Προς το περιεχόμενο

Θεωρία:Χτίσιμο μιάς συγχορδίας


trigga

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Υπάρχει κάποιος θεωτητικός κανόνας που να υποδικνύει ότι τα διαστήματα μεταξύ των νοτων μιας συγχορδίας θα πρέπει να είναι 3 μικρή-μεγάλη,4 καθαρή,5 καθαρή και πάει λέγοντας?

 

Έχω μια άσκηση τώρα και ενώ μου το είχε δείξει ο δάσκαλος τώρα κόλλησα και δεν ξέρω τι να κάνω.Έχω να κατασκευάσω τετράφωνες συγχορδίες πάνω σε όλες τις νότες των κλιμάκων, υφέσεις και διέσεις.

 

Μη βαράτε αν λέω καμμιά μαλακία, δεν είχα σχεση ποτέ με τα θεωρητικά και τώρα τα κάνω όλα εντατικά και γίνεται στο μυαλό μου ένας τεράστιος μύλος με ποντίκια να τον γυρνάνε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως είναι στάνταρ σε κάθε κλίμακα αυτά που ισχύουν για την ντό?Δηλαδή:

 

Σε μια τρίφωνη: Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim

 

Σε μια τετράφωνη:Imaj7,IIm7,IIIm7,IVmaj7,V7,VIm7,VIIm7b5

 

Αυτά δηλαδή τα εφαρμόζεις σε όλες τις κλίμακες και βρίσκεις τη συγχορδία?Αυτό ισχύει σίγουρα στη Ντο.Ισχύει αν το πάρεις και στη Μι ας πούμε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά δηλαδή τα εφαρμόζεις σε όλες τις κλίμακες και βρίσκεις τη συγχορδία?Αυτό ισχύει σίγουρα στη Ντο.Ισχύει αν το πάρεις και στη Μι ας πούμε?

Αυτό ακριβώς (αν κατάλαβα καλά  ;D) - εφαρμόζεις δηλ τις σχέσεις (διαστήματα) ανεξάρτητα από που ξεκινάς, γι'αυτό και χρησιμοποιούνται οι βαθμίδες (I,II,III κλπ) που κι εσύ έγραψες.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε μια τρίφωνη: Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim

 

Σε μια τετράφωνη:Imaj7,IIm7,IIIm7,IVmaj7,V7,VIm7,VIIm7b5

 

Το τί είδους συγχορδία αντιστοιχεί σε κάθε βαθμίδα (Ι, ΙΙ, ΙΙΙ κτλ) βγαίνει ως εξής:

(κλίμακα ντο ματζόρε)

βαθμίδα Ι (ιονικός τρόπος)

1η=ντο

3η=μι (2 τόνοι άρα 3η μεγάλη)

5η=σολ (5η καθαρή)

 

Άρα έχω μια συγχορδία ματζόρε, τη C

 

βαθμίδα ΙΙ (δωρικός τρόπος)

1η=ρε

2η=φα (3 ημιτόνια άρα 3η μικρή)

3η=λα (5η καθαρή)

 

Άρα έχω μια συγχορδία μινόρε

 

...και ούτω καθεξής

 

Η ακολουθία Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim ισχύει για οποιαδήποτε κλίμακα ματζόρε (ή αλλιώς ιονικό τρόπο)

 

Σε μία φυσική μινόρε κλίμακα (αιολικός τρόπος) έχω άλλη ακολουθία, την Im,IIdim,III,IVm,Vm,VI,VII

 

παρατήρησε ότι η κλίμακα ντο ματζόρε είνα ΙΔΙΑ με την κλίμακα λα (φυσικό) μινόρε, απλά αλλάζει η σειρά των νοτών και των αντίστοιχων συγχορδιών

 

Αν κάνεις τρανσπόρτο από κλίμακα ντο ματζόρε σε κλίμακα μι ματζόρε ισχύουν τα ίδια:

Ι,ΙΙm,IIIm,IV,V,VIm,VIIdim

 

Τετράφωνες συγχορδίες:

Για να δεις αν η 7η είναι μικρή ή μεγάλη δεν έχεις παρά να τσεκάρεις την 7η νότα του κάθε τρόπου

Και πάλι η ακολουθία Imaj7,IIm7,IIIm7,IVmaj7,V7,VIm7,VIIm7b5 ισχύει για κάθε κλίμακα ματζόρε (ιονικός τρόπος)

 

βοήθησα ή μπέρδεψα?

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα διαστήματα στις νότες? Οπως το περιγράφεις προχωράς σε κάθε νότα που ξεκινάς στην κλίμακα και ανάλογα εφαρμόζεις το διάστημα. Οπως το έκανες ξεκινώντας απο ντό , αντίστοιχα προχωράς το ίδιο σε ντο δίεση, ρε, κ.λ.π., δηλαδή όπως περιέγραψαν και οι άλλοι φίλοι.

 

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ το βρήκα τώρα.Ισχύει ο κανόνας με τις βαθμίδες σε κάθε κλίμακα.

 

Ο τρόπος που χρειάζομαι τώρα είναι ο κλασσικός τονος-τονος-ημιτόνιο-τονος-τόνος-τόνος-τόνος-ημιτόνιο.Δεν ξέρω πώς λέγεται νομίζω Ionian.Αυτό πάλι πρέπει να άλλάζει τρόπο ανάλογα με το που ξεκινας αν δεν κάνω λάθος.Δηλαδή:

 

I  Ionian  1  2  3  4  5  6  7  C D E F G A B  Cmaj7

II Dorian 1  2  b3  4  5  6  b7 D E F G A B C Dm7

III Phrygian 1  b2 b3  4  5  b6 b7 E F G A B C D Em7

IV Lydian 1  2  3  #4  5  6  7 F G A B C D E Fmaj7

V Myxolydian 1  2  3  4  5  6  b7  G A B C D E F G7

VI Aeolian 1  2  b3  4  5  b6 b7 A B C D E F G Am7

VII Locrian 1  b2 b3  4 b5  b6 b7 B C D E F G A Bm7b5

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ το βρήκα τώρα.Ισχύει ο κανόνας με τις βαθμίδες σε κάθε κλίμακα.

 

Ο τρόπος που χρειάζομαι τώρα είναι ο κλασσικός τονος-τονος-ημιτόνιο-τονος-τόνος-τόνος-τόνος-ημιτόνιο.Δεν ξέρω πώς λέγεται νομίζω Ionian.Αυτό πάλι πρέπει να άλλάζει τρόπο ανάλογα με το που ξεκινας αν δεν κάνω λάθος.Δηλαδή:

 

I  Ionian  1  2  3  4  5  6  7  C D E F G A B  Cmaj7

II Dorian 1  2  b3  4  5  6  b7 D E F G A B C Dm7

III Phrygian 1  b2 b3  4  5  b6 b7 E F G A B C D Em7

IV Lydian 1  2  3  #4  5  6  7 F G A B C D E Fmaj7

V Myxolydian 1  2  3  4  5  6  b7  G A B C D E F G7

VI Aeolian 1  2  b3  4  5  b6 b7 A B C D E F G Am7

VII Locrian 1  b2 b3  4 b5  b6 b7 B C D E F G A Bm7b5

 

Σωστός

 

Δες γιατί έχεις maj7 ή 7

πχ B-->C είναι ημιτόνιο (η Β είναι η 7η της C), γι'αυτό έχω Cmaj7

ενώ F-->G είναι τόνος (η F είναι η 7η της G), γι'αυτό έχω G7

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαλλον εχει απαντηθεί ήδη η ερώτηση,αλλά θα πω ενα σύντομο μνημονικό κανονα που μου εχει φανει χρησιμος:

 

maj7 : μεγαλη 3η + μεγαλη 7η

min7 : μικρή 3η + μικρή 7η

dominant : μεγαλη 3η + μικρή 7η

 

Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαλλον εχει απαντηθεί ήδη η ερώτηση,αλλά θα πω ενα σύντομο μνημονικό κανονα που μου εχει φανει χρησιμος:

 

maj7 : μεγαλη 3η + μεγαλη 7η

min7 : μικρή 3η + μικρή 7η

dominant : μεγαλη 3η + μικρή 7η

 

Όλες οι βαθμίδες έχουν 5η καθαρη εκτός από την VII που έχει b5.

 

Και πάντα το είχα απορία αυτό με τη dominant ;)

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου