Προς το περιεχόμενο

Ένταση εισόδου στα πετάλια! Αντίστασεις


zestair

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παίζω τα πετάλια μου με διάφορα όργανα (ηλ. κιθάρες κ βιολιά, ακουστικά όργανα με πιεζοηλεκτρικά).

 

Οδηγώ το σήμα μετά τα πετάλια στον προενισχυτή μου κ απο εκεί στην κονσόλα...

 

Νομίζετε πως θα οφελίσει να δώσω μεγαλύτερο σήμα στα πετάλια (αφού τα piezo είναι passive) χρησιμοποιώντας κάποιον booster.

 

Εννοώ κάτι σαν αυτό...

http://www.thomann.de/gr/emg_pa2_preampbooster.htm

 

Μήπως δηλαδή 20db αμέσως μετά την πηγή θα με βοηθήσουν να σχηματίσω πιο εύκολα τον ήχο μου, και τα πετάλια (που είναι σχεδιασμένα για ηλεκτρικά όργανα) θα αποκριθούν καλύτερα στις πιεζοηλεκτρικές μου κάψες; :oops:

 

Ευχαριστώ παληκάρια! (και κυρίες;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης για να μην ανοίγω καινούργιο θέμα μιας κ είναι σχετικό. Σκέφτομαι να πάρω ένα καλό volume pedal. (Μάλλον προς ernie ball). Αξίζουν τα λεφτά τους

 

ΥΓ Η αφορμή για όλη αυτή την σκέψη είναι αυτή η φράση στα specs του ernie ball 6180 - The potentiometer has a 250k ohm resistance suitable for the audio path of passive instruments.-

και η καινούργια διαπίστωση (παρότι ηλεκτρολόγος παλιότερα) ότι κάπου υπάρχει μια αντίσταση στα πετάλια που πρέπει !!!; να είναι η κατάλληλη.

 

ΥΓ2 Μάλλον είμαι λιγάκι μπερδεμένος. Διαφωτίστε με!

 

ΥΓ3 Με έπιασε η πάρλα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πρεπει η impedance του volume pedal να ταιριαζει με αυτη της κιθαρας σου.......Δες το ακριβως σα να ηταν τα ποτενσιομετρα της κιθαρας σου. Μια κιθαρα με active μαγνητες θα ειχε ποτενσιομετρα 25Κ και κατα συνεπεια ενα volume pedal me high impedance θα ειναι πιο πολυ σα διακοπτης on/off για τους active μαγνητες σου.

 

Εν ολιγοις αν η κιθαρα σου ειναι passive παρε ενα volume pedal με high impedance αν ειναι active παρε volume pedal με low impedance ποτενσιομετρα.

 

Επιπλεον αν θες να το τοποθετησεις μετα τα od/dist σου ωστε απλα να ελεγχεις ενταση (και οχι και την ποσοτητα του drive) τοτε επισης παρε low impedance....

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Σε σχέση με το booster... τα πετάλια είναι σχεδιασμένα για να βλέπουν στην είσοδό τους -λίγο -πολύ- συγκεκριμένη στάθμη. Πάω από αυτή αρχίζουν να παραμορφώνουν και κάτω από αυτή το σήμα αρχίζει να βυθίζεται στη στάθμη του θορύβου τους. Μην φανταστείς ότι μιλάμε για εντελώς συγκεκριμένη στάθμη .... μιλάμε για συκγκεκριμένη τάξη μεγέθους. Στα ψηφιακά, είμαι τελείως υποχόνδριος στο να χρησιμοποιώ το μέγιστο σήμα που δεν τα υπεροδηγεί, καθώς υπάρχει -πιο άμεση- συσχέτιση της λειτουργικής τους δυναμικής περιοχής με το πλάτος του σήματος στην είσοδό τους .

Εξάλλου, ειδικά στα πετάλια OD/dist ο χαρακτήρας του ήχου εξαρτάται δραστικά από τη στάθμη εισόδου.

 

Υπό αυτή την έννοια, -κατ αρχάς-τσέκαρε με κάποιο τρόπο τη στάθμη των piezo σου συγκρίνοντάς την με τη στάθμη μιας συνηθισμένης κιθαρας...π.χ. μιας strat. (Μπορείς να "καρφώσεις" διαδοχικά και τα 2 σε μία είσοδο οργάνων και να δεις που πρέπει να ρυθμιστεί to gain της εσόδου για να μην "πικάρει". ) Αν τα piezo (τα συγκεκριμένα, στο συγκεκριμένο όργανο, με τις χορδές που χρησιμοποιείς, τον τρόπο που παίζεις κλπ) είναι μερικά dB κατω από τους μαγνήτες μπορεί και να είναι σκόπιμο να βάλεις ένα booster, αν και αμφιβάλλω ότι θα είναι πολύ κάτω.

 

Το σημαντικότερο όμως είναι η χρήση ενός buffer, ενός κυκλώματος που νωρίς στην αλυσίδα θα κάνει το σήμα σου να πηγάζει από μία έξοδο χαμηλής αντίστασης εξόδου. Αν χρησιμοποιείς κάποιο από τα πετάλια της boss, βάλε το μπροστά - μπροστά και μάλλον δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο (ακόμα και όταν είναι off, λειτουργεί ο buffer). Υπάρχουν κα καλύτερα κυκλώματα, αλλά εσύ θα αποφασίσεις αν αξίζει τον κόπο.....

 

Αν και δεν θεωρείται λάθος,(εξάλλου υπάρχουν τόσα προϊόντα) προσωπικά δεν μου αρέσει η χρήση volume pedal υψηλής αντίστασης ΠΡΙΝ το σήμα να δει ένα buffer. Όπως περιέγραψε ο fenderiarhs , φαντάσου το σήμα από την πρωτογενή πηγή (μαγνήτες, piezο κλπ) να οδηγείται σε στα εξής στοιχεία - φορτία (τα οποία είναι μεταξύ τους παράλληλα):

1. Το volume pot του οργάνου. (500KΩ?)

2. Το volume pot του volume pedal.(Ας πούμε 250KΩ)

3. Την είσοδο του επόμενου εφφέ/ενισχυτή. (Τυπικά 500ΚΩ)

4. Τη χωρητικότητα του πρώτου καλωδίου.

 

Είναι γνωστή η απλώλεια των υψηλών όταν μειώνουμε τη συνολική αντίσταση που "βλέπει" ο μαγνήτης, και ως εκ τούτου, προτιμώ η έξοδός μου να μη "βλέπει" ακόμη ένα φορτίο ... αυτό του volume pedal.

 

Μετά το buffer ... ένα volume pedal (πλέον χαμηλής αντίστασης) δεν το φοβάμαι καθώς η αντίσταση εξόδου των buffer είναι πολύ χαμηλότερη (τυπικά 300 Ω) από την ονομαστική τιμή των ποτενσιομέτρων των volume pedals για buffered σήματα (25 KΩ).

 

Δεν ξέρω πως συμπεριφέρονται τα piezo όταν βλέπουν χαμηλή αντίσταση αλλά μάλλον όχι και πολύ καλά. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Είναι γνωστή η απλώλεια των υψηλών όταν μειώνουμε τη συνολική αντίσταση που "βλέπει" ο μαγνήτης' date=' και ως εκ τούτου, προτιμώ η έξοδός μου να μη "βλέπει" ακόμη ένα φορτίο ... αυτό του volume pedal.

 

[/quote']

 

Διάβασα προσεκτικά το post σου.

Μήπως εννοείς το αντίθετο, δηλ απώλεια του τόνου όταν αυξάνουμε την συνολική αντίσταση?

 

Το volume pedal το χρειάζομαι κυρίως όχι για τις κιθάρες, αλλά για τα piezo όργανα που δεν έχουν volume pot.

Το όλο ζήτημα είναι - εκτός του τελικού σήματος, που θέλω φυσικά να είναι το βέλτιστο - αν τα wah, od, distortion κ pitch shifters θα δουλέψουν καλύτερα με δύνατότερο σήμα τουλάχιστον θεωρητικά.

 

Οι στάθμες είναι αρκετά καλές στους piezo, πρέπει να ψάξω λίγο περισσότερο τι γίνεται με τις σύνθετες αντιστάσεις και τα buffer σε όλη την pedalchain. Τα specs των piezo δεν γράφουν τίποτα απο τεχνικά χαρακτηριστικά - δεν καταλαβαίνω γιατί - έστειλα mail και περιμένω...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

Είναι γνωστή η απλώλεια των υψηλών όταν μειώνουμε τη συνολική αντίσταση που "βλέπει" ο μαγνήτης' date=' και ως εκ τούτου, προτιμώ η έξοδός μου να μη "βλέπει" ακόμη ένα φορτίο ... αυτό του volume pedal.

 

[/quote']

 

Διάβασα προσεκτικά το post σου.

Μήπως εννοείς το αντίθετο, δηλ απώλεια του τόνου όταν αυξάνουμε την συνολική αντίσταση?

 

Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς "απώλεια του τόνου".... Στους μαγνήτες είναι γνωστό ότι αν αλλάξεις το volume pot με ένα μικρότερης τιμής, (π.χ από 500ΚΩ να βάλεις 250ΚΩ) τότε χάνεις -γενικώς- υψηλές.

Το ίδιο συμβαίνει αν βάλεις volume pedal, το οποίο είναι άλλο ενα pot παράλληλα με το υπάρχον (πάνω στο όργανο).

 

 

Το volume pedal το χρειάζομαι κυρίως όχι για τις κιθάρες' date=' αλλά για τα piezo όργανα που δεν έχουν volume pot.

 

[/quote']

 

Αυτό σημαίνει ότι αν τώρα το piezo "βλέπει" μόνο την είσοδο του πρώτου πεταλιού, θα αρχίσει να "βλέπει" και το volume pot (παράλληλα). Δεν ξέρω πως θα συμπεριφερθεί το piezo. Πιθανόν να μην έχει πρόβλημα, αλλά έχε κατά νου ότι μπορεί -θεωρητικά- να χρωματίσει.

 

Το όλο ζήτημα είναι - εκτός του τελικού σήματος' date=' που θέλω φυσικά να είναι το βέλτιστο - αν τα wah, od, distortion κ pitch shifters θα δουλέψουν καλύτερα με δύνατότερο σήμα τουλάχιστον θεωρητικά.

 

Οι στάθμες είναι αρκετά καλές στους piezo, πρέπει να ψάξω λίγο περισσότερο τι γίνεται με τις σύνθετες αντιστάσεις και τα buffer σε όλη την pedalchain. Τα specs των piezo δεν γράφουν τίποτα απο τεχνικά χαρακτηριστικά - δεν καταλαβαίνω γιατί - έστειλα mail και περιμένω...[/quote']

 

Ας δούμε τι θα απαντήσουν. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δες τα παρακάτω πετάλι ...

 

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/FV-500H/index.html

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/FV-500L/index.html

 

Το πρώτο (high) είναι καλλίτερα να μπαίνει αμέσως μετά την κιθάρα, σε συνδιασμό με passive μαγνήτες.

 

Το δεύτερο (low) είναι καλλίτερα να μπαίνει μετά απο τουλάχιστον κάποιο πεταλάκι, συνήθως μετά τα drive και πρίν τα delay για να μην κόβει τις ουρες. Εγω προτιμώ καλλίτερα αυτή την λύση γιατί ακόμα και ένα tuner να βάλεις αρκεί.

 

Ισως ένα πεταλάκι, που θα παίξει τον ρόλο του buffer, να είναι κάτι σαν το το Tech21 Acoustic DI ή το αντίστοιχο της Behringer ADI21 για πιο φτηνή λύση, αν φυσικά νομίζεις ότι το σήμα θέλει οποιδήποτε ενίσχυση για κάποιο λόγο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Ο κατασκευαστής του piezo (l. R. Baggs) μου απάντησε επιτέλους...

 

 

We don't recommend using a volume pot on a passive piezo signal. The signal and tonal quality is negatively affected.

 

Below, however, is the best volume control value for the least negative effect on the pickup signal.

 

The value we recommend for a passive volume pot for the Violin Pickup is a 5MegOhm pot with a 470pF capacitor on it to preserve the high frequencies when you turn down.

 

 

Sincerely,

Bryan McManus

Technical Support

L.R. Baggs Corporation

 

κτλ. κτλ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

ΟΚ, δικαιολογημένες οι ανησυχίες μας.

 

Κάνε ένα από αυτά που λέει ο angelos παραπάνω (που είναι στο ίδιο πνεύμα με αυτό που έλεγα κι εγώ παραπάνω) :wink: .

 

Εκτός βέβαια του πρώτου.... (αυτό που το volume pedal είναι υψηλής αντίστασης και πάει αμέσως μετά το όργανο.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου