trigga Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Υπάρχει κάποιος θεωτητικός κανόνας που να υποδικνύει ότι τα διαστήματα μεταξύ των νοτων μιας συγχορδίας θα πρέπει να είναι 3 μικρή-μεγάλη,4 καθαρή,5 καθαρή και πάει λέγοντας? Έχω μια άσκηση τώρα και ενώ μου το είχε δείξει ο δάσκαλος τώρα κόλλησα και δεν ξέρω τι να κάνω.Έχω να κατασκευάσω τετράφωνες συγχορδίες πάνω σε όλες τις νότες των κλιμάκων, υφέσεις και διέσεις. Μη βαράτε αν λέω καμμιά μαλακία, δεν είχα σχεση ποτέ με τα θεωρητικά και τώρα τα κάνω όλα εντατικά και γίνεται στο μυαλό μου ένας τεράστιος μύλος με ποντίκια να τον γυρνάνε.
trigga Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 OP Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Μήπως είναι στάνταρ σε κάθε κλίμακα αυτά που ισχύουν για την ντό?Δηλαδή: Σε μια τρίφωνη: Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim Σε μια τετράφωνη:Imaj7,IIm7,IIIm7,IVmaj7,V7,VIm7,VIIm7b5 Αυτά δηλαδή τα εφαρμόζεις σε όλες τις κλίμακες και βρίσκεις τη συγχορδία?Αυτό ισχύει σίγουρα στη Ντο.Ισχύει αν το πάρεις και στη Μι ας πούμε?
nickel Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Αυτά δηλαδή τα εφαρμόζεις σε όλες τις κλίμακες και βρίσκεις τη συγχορδία?Αυτό ισχύει σίγουρα στη Ντο.Ισχύει αν το πάρεις και στη Μι ας πούμε? Αυτό ακριβώς (αν κατάλαβα καλά ;D) - εφαρμόζεις δηλ τις σχέσεις (διαστήματα) ανεξάρτητα από που ξεκινάς, γι'αυτό και χρησιμοποιούνται οι βαθμίδες (I,II,III κλπ) που κι εσύ έγραψες.
nikos0937 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Σε μια τρίφωνη: Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim Σε μια τετράφωνη:Imaj7,IIm7,IIIm7,IVmaj7,V7,VIm7,VIIm7b5 Το τί είδους συγχορδία αντιστοιχεί σε κάθε βαθμίδα (Ι, ΙΙ, ΙΙΙ κτλ) βγαίνει ως εξής: (κλίμακα ντο ματζόρε) βαθμίδα Ι (ιονικός τρόπος) 1η=ντο 3η=μι (2 τόνοι άρα 3η μεγάλη) 5η=σολ (5η καθαρή) Άρα έχω μια συγχορδία ματζόρε, τη C βαθμίδα ΙΙ (δωρικός τρόπος) 1η=ρε 2η=φα (3 ημιτόνια άρα 3η μικρή) 3η=λα (5η καθαρή) Άρα έχω μια συγχορδία μινόρε ...και ούτω καθεξής Η ακολουθία Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim ισχύει για οποιαδήποτε κλίμακα ματζόρε (ή αλλιώς ιονικό τρόπο) Σε μία φυσική μινόρε κλίμακα (αιολικός τρόπος) έχω άλλη ακολουθία, την Im,IIdim,III,IVm,Vm,VI,VII παρατήρησε ότι η κλίμακα ντο ματζόρε είνα ΙΔΙΑ με την κλίμακα λα (φυσικό) μινόρε, απλά αλλάζει η σειρά των νοτών και των αντίστοιχων συγχορδιών Αν κάνεις τρανσπόρτο από κλίμακα ντο ματζόρε σε κλίμακα μι ματζόρε ισχύουν τα ίδια: Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim Τετράφωνες συγχορδίες: Για να δεις αν η 7η είναι μικρή ή μεγάλη δεν έχεις παρά να τσεκάρεις την 7η νότα του κάθε τρόπου Και πάλι η ακολουθία Imaj7,IIm7,IIIm7,IVmaj7,V7,VIm7,VIIm7b5 ισχύει για κάθε κλίμακα ματζόρε (ιονικός τρόπος) βοήθησα ή μπέρδεψα?
cos_dr Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 τα διαστήματα στις νότες? Οπως το περιγράφεις προχωράς σε κάθε νότα που ξεκινάς στην κλίμακα και ανάλογα εφαρμόζεις το διάστημα. Οπως το έκανες ξεκινώντας απο ντό , αντίστοιχα προχωράς το ίδιο σε ντο δίεση, ρε, κ.λ.π., δηλαδή όπως περιέγραψαν και οι άλλοι φίλοι. Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ
trigga Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 OP Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Οκ το βρήκα τώρα.Ισχύει ο κανόνας με τις βαθμίδες σε κάθε κλίμακα. Ο τρόπος που χρειάζομαι τώρα είναι ο κλασσικός τονος-τονος-ημιτόνιο-τονος-τόνος-τόνος-τόνος-ημιτόνιο.Δεν ξέρω πώς λέγεται νομίζω Ionian.Αυτό πάλι πρέπει να άλλάζει τρόπο ανάλογα με το που ξεκινας αν δεν κάνω λάθος.Δηλαδή: I Ionian 1 2 3 4 5 6 7 C D E F G A B Cmaj7 II Dorian 1 2 b3 4 5 6 b7 D E F G A B C Dm7 III Phrygian 1 b2 b3 4 5 b6 b7 E F G A B C D Em7 IV Lydian 1 2 3 #4 5 6 7 F G A B C D E Fmaj7 V Myxolydian 1 2 3 4 5 6 b7 G A B C D E F G7 VI Aeolian 1 2 b3 4 5 b6 b7 A B C D E F G Am7 VII Locrian 1 b2 b3 4 b5 b6 b7 B C D E F G A Bm7b5
nikos0937 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Οκ το βρήκα τώρα.Ισχύει ο κανόνας με τις βαθμίδες σε κάθε κλίμακα. Ο τρόπος που χρειάζομαι τώρα είναι ο κλασσικός τονος-τονος-ημιτόνιο-τονος-τόνος-τόνος-τόνος-ημιτόνιο.Δεν ξέρω πώς λέγεται νομίζω Ionian.Αυτό πάλι πρέπει να άλλάζει τρόπο ανάλογα με το που ξεκινας αν δεν κάνω λάθος.Δηλαδή: I Ionian 1 2 3 4 5 6 7 C D E F G A B Cmaj7 II Dorian 1 2 b3 4 5 6 b7 D E F G A B C Dm7 III Phrygian 1 b2 b3 4 5 b6 b7 E F G A B C D Em7 IV Lydian 1 2 3 #4 5 6 7 F G A B C D E Fmaj7 V Myxolydian 1 2 3 4 5 6 b7 G A B C D E F G7 VI Aeolian 1 2 b3 4 5 b6 b7 A B C D E F G Am7 VII Locrian 1 b2 b3 4 b5 b6 b7 B C D E F G A Bm7b5 Σωστός Δες γιατί έχεις maj7 ή 7 πχ B-->C είναι ημιτόνιο (η Β είναι η 7η της C), γι'αυτό έχω Cmaj7 ενώ F-->G είναι τόνος (η F είναι η 7η της G), γι'αυτό έχω G7
blue Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 3 Νοεμβρίου 2007 Μαλλον εχει απαντηθεί ήδη η ερώτηση,αλλά θα πω ενα σύντομο μνημονικό κανονα που μου εχει φανει χρησιμος: maj7 : μεγαλη 3η + μεγαλη 7η min7 : μικρή 3η + μικρή 7η dominant : μεγαλη 3η + μικρή 7η Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5. https://beetroot.bandcamp.com/ Music | SnoozeLoop
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 4 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 4 Νοεμβρίου 2007 Μαλλον εχει απαντηθεί ήδη η ερώτηση,αλλά θα πω ενα σύντομο μνημονικό κανονα που μου εχει φανει χρησιμος: maj7 : μεγαλη 3η + μεγαλη 7η min7 : μικρή 3η + μικρή 7η dominant : μεγαλη 3η + μικρή 7η Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5. Και πάντα το είχα απορία αυτό με τη dominant ;) You are wrong f**ked and overatted...
pastelius Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2007 Δημοσιευμένο 5 Νοεμβρίου 2007 Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5. Kαι εκεί είναι που σκάει μύτη ο Charlie Parker! :D feel da FUNK blast
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση