Προς το περιεχόμενο

Alnico VS Ceramic Speakers


elavd

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Eμενα ο Deluxe reverb μου φοραει ενα κεραμικο(Τακη τι μαρκα ειναι' date=' δεν θυμαμαι..). Συγκριτικα με εναν αλλον που εχω ακουσει ο οποιος φορουσε ενα weber AlNiCo πιστευω πως ο 2ος επαιζε μακραν καλυτερα..[/quote']

 

ceramic jencen 100watt ειναι αγγελε... :wink:

κοιτα υστερα απο πολλα reviews λενε οτι τα alnico κολλανε πιο καλα στους deluxe...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το μεγάφωνο (συν την καμπίνα) είναι IMHO υπερβολικά σημαντικά κομμάτια στην αλυσίδα κιθάρα-εφέ-ενισχυτής.

 

Όπως π.χ. με το αυτοκίνητο, ανάλογα με τη ζάντα και το λάστιχο που θα βάλεις θα σου βγάλει πάνω στο δρόμο το τι έχει η μηχανή να δώσει.

 

Εννοείται ότι αυτό δένει και με τον χώρο στον οποίο θα παίζεις.

 

Η μόνη λύση είναι ο πειραματισμός και η σύγκριση για να έχεις σημεία αναφοράς νομίζω γιατί με τις περιγραφές δεν βγαίνει άκρη. Σε γενικές γραμμές είναι λίγο αντίστοιχα με τους μαγνήτες της κιθάρας αλλά ανάποδα μιας και παράγουν ήχο από το μαγνητικό πεδίο. Το κεραμικό έχει ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο για μικρότερη μάζα ενώ το alnico είναι πιο loose (συνήθως όχι απαραίτητα). Το καθένα έχει τις δικές του δυναμικές που βγαίνουν ανάλογα με το σήμα που αναπαράγεις.

 

Στα ηχεία παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά όπως π.χ. άμα θες να έχεις και speaker distortion (αυτό που σιχαίνεται ο SF).

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχην μιλαμε για ΜΕΓΑΦΩΝΑ και οχι για ΗΧΕΙΑ (ηχειο ειναι το...κουτι που εχει ΜΕΣΑ του το ΜΕΓΑΦΩΝΟ...) :lol:

 

Απο εκει και περα Ηλια ΥΠΑΡΧΟΥΝ τροποι να αξιολογησεις ενα μεγαφωνο αναλογα με αυτο που ΕΣΥ ζητας ηχητικα.

 

Για να μην αρχισουμε τα μαμπο τζαμπο θα προσπαθησω με απλους ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ορους να σου εξηγησω ΤΙ παιζει ΡΟΛΟ στο πως συμπεριφερεται ενα μεγαφωνο σε εναν ενισχυτη κιθαρας...

 

Πρωτα απο ολα ας δουμε τις διαφορες μεταξυ alnico & ceramic speakers.

 

Τα alnico speakers θα σου δωσουν λιγοτερα μεσαια απο οτι τα αντιστοιχα κεραμικα με αποτελλεσμα τον γνωστο chime ηχο (τυπου VOX ) στα καθαρα και ενα γενικα περισσοτερο κομπρεσσαρισμενο & "χαλαρο" feel & ηχο.

 

Tα περισσοτερα alnico μεγαφωνα ειναι χαμηλου και μεσαια wattage

 

(το μονο "μεγαλο" alnico μεγαφωνο που κατασκευαζεται πια ειναι αυτο

http://www.torresengineering.com/famfan12alma.html )

 

 

Τα κεραμικα μεγαφωνα γενικα εχουν περισσοτερα μεσαια ,ειναι πιο punchy & γενικα πιο "ροκαδικα" απο τα alnico .Στα κεραμικα μεγαφωνα δεν υπαρχει περιορισμος στο wattage (ξεκινανε απο τα 25 βαττ και φτανουν χαλαρα τα 600....)

 

Οποτε το πρωτο πραγμα που θα κανει καποιος ειναι τα δει το πρωτο αυτο χαρακτηριστικο δηλ. το WATTAGE σε σχεση με τον ενισχυτη του....(αυτοματα αποριπτουμε οποιοδηποτε μεγαφωνο εχει ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ wattage απο αυτο του ενισχυτη μας γιατι ο ενισχυτης μας θα το ΚΑΨΕΙ αργα η γρηγορα,π.χ. δεν μπορεις να βαλεις δυο celestion blue σε εναν Twin Reverb ή ενα celestion blue σε εναν Deluxe Reverb ή μαλλον μπορεις αλλα στο πρωτο live θα κλαις τα 400 ευρω που εσκασες :) )

 

 

To επομενο χαρακτηριστικο ειναι το ΜΕΓΕΘΟΣ του ΜΑΓΝΗΤΗ του μεγαφωνου.

 

Ενας ΜΙΚΡΟΣ μαγνητης (οπως στα περισσοτερα alnico η στα κεραμικα με χαμηλο wattage στυλ Celection Greenback) δεν μπορει να "διαχειριστει" το LOW END τοσο efficiently οσο ενα μεγαφωνο με ΜΕΓΑΛΟ μαγνητη (το οποιο ομως ΖΥΓΙΖΕΙ πολυ περισσοτερο) οποτε τα μπασα σου θα ειναι περισσοτερο "χαλαρα" και flabby σε σχεση με αυτα ενος μεγαφωνου με μεγαλο μαγνητη (το οποιο θα εχει και πιο "σφιχτο" χαρακτηρα & πιο ευκρινες high end),ενας blues παιχτης λοιπον θα προτιμησει ενα μεγαφωνο με μικροτερο μαγνητη και ενας μεταλλας τυπου Wylde θα προτιμησει ενα μεγαφωνο με μεγαλο μαγνητη...

 

Εννοειτα οτι οσο υψηλοτερο το wattage ενος μεγαφωνο τοσο πιο efficient θα ειναι στη αναπαραγωγη των καθαρων,αν θες ας πουμε τα απολυτα funk η country καθαρα θα χρειαστεις ενα cast frame EV,JBL η ΕMINENCE DELTA PRO με τεραστιο wattage & κτηνωδεις μαγνητες)

 

Το επομενο ΠΟΛΥ σημαντικο νουμερο που θα πρεπει να προσεξεις ειναι η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ (SENSITIVITY) του μεγαφωνου η οποια σου "λεει" ποσο αποτελεσματικα μετατρεπει το μεγαφωνο την ισχυ σε ηχο....οσο υψηλοτερο ειναι αυτο το νουμερο τοσο ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ θα ειναι και το μεγαφωνο στο ΙΔΙΟ volume setting του ενισχυτη σου.Αυτο το χαρακτηριστικο εξηγει και το γεγονος οτι πολλοι ΜΙΚΡΟΙ ενισχυτες ακουγονται τοσο δυνατα σε σχεση με αλλους μεγαλυτερους απλα χρησιμοποιουν ευαισθητικα μεγαφωνα που μετατρεπουν μεχρι και την τελευταια ..σταγονα του wattage σε ηχο....

 

Το ΑΛΛΟ μεγαλο θεμα ειναι ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΤΑ ΜΕΓΑΦΩΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΜΕΝΑ στον ενισχυτη & βεβαια αν η καμπινα ειναι ανοιχτη η κλειστη.

Γενικα μια κλειστη καμπινα με rear mounted speakers θα ειναι δυνατοτερη ,πιο hi-fi & πιο "σφιχτη" απο μια ανοιχτη με front mounted speakers.

 

Για να ερθουμε τωρα στο δικο σου τον ενισχυτη.Επειδη τον ειχα για αρκετα χρονια και εχω δοκιμασει αρκετα μεγαφωνα πανω του ξεκιναω με πιο μεγαφωνο πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ .

Αυτο ειναι το Celestion Vintage 30 το οποιο ακουγεται ΑΠΑΙΣΙΟ (γενικα δεν συμπαθει τις front mounted καταστασεις,ο μονος combo που το εχω ακουσει να μαμει ειναι ο Rivera αλλα εκει ειναι rear mounted) απο καθε πλευρα,υπερβολικα πριμο,χωρις βαθος και με ξερο ηχο.

 

Επειδη ξερω τα γουστα σου & ακουω τον ηχο σου αυτο που χρειαζεσαι ειναι ενα "αποτελεσματικο" μεγαφωνο.

 

Το ΚΑΛΥΤΕΡΟ μεγαφωνο που θα μπορουσες να χρησιμοποιησεις ειναι αυτο που χρησιμοποιει και ο ...αγαπημενος σου δηλ. το

 

http://www.torresengineering.com/famfan12alma.html

 

δυστυχως ομως κοστιζει περισσοτερο απο τον ενισχυτη σου.....

 

Ενα καλο alternative (πολυ κοντινη σχεδιαση με μεγαλο "καλαθι" αλλα κεραμικο) και η προσωπικη μου αγαπη για Fender ενισχυτης τυπου Black Face & HRD το οποιο ακουγεται απιστευτα καλα ειναι το EMINENCE TONKER το οποιο τον τελευταιο καιρο εχει γινει το αγαπημενο μου μια και εκτος απο το κτηνωδες wattage του εχει φοβερη ευαισθησια οποτε μπορει να χρησιμοποιηθει ανετα και σε μικρους ενισχυτες ενω η "βρεττανικη" του σχεδιαση κοβει το "ξυσιμο" που μερικοι Fender εχουν διατηρωντας πεντακαθαρα πριμα ,super tight μπασα και βεβαια εκπληκτικη συμπεριφορα με Effects & pedals. (γενικα τα μικρα alnico μεγαφωνα δεν ειναι και οτι καλυτερο για effects με εξαιρεση τα Celestion Blue σε VOX AC30 σε ΛΟΓΙΚΕΣ εντασεις γιατι απο ενα σημειο και περα τα παιζουν...)

 

Γενικα η EMINENCE προσφερει μια τεραστια γκαμα αμερικανικων καλοφτιαγμενων μεγαφωνων σε εκπληκτικες τιμες και κατα την ταπεινη μου γνωμη εχει αφησει τον ανταγωνισμο πισω.

Το στοκ μεγαφωνο του ενισχυτη σου (ειναι και αυτο EMINENCE ) δεν ειναι κακο αλλα στις υψηλες εντασεις "κλάνει" στα μπασα και εχει και ενα ξυσιμο στις υψηλομεσαιες συχνοτητες με distortion.

 

Αν τωρα θες να δοκιμασεις και καποιο αλλο μεγαφωνο το κινεζικο πλεον Celestion G12T-75 παιζει καλα στον HRD (θα σου δωσει πιο σφιχτα μπασα και chime & θα "φαει" τις ενοχλητικες υψηλομεσαιες συχνοτητες) ειδικα στα καθαρα ,αλλα και στα εφε.

 

τα μεγαφωνα της ιταλικης Jensen δεν μου αρεσουν προσωπικα καθολου αλλα αυτο που φοραει ο DELUXE & TWIN REV.RI (το κεραμικο εκατοσταρι) ειναι καλο (αλλα υποδεεστερο και ακριβοτερο απο το TONKER)

 

Τελος υπαρχει και η "κυριλε" και ΑΚΡΙΒΗ (λογω τελωνειων και μεταφορικων) λυση των Weber τα οποια ειναι εξαιρετικα μεγαφωνα και ο ανθρωπος που τα φτιαχνει ειναι σοβαρος και αποφευγει τις μαμπο τζαμπο παπαριες που μαστιζουν τον boutique χωρο,τσεκαρε το site του

 

http://www.tedweber.com/

 

και παρε πληροφοριες.Το μεγαλο του ALNICO MICHIGAN 12 ειναι θαυμασιο μεγαφωνο απο ολες τις πλευρας ενω το THAMES ειναι μια πιο επιθετικη εκδοση σε μικροτερο wattage του Fane Blue..

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

A γεια σου απ'το στόμα μου τα πήρες SF :lol: :lol: :lol:

 

Νομίζω η απάντηση αυτή καλύπτει αρκετά το θέμα. Ίσως να γίνει sticky ή άρθρο; Μην πάει χαμένο αυτό το επεξηγηματικό ποστ :wink:

 

SF ποιά η άποψή σου για τα Weber?

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

OYAOY!!!!!!! 8O

 

ΑΥΤΟ θα πει εξήγηση!!!!

 

Σε ευχαριστώ Superfunk!!! Ήσουν κατατοπιστικότατος ;) 8)

 

Νομίζω η απάντηση αυτή καλύπτει αρκετά το θέμα. Ίσως να γίνει sticky ή άρθρο; Μην πάει χαμένο αυτό το επεξηγηματικό ποστ :wink:

 

+1000000

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σα δε ντρέπεστε λέω γω, αρχίζετε ύπουλα και βάζετε τίτλους αλνίκο εναντίον κεραμικών για να βγάζετε τις βρωμιές σας στην φόρα, σαρδανάπαλοι.

Πάντως και γω τα κεραμικά προτιμώ, σαν καλός κάφρος.

LEGO people live in houses made of their own flesh.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Jasemeister

 

Την προσθεσα παραπανω..... :wink:

 

Α και Ηλια για να καταλαβεις περιπου τι παιζει με τα μεγαφωνα να με μια λιστα με το τι χρησιμοποιουν διαφοροι γνωστοι κιθαριστες για refference

 

JIMMY HENDRIX : μεχρι το 66 χρησιμοποιουσε JBL Alnico 75 watt μετα οταν το γυρισε στους Marshall εβαζε Celestion G12C 25 Watt στο τελος ομως που επαιζε και με SUNN εβαζε 200αρια ΑLTEC

 

ΕRIC JOHNSON:στα καθαρα τα ιδια JBL με τον Hendix στα βρωμικα 25αρια Greenback Celestion (ΚΕΡΑΜΙΚΑ)

 

ERIC CLAPTON: στον BLUESBREAKER του 25αρια Greenback τωρα WEBER ALNICO (40αρια νομιζω)

 

PETER GREEN: 100 FANE ALNICO

 

DAVID GILMOUR : 100 FANE ALNICO

 

SRV:HIGH POWER EV SPEAKERS (διαφορα κυριως 300αρια EVM12L αλλα και κτηνωδη JBL απο PA )

 

ZACK WYLDE: 300W EVM12L

 

PETE ANDERSON:300W EVM12L

 

THE EDGE: CELESTION BLUE & WEBER ALNICO

 

SANTANA: Altec 879A (200watt alnico)

 

DANNY GATTON: EV SRO (200 WATT ALNICO!)

 

για παρα πολλους Fender amp freaks το ΑΠΟΛΥΤΟ μεγαφωνο ειναι το ELECTRO VOICE SRO (200 watt ALNICO) καθως τα ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ (απο ασυλληπτα καθαρα,μεχρι τρελλα ζεστα γκαζια) το προβλημα ειναι οτι δυστυχως δεν υπαρχει σχεδον πουθενα πια και οτι ζυγιζε ......20 κιλα!!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Πολύ ενδιαφέρον θέμα και χρήσιμες πληροφορίες. :wink:

 

Να ρωτήσω κάτι σχετικό / άσχετο? Για κάποιον (σαν κι εμένα) που παίζει -πρακτικά- αποκλειστικά σε home studio η μεγάλη ευαισθησία δεν είναι κάτι το επιθυμητό.

Σκεφτόμουν κάποτε -αντί attenuator- να αναζητήσω κάποιο μεγάφωνo με πολύ χαμηλή ευαισθησία ώστε να μπορώ "να σπρώξω λίγο παραπάνω" τον ενισχυτή χωρίς τα dB να γίνονται ενοχλητικά. Υπάρχει κάτι τέτοιο που να παίζει καλά?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου