφοδοτούμε με σήμα το ADC μας και το noise floor ναυαγεί χωρίς λόγο και αιτία. O μόνος λόγος που το amp sim μας ακούγεται καλύτερα είναι επειδή διορθώσαμε με το λάθος τρόπο το mismatch στα 0 dBFS. Επειδή ξέρουμε ότι ξεκινάμε με 2 dBu σήμα και το amp sim μας λανθασμένα νομίζει ότι αυτή η τιμή που βλέπει είναι 4 dBu, θα ξεκινήσουμε με 1 dBu σήμα, με το κακό SNR που αυτό συνεπάγεται, και θα αφήσουμε το amp sim να κάνει την «λανθασμένη» ερμηνεία του τι βλέπει ώστε να φτάσει «λανθασμένα» πάλι στο «σωστό» 2 dBu σήμα. Υπάρχει καλύτερος τρόπος. Η μετατροπή του σήματος ώστε να έρθουν τα 0 dBFS σε ισσοροπία πρέπει να γίνει πλήρως ΜΕΤΑ το ADC. Δηλαδή, ρυθμίζουμε το σήμα στο input της κάρτας έτσι ώστε να πάρουμε το βέλτιστα καθαρό ψηφιακό σήμα, δηλαδή βάζουμε όσο μπορούμε πιο ψηλά το input gain προτού κλιπάρει η προενίσχυση. Σε αυτό το σήμα μετά επιχειρούμε την κατάλληλη μείωση έντασης με το amp sim input gain ώστε να ισορροπηθούν τα dBFS και να μην νομίζει το software ότι το σήμα που βλέπει είναι πολύ δυνατότερο απ’ότι πραγματικά είναι. Αν δεν έχουμε αρκετό εύρος σε αυτή την επέμβαση, τότε ναι κόβουμε από το input gain της κάρτας. Η προσέγγιση “κάρτα στο 0 dB και software στο chart value” είναι μεν πιο σωστή από το τελείως mismatched/oversaturated input αλλά περιέχει και ένα element “πονάει χέρι κόψει χέρι” το οποίο συχνά μπορεί να αποφευχθεί και να φέρει τα ίδια και καλύτερα τεχνικά αποτελέσματα. Πρέπει αν έχουμε ξεκάθαρο στο μυαλό μας το ότι το input gain της αναλογικής προενίσχυσης της κάρτας που «ταΐζει» το ADC και το ψηφιακό input gain στο amp sim software μας είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, και δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το ένα για να διορθώσουμε το άλλο παρα μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Αν κάποιος ήρωας έφτασε ως εδώ, το παρακάτω βίντεο λέει μέσες άκρες τα ίδια. TL;DR Όλοι κάνουν λάθος, καλύτερα να κόψεις βαρβάτα από το input gain του amp sim και να αφήσεις τον προενισχυτή της κάρτας στην ησυχία του παρά το αντίθετο.
    0 βαθμοί
  36. Ωραίος ήχος μάστορα... ?
    0 βαθμοί
  37. Ποιοί μαγνήτες, Γιώργο? Εξαιρετικος ήχος και ατμόσφαιρα, παρεπιπτόντως.
    0 βαθμοί
  38. ναι αλλα οχι με αυτη την ΜΑΠΑ γεφυρα... με ΑΦΤΙΝ ναι, ηπωκλινωμε
    0 βαθμοί
  39. σωστο κιΑφτο κΣεχασα οτι η στρατ ειναι κιθαρα του ΚΑΝΑΠΕ...να τα λαιΜεκιαφτα
    0 βαθμοί
  40. Μια πολύ ωραία ιδέα και οικονομική λύση για ένα stand για module, Synth mini key και Drum machine
    0 βαθμοί
  41. Έχουν μπει σε αυτό γυναίκες....ίσα με 30.000 ?
    0 βαθμοί
  42. 10 χρόνια ασφαλιστικές εισφορές και θα έβγαινα στη σύνταξη ΤΩΡΑ.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου