Πίνακας συμμετοχής
Δημοφιλές περιεχόμενο
Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 02/02/21 σε όλα
-
θα μου επιτρέψετε να κάνω μία μικρή "κατάληψη" του θέματος και να ποστάρω ένα video που μόλις ανέβασα στο κανάλι μου στο YouTube: Το θέμα του είναι ένα συγκριτικό τεστ πυκνωτικών μικροφώνων για ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας. Η αλήθεια είναι πως τα συγκεκριμένα μικρόφωνα δεν ανήκουν στην κατηγορία των "προσιτών" και πάλι όμως το ζητούμενο είναι εμφανές και δεν είναι άλλο από το πόσο δυσδιάκριτες αλλά ταυτόχρονα πολύ σημαντικές είναι οι διαφορές ανάμεσα στα μικρόφωνα.3 βαθμοί
-
Κιθάρες και ενισχυτές όχι λόγω κόστους... Αλλά υπόλοιπο gear , αξεσουάρ και λοιπά παρελκόμενα ναι , έχω επηρεαστεί πολλάκις και εξακολουθώ τολμώ να πω3 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
Τα Audio-Technica είναι γενικά πολύ χρήσιμα μικρόφωνα με μια από επιλογή αρκετά flat προσέγγιση. Από τα 3 μικρόφωνα που αναφέρεις είναι σίγουρα το πιο ευέλικτο ηχητικά όχι μόνο λόγω της απουσίας των hyped ψηλών των άλλων δύο αλλά και λόγω της παρουσίας pad attenuation & Low cut φίλτρου. Αν λοιπόν ψάχνεσαι για κάτι αρκετά all rounder η λογική λέει ΑΤ. Και το ΝΤ1-Α και το 240 είναι πιο vocal προσανατολισμένα. Το ΝΤ1 θα μπορούσε καλλιστα να χαρακτηριστεί κάτι σαν poor man's U87 και ίσως ένα από τα καλύτερα μικρόφωνα για tom & floor tom ever καθώς το πλησιάζει αρκετά σε χαρακτήρα, στον τρόπο που δουλεύει το proximity effect κλπ (ειδικά η αρχική έκδοση, η μεταγενέστερη Α είναι σαφέστατα πιο bright - με την ευκαιρία να αναφέρω πως η RODE είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση και ενώ αρχικά κατασκεύαζε τα μικρόφωνα της στην Κίνα, στην συνέχεια εφτιαξε το δικό τη εργοστάσιο στην Αυστραλία...το NT1 λοιπόν είναι το κινέζικο και το NT1A το made in Australia...και όχι το αντίστροφο που αναφέρθηκε. Το αναφέρω γιατί για τα δικά μου γούστα τα κινέζικα RODE είναι ηχητικά ανώτερα από τα μεταγενέστερα...κατασκευαστικά πάλι όχι, ενηγουεη αλλη ιστορία αυτή ?). Επίσης η ελαφρά υψηλότερη αντίσταση εξοδου του ΑΤ το κάνει ακόμη πιο "σκοτεινό" για την μέση προενίσχυση κάρτας ήχου...κάτι που αναλόγως από ποια πλευρά το βλέπεις μπορεί να είναι καλό ή κακό ?2 βαθμοί
-
Εάν δεν ξέρεις ότι υπάρχει κάτι πως μπορεί να θέλεις να το αγοράσεις;2 βαθμοί
-
Αν δε σου αρέσει κάτι σε ένα όργανο τόσο πολύ, θα πρότεινα να μην το πάρεις. Πρώτα παίζουμε με τα μάτια, μετά με τα χέρια και μετά με τα αυτιά. Εγώ προσωπικά δε θα έπαιρνα ποτέ όργανο που δε μου αρέσει αισθητικά.2 βαθμοί
-
Η ερώτηση απαντιέται με ένα καταφανέστατο ναι. Όντας κάτοχος μιας Vintage Icon V100 Lemon Drop και μίας Vintage Icon V6H, μπορώ να πω ότι και οι δύο κιθάρες από θέμα feel στο neck, σκασίματος-resonance οργάνου και ήχου μαγνητών είναι άψογες. Νιώθω ότι παίζω με τον τύπο Les Paul και τον τύπο HSS Strat που ήθελα εξαρχής να αγοράσω, το οποίο σαν συναίσθημα είναι πάρα πολύ ωραίο (και από συζητήσεις έχω δει και φίλους μου που έχουν κάνει αντίστοιχες αγορές Vintage ή Squier Classic Vibe σειρές να προσυπογράφουν). Τι δεν μου αρέσει και τόσο; Εκ του αποτελέσματος, και μετά από κάποιους μήνες, είδα ότι το τεχνητό distressed look μάλλον δεν το προτιμώ σε σχέση με το νορμάλ. Επίσης δεν με φτιάχνει που οι μαγνήτες γράφουν με μεγάλα γράμματα Wilkinson αντί για ένα πιο διακριτικό logo, ή ότι η πίσω μεριά της V100 μοιάζει λίγο με πλαστικούρα... αλλά όλα αυτά, αφενός τα περιμένεις και κατ'ουσία είναι δευτερεύοντα, αφετέρου μου βγήκαν στην οπτική σύγκριση με ακριβότερα όργανα, επειδή τα έβλεπα για καιρό δίπλα δίπλα. Συμπέρασμα, προχώρα άφοβα (και πες και εντυπώσεις αν τελικά το κάνεις, γιατί η συγκεκριμένη που σε ενδιαφέρει είναι ωραίο μωρό). Υ.Γ.: Δεν ξέρω αν μένεις εξωτερικό και σε βολεύει καλύτερα, αλλά τη συγκεκριμένη τη βρίσκεις Ελλάδα στην ίδια τιμή: https://www.musicpower.gr/el/proionta/mousika-organa/kithares/ilektrikes-kithares/vintage-icon-v6mrvg-relic-ventura-green-ilektriki-kithara002616.html2 βαθμοί
-
Αν έχεις κόλλημα με το τι λέει το Headstock μην την παρεις.. Αν σε νοιάζει playability, ηχος και γενικά το VFM είναι άπιαστη Ειχα και Les Paul και Strat άπειρα καλύτερες(σε όλους τους τομείς) απο αντιστοιχα VFM οργανα(Epiphone,Squier,LTD κτλ)....2 βαθμοί
-
Ρίξε μια ματιά εδώ. Προσωπικά έχω δυο vintage (v100gt και v52) και είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και με τα δύο όργανα. Για την τιμή φορούν και εξαιρετικούς μαγνήτες. Τσέκαρε τα reviews που έχω κανει, για λεπτομέρειες. Για το εάν αξίζει ή όχι, είναι πως θα σου κάτσει στο χέρι. Ποιοτικά, ότι πληρώνεις παίρνεις. Προσωπικά, μου κάθεται καλύτερα στο χέρι η v52 σε σχέση με την αντίστοιχη MIM tele. Προσωπικά, θα έβαζα στην κουβέντα και τις squier CV. Εξίσου καλές και vfm κιθάρες. Για μένα, η βασικότερη διαφορά μεταξύ όλων αυτών θα βρίσκεται στο μανίκι.2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
1 βαθμός
-
Γιώργο το ΑΤ2035 δεν χρωματίζει τόσο , είναι περισσότερο all around . Θα το προτιμούσα για εμένα . Και το RODE είναι οκ . Για την φωνή σου ρίξε μια ματιά και στο MXL V67 i .1 βαθμός
-
Ειναι πολυ δυσκολο διοτι δεν θα καταφερετε να ακουτε ταυτοχρονο τον μετρονομο. Δεν θα υπαρχει συχρονισμος. Μπορειτε, ομως, να κανετε προβα με... δοσεις. Παιζει ο καθενας τα μερη του στον μετρονομο, και ενας σας τα κολλα ολα μαζι. Τραβατε και ενα βιντεακι, και ετοιμο το βιντεοκλιπ.1 βαθμός
-
Χόκεϊ χεντστοκ βλεπω, ομορφα πράγματα!!!1 βαθμός
-
γιατί πολύ απλά είναι σαφέστατα πιο ευέλικτο τόσο σε ότι αφορά την χρήση (attenuation pad & Lo Cut) όσο και σε ότι αφορά τον ήχο: το λιγότερο "χρωματισμενο" ηχητικά μικρόφωνο έχει περισσότερες πιθανότητες να ταιριάξει σε διαφορετικές φωνές και χροιές - μπορεί να μην κολακέψει ιδίατερα καμμία αλλά επίσης το πιθανότερο είναι πως δεν θα τονίσει και πιθανά αρνητικά (έντονα συρριστικά σύμφωνα, ένρινη χροιά κλπ). Με τον όρο commercial εννοώ την χρήση σε περιβάλλον που δέχεται πολλους διαφορετικού ερμηνευτές και όχι αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του ?1 βαθμός
-
....νομίζω πως είναι εντελώς υποκειμενική φάση όλο αυτό ? αν με ρωτάς τι θα διάλεγα εγώ για την φωνή μου πχ , νομίζω πως θα διάλεγα το κινέζικο NT1 χαχαχα όχι οκ αν μιλάμε για τα 3 συγκεκριμένα για την δική μου φωνή που είναι ένρινη και ενοχλητική θα διάλεγα το AT ως το λιγότερο "επώδυνο"...γενικά για μία αντρική φωνή η λογική του RODE μου ταιριάζει καλύτερα από το 240 που μου κάνει πιο πολύ για πηγές που απαιτούν "αέρα" στα ψηλά. ..... πρέπει όμως να καταλάβουμε το εξής...ένα μικρόφωνο είναι αρκετά παραπάνω από ένα γράφημα συχνοτικής απόκρισης και 5-10 ψυχρά τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι πρωτίστως το πως θα το προσεγγίσουμε εμείς ως χειριστές και ως performers. Ένα μικρό παράδειγμα, τα hyped και σκληρά HiMid & HF (κοινός παρονομαστής σε αυτή την κατηγορία τιμής) μπορούν εύκολα να αποφευχθούν και να τιθασευτούν με την ανάλογη τοποθέτηση (απόσταση, γωνία προσβολής κλπ). Είναι λοιπόν κάπως άκυρη η σύγκριση απλά με τεχνικές προδιαγραφές και αφού μιλάμε για μικρόφωνο φωνής για έναν συγλεκριμένο άνθρωπο και όχι για commercial χρήση τότε το μόνο μέσο σύγκρισης είναι η προσωπική δοκιμή και ακρόαση....όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και όσων διαβάζεις αυτή τη στιγμή από τον υποφαινόμενο είναι απόψεις και ως εκ τούτου εμπίπτουν στον συμπαντικό κανόνα του υπέρτατου επιθεωρητή Χαρι Καλαχαν ? πσ. για commercial χρήση, ακόμη και αποκλειστικά για φωνές η λογική θα έλεγε το AT1 βαθμός
-
Σήμερα είχα πολύ λίγο χρόνο οπότε είπα να ασχοληθώ με το inlay του headstock. Μέτρησα τη διάμετρο και δοκίμασα σε σκραπ ώστε να ταιριάζει καλά. Χρησιμοποίησα αρίδα στην οποία μπορείς να αλλάξεις την ακτίνα όσο θες μετακινώντας τη λάμα της. Έπειτα μαρκάρω στο headstock για να είμαι όσο πιο κεντραρισμένος γίνεται. Ανοίγω τρύπα στο headstock. ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτές οι δουλειές έπρεπε να γίνουν ΠΡΙΝ κολλήσω το μανίκι στο σώμα. Τώρα που θυμήθηκα να τα κάνω όλα αυτά έπρεπε να κρατάω ολόκληρη την κιθάρα πάνω στο κολωνάτο δράπανο με το αριστερό χέρι με λαβή jiu jitsu ξερωγώ και να κατεβάζω το τρυπάνι με το δεξί. Δεν πειράζει, θα ξέρω για την επόμενη φορά. Με το δρέμελ μέτρησα και έσκαψα ώστε να είμαστε στα 2 χιλιοστά βάθος. Κόλλησα το λογότυπό μου στο headstock με super glue. Το μεσαίο τμήμα που ήταν πιο βαθύ το γέμισα με λεπτό ροκανίδι και κόλλα. Σε λίγα λεπτάη κόλλα είχε στεγνώσει και το headstock ήταν έτοιμο για τρίψιμο. Άλλο ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Hellfire που χάραξε με το laser του το logo. Nα προσθέσω ότι δοκίμασα το truss rod και δουλεύει αβίαστα. Θα υιοθετήσω αυτόν τον τρόπο κατασκευής από εδώ και πέρα. Δηλαδή κανάλι μέχρι την άκρη του μανικιού στο σημέιο που αρχίζει το nut και μετά κανάλι με τρυπάνι για να μην σηκώνεται το φιλέτο.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Δεν υπάρχουν τέτοια στο πετάλι. Τα έχει φέρει όλα όσο πιο κοντά γίνεται με το eq του καθενός. Αυτός είναι ο χαρακτήρας το Nobels. Transparent και όσο πιο κοντά στον ήχο της κιθάρας. Αυτό είναι και το νόημα του τεστ. Να δει κανείς τον χαρακτήρα που προσθετει το καθε ένα.1 βαθμός
-
Το ''διαφήμιση'' το έβαλα σε εισαγωγικά, γιατί όντως και η εικόνα επηρεάζει, αλλά είναι διαφορετικό από μια διαφήμιση ή παρουσίαση όπως αυτή των PRS SE που είχε πιο άμεσους στόχους, όντας λιγότερο ''κλασσικό'' μοντέλο. Οι Strat, Tele, LP κτλ είναι industry standards, κλασσικά μοντέλα τα οποία διαφημίζονται από μόνα τους εως εναν βαθμό, γιατί έχουν καθιερωθεί ως brand. Ποτέ δεν θα έπαιρνα Gibson επειδή είναι sponsored o YouTuber Marty Schwarz πχ. Μου είναι παντελώς αδιάφορος. Θα έπαιρνα λόγω του ότι οι μισοί classic rock κιθαρίστες που ακούω εγώ παίζουν με αυτήν (και οι άλλοι μισοί με Fender). Σε αντίθεση με την PRS που δεν υπήρχε καν στον χάρτη τότε (στις νεότερες γενιές όμως έχει άλλη βαρύτητα η ιστορία της).1 βαθμός
-
Είναι πολύ ενδιαφέρον βίντεο γιατι παρατάσσει τις κύριες κατηγορίες overdrive συγκριτικά. Πολύ ενδιαφέρον γιατί μπορείς να δεις την επίδραση στον αρχικό ήχο της κιθάρας, που έχει το κάθε πετάλι.1 βαθμός
-
Στο διπλανο thread ο ατυχης συμφορουμιτης δεν νομιζω να κΣερει τι κανει...? ανυγουεΪ...μια χαρα δουλευει με την i4 , η καρτα εχει τοσο πολυ gain που οταν γραφω ηλεΧτρικες κιθαρες (στα 85-95 db & με το μικροφωνο στους 5 περίπου ποντους απο τη γρυλια) πρεπει να το εχω ΤΕΛΕΙΩΣ κλειστο για να εχω λογικο headroom σε αυτο που γραφεται στο daw. με τη φωνη μου (εχω εξωφρενικα δυνατη φωνη) το εχω στο 3.....με ακουστικη GA και το μικροφωνο στο κλασσικο sweet spot καμμια 10αρια ποντους μακρυα το εχω στη μεση.1 βαθμός
-
Ολα μια χαρα ειναι για τα λεφτα τους . Η σωστη ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ειναι πιο σημαντικη απο το ιδιο το μικροφωνο για τον ηχο της ακουστικης κιθαρας. Ετσι κι αλλιως το DAW σου εχει....εξωφρενικες δυνατοτητες EQ...... για οτιδηποτε χρειαστει να διορθωσεις. Προσωπικα εχω το ΝΤ1 πανω απο 15 χρονια και τα κανει ολα και συμφερει (ηλεκτρικες/ακουστικες/φωνες/ακουστικα οργανα) ...δεν ειναι και U87 αλλα τη δουλεια του (and than some) την κανει.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Ήσυχο, ήσυχο το κανέϊ καθότανε στη ποταμιά να κλαίει και ήρθε η καρδούλα του η χρυσή να πάρει τις συγχορίες στην ακτή. - Αρχαίου ανώνυμου ποιητή.1 βαθμός
-
για εμένα έχει νόημα και γι αυτό το κάνω. Είμαι πολιτικοποιημένος, έχω υποχρεώσεις συνδικαλιστικές, θέλω να ενημερώνομαι συνέχεια, να διατηρώ την ετοιμολογία μου, την ευφράδεια του λόγου μου, το skill μου στα games, την επικοινωνία μου με αγαπημένα πρόσωπα και η εξέλιξη των μέσων με βοήθησε και με βοηθά σε αυτό. Οθόνες για να κάνω ταυτόχρονα πράγματα. Κι άλλες οθόνες και ειδοποιήσεις. Κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο, τα mail, να απαντήσω, τα τηλεφωνήματα, με bluetooth στο αυτή οι βιντεοκλήσεις, να βλέπω ποιος με παίρνει. Καταλαβαίνω την ρητορική αλλά για εμένα έχει νόημα. Άμα δεν είχε νόημα για εμένα δεν θα τα έκανα. Έτσι είχα μάθει. Απο μια crt και μια τηλεόραση ή ένα ραδιόφωνο και ένα τηλέφωνο δίπλα μικρότερος τώρα έχω περισσότερα και γρηγορότερα και έτσι αυξάνεται η παραγωγικότητα σε αυτό που θέλω να κάνω. Εγώ περιμένω το πιο virtualized περιβάλλον να γίνει mainstream, αυτό με το augmented reality για να ορίζω εγώ που να βλέπω και τι να βλέπω και να τοποθετώ τις οθόνες μέσα από τα γυαλιά μου η τους φακούς επαφής χωροταξικά με gestures όπου θέλω και να το "έχω μαζί μου το setup". Στο σπίτι, στην εξοχή με το 5g. Εγώ έλεγα πως από το 2020 και μετά θα δούλευα έτσι αλλά βλέπω έχει κολλήσει το θέμα στον "κλασσικό" τρόπο των τελευταίων 10-15 ετών. Και έτσι με αυτόν τον augmented τρόπο θέλω και να συνθέτω, να τοποθετώ τα plugin και να μην κάθομαι στην οθόνη και μετά αφού τα προγραμματίσω και ετοιμάσω τη σύνθεση θα αρχίζω να ακούω και να γυρνάω γύρω γύρω και να κινώ τα χέρια μου σαν μαέστρος και να γυρίζω γύρω γύρω στο δωμάτιο και να ακούω τον ήχο και θα γυρνάνε γύρω γύρω οι οθόνες των plugin και θα αλλάξει το πλάνο και θα με παίρνει από τη γωνία και δεν θα ακούγεται τίποτα, δεν θα υπάρχει τίποτα γύρω μου, εγώ μόνο θα κουνάω τα χέρια με κλειστά τα μάτια και τα χείλη σφιγμένα. Χαμένος στο matrix. Δημοφιλής στο virtual πλήθος που χειροκροτεί ασταμάτητα. χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα?1 βαθμός
-
Α, άλογο κούρσας και συ δηλαδή. Το περνάνε πολλοί στον κύκλο μου αυτή τη περίοδο. Όπως είπες, περίεργο συναίσθημα..... Το περνάω και γω κατα καιρούς και όταν το παίρνω χαμπάρι με χαστουκίζω και συνεχίζω το δρόμο μου. Εϊναι κάτι που αξίζει την εσωτερική αναζήτηση (εγώ δεν έχω τολμήσει ακόμα)1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Εγω παντως προτιμω να παιρνω σκετες ακουστικες και να βαζω εξωτερικο προενισχυτη. Βαζω οποιον θελω και αμα λαχει και περασουν τα χρονια και βγει κατι καλυτερο, τον αλλαζω. Αυτο το αποφασισα να το κανω το 97, οταν πηγα και δοκιμασα κατι Taylor σειρα 8 και η σκετη ακουστικη ακουγοταν 2 φορες καλυτερα απο τις ηλεκτρο. Πηρα αυτη λοιπον (γιατι την ηθελα βασικα για ηχογραφησεις στο στουντιο) και απλα εβαλα (ο μαστορας δλδ) ενα πολυ καλο piezo κατω απο τον καβαλαρη, οπου ανοιχτηκε μονο μια μικροσκοπικη τρυπα για να περασει το καλωδιο και απο πισω βγηκε υποδοχη του βισματος στο strap της ζωνης. Μηδενικη δηλαδη επεμβαση στην κιθαρα. Απλα δεν εχω τα χειριστηρια στο χερι. Τα εχω στο ποδι. (ακομα καλυτερα) Τις παταω στο κεφαλι ολες τις ηλεκτροακουστικες της Taylor .1 βαθμός
-
Παλιοτερα ειχα πολλη ορεξη να παιξω και να βγαλω πραγματα αυτοσχεδιαζοντας επειδη ακριβως ηξερα οτι θα ερθει το Σαββατο-Κυριακο και θα παιζω Live. Ελιωνα στη κιθαρα και στα πληκτρα. Η ζωη τα εφερε ετσι που περασα μια εντονα δημιουργικη περιοδο, στην οποια η εμπνευση ηταν ακατασχετη. Στιχους μελωδιες ενορχηστρωσεις. Πλεον εχω εμπνευση στιγμιαια σε ανυποπτες στιγμες: Κανοντας τσιγαρο στο μπαλκονι, στριφογυριζοντας στο κρεβατι, στο αυτοκινητο πολυ. μπορει να εχω 3-4 καλες μελωδικες ιδεες σε μια μερα, μπορει να μην θελω να "ακουσω" νοτα στο μυαλο μου για εβδομαδες. το κακο ειναι οτι εχω αφησει τη κιθαρα λογω αναδουλειας και οικογενειακων-επαγγελματικων υποχρεωσεων, εχω ομως προχειρα τα πληκτρα σε μια γωνια στο σαλονι και το λαπτοπ απο πανω. θελω να ξαναρχισω να δημιουργω ομως με φροντιδα παιδιων και βοηθεια στο σπιτι γενικοτερα δεν υπαρχει ορεξη και κουραγιο μετα τις 12 τη νυχτα που ηρεμω.. ελπιζω να καταφερω να δημιουργησω κατι. Μου εχει λειψει πολυ αυτο το "γεμισμα" και η ευχαριστηση του να βλεπεις το σημα σου στη καρτα ηχου να γινεται κυματομορφη. Ο μεγαλος μου γιος ζητησε να μαθει μια μουσικη απο fortnite. Του την εμαθα στα πληκτρα και σκεφτομαι να τον ηογραφησω και να βαλω απο πανω τυμπανα μπασο και ηλεκτρικες. Για δικη του ικανοποιηση (εκανα κατι με τον μπαμπα) και για δικη μου ευχαριστηση. Ειδωμεν....1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Eίναι τυχαίο, όπως είναι τυχαίες σε μεγαλο βαθμό οι ηχητικές διαφορές μεταξύ διαφορετικών οργάνων, σε σχεση με το ξύλο τους. Στο ματ βερνίκι συνήθως υπαρχει ψεκασμός μιας λεπτής στρώσης και είναι αρκετή για το αισθητικό κομμάτι, καθώς και για σχετική προστασία. Στο gloss, ψεκάζεται πιο παχιά στρώση και μετά από τρίψιμο για τη διαδικασία της στιλβωσης, αυτη λεπταίνει στα ίδια επίπεδα με ένα ματ. Δεν υπάρχει διαφορά, μόνο ψυχοακουστική του τύπου Ματ=πιο φυσική αίσθηση ξύλου άρα πιο "ξύλινος" ήχος. Προσδίδουμε ηχητικες ιδιότητες με βαση την όραση ή την αφή. Μην την ψάχνεις με τα ξύλα, το ότι ένα όργανο αναγράφει "μασίφ έλατο" ή "sitka spruce" δεν σημαίνει ότι θα έχει συγκεκριμένο ήχο. Είναι τόσο πολλές και τόσο χαώδεις οι μεταβλητές που δεν έχει καν νόημα. Διαλεγεις με βάση τη γεωμετρία, τις διαστάσεις και την αισθητική. Μια μικρή με φαρδια ταστιέρα βολευει για fingerstyle μια μεγαλη με στενή ταστιέρα βολεύει για strumming και flatpicking. Υπάρχουν όργανα με πολύ διαφορετικά ξύλα που κάνουν πχ. για bluegrass και όργανα με πολύ διαφορετικά ξύλα που κάνουν για fingerstyle/celtic folk. Θέλω να πω, δεν σημαίνει ότι το rosewood είναι για τάδε και το μαόνι για τάδε είδος. Έχε υπ' όψη ότι τα έλατα γενικά "ανοίγουν" ηχητικά με το παίξιμο και σε βάθος χρόνου. Ο κέδρος είναι αυτό που είναι εξ' αρχής. Σε δύο, φαινομενικά ίδια όργανα, το μαόνι είναι πιο "ξερό" πιο ξεκάθαρο, με πιο βασικές αρμονικές και overtones, άρα και καλυτερο note-to-note separation όταν παίζεις συγχορδίες πχ. Το rosewood είναι πιο τρισδιάστατο, πιο πλούσιο σε overtones με μεγαλύτερο complexity σε συγχορδίες. Έτσι σαν γενικός μπούσουλας.1 βαθμός
-
Ο σωστός τρόπος τοποθέτησης χορδών. Επειδη ολα τα προβληματα tuning ξεκινανε απο το γεγονος οτι λιγοι κιθαριστες ξερουν να περνανε σωστα τις χορδες τους ο σωστος τροπος ειναι ο εξης: Κλειδια lock (sperzel, gotoh, grover, schaller κτλ) περναμε την χορδη απο τον καβαλλαρη και μετα απο την τρυπα του κλειδιου φροντιζοντας να την τεντωσουμε οσο το δυνατον περισσοτερο ετσι ωστε να μην «γυρισει» καθολου γυρω απο το κλειδι μολις ασφαλισουμε το μηχανισμο. Αν η χορδη εχει εστω και ενα γυρισμα πανω σto tuner shaft εχουμε ουσιαστικα καταστησει το κλειδι αχρηστο Απλα κλειδια με την τρυπα στο πλαiνο μερος του tuner shaft (τα πιο συνηθισμενα δηλ. gotoh, shaller, grover, κτλ). Ο σκοπος ειναι να τυλιξουμε την χορδη ετσι ωστε να μην ξεκουρδιζει και να υπαρχει αρκετη γωνια, κλιση πισω απο το nut για να μην εχουμε τριξιματα (στα lock κλειδια αυτο γινεται αυτοματα μια και ειναι staggered) Στις κιθαρες που εχουν δυο string trees ή μεγαλη κλιση στο headstock (π.χ gibson) περναμε τη χορδη απο τον καβαλλαρη και μετα την περναμε απο την τρυπα του κλειδιου, την τεντωνουμε ωστε να μην εχει slack και αμέσως την λυγιζουμε προς το εσωτερικο του headstock μετά την περναμε κατω απο τον εαυτο της ετσι ωστε να κανουμε εναν «κομπο». Ετσι ουσιαστικα κανουμε ενα lock χωρις lock κλειδια. Αυτος ειναι και ο καλυτερος τροπος μια και μετα το στρεσαρισμα τον χορδων το κουρδισμα μας θα κραταει εκπληκτικα. Στις κιθαρες τυπου fender που δεν εχουν παρα ενα string tree και μικρο headstock angle περναμε την χορδη απο τον καβαλαρη και μετα απο την τρυπα του tuner και φρoντίζουμε να τυλιξουμε γυρω απο το τuner 3-4 στροφες (οχι παραπανω) προσεχοντας να μην γινεται overlapping δηλ. Να μην τυλιγουμε την μια στροφη πανω στην αλλη και να «κατεβαινουν» οι στροφες προς τη βαση του κλεδιου. ια την σολ χορδη επειδη συνηθως τριζει χωρις string tree πολυ προσεκτικα τυλιγουμε 5-6 στροφες για να μεγαλωσει η γωνια με το nut. Κλειδια τυπου vintage split shaft (σαν αυτα που εχουν τα μοντελα vintage της fender). Τα κλειδια αυτα εχουν την τρυπα απο πανω, για ασφαλεια οποτε πρεπει να κοψουμε την χορδη στο σωστο μηκος πριν την τοποθετησουμε. Περναμε παλι την χορδη απο τον καβαλαρη και μετα την κοβουμε 3 κλειδια πανω απο αυτο που θα την τοποθετησουμε (πχ. αν τοποθετουμε την μι μπασα κοβουμε την χορδη στο υψος του κλειδιου της σολ κ.ο.κ) βαζουμε την ακρη της χορδης βαθια μεσα στην οπη του tuner την λυγιζουμε και φρoντίζουμε να τυλιξουμε γυρω απο το τuner 3-4 στροφες προσεχοντας να μην γινεται overlapping δηλ. Να μην τυλιγουμε την μια στροφη πανω στην αλλη και να «κατεβαινουν» οι στροφες προς τη βαση του κλεδιου. Για την σολ χορδη επειδη συνηθως τριζει χωρις string tree πολυ προσεκτικα τυλιγουμε 5-6 στροφες για να μεγαλωσει η γωνια με το nut. Παντα «τεντώνουμε» τις νεες χορδες τραβωντας απαλα μακρια απο την ταστιερα. Στις κιθαρες με τρεμολο βοηθαει να κανουμε και μερικα υπερβολικα τραβηγματα με το τρεμολο. Η ρύθμιση της κιθάρας (setup). 1. Πρώτα απ'ολα τσέκαρουμε αν το μπράτσο εχει πολύ relief με τον εξής απλό τρόπο: βαλε ενα καποταστο πισω απο το πρωτο ταστο πατα την μπασα μι χορδη στο 14ο ταστο τσεκαρε την αποσταση της χορδης αυτης απο το 7ο η 8ο ταστο. πρεπει να ειναι περιπου 0,25 mm ή και λιγοτερο αν δεν κοπαναμε πολυ (οσο λιγοτερο relief εχει άλλωστε μια κιθαρα τοσο πιο ευκολα παιζει,τοσο πιο άμεσο ήχο έχει και τοσο καλύτερο intonation διατηρεί σε όλο το μήκος του μπράτσου). Για ακουστικες και παίκτες με πολύ βαρύ χέρι μπορούμε, αν τρίζει πολύ η κιθαρα να πάμε μέχρι 0,40 mm αλλά καλύτερα να πάμε το όργανο σε εναν τεχνικό για fret leveling αν τα τριξιματα επιμενουν απο το 0,40 mm και πάνω αν ειναι περισσοτερο τοτε το μπρατσο θελει "σφίξιμο" αν ειναι λιγοτερο θελει "χαλαρωμα" το truss rod (βέργα) ρυθμιζεται ως εξης: αν θελεις να το τεντώσεις (δηλ. να αφαιρεσεις relief) βαζεις το αναλογο κλειδακι (συνηθως ενα κλειδί allen) στην υποδοχη και γυρνας clockwise δηλ. προς τα δεξια. Προσοχη! Μονο ενα τεταρτο της στροφης την καθε φορα (καλο ειναι να λειπανεις με wd40 την υποδοχη αν εχεις καιρο να ρυθμισεις την κιθαρα). Ξαναμετρα τη αποσταση της χορδης μεχρι να γινει 0,2-0,3 mm. Για να χαλαρωσεις το μπρατσο (να προσθεσεις relief) κανεις ακριβως το αντιθετο counterclockwise. 2. Nut. Μετά θα πρεπει να τσεκαρεις το ποσο σωστα ειναι κομμενο το nut της κιθαρας (πολυ σπανια ειναι σωστο απο το εργοστασιο): βαλε παλι ενα καποταστο πισω απο το δευτερο ταστο και μετρα την αποσταση της χορδης απο το πρωτο ταστο. πρεπει να ειναι η ελαχιστη δυνατη χωρις να ακουμπα σε αυτο οσο ενα τσιγαροχαρτο περιπου. αν ειναι μεγαλυτερη τοτε πρεπει να βαθυνεις τα αυλάκια του nut (εκει που καθονται οι χορδες) αυτη ειναι μια δουλεια που θελει πειρα και ειδικές λίμες οποτε αστην σε καποιο επαγγελματια. Επισης πολύ σημαντικό είναι να μην «πιανουν» πολυ σφικτα τα αυλάκια την χορδη γιατί θα εχουμε πρόβλημα με το κούρδισμα μας. Οι χορδες πρεπει να «καθονται» χωρις πιεση στον καβαλλαρη και τα αυλάκια να ειναι αρκετα φαρδια (οχι ομως υπερβολικα) ωστε η χορδη να μπορει να κινηθει με ανεση οταν κανουμε bends. Λιγο απλο μολυβακι στα αυλάκια κάνει θαυματα. 3. Αν και το relief aλλα και το nut ειναι οκ τοτε το προβλημα του hιgh action ειναι στον καβαλαρη ο οποιος θελει χαμηλωμα. Στις ακουστικες που δεν εχουν ρυθμιζομενο καβαλαρη οπως οι ηλεκτρικες πρεπει να "φας" το κατω μερος του καβαλαρη. Τον αφαιρεις και τον "σερνεις" απολυτα flat πανω σε ενα γυαλοχαρτο σιγα σιγα μεχρι να φτασει στο επιθυμητο υψος, τσεκαροντας διαδοχικα και πανω στην κιθαρα το υψος. Στις ηλεκτρικες ανεβαζουμε ή κατεβαζουμε τον καβαλαρη μεχρι να πετυχουμε το actιον που μας αρεσει, φροντιζοντας να ακολουθουμε το radius (καμπυλη) της ταστιερας. Ενα καλο αcτιον πpεπει να επιτρεπει bends χωρις σβήσημο του ήχου και να ειναι αρκετα χαμηλο ωστε να μην ταλαιπωρει το χερι. Οσο πιο βαριες χορδες τοσο πιο χαμηλο αctιον μπορουμε να εχουμε γιατι τριζουν λιγοτερο 4. Intonation (πρωτα ρυθμιζουμε ολα τα αλλα και τελευταιο αυτο!) Κουρδίζουμε κάθε ανοιχτη xορδή στην κανονική τονικότητα της (πχ. μι) και αμέσως τσεκάρουμε στο 12ο τάστο αν η νότα είναι ακριβώς η ίδια και σωστά κουρδισμένη. Αν είναι χαμηλώτερη τότε μετακινούμε το saddle (σαμαράκι) προς την ταστιέρα της κιθάρας, ενώ αν είναι sharp (ψηλώτερη) αντίθετα. Ξανακουρδίζουμε την ανοιχτή χορδή, που τώρα θα είναι sharp η flat και ξανατσεκάρουμε το 12ο τάστο μέχρι να τίς κάνουμε να είναι ίδιες. 5. Μαγνήτες (ρυθμιση υψους) Το σημαντικοτερο πραγμα για τον ηχο της ηλ.κιθαρας ειναι οι σωστα ρυθμισμενοι μαγνητες. Εχω δει πολλες εξαιρετικες κιθαρες να «αδικουνται» απο την αθλια ρυθμιση των μαγνητων τους. Αφου ρυθμισουμε ολα τα παραπανω βαζουμε την κιθαρα στον ενισχυτη με καθαρό ηχο και βαζουμε ενα καποταστο στο τελευταιο ταστο. Ξεκιναμε απο τον bridge μαγνητη. Τον φερνουμε γυριζοντας τις βιδες οσο πιο κοντα μπορουμε στις χορδες μεχρι του σημειου που να εχουμε ενα δυνατο και καθαρο σημα χωρις παραμορφωση και χωρις να «τραβαει» τις χορδες καταστρεφοντας το intonation. Κατα μέσο όρο, για medium output μονους μαγνητες η αποσταση με πατημενο το τελευταιο ταστο της χορδης απο τους πόλους, πρεπει να ειναι περιπου οσο το παχος 1-2 νομισματων του ενος ευρω στα καντινια και 2-3 στα μπασα (λιγο περισσοτερο για τους humbuckers που εχουν υψηλοτερη εξοδο). Μετα ρυθμιζουμε και τους υπολοιπους μαγνητες (neck & middle αν εχει η κιθαρα μας) προσεχοντας να τους ισοροπήσουμε με τον bridge μαγνητη ετσι ωστε να εχουν περιπου την ιδια εξοδο. Οσο πιο κοντα στο μπρατσο ειναι ο μαγνητης τοσο πιο μεγαλη εξοδο βγαζει γι αυτο και συνηθως τον χαμηλωνουμε πιο πολυ απο τον bridge μαγνητη. Αυτα και ελπιζω να βοηθησα! superfunk1 βαθμός
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00