Προς το περιεχόμενο

Ρυθμίσεις για ηχογράφιση φωνής


Προτεινόμενες αναρτήσεις

to eq είναι (και ακριβώς όπως το έθεσες) η έσχατη λύση καθότι προϋποθέτει εμπειρία για αποφυγή

φασικών ή απλά συνέχειας φυσικής χροιάς, προβλημάτων...

 

Βρε μάστερ  ;D, με μπέρδεψες τώρα...

Όταν μιλάς για ένα απλό volume, δεν πρέπει να γίνει αυτό σε συγκεκριμένη περιοχή;  ::)

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

που μπερδεύτηκες βρε?

το να  "επιλέξεις" πχ ένα τονισμένο σε ένταση "σίγμα" και να το χαμηλώσεις είναι τόσο δύσκολο?

το να επέμβεις σ' αυτό και συχνοτικά έπεται και ενίοτε δεν χρειάζεται...

ένας αλγόριθμος De-Esser αναγκαστικά λειτουργεί κομπρεσάροντας συγκεκριμένες συχνοτικές περιοχές που του έχουν καθοριστεί

γιατί απλά δεν διαθέτει "κρίση" και παίρνει στο λαιμό του ότι "πετάει" εκεί γύρω... ;)

εσύ που διαθέτεις και μυαλό και κρίση ώστε να μπορείς να απομονώσεις ένα στοχευμένο τμήμα μιας κυματομορφής

γιατί να το κάνεις σώνει και καλά πριν δοκιμάσεις απλά να το χαμηλώσεις χωρίς να το θολώσεις???

και θα επιμείνω ο καημένος ότι σε ένα καλογραμμένο track δεν χρειάζεται συχνοτική επέμβαση με το ζόρι...το αθώο volume φτάνει...

 

να σου πω και ένα μυστικό...

"πέρασε" το φωνητικό σου track στο Audition γύρνα την απεικόνιση σε spectral και θα δεις πόσο εύκολο είναι να απομονώσεις και να χειριστείς οποιοδήποτε κακομαθημένο συριστικό ώστε και με απλό volume να αποκαταστήσεις την ταλαιπωρημένη ευφωνία....

(πριν το κάνεις πήγαινε στα Options->settings->Display και επέλεξε στο resolution 128 bands και στο window width  δώσε τιμή 40%)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

που μπερδεύτηκες βρε?

το να  "επιλέξεις" πχ ένα τονισμένο σε ένταση "σίγμα" και να το χαμηλώσεις είναι τόσο δύσκολο?

 

Για να γίνω πιο αναλυτικός...

 

- Βάζω στο κανάλι ένα Paragraphic eq μίας μπάντας.

- Για να βρω τη συχνότητα με το ενοχλητικό σίγμα, "σκανάρω" με "στενό" q και θετικό gain τις περιοχές από πχ 3KHz και πάνω

- Όταν σφυρίζει ο τόπος  ;D σημαίνει ότι έχω βρει το "δράστη", οπότε σ' αυτήν ακριβώς τη συχνότητα χαμηλώνω το gain λίγα dB κάτω από το μηδέν (ίσως διευρύνω λίιιιγο το q για πιο ομαλό αποτέλεσμα) κι έτσι τα ssss φεύγουν.

 

Καλά τα λέω, δάσκαλε;... :)

 

(ή μήπως προτείνεις να επιλέγω ένα-ένα τα ssss από την κυματομορφή και να χαμηλώνω το volume; Λίγο βαρυποινίτικο μου κάνει αυτό...)

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

βρε θα πιστέψω στο τέλος ότι λόγω ηλικίας έχω άνοια... :'(

πολύ καλά τα λες και τα κάνεις ακριβώς όπως κι εγώ όταν επιβάλεται από το περιεχόμενο προς επεξεργασία και τον χρόνο μου...

αλλάααααααααα...

είναι αυτό που προσπαθώ να σου πω να αποφύγεις (κατά το δυνατόν), για να μην εφαρμόσεις μια διαδικασία συνολικά στο track

και οπουδήποτε αλλού υπάρχει η στοχοποιημένη συχνότητα και οι γειτονικές της

(όπου αναγκαστικά επεμβαίνεις όσο και να "κλείσεις" το q στο eq δημιουργώντας "τρύπες" ή "μουντάδα" κλπ)...

εγώ απλά ανέφερα και μια πρώτη προσέγγιση που αν η όρεξη σου και το μεράκι σου σε κάνει να ασχοληθείς, μπορεί να σου δώσει

και μια άλλη διάσταση ακόμα σε αυτά που έκανες μέχρι τώρα...

 

άντε να ξαναδοκιμάσω... ο ταλαίπωρος επίδοξος καζαντζίδης τραγουδά (ή προσπαθεί να το κάνει...) τη λέξη

μ' ανάβεις (ή μανάβης αν προτιμάς)....το έρμο το ς σου παίρνει τ' αυτιά...

έχεις πολλούς τρόπους να το διορθώσεις...

πρώτον με ένα De-Esser.... δεύτερον με τον τρόπο που περιέγραψες και τρίτον με τον τρόπο που προσπαθώ να σου

δώσω να καταλάβεις πριν καταφύγεις στους δύο πρώτους....

κάνοντας πχ ένα automation volume στο σημείο που είναι το S ρίχνεις όσα db χρειάζεται την ένταση του...

μόνο σάυτό...

είχαμε δηλαδή σχηματικά: "μ' α ν ά β ε ι Ssss" και το κάνουμε "μ' α ν ά β ε ι ς sss" χωρίς να πειράξουμε καθόλου την

συχνοτική ισορροπία, ούτε του "s" ούτε κανενός άλλου σημείου του track ούτε του συνόλου της ηχητικής πληροφορίας που εμπεριέχεται...

το ίδιο ισχύει σαν πρακτική και για "φ" και για "ψ" κλπ ακόμα και στην μέση της λέξης αν υπάρχουν...

(επειδή το volume automation στα daw's είναι επίπονη και χρονοβόρα -και δυστυχώς όχι πάντα ακριβής- διαδικασία, σε ξαναπάω

στην ευκολία της spectral απεικόνισης του Audition που ανέφερα σε προηγούμενο μου post, όπου πλέον η διαδικασία

γίνεται παιχνιδάκι, με "χρωματάκια" και πανεύκολη απομόνωση οποιουδήποτε σημείου της προς επεξεργασία κυματομορφής...)

 

τώρα αν ο τραγουδιάρης φοράει "σιδεράκια" ή έχουμε κάνει απρόσεκτο take και το προς διόρθωση σύμφωνο εξακολουθεί να ενοχλεί,

περνάμε στην φάση που περιέγραψες αλλά μόνο στο σημείο που έχει πρόβλημα και όχι σε όλο το track...

 

τι να πω άλλο... είναι όντως δύσκολο γράφοντας (και εν μέσω της δουλειάς σου..) να φτιάχνεις γραπτά tutorials για πράγματα

που συνήθως δείχνονται σε λίγα λεπτά και έχεις την απαίτηση να καταλάβει κι ο άλλος...

 

 

ΥΓ. υπόψη ότι είναι προσωπικές μου τεχνικές (παρόμοιες εφαρμόζω και για το compression αν μου δοθεί η δυνατότητα)

που φυσικά επαγγελματικά σπάνια τις εφαρμόζω απλά γιατί κανένας δεν τις πληρώνει στις εγχώριες φαστ φουντ παραγωγές ...

αναφέρονται εδώ γιατί στο σπίτι αν υπάρχει μεράκι με την βοήθεια της τεχνολογίας γίνονται πια θαύματα...που είναι οι εποχές

που αναγκαζόμασταν να γίνουμε "ταχυδακτυλουργοί"  "κολλώντας" πολλές φορές σε real time takes ένα "ς" φέρνοντας τα

μοτέρ των πονυκάναλων στα όρια τους...

ΥΓ2. σόρρυ για το συντακτικό, δεν προλαβαίνω να διαβάσω τι έγραψα και ελπίζω αυτή τη φορά να σου έδωσα να καταλάβεις τι εννοούσα...

αλλιώς πάρε με τηλ... αμάννννννν... ;D ;D ;D

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

θα σε σκοτώσω ρεεεεεεε... τώρα είδα και την τελευταία παράγραφο που πρόσθεσες... >:( >:( >:(

κάθομαι και γράφω τόση ώρα ο npap..άρας...

πέρα από την πλάκα το βαρυποινίτικο αυτό ειδικά σε spectral περιβάλλον δεν είναι πια και τόσο βαριά καταδίκη...

αν εκπαιδευτείς λίγο θα δεις ότι αξίζει τον κόπο... παίρνει κατά μέσο όρο καμμιά ώρα αλλά αποζημιώνεσαι

γιατί δεν περιορίζεται μόνο στα συριστικά.... είναι ένας ιδανικός τρόπος για πάμπολα artifacts....

πχ το "κρητικό" παχύ "κ", ή τα "κλικ" από το σάλιο κλπ...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

npap, σου ζητάω ταπεινά συγγνώμη για το παίδεμα :-[ ::) :-[

(πάντως έκανα πολύ σύντομα την τροποποίηση -φαίνεται την "πάτησες" για πολύ λίγο)

 

Λοιπόν, αυτόν τον τρόπο τον είχα κι εγώ ακολουθήσει τελικά (θυμήθηκα κάποια σημεία στα κομμάτια μου), αλλά η μνήμη μου τον απώθησε, ως κάτι σχιζοφρενικό (αλλά άκρως αποτελεσματικό...) -μου είχαν βγει τα μάτια στο editing.  ;D

Εφόσον πιστεύεις ότι είναι πιο αποτελεσματικός αυτός, θα έχω αυτόν σε προτεραιότητα (εγώ πρώτα χρησιμοποιούσα το eq για ένα γενικό πέρασμα -και τοπικά ασχολούμουν με συγκεκριμένα σημεία, με τον τρόπο που περιγράφεις)

 

Σ' ευχαριστώ πολύ.  ;)

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια οι διάλογοι σας έχουν ενδιαφέρον ;D...Χαίρομαι γιατί κάτι πάω να καταλάβω...

χα!  :P

[move]Ευχαριστω.....[/move]

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει τα plugins σου να ακούγονται υπερβολικά έντονα. Ειδικά αν βάλεις reverb πχ....... αυτό φυσιολογικά θα σου πάρει λίγο καιρό να το καταλάβεις στην πράξη, στην αρχή όλοι το παρακάνουμε.... έχε αυτό στο μυαλό σου πάντως, εφ'όσον βέβαια θες να ακούγεται πραγματικός/ρεαλιστικός ήχος :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει τα plugins σου να ακούγονται υπερβολικά έντονα. Ειδικά αν βάλεις reverb πχ.......

 

Σωστά.

Θα προσέθετα, να μη βάζεις καθόλου reverb στη φωνή (εκτός κι αν θες να το χρησιμοποιήσεις εμφανώς -με την πραγματική έννοια του "εφέ").

Αν θες "όγκο", δοκίμασε αντί για reverb να χρησιμοποιήσεις κάποιο delay με μικρό time και (σχεδόν) μηδενικό feedback. ;)

Μη φεύγεις θηρίο,

θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η απορία για τις ρυθμίσεις, είναι μόνο για τη φωνή ή και για άλλα όργανα;

 

Πάντως καλά όλα αυτά με τα deesser vs eq vs spectral μπάλωμα, αλλά μιας και δεν έχει βγει ακόμη κάποιο Plugin προσμομοίωσης τραγουδιάρηδων, θα σου έλεγα να πάρεις 1 τέτοιο ή κάτσε φτιάξε μόνος σου 1 χώρο με κρεμασμένες κουβέρτες-παπλώματα-βαριές κουρτίνες-μοκέτες-χαλιά (αν και δεν το συνιστώ αυτό το τελευταίο). Γενικά ίσως μια απλή επένδυση στην ακουστική του χώρου να σου δώσει κάτι παραπάνω.

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου