whiteNoise Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2007 Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5. πράγμα πολύ λογικό εφόσον η b5 υπάρχει στην κλίμακα ενώ η καθαρή 5η είναι εκτός. ο χειρότερος τρόπος για να μάθει κάτι κανείς είναι ο τρόπος της παπαγαλίας. όλες οι αλλοίωσης- επεκτάσεις- αυξημένες- ελαττωμένες κλπ κλπ των συνχορδιων που χρησιμοποιούμε προκύπτουν απτις νότες που περιέχει η κλίμακα απτήν οποία συνεπάγονται οι συνχορδιες αυτές. προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spy Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2007 ο χειρότερος τρόπος για να μάθει κάτι κανείς είναι ο τρόπος της παπαγαλίας. Όχι ακριβώς. Παρότι τις πρώτες φορές θα πρέπει κανείς να κατασκευάσει τις συγχορδίες μόνος του για να εξοικειωθεί με τη μέθοδο, θα πρέπει μετά να αποστηθίσει τις τρίφωνες/τετράφωνες συγχορδίες, τις δυνατές επεκτάσεις/αλλοιώσεις τους και τους αντίστοιχους τρόπους για μία γενική κλίμακα. Π.χ. για την κλίμακα ματζόρε (1,2,3,4,5,6,7), καλό είναι να γνωρίζει κανείς απέξω τον παρακάτω πίνακα: Imaj7(9,11,13)Ionian IIm7(9,11,13)Dorian IIIm7(b9,11,b13) Phrygian IVmaj7(9,#11,13) Lydian V7(9,11,13) Mixolydian VIm7(9,11,b13) Aeolian VIIm7b5 (b9,11,b13) Locrian Παρόμοια για την αρμονική μινόρε (1,2,b3,4,5,b6,7): Immaj7(9,11,b13)Harmonic Minor IIm7b5(b9,11,13)Locrian αναίρεση 6 bIIImaj7#5(9,11,13) Ionian #5 IVm7(9,#11,13) Dorian #4 V7(b9,11,b13) Phrygian Dominant bVImaj7(#9,#11,13) Lydian #2 VIIdim7 (b9,b11,b13) Locrian b4 bb7 (Altered bb7) και για τη μελωδική μινόρε (1,2,b3,4,5,6,7): Immaj7(9,11,13)Melodic Minor IIm7(b9,11,13)Dorian b2 bIIImaj7#5(9,#11,13) Lydian #5 IV7(9,#11,13) Lydian Dominant V7(9,11,b13) Mixolydian b6 VIm7b5(9,11,b13) Locrian αναίρεση 2 VIIm7b5 (b9,b11,b13) Locrian b4 (Altered) (διορθώστε με αν μου ξέφυγε κάτι) Μόνο έτσι θα μπορεί αργότερα να καταλαβαίνει αμέσως τι ρόλο παίζει μία συγχορδία σε μία δεδομένη ακολουθία και τι νότες/κλίμακες/arpeggios μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον αυτοσχεδιασμό. Π.χ. αν εμφανιστεί η ακολουθία Ε7#9-Am7, οι τρόποι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν πάνω από την Ε7#9 είναι αυτοί που περιέχουν b7 και δεν περιέχουν καθαρή 9η η οποία δεν ταιριάζει με την #9. Επίσης επειδή η #9 μπορει να θεωρηθεί και ως b3, επιτρέπονται και μινόρε τρόποι. Από τους πίνακες βλέπει κανείς ότι οι τρόποι που επιτρέπονται είναι 6. Στην πράξη συνήθως χρησιμοποιούνται οι E Phrygian Dominant (Α αρμ. μινόρε - "ανατολίτικος" ήχος) και E Altered (F μελ. μινόρε - πιο jazzy ήχος). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
whiteNoise Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2007 ο χειρότερος τρόπος για να μάθει κάτι κανείς είναι ο τρόπος της παπαγαλίας. Όχι ακριβώς. Παρότι τις πρώτες φορές θα πρέπει κανείς να κατασκευάσει τις συγχορδίες μόνος του για να εξοικειωθεί με τη μέθοδο, θα πρέπει μετά να αποστηθίσει τις τρίφωνες/τετράφωνες συγχορδίες, τις δυνατές επεκτάσεις/αλλοιώσεις τους και τους αντίστοιχους τρόπους για μία γενική κλίμακα. Μόνο έτσι θα μπορεί αργότερα να καταλαβαίνει αμέσως τι ρόλο παίζει μία συγχορδία σε μία δεδομένη ακολουθία και τι νότες/κλίμακες/arpeggios μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον αυτοσχεδιασμό. προέχει η πραγματική κατανόηση σχέσης κλιμακων και συνχορδιων και αντίστροφα και μετά έρχεται η αποστήθιση των ακολουθιών αυτών, καθαρά για πρακτικούς λόγους(άσε που η αποστήθιση έρχεται θέλεις δεν θέλεις με τον καιρό και είναι το εύκολο της υπόθεσης) προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση