Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. Wild_Rose

    Wild_Rose

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      365


  2. stavros_d80

    stavros_d80

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      1852


  3. ThisIsSparta

    ThisIsSparta

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      513


  4. gkourmoul1

    gkourmoul1

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      9830


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 08/20/21 σε όλα

  1. Τσέκαρε και Blackstar TVP/Silverline, αν και είναι λίγο πιο ακριβοί απο KATANA, κάνουν τα πάντα για live καταστάσεις. Έχω τον TVP15 και αυτό το feeling στις χορδές που νιώθεις με το λαμπάτο, το πλησιάζει αρκετά!
    1 βαθμός
  2. Tο κοκκινο switch τι ειναι, στην πισω πλευρα? Attenuator?? ? Καλοριζικος!
    1 βαθμός
  3. Δεν μου αρέσει ο ήχος της Yamaha μου κάθεται πολύ ψυχρός και ψηφιακός στα αυτιά στα live προτιμώ αυτόν της Korg&Roland αλλά αυτά είναι γούστα. εαν ξεφύγεις απο τον περιορισμο των 73/76 πληκτρων σιγουρα αυτα τα 3 ειναι τα καλύτερα διάλεξε ποιο σου ταιριάζει ακουγοντας τα απο κοντα για να καταλήξεις https://www.thomann.de/gr/yamaha_modx6.htm https://www.thomann.de/gr/roland_fa_06.htm https://www.thomann.de/gr/korg_krome_ex_61.htm
    1 βαθμός
  4. Φίλε @BillTrantos , είναι σαν να βλέπω τον εαυτό μου πριν από μερικά χρόνια και καταλαβαίνω απόλυτα πως νιώθεις. Είμαι σίγουρος ότι είναι για καλό, αλλά αυτό θα το δεις και μόνος σου μετά από κάποιο καιρό. Προσωπικά ζω εδώ και κάποια χρόνια Λουξεμβούργο και δεν κοιτάω πίσω. Κάθε αρχή και δύσκολη, ο φόβος της αλλαγής και του αγνώστου είναι απόλυτα φυσιολογικός. Από την άλλη, είναι κάτι αναστρέψιμο αν δεις ότι δεν σου ταιριάζει. Κάτσε λίγο καιρό εκεί, και αν δεν σου ταιριάζει πάντα θα μπορείς να γυρίσεις Ελλάδα. Μια δουλειά με 12ωρο και 800Ε/μήνα όπως είπες δεν είναι και κάνα κελεπούρι που θα λυπηθείς που έχασες. Κάποια tips από προσωπικές εμπειρίες Προσπάθησε να αποδεχτείς την εκεί κουλτούρα. Πας να ζήσεις σε μια νέα χώρα, η οποία δεν είναι και ποτέ δεν θα έχει τον ίδιο τρόπο ζωής με την Ελλάδα. Όσο είσαι στον τρόπο σκέψης "ναι αλλά στην Ελλάδα τα κάναμε έτσι" (ασχέτως για καλύτερα/χειρότερα) θα νιώθεις "έξω". Δεν έχει φραπεδιές και παραλίες, τρώνε βραδινό στις 8 και μετά τις 10 δεν βρίσκεις τίποτα ανοιχτό αν πεινάς, δεν το έχουν να κάθονται με τις ώρες σε καφετέρια με φιλαράκια. Αλλά τι να κάνουμε, αυτό είναι. Έχει άλλα πράγματα. Όσο νωρίτερα το αποδεχτείς αυτό, τόσο πιο εύκολο θα είναι να ζήσεις εκεί. Η αρχή ΕΙΝΑΙ δύσκολη. Θα σου λείψει ο παλιός τρόπος ζωής, θα σου λείψουν οι φίλοι σου, πιθανά να νιώσεις και λίγη μοναξιά, και σίγουρα θα βρεθείς κάποια στιγμή να σκέφτεσαι αν έκανες καλά. Δώστου χρόνο, θα έλεγα τουλάχιστον 12-18 μήνες. Ιδανικά βάλε στον εαυτό σου ένα όριο ότι "θα κάτσω εδώ για 2 χρόνια και μόνο τότε θα σκεφτώ αν θέλω να γυρίσω πίσω" (εκτός αν πραγματικά δεν την παλεύεις - που το αποκλείω). Προσπάθησε να κάνεις παρέες και φίλους όχι μόνο με Έλληνες εκεί. Σίγουρα θα υπάρχει Ελληνική κοινότητα, αλλά θα είναι πολύ καλό να μην απομονωθείς σε αυτούς. Μη φοβηθείς να ζητήσεις βοήθεια για ότι χρειαστείς. Δεν είναι ντροπή, και θα δεις ότι είναι πολλοί άλλοι σε παρόμοια θέση. Πίστεψε στον εαυτό σου, το να ζήσεις εκεί είναι κάτι που σίγουρα μπορείς να κάνεις. Αυτό εξαρτάται πολύ από προσωπικές εμπειρίες και ιδιοσυγκρασία, αλλά λόγω του εργασιακού στην Ελλάδα μας έχει περάσει πολύ η νοοτροπία ότι "κάνε την δουλειά σου και χάρη σου κάνουμε που σε έχουμε". Πας σε μια χώρα με καλό εργασιακό περιβάλλον, με σεβασμό στον άνθρωπο και τον εργαζόμενο. Μην φοβάσαι να απαιτήσεις πράγματα (με σεβασμό φυσικά). Η αρχή με τα οικονομικά είναι ζόρικη όπως είδες. Λίγο συντηρητικά στην αρχή για να πατήσεις στα πόδια σου και θα δεις ότι μετά φτιάχνει. Και μερικά καλά: Είσαι στην χώρα του Pinkpop και δίπλα σε Graspop, Werchter, Hellfest, Wacken, διάλεξε τι σου αρέσει. Γενικά συμβαίνουν πολλά πράγματα και είσαι στο κέντρο της Ευρώπης με εύκολη πρόσβαση σε πολλά μέρη. Εκμεταλλεύσου το όσο μπορείς. Τα μεταφορικά του Thomann για εκεί είναι αστεία ? Για την κιθάρα, εγώ έφερα αρχικά μια bolt-on στην βαλίτσα ξεβιδωμένη, και τις άλλες δύο με την μεταφορική, την μία σε σκληρή θήκη που ήδη είχα και την άλλη σε μαλακή θήκη τυλιγμένη με πολύ bubble wrap και πολύ ταινία με σήμανση "fragile". Μια χαρά έφτασαν όλες. Η μεταφορική ήρθε με φορτηγό έτσι και αλλιώς οπότε δεν ειχα θέμα με μετακίνηση αεραπλάνου. Καλή αρχή!!
    1 βαθμός
  5. Βρήκα ένα παρατημένο super reverb δεκαετιας 70 Τον είχε μπουζουξής οπτικά είναι σε άθλια κατασταση δεν τον έβαλα καν στο ρεύμα,φοβαμαι μην γίνει ζημιά στην κατάσταση που ειναι Ξέρετε που μπορώ να βρω το serial number? Δεν το είδα κάπου αν και νομίζω πρέπει να είναι του 73 Επίσης αν έχετε να προτείνετε κάποιο καλό τεχνικό να τον αναλάβει στείλτε πμ Τον πήρα τσάμπα ?
    0 βαθμοί
  6. Εχουμε λιγοστεψει επικινδυνα.Μολις εμαθα οτι ο παλιος μου συμπαικτης και μεντορας στην ντραμιστικη μου ενασχοληση Δημητρης Πολυτιμος εφυγε απο την ζωη.Ο Δημητρης ηταν 88 ετων.Ο πιο παλιος Ελληνας ροκας με τεραστια καριερα στην Ελληνικη ροκ σκηνη. Δεν ειναι της ωρας να γραψω απιστευτες ιστοριες που βιωσα διπλα του.Ηταν ο πιανιστας που μου εμαθε να ξεχωριζω τους ρυθμους και να αποκτησω δυναμικες. Δημητρακη θα σε θυμαμαι μεχρι να κλεισω τα ματια μου και εγω.Τα συλληπητηρια στηξν οικογενεια του.Αναπαυσου εν ειρηνη .Καποια αλλη στιγμη θα προσπαθησω ενα αφιερωμα στον Δημητρη Πολυτιμο.
    0 βαθμοί
  7. Για την ιστορία. Με το fenderικο ab763 κύκλωμα η καμπίνα ήρθε στα ίσα της. Στα καθαρά τουλάχιστον. Και χωρίς ν ασχοληθώ με τα knobs ιδιαίτερα. Λογικά πρέπει να ψάξω εντελώς άλλες ρυθμίσεις κ στον Morgan μ αυτή την καμπίνα αλλά ποιος ο λόγος. Ο ηχος που έχω στα καθαρά τώρα είναι ανέλπιστα καλός. Το πείραμα bf tonker και swamp thang μάλλον πέτυχε.
    0 βαθμοί
  8. Εδώ υπάρχει κατάλογος τεχνικών και οργανοποιών. Επίσης μπορείς να βρεις υποκειμενικές προτάσεις σε παλαιότερα θέματα. Πάντως δεν ακούγεται και σοβαρό το πρόβλημα. Άλλαξε καλώδιο πρώτα και δες αν λειτουργεί, για να καταλήξεις στο τι φταίει. Μετά λίγη στοργή, θα την επαναφέρει στα συγκαλά της.
    0 βαθμοί
  9. Και το extreme το korg να πάρει μεταχειρισμένο μια χαρά θα είναι. Όλα καλά είναι.
    0 βαθμοί
  10. Είναι μια πραγματικότητα πως όλοι μας έχουμε δουλέψει με σπασμενα. Και μάλιστα πολλα ή και μόνο σπασμένα. Εδώ και 1 χρόνο περίπου που ξεκίνησα μια σχολή ηχοληψίας ξεκίνησα να αγοράζω. Αφορμή ήταν οι συμβουλές ενός εκ των δασκάλων μας. Τις οποίες θα σας τις παραθέσω. Το ηθικό κομμάτι ήταν το τελευταίο. Το 1ο ήταν πως όταν έχουμε πολλα daws και πολλα plugins χανόμαστε. Δεν ξέρουμε τι να πρωτοχρησιμοποιησουμε. Φορτώνουμε ένα daw και περιμένουμε από αυτο και τα preset των plugins να κάνουν τη δουλειά για εμάς. Το 2ο ήταν η διαδικασία της μιξης. Δεν κάνεις sound shaping. Τα περιμενεις όλα παλι από τα plugins. Χάνεις τη μαγεία της δημιουργικότητας. Περισσότερο χρόνο χαλας για να βρεις το plugin "που θα σε βολέψει" ενώ την ίδια ώρα με τα stock plugins θα έκανες την ίδια ή και καλύτερη δουλειά. Ήταν και το ηθικό κομμάτι βέβαια. Τη στιγμή που χρησιμοποιείς κάτι το σωστό είναι να το πληρωσεις. Τώρα αν θες να έχεις πχ μια σουίτα όπως τα waves επειδή "κάποιος πελατης στο ζητάει" ή για "λόγους συμβατότητας" τότε οκ...αλλα και παλι ήταν της άποψης να μην πηγαινουμε με αυτό το ρευμα και νοοτροπία. Αν είχαμε hardware σίγουρα δεν θα ήταν τόσα όσο τα plugins μας. Και σίγουρα αυτό το hardware θα το "ξεζουμιζαμε" για να βγάλουμε το καλυτερο αποτελεσμα. Δε χρειάζονται πολλα πολλα παιδια. Τα stock plugins πλέον και οι πλατφόρμες έχουν παει σε άλλο επίπεδο. Πάρτε 10, 20 plugins που να κάνουν δουλειά να έχουν "χαρακτήρα" και δουλέψτε με αυτα. Ξαλαφρυνετε τον υπολογιστή σας. Δεν χρειάζεστε ουτε τα waves complete ουτε το all access pass του slate. Προσέξτε με τις "μεγάλες" εταιρείες. Έχουν δυνατό marketing και τσιμπαμε ευκολα. Δεν είναι απαραίτητα "κακές" αλλά πολλά plugin τους "δεν κάνουν ή δεν είναι αυτό που λένε". Μη παιρνετε Pro Tools επειδή είναι το "industry standard". 9 στους 10 δεν θα δουλέψουμε με τόσο μεγάλες εταιρείες που θέλουν να δουλευεις με Pro Tools. Και είναι και πανακριβα. Το Reaper έχει 60 ευρώ με 2 χρόνια αναβαθμίσεις τα οποία ΑΝ θες τα δίνεις. Το πρόγραμμα με τη λήξη του trial ΔΕΝ κλειδώνει. Αυτά από εμένα, εναν εραστή των τυμπάνων και του ήχου που δουλευε μέχρι πρότινος μόνο με σπασμένα και μάλιστα πολλά.
    0 βαθμοί
  11. Συμφωνώ 100%. Να προσθέσω κι εγώ: - Λίγα αλλά πλήρη σε δυνατότητες προγράμματα στον Η/Υ, τα οποία επιλέγουμε ή αγοράζουμε μετά από πολύ ψάξιμο και μεγάλη προσοχή.. - Επικεντρώνουμε σε αυτά τα προγράμματα, τα μαθαίνουμε πολύ καλά και ασχολούμαστε μόνο με αυτά πλέον.. - Θα έλεγα ασφαλώς ότι το ίδιο κάνουμε με την αγορά Η/Υ: - Κάθε αρκετά χρόνια αγοράζουμε έναν πολύ δυνατό Η/Υ που θα είναι "της εποχής μας" για τουλάχιστον 10-12 χρόνια.. - Γενικά, από ένα σημείο και έπειτα, προσπαθούμε να αλλάζουμε το setup όσο το δυνατόν λιγότερο για λόγους αποδοτικότητας του χρόνου μας..
    0 βαθμοί
  12. Ναι το κατάλαβα όταν πήγα να ξεκινήσω. Μου το είπαν και αρκετοί οπότε λέω να πάω σε δάσκαλο να μάθω σωστά
    0 βαθμοί
  13. Σημερα κυκλοφορησε το νεο μου προσωπικο Βlues album Troublemaker.Μουσικη στοιχοι δικοι μου.Επισης παιζω ολα τα οργανα.Σε καποια κομματια συμμετεχουν καποιοι φιλοι μουσικοι τους οποιους ευχαριστω πολυ.Καλη ακροαση!
    0 βαθμοί
  14. Σε γενικες γραμμες εχει δικιο ο δασκαλος. Η λαμπα δεν ειναι η πρωτη επιλογη για σπιτι και για μελετη. Και εννοειται δεν θα σε κανουν καλυτερο κιθαριστα. Οι modeler κανουν πολυ καλα τη δουλεια αυτη, και ειναι και εκεινοι αρκετα touch sensitive. Και επειδη στο θεμα που ανοιξες μιλας για λαιβ καταστασεις, εαν παρεις modeler, σου προτεινω τον boss katana 50.
    0 βαθμοί
  15. Και ο συγκεκριμένος σε πανηγύρια Μεσσηνία έπαιξε άφθονη μπυρα και παγωμένη γουρνοπουλα ναπουμε? Ναι είναι πολύ βαρύς,αλλα δεν έχω σκοπό να τον μετακινήσω.
    0 βαθμοί
  16. 0 βαθμοί
  17. Παρε εναν 12ιντσο ενισχυτη με καλο καθαρο καναλι. Ή μια κεφαλή και μια 12ιντση καμπινα. Υπολογισε περι τα 250-300 ευρω min. Θα χρειαστεις, εξτρα, 1-2 πεταλια για βρωμικο ηχο, και delay-reverb. Ή παρε εναν katana 100 μαζι με footswitch στα 320 μεταχειρω. Και αργοτερα του βαζεις και πεταλια στο καθαρο του καναλι, αν θες. https://smart.noiz.gr/details.php?id=487856&search_id=2184394
    0 βαθμοί
  18. ...και να σε πω και κάτι; Εγω πάνω στη λογική που ανέφερα παραπάνω και επειδή έχω καρατούμπανο λάπτοπ με i7 κλπ, έστησα τον Απρίλιο του 20 ένα ταπεινό desktop για καθημερινή χρήση στο παλιό κουτί, με τα παρακάτω υλικά που σίγουρα βρισκεις καλύτερα σήμερα στην ιδια τιμή. Intel(R) Core(TM) i3-9100 CPU @ 3.60GHz που τρέχει απο μονο του στα 4.2 GHz στα 99,90€. Gigabyte Motherboard B365M DS3H - 69,90€ RAM 16,0 GB (Vengeance 2X8GB 2400MHe) στα 69,80€, που άλλαξα με PATRIOT (SIGNATURE LINE 2Χ8GB DDR4 2400MHZ) γιατι οι τούμπανο κολλούσανε SSD CRUCIAL CT500P2SSD8 P2 500GB M.2 2280 3D NAND NVME PCIE στα 70€ GEMBIRD CC-SATAM-DATA90 SATA 3 DATA CABLE 90 DEGREE WITH METAL CLIPS 1.49 € x 2 = 2.98€ Corsair CV550, 550W Power Supply, 80+ Bronze στα 56€ Σύνολο 368 ευρώ. Επειδή ήθελα, χτύπησα και μια οθόνη 27" στα 150 και έκτοτε δεν ανοίγω το laptop. Πετάει και δεν σου κάνω πλάκα, σε αυτό δουλεύω. Ανοίγει και φορτώνει λειτουργικά σε 15 δευτερόλεπτα και δεν έχει βρεθεί τασκ που να κολώσει μέχρι τώρα. Για μένα δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να τρέχει κανείς ΧΡ και να καίει κάρβουνο τη στιγμή που μπορεί να έχει σε αυτα τα λεφτά ένα πολύ εύχρηστο υπολογιστή. Τα λεφτά που κόστισε τα ξαναδίνω ευκολότερα την επόμενη φορά. Αμα κάνω οικονομία...?
    0 βαθμοί
  19. Αυτές οι δύο προτάσεις ακυρώνουν η μια την άλλη. Συμφωνώ απόλυτα με την δεύτερη βέβαια, οπότε ποιός ο λόγος για i7 αφού προορίζεται για εφαρμογές που εκμεταλλεύονται το Hyper-Threading, ενω στα DAW ακόμα συζητούν αν δημιουργεί πρόβλημα ή όχι και αν πρέπει να το απενεργοποιείς στο BIOS; Δεν βοηθάει. Ένας i5 είναι καλύτερη επιλογή και ΦΤΗΝΟΤΕΡΗ. Όσο για τα 32bit ξεκόλλα ρε φάσιον... Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος, ιδιαίτερα για μουσική που χρειάζεσαι RAM. Τα βιεστιά σου θα τρέξουν.
    0 βαθμοί
  20. Είχα πάρει έναν το ‘89-90 όταν έπαιζα στη Καλαμάτα πανηγύρια - μαγαζά. Τρομερός ήχος. Μια φορά τον κουβάλησα για live στην Αθήνα αν θυμάμαι καλά στη «Δυτική όχθη». Επαθα κήλη, τον πούλησα.
    0 βαθμοί
  21. Καλησπέρα αγαπητέ psnick. Χαίρομαι που σου αρέσει η κιθάρα. Θα σου μιλήσω από τη δική μου εμπειρία. Έχω χρονάκια στην καμπούρα μου και πενηντάρισα πλέον. Παίζω από πρώτη γυμνασίου και δεν έχω σταματήσει. Εγώ προσωπικά πέραν του τι μου αρέσει να παίζω, χρωστάω την τεχνική μου και τα δάχτυλα που απέκτησα στη δασκάλα μου του ωδείου. Ξεκίνησα με κλασσική κιθάρα, με τράβηξε το λάτιν και το φλαμένγκο, παίζω και κάτι μπλουζοπράγματα. Η άποψή μου είναι ότι ο δάσκαλος θα σου στήσει τα δάχτυλα σωστά, δεν θα σε αφήσει να στραβομάθεις και θα σε διορθώνει ΣΥΝΕΧΩΣ. Είναι κακό πράγμα να σταβομάθει το χέρι σου, να συμπεριφέρεται σαν τσιμεντωμένο και αντί να μπορεί να ξεδιπλώσει και να βγάλει όλες τις τεχνικές σε αριστερό και δεξί χέρι (πάντα για τη μουσική που θέλεις) να φρενάρει την όλη κατάσταση. Ξεκίνησα με κλασσική και με τράβηξε το λάτιν/φλαμένκο. Ειλικρινά, αν δεν είχα φτιάξει το χέρι μου με κλασσικό ρεπερτόριο με δάσκαλο σε αριστερό και δεξί χέρι δεν θα μπορούσα να παίξω τα πράγματα που μου αρέσουν. Χρωστάω στη δασκάλα μου τα χέρια μου. Άκουσα για πρώτη φορά κάπου το 89-90 το τέρας που λέγεται Paco de Lucia (δεν είναι μαζί μας πλέον...δυστυχώς....) και βραχυκύκλωσα. Με σημάδεψε. Βρες ένα δάσκαλο και ξεκίνα μαζί του. Τουλάχιστον να σου στήσει τα χέρια για το πρώτο διάστημα, παράλληλα να μελετάς και εσύ και μετά κάνε ότι θέλεις. Καλωσήρθες στις μουσικές ομορφιές. Είτε κλασσική, είτε ροκ, είτε τζαζ, είτε φλαμένκο, είτε ακουστική, είτε ότι να ναι, τα χέρια σου πρέπει να στηθούν από δάσκαλο, τουλάχιστον στην αρχή. Επίσης μη φοβάσαι να μελετάς. Η μουσική είναι εγκεφαλικό πράγμα, και ως εργο πνεύματος, πρέπει να συντονιστούν: εγκέφαλος, αυτιά, χέρια, ρυθμός και μελωδία. Στην πορεία θα βελτιώνεσαι και θα γίνεσαι καλύτερος και θα ικανοποιείσαι και συ με την πορεία σου. Να πάρεις έναν μετρονόμο, να καταλαβαίνεις τι ακούς και να παίζεις αργά, όσες φορές και να χρειαστεί μέχρι να βγει σωστό. Επίσης να ακούς πολύ και απο πολλούς μουσικούς τη μουσική που σου αρέσει. Να την καταλαβαίνεις. Έτσι θα αποκτήσεις τη δική σου αντίληψη σταδιακά επί του θέματος. Επίσης όσο προχωράς και θα σε ακούει ο δάσκαλός σου, ο ήχος σου θα γίνεται καθαρότερος. Στο πιάνο πχ, πατάς το πλήκτρο και ο ήχος ακούγεται καθαρός απο την αρχή. Δυστυχώς στην κιθάρα πατάμε τις χορδές με τα δάχτυλά μας και είμαστε υπεύθυνοι εμείς για την καθαρότητα του ήχου μας. Στην αρχή οι χορδές μας τσιρίζουν και είναι θαμπές στον ήχο. Μετά όμως, το πράγμα στρώνει. Καλή επιτυχία και μη φοβηθείς να δουλέψεις για την κιθάρα που αγαπάς !. Τάκης.
    0 βαθμοί
  22. Τότε ξεβιδωμα και πακετάρισμα στη βαλίτσα με τα ρούχα!
    0 βαθμοί
  23. Το σωστό panning δυστυχώς δεν γίνεται βάζοντας "απέναντι" τις κιθάρες, ούτε υπολογίζεται με ποσοστά επί τις %. Τα "είδωλα" των οργάνων στην στερεοφωνική εικόνα δεν είναι σταθερά κατά την διάρκεια του mix και αλληλοεπηρεάζονται με τα γειτονικά τους (και όχι μόνο) σε κάθε επέμβασή μας. "Μετακινώντας" κάποιο με το pan ή ανεβοκατεβάζοντας την έντασή του ή ακόμα ακόμα "πειράζοντας" το συχνοτικά με ένα eq, ήδη έχουμε επηρεάσει ανάλογα και τα υπόλοιπα. Κυρίως όμως αυτό που μας ενδιαφέρει, την συνολική ισορροπία στην στερεοφωνία ώστε η "ενέργεια" να "μοιράζεται", ξεκινώντας πάντα από το κέντρο. Οπότε η θέση των οργάνων πρέπει συνεχώς να "διορθώνεται" καθ όλη την διάρκεια του mix μέχρι να καταλήξουμε και μάλιστα να είναι πάντα το τελικό μας "χτένισμα". Καλό βέβαια είναι το "τελικό" να γίνεται με ξεκούραστα αυτιά (άλλωστε ειδικά μετά τα σαράντα έχει πολύ πλάκα το τι και πως ακούει ο καθένας μας και αν μπει και η κόπωση στη μέση βράστα). Έτσι, όσο πιο απλά μπορώ να το θέσω, το "μυστικό" είναι να αντιμετωπίζεις το mix σαν ακροατής μιας μπάντας. Φρόντισε λοιπόν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να στήνεσαι στο sweet spot των ηχείων σου (τα ακουστικά εδώ τα ξεχνάς για λίγο) και να προσπαθείς να "δεις" τους μουσικούς σου στον χώρο (κλείνοντας για λίγο και τα μάτια έχεις καλύτερη αντίληψη). Σου ακούγονται σωστά εκεί που θα έπρεπε να είναι και ισορροπημένοι μεταξύ τους?... αν όχι, διορθώνεις προσωρινά θέσεις και εντάσεις και πας παρακάτω. Εννοείται ότι η χρήση των effects (ειδικά του reverb) λειτουργεί "καταλυτικά" ως προς την αίσθηση της θέσης των "ειδώλων". Η όλη διαδικασία να γίνεται σε "ρεαλιστική ένταση" και όχι χαμηλά γιατί οι ρυθμίσεις θα βγουν λάθος. Επίσης βοηθά πολύ να ακούς αποσπασματικά γκρουπάροντας τα solo σε ομάδες οργάνων (πχ τις ρυθμικές κιθάρες ξεχωριστά). Το σωστό γκρουπάρισμα των επιμέρους οργάνων είναι σημαντικότατο όχι μόνο για το pan φυσικά. Σημαντικό βοήθημα είναι και το να ακούς συχνά και mono / stereo σε A/B συγκρίσεις. Έτσι και δεν θα "θάψεις" κάτι ξεχασμένο στα άκρα και θα αποφύγεις εύκολα τις "υπερβολές" και το σύνηθες λάθος των περισσότερων που προσπαθώντας να "απλώσουν" την στερεοφωνία δημιουργούν μια "τρύπα" στο κέντρο συσσωρεύοντας "αφύσικη" ενέργεια στα άκρα. ΠΑΝΤΑ η "ενέργεια" πρέπει να απλώνεται "γραμμικά" χωρίς κενά (πλην περιπτώσεων που το επιδιώκουμε για x λόγους). Τέλος ένα VST plug in όπου μπορείς να συμβουλεύεσαι (ή και να επεμβαίνεις με σύνεση όμως) στο mid και τα sides του mix σου είναι τo Voxengo MSED και είναι και free. EDIT - ακολούθως συμπληρώνω με την απάντηση που έδωσα στις παρατηρήσεις των φίλων μας στα σχόλια. Χονδρικά, ο άνθρωπος βρισκόμενος σε ένα χώρο, αποκτά αίσθηση της απόστασης και της θέσης μιας ηχητικής πηγής μέσα σε αυτόν, από τις διαφορές των ηχητικών σημάτων (χρονικές και έντασης) που φτάνουν στα δυο αυτιά του. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ, είναι ότι τα αυτιά μεταφέρουν την πληροφορία αλλά πάντα στο τέλος ο εγκέφαλος καλείται να «ερμηνεύσει» τα ηχητικά δρώμενα κατά κανόνα υποκειμενικά. Καλώς η κακώς η ακοή ως αίσθηση επηρεάζεται κατά κάποιο τρόπο λογαριθμικά και από τις εξωτερικές διεγέρσεις αλλά και από το θυμικό. Είναι αδύνατο να μετρηθεί αντικειμενικά σε προβολή με την πραγματικότητα μια κοινή ακουστική αίσθηση που προκαλεί ένα ερέθισμα, καθότι μπορούν να δοθούν από τον κάθε ακροατή ξεχωριστά μεγάλες διάφορες στις εκτιμήσεις του. Επίσης συνυπολογίστε το ότι παρότι η ακουστική αντίληψη παίζει σημαντικό ρόλο και η ταυτόχρονη χρήση της όρασης (όταν η πηγή είναι ορατή) επηρεάζει θετικά την ακρίβειά στον εντοπισμό της θέσης της βελτιώνοντας δραστικά την διαδικασία… Μετά από τόσα χρόνια στο κουρμπέτι πάντως, έχω καταλήξει ότι καλή η ακουστική και η ηλεκτροακουστική αλλά το παιχνίδι στην πράξη ορίζεται εν πολλοίς από την ψυχοακουστική η οποία κάνει άνω κάτω τα όποια νούμερα μέτρησης υπολογισμού και καταγραφής. Αnyway και παμ’ παρακατ’. Επί της ουσίας οι στερεοφωνικές μέθοδοι κατά την ηχογράφηση, επεξεργασία και αναπαραγωγή είναι η τεχνητή προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε την αίσθηση της αρχικής φυσικής κατανομής του ήχου στον χώρο. Τώρα η απόλυτη σχέση «αιτίας αιτιατού» (που μπορούμε να την ορίσουμε και ως «πιστότητα») έχει να κάνει κυρίως με την κλασική μουσική (ή εν γένει διάφορα ακουστικά σύνολα πολλών μουσικών ειδών). Ηχογραφούμε από απόσταση με κάποια από τις δοκιμασμένες επιτυχώς στην πορεία των χρόνων stereo mic τεχνική, την φυσική ακουστική του περιβάλλοντος μαζί με την ηχητική πηγή (π.χ. μια συμφωνική ορχήστρα σε μια αίθουσα συναυλιών) και όλα καλά όλα ανθηρά στο βασίλειο της "audioμαρκίας". Αναπαράγοντας πλέον σε ένα hi end σύστημα σε ρεαλιστικές εντάσεις, εισπράττουμε εν δυνάμει αληθοφανείς εμπειρίες αναπαράστασης του αρχικού μουσικού δρώμενου. Κάποιες φορές και συγκλονιστικές. 'Οσοι είχαν την τύχη να απολαύουν ανάλογες, με καταλαβαίνουν φαντάζομαι καλύτερα. Στα καθ ημάς από την άλλη, για κοινωνικο-εμπορικο-οικονομικούς κατά βάση λόγους που δεν είναι του παρόντος αλλά φαντάζομαι κατανοείτε, ως επί το πλείστον στην μουσική βιομηχανία η ηχογράφηση της ηχητικής πηγής, γίνεται από πολύ κοντινή απόσταση (close mic technique). Αποτέλεσμα η καταγραφή όσον δυνατόν λιγότερο της φυσικής ακουστικής του περιβάλλοντος δηλαδή με όσα δυνατόν λιγότερα στοιχεία χώρου. Αναπόφευκτα λοιπόν στην σύγχρονη μουσική, το panning (σε συνδυασμό πάντα με τα effect εξομοίωσης χώρων και τις εντάσεις) αποτελεί περισσότερο μια δημιουργική post production διαδικασία, που δεν περιορίζεται απαραίτητα από την ανάγκη κάποιας φυσικής αναπαράστασης, τουλάχιστον ως προς την χωροθεσία των μουσικών (τι να πουν και τα έρμα τύμπανα που στην πορεία των χρόνων έκαναν «βόλτες» δεξιά αριστερά στις διάφορες παραγωγές). Κατά κανόνα φτιάχνουμε εκ βάθρων (περισσότερο ή λιγότερο πετυχημένα) εικονικά περιβάλλοντα (σκηνές) προσπαθώντας να καθορίσουμε κατά βούληση τις θέσεις των οργάνων στον οριζόντιο και κάθετο άξονα με τέτοιον τρόπο ώστε να μην αλληλεπιδρούν αρνητικά ως προς την διακριτότητα τους και να μην αλλοιώνονται (το δυνατόν) οι χροιές τους «αναπνέοντας» αναλογικά στο δικό τους μέρος, υπηρετώντας την μουσικότητα και δίνοντας την ψευδαίσθηση στον ακροατή του αμιγούς ηχητικού δρώμενου σε έναν χώρο κι όχι της αποσπασματικής multitrack “συραφής”. Κι αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΥΚΟΛΟ… πέραν της έλλειψης της επικουρικής βοήθειας της όρασης και την μη γραμμική συμπεριφορά της ευαισθησίας της ακοής αναλόγως της συχνότητας, έχουμε να παλέψουμε συνεχώς και με το φαινόμενο masking effect που στην εξέλιξη του mix επηρεάζει την γενική ηχητική συνισταμένη και ως προς την ικανότητα διάκρισης της κάθε θέσης οργάνου ανά πάσα χρονική στιγμή (το «σπρώξιμο» που λέγαμε) και αποκρύπτοντας παράλληλα επιμέρους πληροφορία ή αλλοιώνοντας την χροιά της. Τεράστιο ρόλο στην δυνατότητα επιτυχούς panning παίζει και η «σωστή» ενορχήστρωση. Δεν είναι δύσκολο με μια κακή με 5 όργανα να οδηγήσουμε ένα mix σε μια «ηχητική λάσπη», ενώ από την άλλη με 10 σε μια καθαρή όπου όλα θα ακούγονται δεμένα αλλά ταυτόχρονα και ευκρινή. Επίσης ρόλο παίζει και το Pan law που έχουμε επιλέξει στο daw αλλά δεν με βλέπω να τελειώνω σήμερις (άλλωστε η τιμή των 3db boost στα άκρα που νομίζω ότι δίνεται ως default επί το πλείστον στα daw είναι μια γενικά αποδεκτή τιμή). Εν κατακλείδι μην περιορίζετε την φαντασία σας. Αν σας ακούγεται κάθε φορά ωραία το αποτέλεσμα (σε ένα αποδεκτό μόνιτορ σύστημα), τότε περί σπιτικής κολοκυθόπιτας το ανάγνωσμα και κερνάτε και τους άλλους από αυτήν. Άσε που μπορεί να δημιουργήσετε "σχολή" με μια πρωτότυπη προσέγγιση... ποιος ξερ'. ? Π.χ. Θέτε το μπάσο δεξά?. No prob. Στράτο μου η κατευθυντικότητα ξεκινά μετά από τα 80 έως 120Hz περίπου. Απλά ντουμπλάρισε το κανάλι του μπάσου. Στο πρώτο βάλε ένα high cut φίλτρο στα 120 και άστο στο κέντρο σε mono mode. Στο δεύτερο ένα low cut πάλι στα 120 και γείρε το όσο δεξιά θέλεις (σε stereo mode αυτό φυσικά). Κατόπιν πειραματίσου λίγο ως προς την ένταση μεταξύ τους για να μην «γέρνει» πέραν του φυσιολογικού το master διατηρώντας επαρκή την ενέργεια του και με την κλίση οκτάβας στα φίλτρα (ξεκίνα στα 18db και κινήσου αυξητικά) για να είναι ομαλή η μετάβαση και είσαι έτοιμος (ο στόχος λογικά είναι να παραμείνει ο ήχος ίδιος με το αρχικό για αυτό κράτα το και αυτό σε ένα τρίτο κανάλι για A/B συγκρίσεις. Εκτός αν δεν σε νοιάζει κάτι τέτοιο και βρεις κάποιον ήχο πλέον που σου αρέσει περισσότερο κατά το blend).? Ελπίζω να λύθηκαν οι απορίες σας (σε κάποιο βαθμό έστω) και επιφυλάσσομαι. ΥΓ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση που απλά θέλουμε απλά να "ανοίξουμε" ή να "κλείσουμε" την αίσθηση της στερεοφωνίας, ναι. Σε ένα ή περισσότερα subgroup και ή master. Επ ευκαιρία όμως πιο ειδικά για pannnig και όχι μόνο, ρίχτε μια ματιά στο καταπληκτικό Pan Pot της Goodhertz. https://goodhertz.co/panpot/
    0 βαθμοί
  24. Το Mastering είναι το τελευταίο δημιουργικό βήμα στην παραγωγή της ηχογράφησης. Η γέφυρα μεταξύ της μείξης και της διανομής. Είναι η τελευταία ευκαιρία να βελτιώσουμε τον ήχο και να διορθώσουμε προβλήματα σε ένα ακουστικά διαμορφωμένο χώρο. Μετά την ηχογράφηση και μείξη ενός τραγουδιού, ο Mastering Engineer εξισορροπεί τα ηχητικά μέρη στο ακουστικό φάσμα και βελτιστοποιεί το κομμάτι για αναπαραγωγή σε ποικιλία μέσων και μορφών. Κάποιες φορές δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα, ενώ άλλες θα βάλει την τελευταία πινελιά για το τελικό αποτέλεσμα. Αυτή η τελική έκδοση του κομματιού είναι γνωστή ως "master recording" και είναι αυτή που καταλήγει στα streaming ή download sites και στη δημιουργία φυσικών μέσων όπως CD ή βινύλιο. Το Mastering είναι ισότιμα τεχνικό και δημιουργικό. Οι Mastering Engineers χρησιμοποιούν σουίτες ηχογράφησης DAW με εργαλεία όπως ισοστάθμιση, συμπίεση και άλλα εφέ για να ρυθμίσουν εντάσεις, fades, στερεοφωνική εικόνα και ίσως να βελτιώσουν τον ήχο. Είναι επίσης η δουλειά του μηχανικού να διασφαλίζει ότι το κομμάτι σας ακούγεται εξ ίσου καλά, σε όποιο σύστημα αναπαράγεται. Από μικρά ηχεία laptop και κινητά τηλέφωνα μέχρι home theater, hi end συστήματα και ηχητικές εγκαταστάσεις κλαμπ και σινεμά. Το Mastering είναι επίσης το τελικό στάδιο ποιοτικού ελέγχου για τη μουσική σας. Είναι η τελευταία ευκαιρία να βεβαιωθείτε από ένα τρίτο και έμπειρο αυτί ότι δεν υπάρχουν σφάλματα ή τεχνικά προβλήματα προτού κυκλοφορήσει. Γι αυτό το mastering είναι σημαντικό βήμα στη διαδικασία παραγωγής. Λίγη ιστορία. Στην αρχή οι mastering engineers λέγονταν transfer engineers γιατί η δουλειά τους επικεντρωνόταν στη μεταφορά της ηχογράφησης από την ταινία στους 10-ιντσους δίσκους shellac 78 στροφών. Κι αυτό προέκυψε γιατί το υλικό αυτό και το βινύλιο (PVC) στη συνέχεια, είχε μηχανικούς περιορισμούς στην χωρητικότητα αλλά και στα μπάσα, την ένταση και τις δυναμικές που μεταφράζονταν σε μεγάλα αυλάκια που επίσης μπορεί να έκαναν την βελόνα ανάγνωσης να ξεφύγει απο την πορεία της και να πηδήξει αυλάκι. Με την έλευση του 12" βινυλίου με τα 23 λεπτά διάρκεια ανα πλευρά, το LP εξυπηρετούσε την αναπαραγωγή μεγάλων κλασικών έργων καθώς και συλλογές τραγουδιών σαν άλμπουμ. Οι mastering engineers ειδικεύτηκαν περισσότερο και φρόντιζαν να υπάρχει σωστή σειρά, ενιαίος ήχος και δυναμικό εύρος στο σύνολο των κομματιών, αφού ακούγονταν απο την αρχή ως το τέλος τους δίσκου σαν ολοκληρωμένο έργο. Απο τα 80'ς και μετά, το ψηφιακό CD επέτρεψε την αναπαραγωγή πολύ χαμηλών συχνοτήτων αλλά και μεγαλύτερο δυναμικό εύρος. Οι mastering engineers ασχολήθηκαν περισσότερο με την βελτιστοποίηση του ήχου ενω για μια εικοσαετία, παρακινούμενοι απο τους παραγωγούς επιδόθηκαν σε ένα ξέφρενο ανταγωνισμό loudness (έντασης), πως δηλαδή ένα τραγούδι στο ραδιόφωνο θα ακούγεται δυνατότερα δίπλα σε κάποιο άλλο, μιας και το δυνατό εντυπωσιάζει μεν χωρίς απαραίτητα να είναι ποιοτικότερο ηχητικά, δε. Στα 00'ς και με το internet οι mastering engineers έγιναν επίσης υπεύθυνοι για την αναπαραγωγή σε ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών συσκευών και νέων πλατφορμών. Τα streaming sites, όπως το Spotify, το Soundcloud και η Apple Music, χρησιμοποιούν δικά τους σημεία αναφοράς στην ένταση για να διασφαλίσουν ότι όλα τα κομμάτια αναπαράγονται με λίγο - πολύ την ίδια ένταση. Εάν ένα κομμάτι είναι πολύ ήσυχο, το Spotify θα αυξήσει αυτόματα την ένταση. Ομοίως, θα την χαμηλώσουν εάν είναι πολύ δυνατή. Ωστόσο, αυτό έχει αρνητική επίδραση σε αυτά μιας και συμπιέζονται αυτόματα ακόμα περισσότερο και τυχαία, ακυρώνοντας όποιες δυναμικές υπήρχαν, με αποτέλεσμα να ακούγονται αφύσικα συμπιεσμένα. Γι αυτό είναι σημαντικό το master να έχει το level ειδικά για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα ή το μέσο που θα κυκλοφορήσει. Να προσλάβετε έναν Mastering Engineer ή να το κάνετε μόνος σας; Το Mastering έχει τη φήμη σκοτεινής τέχνης και στελεχώνεται απο άτομα που εκπαιδεύουν τα αυτιά τους σε διάφορα είδη μουσικής και κορυφαία συστήματα ακρόασης, πολλά χρόνια. Είναι επίσης πολύ σημαντικός ένας σωστά ακουστικά επεξεργασμένος χώρος και ένα ποιοτικό σύστημα ηχείων, κάτι που δυστυχώς μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ. Γι αυτούς τους λόγους, ίσως είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν έμπειρο μηχανικό για να ολοκληρώσετε το έργο σας, ακόμα και σε μεγάλους, γνωστούς οίκους του εξωτερικού για να είστε σίγουροι πως δεν θα πέσετε σε τυχαίο pretender. Είναι επίσης μια ευκαιρία να πάρετε μια δεύτερη γνώμη από κάποιον με φρέσκο και έμπειρο αυτί, ιδιαίτερα όταν έχετε ακούσει το ίδιο κομμάτι για μήνες ατελείωτα. Ωστόσο, η υπηρεσία αυτή κοστίζει και μπορεί να πληρώσει κανείς από 50 έως 150 ευρώ το κομμάτι σε έναν έμπειρο μηχανικό. Υπάρχουν επίσης αυτοματοποιημένες υπηρεσίες mastering όπως τα Landr και Aria, που χρησιμοποιούν αλγόριθμους υπολογιστών για να κάνουν τις μίξεις σας να ακούγονται πιο κοντά σε δημοφιλείς παραγωγές. Ωστόσο, αυτή είναι μια σχετικά νέα υπόθεση και πολλοί θεωρούν ότι αυτές οι υπηρεσίες δεν το προσεγγίζουν όπως κάποιος έμπειρος επαγγελματίας. Εναλλακτικά, με ένα βιβλίο σαν αυτό του μάστορα του είδους, Bob Katz, Mastering Audio: The Art and the Science απαραίτητα και καλή υποδομή με προσεγμένα ηχεία, μπορεί να κάνετε αρκετά για να καλύψετε τις προσωπικές ανάγκες σας και να μην χαλάσετε αυτό που τόσο πολύ κοπιάσατε να ηχογραφήσετε.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου