Προς το περιεχόμενο

φυσικό στούντιο για ηχογραφήσεις μικρών συνόλων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα,

 

γράφω απο τη Λάρισα. Είχα ξαναγράψει εδω παρουσιάζοντας την πειραματικη εργασία που έκανα με τίτλο "Autumn sweet".

 

Όσοι θυμούνται η ηχογράφηση έγινε στην γκαρσονιέρα όπου μένω με τη βοήθεια ενός πολύ φτηνού μικροφώνου(μόλις 3E) και η επεξεργασία ήχου με τις ελάχιστες γνώσεις μου στα προγράμματα cubase kai cool edit pro. Για όσους θέλουν να φρεσκάρουν τη μνήμη τους ή δεν άκουσαν μπορούν να επισκεφθούν το http://www.myspace.com/nkiriazis

 

Καθώς εχω κάνει και αρκετες ζωντανες ηχογραφήσεις στο δωμάτιο μου, καθώς και σε άλλα φίλων, παρατηρώ πως ανάλογα με το χώρο το αποτέλεσμα της ηχογράφησεις μπορεί να παίρνει διάφορα χαρακτηριστικα ανάλογα με τη διαρύθμιση, την παρουσία παράθυρου, επίπλων, φυσικά μοκέτας, χαλιού, διάφορων αντικειμένων και βεβαίως το παίξιμο.

 

Αναρωτιέμαι πως μπορεί να διαρυθμιστεί σωστά ένας μικρός χώρος για ηχογράφηση βέβαια μικρών συνόλων. Το ίδιο ακόμα για τις αίθουσες παράδοσης. Όσων αφορά τις αίθουσες συναυλιών φαντάζομαι πως θα υπάρχει ένας τεράστιος όγκος βιβλιογραφίας.

 

Επίσης πως μπορεί να εξοπλιστεί ένας τέτοιος χώρος για τις ανάγκες μιας στοιχειωδούς ηχογράφησης.

 

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας,

νικος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικο καλημέρα. Καταρχήν να σου δώσω και πάλι τα συγχαρητήρια μου για τη δουλειά σου.

 

Στο ερώτημά σου τώρα:

Είναι πολύπλοκο θέμα ο χώρος ηχογράφησης. Δεν μπορεί να καλυφθει σε εκατοντάδες βιβλία όχι σε 1 ποστ σε φόρουμ.

Επειδή όμως το budget σου αν κρίνω απο το μικρόφωνο είναι χαμηλό, θα σου προτείνω μερικές απλές λύσεις τις οποίες μπορείς να βρείς σπίτι σου.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ηχογράφησης σε σπίτια είναι οι ανακλασεις του ήχου που γίνονται απο τοίχους και τα διάφορα αντικείμενα που έχεις σπίτι σου.

Για να λυθεί αυτό χρειάζεσαι ηχοαπορροφητικά υλικά όπως το ύφασμα, μαλλι κλπ κλπ. Δεν υπάρχει καλυτερος χώρος για ηχογράφηση σε ένα σπίτι απο την ντουλάπα. Και η καλύτερη διαμόρφωση της ντουλάπας είναι η εξής:

Βάζεις μέσα αρκετά ρουχα σε κρεμάστρες και παπλώματα για να καλύψεις τα κενά αν υπάρχουν. Ανοίγεις τα 2 φύλλα και ρίχνεις απο πάνω πάπλωμα, κουβέρτες κλπ,  έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας κλειστός χώρος.

Στο πατωμα μπορείς να βάλεις ενα χαλί, ή ένα στρώμα κρεβατιού. Εκει μέσα μπορείς να ηχογραφείς όργανα ή φωνητικά με αρκετά μειωμένες αντανακλάσεις για καλύτερα αποτελέσματα.

 

Αυτό είναι ο δωρεάν τρόπος αποφυγής των αντανακλάσεων. Είναι αρκετά κομπογιαννίτικος φυσικά και δεν έχει καμμία σχέση με τα επαγγελματικά μέσα, αλλα 1ον είναι δωρεάν 2ον θα διασκεδάσεις όση ώρα το κάνεις 3ον τα αποτελέσματα θα είναι ΠΟΛΥ καλύτερα απο την ηχογράφηση σε ένα δωμάτιο χύμα.

 

Η επόμενη λύση οικονομικά είναι ο πετρωβάμβακας. Αν έχεις κάποιο δωμάτιο το οποίο μπορείς να το χρησιμοποιείς αποκλειστικά για ηχογράφηση, μπορείς να πάρεις πετροβάμβακα (ειναι πολύ φτηνός) και να καλύψεις τους τοίχους. Στο πάτωμα χαλί. Τα αποτελέσματα θα είναι σαφώς καλύτερα από την ντουλάπα, αλλα σε περιορίζει στην ...ζωή σου γιατί χάνεις ενα δωμάτιο απο το σπίτι σου.

 

Αυτά απο μένα που αναζητούσα και εγώ τζάμπα τρόπους ηχοαπορρόφησης.

 

Επειδή απ ό,τι έχω καταλάβει όμως είσαι άνθρωπος με μεράκι και με λίγα πράγματα φτιάχνεις πολλά, πιστεύω ότι θα κάνεις δουλειά.

Πάντως αν θέλεις να βελτιώσεις ουσιαστικά τον ήχο σου καλύτερα θα είναι να προβείς στην αγορά ενος πυκνωτικού μικροφώνου. Καλό μικρόφωνο + ντουλάπα = θαύματα με λίγο ψάξιμο και υπομονή.

 

Αυτά απο μένα. Ελπίζω να σε βοήθησα και να σού βαλα ιδέες!

Περιμένουμε κ άλλα ομορφα κομμάτια απο σένα! ;)

 

Α! Έχεις μια πρόσκληση στ myspace!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα ιδρύσω σχολή labrosgg δεν υπάρχει περίπτωση

 

πρώτο μάθημα για φυσικό reverb small room και ζεστό ήχο

όταν γράφουμε βάζουμε το μικρόφωνο στο φούρνο μικροκυμάτων

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου, πρώτα να σου πώ πως η μουσική σου με άγγιξε. :)

 

Το πρόβλημά σου είναι πως το μικρόφωνο γράφει και την αντήχηση του χώρου

η οποία είναι πάντα χρωματισμένη.

 

Φαντάσου πως όταν βγάζεις έναν ήχο με το στόμα σου,

αυτός ο ήχος αλλάζει φωνήεντα

ανάλογα με το πώς τροποποιείς την κοιλότητα του στόματός σου.

 

Έτσι έναν ήχο ααααα μπορείς να τον κάνεις "οοοο" ή "εεεε" ή "ου"  ή "ηηη" κλπ.

Κάθε δωμάτιο έχει έναν δικό του ήχο (φωνήεν – resonance) .

Ταυτόχρονα και το (κακής ποιότητας ) μικρόφωνο 

προσθέτει και έναν τέτοιο δικό του χρωματισμό.

 

Την αντήχηση (resonance) μπορείς να την εξουδετερώσεις

με κάποια ηχοαπορροφητικά υλικά.

Το καλύτερο είναι ο πετροβάμβακας, με τον οποίο μπορείς να φτιάξεις ηχοπαγίδες

είτε μόνιμες, είτε φορητές (0,60 x 1,20)

ώστε να μπορείς να τις μεταφέρεις και στα σπίτια των φίλων σου

ή  όπου αλλού ηχογραφείτε.  ;)

 

Τις ηχοπαγίδες αυτές (panel) που θα φτιάξεις θα τις τοποθετείς κοντά στο μικρόφωνο

ώστε να φτιάχνεις ένα  … φαντάσου το … σαν μικρό δωμάτιο – περίβολο

γύρω από το μικρόφωνο,

όπου μέσα σε αυτόν τον περίβολο θα πρέπει να βρίσκεστε εσείς που παίζετε

και το μικρόφωνο που σας γράφει.

 

petrotv9.jpg

 

Έτσι το μικρόφωνο θα γράφει μόνον εσάς

και όχι μαζί σας και την αντήχηση του χώρου.

 

Επίσης σκέψου σοβαρά και την αγορά ενός καλύτερου πυκνωτικού μικροφώνου

μαζί  με έναν προενισχυτή μικροφώνου.

 

Αν μας πεις πόσα χρήματα μπορείς να διαθέσεις, θα σου πούμε τι επιλογές έχεις … 

 

Αυτά για την ώρα, φεύγω για την εργασία μου… θα τα ξαναπούμε.  :)

 

 

Σε έχω κάνει ad στο myspace. 

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Καλώς ήλθες στο noiz PiniosBlues (Είναι ολοφάνερο ότι γράφεις από τη Λάρισσα)

 

Θα συμφωνήσω με τον Ιχνηλάτη ότι πρέπει να αφιερώσετε λίγο προσπάθεια στη διαμόρφωση της ακουστικής του χώρου που ηχογραφείτε. Ρίξε μια ματιά στο παρόν section και θα βρεις αρκετά θέματα με σχετικά οικονομικές προσπάθειες ηχητικής διαμόρφωσης προσωπικών χώρων.

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι στο noiz με πολύ ειδικές γνώσεις πάνω στο θέμα. Για να πάρεις καλύτερες απαντήσεις θα βοηθούσε να ανεβάσεις ένα σκίτσο του χώρου σου.  :)

 

 

 

 

....

petrotv9.jpg

....

 

 

ΤΟ ΒΡΗΚΑ!!!!: To Stonehenge ήταν studio.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ΤΟ ΒΡΗΚΑ!!!!: To Stonehenge ήταν studio.  :)

 

Έγραψες! ;D

 

αλλά μήπως το παραπάνω σχέδιο θα νεκρώσει υπερβολικά την ακουστική του δωματίου? Εννοώ τα panels να μπούνε με μεγαλύτερη απόσταση το ένα από το άλλο. Εγώ προτιμώ να υπάρχει και μια φυσικότητα στον χώρο, ειδικά για ηχογράφηση ακουστικών οργάνων

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καπου εκει ήταν κι εμενα η απορία μου. Με βοηθήσατε πολυ βέβαια για να βελτιώσω τον τρόπο που ηχογραφω(ο οποίος είναι απαράδεκτος), αλλα ηθελα να μάθω περισσότερα για τη φυσική ακουστική του χώρου. Δλδ το πως φτιάχνουμε ενα χώρο και πως ηχογραφούμε ζωντανα ενα σύνολο οργάνων ετσι που το ηχητικό αποτέλεσμα να μην χρειαζεται plug ins παρα μόνο ίσως καποια φίλτρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι σχολή lambrogg αυτά... Δεν τα βγαλα απο το μυαλό μου...

 

http://www.hiphop.gr/page/961

 

http://www.scottyp-music.com/geardos/?p=27

 

και βιντεάκι με γκομενάκι:

 

http://www.expertvillage.com/videos/recording-home-vocal-closet.htm

 

 

Εγώ παρασύρθηκα με το μικρόφωνο των 3 ευρώ ρε παιδιά. Δεν κατάλαβα αν ο φίλος μας μπορεί να διαθέσει χρήμα και αν αποφασίσει να το κάνει, πρώτα ας αγοράσει όφωνο και μετά να κάνει ηχομόνωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου, τίποτα δεν συγκρίνεται με την ηχογράφηση ενός ήχου

μέσα στην αντήχηση ενός ακουστικά ισορροπημένου χώρου.  ;)

 

Αλλά τέτοιον χώρο θα βρείς μόνον μέσα σε στούντιο, και αν …  ;D

 

inter1.jpg

 

ρίξε μια ματιά εδώ

 

 

Επίσης χρειάζεσαι ΔΥΟ μικρόφωνα και μάλιστα καλά.

 

 

Αλλά νομίζω πως στην μουσική σου (αυτά που άκουσα) δεν χρειάζεσαι κάτι τέτοιο.

 

Μια τέτοια ηχογράφηση είναι καλή για μια συμφωνική ορχήστρα

ή ένα μικρό σύνολο εγχόρδων,

όπου η "στατική" ακουστική του χώρου είναι μέρος του ήχου των οργάνων. 

 

Αλλά όχι για την περίπτωσή σου,

γιατί η μουσική σου δεν είναι αυτό που λέμε "μουσική δωματίου".

 

Κατά την γνώμη μου όταν ηχογραφείτε (δεν μιλάω για ηχογράφηση πρόβας)

τα όργανα θα πρέπει να τα παίρνετε ένα ένα. 

Για παράδειγμα αν θέλεις να βάλεις λίγο περισσότερο reverb ή delay στο καβάλ

(που θα το κολάκευε πολύ ;)  )

πώς θα το κάνεις όταν ηχογραφείς το σύνολο;  ??? ::)

 

 

Επανέρχομαι τώρα στο … στούντιο...

 

Αν γράφεις τα όργανα ένα ένα,

και δεν έχεις έναν διαφορετικό ισορροπημένο χώρα για να βάλεις το καθένα,

(που δεν έχεις και ίσως δεν πρόκειται να έχεις ποτέ  ;) ),

τότε είναι καλύτερα να τα γράφεις εντελώς "αχρωμάτιστα" ( σε νεκρό χώρο),

και να προσθέτεις reverb στην μείξη  κατά βούληση. 

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ΤΟ ΒΡΗΚΑ!!!!: To Stonehenge ήταν studio.  :)

 

Έγραψες! ;D

 

αλλά μήπως το παραπάνω σχέδιο θα νεκρώσει υπερβολικά την ακουστική του δωματίου? Εννοώ τα panels να μπούνε με μεγαλύτερη απόσταση το ένα από το άλλο. Εγώ προτιμώ να υπάρχει και μια φυσικότητα στον χώρο, ειδικά για ηχογράφηση ακουστικών οργάνων

 

Ναι θα την νεκρώσει, αλλά αν κάτι τέτοιο δεν είναι επιθυμητό,

μπορεί να βάλει λιγότερους απορροφητές

 

silver_polyflex.gif

 

 

 

 

 

ή να βάλει και κάποιους ανακλαστήρες – διαχυτές …

 

skyline-patent.jpg

 

 

http://www.rpginc.com/proaudio/studioinabox/silver_polyflex.htm

 

 

 

 

 

 

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου