trolley Δημοσιευμένο 24 Φεβρουαρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 24 Φεβρουαρίου 2005 Υπάρχουν συκεκριμένα, κατονομαζόμενα, κριτήρια για την επιλογή monitor ηχείων για περιβάλλον home studio; Αν ναι, θα ήθελα τη συμβολή των εμπειρότερων για να γνωρίζω ποια είναι. Δεν θα ήθελα να υπάρξουν αναφορές σε συγκεκριμένα μοντέλα, δεν ζητώ μασημένη τροφή. Ούτε θα ήθελα απλουστεύσεις του στυλ "όσο περισσότερα δώσεις, τόσο καλύτερα" διότι έχω ήδη δώσει αρκετά, αλλά δεν υπάρχει ποσό που να μπορεί να υποκαταστήσει τις γνώσεις. Ποια είναι λοιπόν τα 5-15-105 πράγματα που πρέπει να γνωρίζω όταν αγοράζω ή απλά αξιολογώ ηχεία monitor; Mea Culpa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spirou Δημοσιευμένο 28 Φεβρουαρίου 2005 Share Δημοσιευμένο 28 Φεβρουαρίου 2005 ωραία ερώτηση :) και εγω ψάχνω ακόμη την απάντηση... πολύ μπέρδεμα η όλη φάση αναζήτησης monitors... προσωπικά έχω καταλήξει οτι όποιο προϊόν έχει flat frequency response (+-3 db) σε συχνοτικό φάσμα τουλάχιστον 50hz εώς 20 khz,έχει ρυθμιστικά χώρου,ευχάριστο ήχο με silk domed tweeter,electronic protection system και κάμποσα χρόνια εγγύηση είναι ιδανικό. τα bm6a της dynaudio πλησιάζουν αυτό το ιδανικό,όταν τα άκουσα μου έπεσαν τα σαγόνια 8O μετά έμαθα βέβαια και την τιμή τους :evil: ps:αρκετοί επίσης δίνουν την εξής απάντηση στο ερώτημά σου (μου):"δες τι μοντέλα χρησιμοποιούν τα περισσότερα studio και πάρε κάποιο από αυτά" ps2:επειδή μάλλον δε βοήθησα στο ερώτημά σου αναζητώ και εγώ την βοήθεια των πρεσβυτέρων :D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trolley Δημοσιευμένο 28 Φεβρουαρίου 2005 OP Share Δημοσιευμένο 28 Φεβρουαρίου 2005 Ευχαριστώ spirou. Απλά προσπαθώ να ξεφύγω από την λογική του "έτσι είναι αν έτσι νομίζετε", λογική που ξέρω ότι γενικώς κυκλοφορεί στον χώρο του audio. Οι πρεσβύτεροι ας βοηθήσουν. Mea Culpa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
piou Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2005 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2005 :) Ωραία, παιδιά που επανήλθε το γνωστό ζήτημα... Υπάρχουν βέβαια threαds που απαντάνε σε ζητήματα σχετικά με τα μόνιτορ(σόρι αλλά δεν ξέρω πώς να τα κάνω link), αλλά καλό θα ήταν όλα αυτά να συγκεντρωθούν κάπως... Εγώ (που δυστυχώς δεν δύναμαι να τεστάρω κανένα μόνιτορ πριν πάρω απόφαση για αγορά) κοιτώντας σε site εξωτερικού αλλά και στο σεβαστό noiz, είμαι μπροστά σε μια επιλογη μεταξύ: • Τruth 322 ή • Event TR8 555 ή • Μ-audio 475 • Alesis MK2 345 • Samson 389 • Τanoy aktiv 500ή • KRK rp8 ?? Κάποιος εδώ στο noiz είπε ότι καλό είναι το γούφερ ναναι τουλάχιστον 8άρι για να κατεβαίνει στα χαμηλά. Έχει αυτό σχέση με το χώρο? Δηλαδή εγώ που θα ακούω σε χώρο 6*3 , χρειάζομαι το 8άρι ή με καλύπτει και ένα 6άρι? Ελπίζω να γίνει μια εποικοδομητική συζήτηση... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spirou Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2005 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2005 φίλε piou το θέμα studio monitors είναι πονεμένη ιστορία (και σε αυτό βοηθάει δυστυχώς και η αδιαφορία πολλών μελών αυτού του forum που ενώ είναι γνώστες του θέματος είτε δεν απαντούν καθόλου είτε απαντούν με ατάκες του στυλ:" το θέμα αυτό έχει συζητηθεί πολλαπλώς στο forum, πάτα ένα search." ΏΠΑ ρε μεγάλε,ευχαριστώ για την πολύτιμη αυτή διεύκρίνηση και σε ευχαριστώ απ΄τα βάθη της καρδιάς μου που είχα την τιμή να μου απαντήσεις,έστω και έτσι...). στο θέμα σου τώρα,γνώμη μου είναι πως δε χρειάζεσαι 8άρι αν έχεις μικρό χώρο ακόμη και αν κάνεις χορευτική μουσική. δε τα έχω ακούσει όλα τα monitors που παραθέτεις αλλά επειδή είμαι και εγώ σε φάση αναζήτησης έχω ακούσει αρκετά. χώρις να έχω καμία πρόηγούμενη εμπειρία και χωρίς να είμαι γνώστης του θέματος θα σου πρότεινα τα tannoy και να μείνεις μακρυά απο alesis & behringer. τα yamaha msp5 επίση είναι μια ωραία νομίζω επιλογή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 14 Μαρτίου 2005 Administrator Share Δημοσιευμένο 14 Μαρτίου 2005 Δεν υπάρχουν βιομηχανικές προδιαγραφές που ανακυρήσουν ένα σετ ηχείων σε studio monitor. Υπάρχουν όμως δύο σκέλη για την επιλογή αυτού που ονομάζουμε monitor. Το υποκειμενικό, αν έχει «καλό ήχο» και το τεχνικό βάσει προδιαγραφών. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι εάν ένα ηχείο ακολουθεί τις παρακάτω τεχνικές προδιαγραφές είναι πολύ κοντά στο να έχει και τον ζητούμενο υποκειμενικά «καλό ήχο». Και αυτό διότι ένα σωστό ηχείο είναι ο καθρέφτης της ηχογράφησης, που φανερώνει τα λάθη και δεν τα καλύπτει, ώστε να μπορούμε να τα διορθώνουμε. Ένα monitor θα πρέπει να πληροί κάποιες προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με τις ακόλουθες παραμέτρους. Distortion Λόγω του ότι περνάμε πολλές ώρες μπροστά στα monitor, αν έχουν ψηλή παραμόρφωση θα κουράσουν τα αυτιά μας εύκολα. Η παραμόρφωση πέρα από το ότι κουράζει έχει και σοβαρές συνέπειες στη διαύγεια, και την στερεοφωνική εικόνα. Ένα monitor λοιπόν πρέπει να έχει χαμηλό δείκτη παραμόρφωσης με σημείο αναφοράς τα 96db/m περίπου. Frequency response Ιδανικά ότι μπαίνει στην είσοδο πρέπει να βγαίνει στα μεγάφωνα ατόφιο. Αυτό ονομάζουμε flat response και είναι άπιαστο όνειρο. Ένα monitor όμως πρέπει να έχει μια maximum διακύμανση +-3db κατά μήκος του ακουστικού φάσματος που καλύπτει, σύμφωνα με τον όγκο του. Σε ένα απλό ηχείο αυτές οι διακυμάνσεις είναι πολύ μεγαλύτερες με αποτέλεσμα να μην είναι τονικά ισορροπημένα. Dispersion (Διασπορά) Λόγω του ότι μαζί με τον ήχο ακούμε και τις αντηχήσεις του (από την κονσόλα, τους τοίχους κλπ), είναι σημαντική η συμπεριφορά των χαρακτηριστικών διασποράς των μεγαφώνων (off axis polar response). Όταν είναι ισορροπημένη χωρίς μεγάλες κορυφές και «κοιλάδες», το αυτί δεν «ξεγελιέται» και συντονίζεται στον κύριο ήχο. Power handling Λόγω του ότι στα στούντιο ακούμε ασυμπίεστα όργανα (μπάσο, κιθάρα, raw synths, κλπ) με μεγάλη δυναμική συμπεριφορά, και όχι συμπιεσμένο πρόγραμμα που έχει υποστεί mastering, ένα καλό monitor πρέπει να διαθέτει αποθέματα ισχύος (Peak power handling) και καλή συμπεριφορά στις κορυφώσεις (transients). Ένα monitor θα πρέπει να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του σε όλες τις εντάσεις και να μην υφίσταται φαινόμενα συμπίεσης (Power compression) από υπερθέρμανση των πηνίων. Όταν λοιπόν, λαμβάνοντας τις παραπάνω παραμέτρους υπ’ όψη, καταλήξουμε σε μερικά πιθανά ηχεία που συγκεντρώνουν τις minimum προδιαγραφές, ένα συγκριτικό τεστ, κάτω από κοινές συνθήκες (χώρου, προγράμματος, κλπ) θα είναι αυτό που σύμφωνα με το υποκειμενικό μας πλέον κριτήριο θα αναδείξει το monitor μας. Ιδανικά μία σοβαρή σειρά monitor θα πρέπει να έχει την ίδια συμπεριφορά σε όλη της τη γκάμα (από το μικρό 5-ιντσο μέχρι και 15-ιντσο) με μόνη διαφορά την αποκοπή των χαμηλών δεδομένου του όγκου. Για τις ανάγκες ενός project studio ένα σετ close-range monitor είναι ιδανικά λόγω του ότι ο περιορισμένος χώρος μας επιβάλει να καθόμαστε σε μικρή απόσταση από αυτά. Η πληροφορία που μεταφέρει ένα σωστό ηχείο είναι ενδεικτική αν όχι αρκετή για όλο το φάσμα και παράλληλα επιρρεάζεται στο ελάχιστο από τις αντηχήσεις. Τα active (δηλ. τα αυτοενισχυόμενα) είναι προτιμότερα καθώς οι ενισχυτές τους έχουν φτιαχτεί για τις συγκεκριμμένες μονάδες και έχουν το απόλυτο matching. Το όνομα ενός κατασκευαστή παίζει ρόλο εφ’όσον δεν επιρρεαζόμαστε από το marketing hype. Εταιρίες με ιστορία στην κατασκεύη monitor όπως ATC, Meyer, Genelec, PMC, JBL, κ.α. δεν είναι τυχαίες και παρά το γεγονός ότι κάποιο μοντέλο μπορεί να μη σταθεί στο ύψος του ονόματος που κουβαλάει, αυτό θα είναι εξαίρεση, και δύσκολα θα πέση κανείς έξω στην επιλογή του αγοράζοντας τα, αν και θα πρέπει να τ’ «ακουμπήσει». Συνήθως το πρόβλημα παρουσιάζεται όταν προσπαθούμε να βρούμε κάτι όχι τόσο ακριβό και καταλήγουμε πλέον σε προτάσεις με έμφαση στη σχέση τιμής προς απόδοση. Εκεί πάλι λαμβάνοντας υπ’ όψη τις παραπάνω προδιαγραφές ψωνίζεις γνωρίζοντας τα πιθανά (ίσως και ελάχιστα) ελατώματα και κάνεις τις απαραίτητες υποχωρήσεις αφού το υπαγορεύει η τσέπη σου. Υπάρχουν πια πολλές σοβαρές προτάσεις από Samson, M-Audio, Blue Sky, Tannoy, KRK, κλπ. Live and let Live. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spirou Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2005 Share Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2005 διαφωτιστικό το reply του yameth,προσωπικά ήξερα μόνο για την αναγκαιότητα του flat frequency response και χαμηλού distortion. αυτά τα υποκειμενικά κριτήρια γαμώτο... :evil: πάντως post σαν κι'αυτό βοηθούν και εμάς τους λιγότερο σχετικούς ,αν μη τι άλλο ,τουλάχιστον να μη μας κοροϊδεύουν οι dealers :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Tuff_P Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2005 Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2005 Αν και δεν έχω εμπειρία στα Monitors ώστε να μπορώ να εκφέρω γνώμη μπορώ να πω ότι τα Tannoy 600 μου άρεσαν πολύ έχουν καθαρό flat ήχο και έχω την αίσθηση ότι τα πάν αρκετά καλά και στης χαμηλές συχνότητες όσο αναφορά την στερεοφωνία δεν μπορώ να πω ότι με ικανοποίησαν ιδιαίτερα αλλά αυτό ίσος να οφείλεται στο ότι τα άκουσα σε ένα μικρό χώρο και μάλλον ήθελαν μεγαλύτερες αποστάσεις. Καμία γνώμη για τα Tannoy 600 ??? uff P. *Μάγος* ~Hip-Hop Salonika~ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση