Προς το περιεχόμενο

Ηχογράφηση κυματομορφής stereo ή mono?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Όπως και ότι οι ασπίδες των αρχαίων ελ-λήνων έγραφαν πάνω τους Paiste και τις χρησιμοποιούσαν οι πολεμιστές για gong την ώρα της μάχης. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eγω ο ακολουθώντας ΡΗΤΑ το ρητο (:lol:) <<Στερεοφωνικό σημα...στερεοφωνικά προβληματα...>> προτιμω μονοφωνικά (μονο όταν ηχογραφώ synth προτιμώ στερεοφωνία....δεν ξερω μου κάθεται καλυτερα...)...

 

Τώρα γίνεται καποιος να μου εξηγήσει τι είναι η ακυρώσεις και η διαφορά φάσεις...?

Interference_of_two_waves.png

 

Στο αριστερό παράδειγμα έχουμε προσθέτουμε δύο σήματα σε απόλυτη φασική αρμονία (απεικονίζονται κάτω) και το αποτέλεσμα είναι το σήμα μας (απεικονίζεται πάνω) να διπλασιάζεται σε ένταση.

 

Στο δεξί παράδειγμα έχουμε προσθέτουμε δύο σήματα (απεικονίζονται κάτω) με διαφορά φάσης 180 μοίρες (ανάστροφη φάση) και το αποτέλεσμα είναι το σήμα μας (απεικονίζεται πάνω) να ακυρώνεται και να μην ακούμε τίποτα.

 

Κανένα από τα δύο δεν επιτυγχάνεται πρακτικά' date=' καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε φασικές διαφορές 30-150 μοίρών (πρέπει να υπάρχουν ιδανικές συνθήκες και να είσαι πολύ τυχερός η άτυχος για να συμβεί ένα από τα 2). Επίσης το σήμα δεν ακυρώνεται ποτέ εντελώς λόγω αυτονόητων φυσικών περιορισμών, όμως μπορεί να χάσει μέρος της πληροφορίας του - κλασσική περίπτωση: Έχουμε την μπότα μας ωραία και καλά και μόλις ανοίγουμε τα overheads χάνει πολύ μεγάλο μέρος των χαμηλών της συχνοτήτων)

 

EDIT: Αυτά ισχύουν με τις φασικές διαφορές και τις ακυρώσεις, και, όπως φαίνεται δεν έχουν σχέση με το αν θα ηχογραφήσουμε στερεοφωνικά. Ίσα-ίσα που, αν γράψουμε κάτι stereo και κάνουμε hard panning, ακόμα και εκτός φάσης να είναι, θα ακούγονται τέλεια γιατί πολύ απλά δεν προστίθενται τα σήματα αλλά δρομολογείται το καθένα σε άλλο κανάλι. Όλα αυτά μέχρι να πατήσουμε το κουμπάκι "mono". Στο ραδιόφωνο πολλές φορές είναι αυτές που οταν πιάνει-και-δεν-πιάνει stereo, πότε ακούμε γιγάντιες κιθάρες και πότε τζιτζίκια. Ε, αυτό σημαίνει ότι οι κιθάρες είναι εκτός φάσης και όταν προστίθενται (επειδή το radio μας παίζει μονοφωνικά λόγω μέτριας λήψης) ακυρώνεται μέρος τους.[/quote']

 

Χμμμμμ

 

Μία παρατήρηση...

 

Το φαινόμενο γενικά είναι η διαφορά φάσης...

 

Το πόσο θα είναι αυτή είναι αυτό που δίνει και διαφορετικό αποτέλεσμα.

 

Έτσι, με μία διαφορά 180 μοιρών, έχουμε ακύρωση. Πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει τυχαία και είναι απολύτως επιτεύξιμο και μάλιστα χρησιμοποιείται και σε "σύνθετα" σήματα βάση στατιστικών μεθόδων επεξεργασίας σηματων.

 

Τοιουτοτρόπως, μηδενική διαφορά φάσης πάλι είναι απολύτως επιτεύξιμη και συμβαίνει πάλι ΟΧΙ τυχαία.

 

Για τον χρήστη που ρώτησε τι είναι η διαφορά και τι είναι η ακύρωση...

 

ένα ημιτονο ξεκινάει από το μηδέν... . Στην τιμή που αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της περιόδου του έχει την τιμή 1.

 

Αν... έχεις ένα ημιτονο που η πρώτη του τιμή έχει την τιμή 1 τότε μπορείς να πεις πως έχεις μια διαφορά φάσης 90 μοιρών.

 

Συμπέρασμα το συνημίτονο και το ημίτονο είναι το ίδιο σήμα με διαφορετική φάση.

 

Αυτή είναι η διαφορά φάσης.... πως όμως κολλάνε οι μοίρες στον ήχο...;

 

Επειδή δεν θέλω να σε μπλέξω με "διάφορες" "μαθηματικές" εκφράσεις....

αναλογίσου την διαφορά που έχει το ημίτονο με το συνημίτονο....

 

Το συνημίτονο είναι ένα ημίτονο "καθυστερημένο" κατά ένα τέταρτο της περιόδου που αυτή η μονάδα είναι χρόνος.... και όχι μοίρα..... όμως αυτή η καθυστέρηση αντιστοιχεί σε μία διαφορά φάσης των 90 μοιρών.

 

Στην ειδική περίπτωση κατά την οποία δύο ημίτονα έχουν διαφορά φάσης 180 μοίρες συντελεί στην πλήρη ακύρωσή τους αν αυτά προστεθούν λόγο του οτι ημίτονα τόξων με διαφορά 180 μοιρών είναι ίσα και αντίθετα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι, με μία διαφορά 180 μοιρών, έχουμε ακύρωση. Πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει τυχαία και είναι απολύτως επιτεύξιμο και μάλιστα χρησιμοποιείται και σε "σύνθετα" σήματα βάση στατιστικών μεθόδων επεξεργασίας σηματων.

 

Τοιουτοτρόπως, μηδενική διαφορά φάσης πάλι είναι απολύτως επιτεύξιμη και συμβαίνει πάλι ΟΧΙ τυχαία.

 

Πότε σου έτυχε αυτό,δηλ 2 σύνθετα σήματα να ακυρωθούν τελείως ή να προστεθούν τελείως?

Εγώ δεν το'χω παρατηρήσει πάντως.Με ενδιαφέρει να μου πεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πεταχτώ και θα σου πω ότι ως προς την ακύρωση, παράδειγμα είχε στο τελευταίο computer music, στο θέμα του με τα τύμπανα. Οπότε μάλλον γίνεται.

 

Εκτός και αν δεν κατάλαβα τι εννοείτε με τα "σύνθετα" οπότε σορυ που πετάχτηκα! :oops:

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύνθετα είναι όλα τα σήματα εκτός από τις απλές κυματομορφές (πχ. τόνος 1Khz κλπ).

 

Στο παράδειγμα έδειχνε ΑΠΟΛΥΤΗ ακύρωση των σημάτων ή την κλασσική όπου χάνεται ο όγκος? Γιατί το δεύτερο είναι το συνηθισμένο και το πρώτο είναι αυτό που υποστήριξε πριν ο φίλος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι' date=' με μία διαφορά 180 μοιρών, έχουμε ακύρωση. Πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει τυχαία και είναι απολύτως επιτεύξιμο και μάλιστα χρησιμοποιείται και σε "σύνθετα" σήματα βάση στατιστικών μεθόδων επεξεργασίας σηματων.

 

Τοιουτοτρόπως, μηδενική διαφορά φάσης πάλι είναι απολύτως επιτεύξιμη και συμβαίνει πάλι ΟΧΙ τυχαία.[/quote']

 

Πότε σου έτυχε αυτό,δηλ 2 σύνθετα σήματα να ακυρωθούν τελείως ή να προστεθούν τελείως?

Εγώ δεν το'χω παρατηρήσει πάντως.Με ενδιαφέρει να μου πεις.

 

Χμμμμ

 

Δεν είναι θέμα αν μου έτυχε ή οχι.

 

Το αν το έχεις παρατηρήσει δεν αποτελεί και κριτίριο του αν γίνεται ή όχι.

 

Αυτό ακριβώς το θέμα είναι ένα απο τα θέματα αιχμής πάνω στον ήχο τα τελευταία χρόνια και η έρευνα εστιάζεται στο να το κάνουν πιο εφικτό από άποψη κόστους και μόνο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πεταχτώ και θα σου πω ότι ως προς την ακύρωση' date=' παράδειγμα είχε στο τελευταίο computer music, στο θέμα του με τα τύμπανα. Οπότε μάλλον γίνεται.

 

Εκτός και αν δεν κατάλαβα τι εννοείτε με τα "σύνθετα" οπότε σορυ που πετάχτηκα! :oops:[/quote']

 

Δεν το έχω διαβάσει αυτό που λες.....

 

Και να κατάλαβες τι εννοείται με το "σύνθετα" κύματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο παράδειγμα έδειχνε ΑΠΟΛΥΤΗ ακύρωση των σημάτων ή την κλασσική όπου χάνεται ο όγκος? Γιατί το δεύτερο είναι το συνηθισμένο και το πρώτο είναι αυτό που υποστήριξε πριν ο φίλος.

 

Αυτή "η κλασική που χάνεται ο όγκος" ακύρωση δεν είναι τίποτα άλλο από ακύρωση μπάντας ή συχνότητας ή μερικών συχνοτήτων.

 

Η ακύρωση σήματος είναι η ακύρωση του σήματος.

 

Και τα δύο είναι εφικτά... ΑΛΛΑ....

 

σε μερικές περιπτώσεις στις οποιές ιδιότητες του cavity ή οι απαιτήσεις της εκάστοτε εφαρμογής δεν επιτρέπουν ή δεν απαιτούν την ακύρωση του σήματος τότε η διαδικασία εστιάζεται σε μία συχνότητα....

 

σε περιπτώσης αναπαραγωγής ήχου και φαινομεκής τοπικής προέλευσης της πηγής η εστίαση είναι σε ένα σημείο μέσα σε ένα δωμάτιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου