Προς το περιεχόμενο

Εβένινη ταστιέρα


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator
...

Δίνει ποτέ κανείς σημασία στο truss-rod παρόλο που αποτελεί ένα σεβαστό ποσοστό του μπράτσου ειδικά σε τύπου wizard μπράτσα ibanez? To ότι είναι μια κοιλότητα μέσα στο μπράτσο που φωλιάζει το truss-rod και ανάλογα με το πως τύχει αλλού ακουμπάει το truss-rod στο ξύλο και αλλού είναι στον αέρα;

...

Το έχω επισημάνει 2-3 φορές. Όχι μόνο η μάζα του trussrod και το μέγεθος της φωλιάς του....αλλά και η ρύθμισή του. Ειδικά όταν μιλάμε για extreme ρυθμίσεις (π.χ. όταν πρωτο-στήνουμε μία κιθάρα) νομίζω ότι έχει μεγάλη σημασία. Εμένα το "λασκαρισμένο" από το "σφιγμένο" trussrod μου δίνει άλλη αίσθηση "resonance" του οργάνου. Δεν έχω ψάξει αν "καταγράφεται" και στο ηλεκτρικό παίξιμο αυτή η παρατήρηση/αίσθηση/εντύπωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 129
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Να τα διαβάσεις πιο προσεκτικά.

 

καλα, δε θα το ξανακανω.... :oops:

 

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!

θα διαβαζω πιο προσεκτικα!... Χ1000

 

:D :D :D :D

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα το "λασκαρισμένο" από το "σφιγμένο" trussrod μου δίνει άλλη αίσθηση "resonance" του οργάνου. Δεν έχω ψάξει αν "καταγράφεται" και στο ηλεκτρικό παίξιμο αυτή η παρατήρηση/αίσθηση/εντύπωση.

 

φυσικα... αφου "κουδουναει" απο μεσα...

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Εμένα το "λασκαρισμένο" από το "σφιγμένο" trussrod μου δίνει άλλη αίσθηση "resonance" του οργάνου. Δεν έχω ψάξει αν "καταγράφεται" και στο ηλεκτρικό παίξιμο αυτή η παρατήρηση/αίσθηση/εντύπωση.

 

φυσικα... αφου "κουδουναει" απο μεσα...

 

Δεν εννοώ τόοοοοοσο "λάσκα". :wink:

Εννοώ ότι αποκομίζω διαφορετική αίσθηση μετά από ένα καλό σφίξιμο του trussrod καθώς αλλάζουν οι εσωτερικές τάσεις (και η συνολική ελαστικότητα) αττής της δοκού που ονομάζουμε "μανίκι".

 

Σε σχέση με τα τάστα...παίζει κάτι ακόμα, το οποίο δεν έχω δει κάπου να αξιολογείται. Τώρα έχω λίγο δουλειά.....προς το απόγευμα μπορεί να κάνω ένα σχήμα και μια σχετική συζήτηση. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λυπάμαι που το λέω αλλά αυτό που γράφεις, "ας αφήσουμε τη λογική των φυσικών επιστημών" είναι σαν να λες "ας αφήσουμε τις κλίμακες και τις νότες και ας μιλάμε περιγραφικά για τις τονικότητες".

(Ξέρεις, και στις μελωδίες να αναφερόμαστε σαν : "παίξε, όχι....λίγο πιο ψηλά, ναι... ανέβα κι άλλο λίγο, κατέβα, κατέβα κι άλλο." )

 

 

Καλά Χάρη άστο ..... μπορεί να συμφωνούμε κατά βάση... αλλά....

 

Ειδικά αυτό που λέει άλλο μέλος και με βάζεις ψιλοεσκεμμένα να συμφωνώ μαζί του για τον έβενο και το "attack" πάλι τι τό θελες?

Γιατι το βάζεις σαν απάντηση κάτω από παράθεση γραφομμένων μου?

Εγραψα κάτι τέτοιο? Συμφώνησα με αυτό? Αναφέρθηκα σε αυτό?

Με τι συνηρμό το έγραψες?

 

Καλή μέρα σήμερα ε? Δεν έχει πολή ζέστη... (άλλωστε δεν έχει νόημα ο καθένας έχει κάποια συμπεράσματα)

In Fender Strat we trust!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και να σκεφτείτε ότι εγώ δεν ρώτησα καν για τον ήχο...

 

Welcome to the land of NOIZ!

 

Λοιπόν, άντε να στην κάνουμε τη...χάρη να σου απαντήσουμε επί του θέματος:

 

Την όγδοη μέρα είπεν ο Κύριος: "And there will be three fretboards, maple, rosewood & ebony". And there were. And all was well.

 

Οκ, πιάνουμε πρώτα το maple. Σχεδόν πάντα είναι λουστραρισμένο, οπότε ότι λάδια και ιδρώτες βγάλουν τα δάχτυλά σου μένουν πάνω χωρίς να απορροφηθούν. Εννίοτε θα κολλάει το χέρι και άλλωτε θα γλυστράει πολύ, ανάλογα και με τον ιδρώτα σου. Καθαρίζεται εεεεεύκολα.

 

Rosewood: κάποτε είπαν ότι τις γυναίκες τις χτυπάμε μόνο με τριαντάφυλλα (roses). Είναι λάθος, εννοούσαν με rosewood αλλά η περγαμηνή είχε ξεθωριάσει...δεν είναι λουσταρισμένο και είναι αρκετά πορώδες με αποτέλεσμα να "πίνει" λάδια και ιδρώτες, ενώ είναι και πιό "γνώριμο" και "ζεστό" σε αίσθηση. Μια χρήσιμη πληροφορία: το σκούρο χρώμα που βλέπεις δεν είναι το φυσικό χρώμα, το αποκτά μετά από εμπότισμα σε ειδικό χρώμα. Interesting, no?

 

Ebony: εδώ τα πράματα για μένα σκουραίνουν (pun intended) γιατί δεν έχω παίξει ποτέ με έβενο ταστιέρα (I'm not worthy, I'm not worthy!). Αλλά. Απ'όσο I understand είναι λιγότερο πορώδες από το rosewood και διατηρεί καλύτερα και πιο σταθερά τα επίπεδα φυσικού "λαδιού" που έχει σαν ξύλο. Με αποτέλεσμα όταν ακουμπούν οι άκρες των δακτύλων στην ταστιέρα (αναπόφευκτα) σου δίνει μια πιο "γνώριμη" αίσθηση και νιώθεις το δάχτυλο να γλυστράει ομοιόμορφα με ευχάριστο τρόπο καθόλο το μήκος της ταστιέρας.

 

That's my 2 cents.

 

disclaimer: Όποιος δε συμφωνεί μ'αυτά που γράφω είναι απλά άσχετος :lol:

 

¶ντε παλουκάρια να το σώσουμε το θέμα γιατί το ξεχαρβαλώσαμε πάλι...

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πω μία παραβολή. (Όσοι θέλουν ας με ακολουθήσουν' date=' αν είναι καλός ο καιρός μπορεί να κάνω και 1-2 θαύματα :lol: :lol: )

 

Οι Σουδοί είναι ψηλότεροι κατά μέσο όρο από τους Έλληνες. Λίγο ψηλότεροι. Και είναι τόσο λίγο ψηλότεροι, που ενδεχομένως αυτή η διαφορά δεν έχει σημασία στη σχεδίαση/κατασκευή καθισμάτων για συμβατικά αυτοκίνητα. (Είτε σε Έλληνες είτε σε Σουηδούς θέλεις να πουλήσεις το αυτοκίνητό σου ... ίδιο το φτιάχνεις το κάθισμα).

 

Το γεγονός ότι οι Σουηδοί είναι λίγο ψηλότεροι (ας πούμε ότι μιλάμε για το ίδιο ηλικιακό group) είναι ένα στατιστικό εύρημα το οποίο μπορεί να είναι αδιαμφισβήτητο, αλλά δεν μας λέει απολύτως τίποτα για το [b']ποιός[/b] θα είναι ψηλότερος αν διαλέξουμε τυχαία ένανΈλληνα και έναν Σουδό.

 

Επιστρέφοντας από την παραβολή, να πω ότι πιστεύω ότι όλα έχουν σημασία....γέφυρα, nut, ξύλα, κλειδιά, μαγνήτες, ηλεκτρικά.... ΟΛΑ.

Αλλά δεν πιστεύω ότι οι διαφορές (μεταξύ των ξύλων) είναι τόσο εδραιωμένες και σταθερές (π.χ από κομμάτι σε κομμάτι του ίδιου ξύλου) που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια για την πρόβλεψη του τονικού αποτελέσματος πριν φτιαχτεί μια (ηλεκτρική) κιθάρα.

 

Δηλαδή, διαφωνώ με τη χρήση των ονομάτων των ξύλων σαν να μιλάμε για equalizer (π.χ rosewood= πρίμα + μεσαία κλπ κλπ).

 

Oλο αυτο το οποιο εγραψες (με το οποιο οφειλω να πω οτι σε γενικες γραμμες συμφωνω.....αν και με καποιες ενστασεις) μπορει να ειπωθει με μια και μονο λεξη.....ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ....

 

Η στατιστικη αναγνωριζεται ως επιστημη οποτε ως προς αυτο καμμια αμφισβητηση......

 

Η ερωτηση μου λοιπον προς τους μη κουρδισμενους και προς τους κουρδισμενους (οι χαρακτηρισμοι χαριν συντομιας) ειναι η εξης:.....

 

Στατιστικα και σε ενα μεγαλο δειγμα (π.χ 6000 κιθαρες με ακριβως ιδια χαρακτηριστικα πλην ξυλου ταστιερας) οι διαφορες τις οποιες θα ακουσουμε μεταξυ των διαφορετικων ξυλων της ταστιερα του δειγματος θα ειναι συμφωνες με τις περιγραφες των τρισκαταρατων luthiers η οχι????

 

Aν ναι τα συμπερασματα ειναι προφανη....αν οχι επισης.....Να σημειωσω οτι αυτος θα ηταν επιστημονικα και ο πλεον αξιοπιστος τροπος αποδειξης της ορθοτητας της μιας η της αλλης αποψης......Το οποιο σημαινει και κατι αλλο....οτι οσα κλιπακια και αν ποσταρει το καθε μελος θελοντας να ΕΚΒΙΑΣΕΙ την ορθοτητα της μιας η της αλλης (και παντως της δικης του) αποψης μαλλον τον απολυτο δογματισμο του ικανοποιει παρα προσφερει ικανοποιητικη απαντηση στο ερωτημα.....

 

Και ενα τελευταιο......Επειδη βλεπω (και δεν εκπλησσομαι καθολου ) οτι εχει υιοθετηθει η αποψη οτι στον ηχο παιζει ρολο το βαρος του ξυλου θα ηθελα να μου απαντουσαν οι θιασωτες και οι εμπνευστες(κυριως αυτοι) της αποψης αυτης τι ειναι αυτο που κανει διαφορετικο το ξυλο της οξυας απο αυτο του ραδικιου..........Γιατι εχω την εντυπωση οτι ουσιαστικα μαλλον λενε "δεν ειναι Γιαννης ....ειναι Γιαννακης"...........

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χρήσιμη πληροφορία: το σκούρο χρώμα που βλέπεις δεν είναι το φυσικό χρώμα' date=' το αποκτά μετά από εμπότισμα σε ειδικό χρώμα. Interesting, no?[/quote']

 

οχι ολα τα "rosewood"

 

συνηθως αυτο γινεται στα πιο φθηνα οργανα, και φυσικα οσο παιζεις ...ξεβαφει στα δαχτυλα...

 

π.χ. η Epi Dot που εχω, μετα απο καλο παιξιμο μου λερωνει τους ...καλους, ενω η warmoth που ειναι Brazilian r/w δεν βγαζει ουτε ...μοριο 8O

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη βλεπω (και δεν εκπλησσομαι καθολου ) οτι εχει υιοθετηθει η αποψη οτι στον ηχο παιζει ρολο το βαρος του ξυλου θα ηθελα να μου απαντουσαν οι θιασωτες και οι εμπνευστες(κυριως αυτοι) της αποψης αυτηςτι ειναι αυτο που κανει διαφορετικο το ξυλο της οξυας απο αυτο του ραδικιου..........Γιατι εχω την εντυπωση οτι ουσιαστικα μαλλον λενε "δεν ειναι Γιαννης ....ειναι Γιαννακης"...........
.

 

η διαφορα της πυκνοτητας και αρα η διαφορα μαζας σε ιδιου ογκου κομματια διαφορετικου ξυλου, κατι που αλλωστε μπορει να ποικιλλει και αναμεσα σε κομματια του ιδιου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου