Aggelos Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 Γιατί στις γωνίες του δωματίου συσσωρεύονται τα μπάσα; Μία κάπως "επιστημονική" εξήγηση θα με βόλευε αρκετά.
Aggelos Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 OP Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 λόγω των επί μέρους σχέσεων των αξόνων και των σημείων στασίμων' date=' οι χαμηλές και χαμηλομεσαίες περιοχές συγκεντρώνονται στις γωνίες. [/quote'] Thanks feather, αλλά αν δεν είναι too much θα ήθελα να μου εξηγήσεις λίγο το παραπάνω. Είμαι (?) φυσικός και μπορώ να καταλάβω....
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 Administrator Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 Τα κύματα φωτός είναι πολύ μικρά. Τα κύματα ήχου είναι μεγάλα συγκριτικά. Μιά κυματομορφή μπάσου μπορεί να έχει αρκετά μέτρα μήκος. Αυτό ισχύει κάτω από 300hz. Πάνω από 300hz τα κύματα είναι αρκετά μικρά ώστε να μην επηρεάζονται από τις διαστάσεις ενός τυπικού δωματίου. Στάσιμα κύματα είναι αυτά που υπερτονίζονται. Σε ένα δωμάτιο 4 μέτρων, εαν ένα κύμα ήχου έχει μήκος 3 μέτρα δεν υπερτονίζεται ούτε αντανακλάται αλλά σβήνει φυσιολογικά. Αν το μήκος κύματος όμως είναι 8 μέτρα, τότε αντανακλάται και αντηχεί στις παράλληλες επιφάνειες μέχρι να συναντήσει γωνία και να σβήσει. Γι αυτό οι γωνίες και τα μπάσα δεν τα πήγαιναν ποτέ καλά μεταξύ τους. :wink: Live and let Live.
gerasimos Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 Δημοσιευμένο 14 Δεκεμβρίου 2004 Συμπληρώνοντας τον feather και τον yameth, η περίοδος του σήματος είναι: 1/f όπου f η συχνότητα. ¶ρα, ένας ήχος στα 200Hz έχει περίοδο 0,005 sec και ένας ήχος στα 100Hz έχει περίοδο 0,01 sec. Με βάση το γεγονός ότι η ταχύτητα του ήχου είναι 340m/sec μπορείς να δείς ότι ένας ήχος στα 200Hz έχει μήκος κύματος 1,7m ενώ ο πιο μπάσσος στα 100Hz έχει μήκος κύματος 3,4m...αν πάμε ακόμα πιο χαμηλά ο μήκος μεγαλώνει... Κατά συνέπεια, "όσο μπουκώνει, το μήκος μεγαλώνει" :) Γεράσιμος
haryy Δημοσιευμένο 15 Δεκεμβρίου 2004 Δημοσιευμένο 15 Δεκεμβρίου 2004 ...όσο πιο πολύ μοιάζει με κύβο ένα δωμάτιο' date=' τόσο λιγότερο χρήσιμο είναι ακουστικά.[/quote'] Υπάρχει πάντως και μια άποψη που λέει πως όταν ένα δωμάτιο έχει παράλληλους τοίχους,τότε μπορεί να έχει περισσότερα προβλήματα αλλά είναι επίσης και πιο εύκολο να τα υπολογίσεις και να τα επιλύσεις.Θεωρητικά ακούγεται καλό αυτό.. http://www.facebook.com/timelessrecordingstudio
boody Δημοσιευμένο 15 Δεκεμβρίου 2004 Δημοσιευμένο 15 Δεκεμβρίου 2004 Σε ένα δωμάτιο 4 μέτρων, εαν ένα κύμα ήχου έχει μήκος 3 μέτρα δεν υπερτονίζεται ούτε αντανακλάται αλλά σβήνει φυσιολογικά. Αν το μήκος κύματος όμως είναι 8 μέτρα, τότε αντανακλάται και αντηχεί στις παράλληλες επιφάνειες μέχρι να συναντήσει γωνία και να σβήσει. yameth το παραπανω δεν ειναι απολυτα σωστο αν το μηκος κυματος ειναι μεγαλυτερο (=> μικροτερη συχνοτητα) τοτε αντανακλαται λιγοτερο απο τα διαφορα εμποδια επισης το κατα ποσο αντανακλαται η όχι δεν εχει να κανει με το αν ειναι δωματιο 4 μετρων ή 5 μετρων αλλα με το παχος και το υλικο των τοιχων.Γιαυτο οταν περναμε εξω απο ενα προβαδικο ή κλαμπ ακουμε κυριως (ή μονο) τις πολυ χαμηλές συχνοτητες (γιατι αυτες ... <<καταφερνουν να περασουν>> λογω μηκους κυματος) (8 μετρα μηκος κυματος εχει ο σεισμος... :lol: ) http://the-boody.blogspot.com/
boody Δημοσιευμένο 15 Δεκεμβρίου 2004 Δημοσιευμένο 15 Δεκεμβρίου 2004 βρηκα ενα site που εξηγει αυτο που ρωτας αγγελε και θα καταλαβεις γιατι δε μπορουσε να το εξηγησει καλυτερα σε λιγεσ γραμμες ο φεδερ . εχει να κανει οντως με τα modes που ανεφερε , και ειναι πολυ πολυ ενδιαφερον . http://www.auralex.com/literature/acoustology_803.pdf http://ceae.colorado.edu/%7emuehleis/classes/aren4020/handouts/animations/standingwaves.html το δευτερο λινκ περιεχεται στο πρωτο. http://the-boody.blogspot.com/
boody Δημοσιευμένο 16 Δεκεμβρίου 2004 Δημοσιευμένο 16 Δεκεμβρίου 2004 νομιζω οτι ειναι μια χαρά αυτο που λεει , οτι δηλαδη δεν παιζει ρολο τελικα το σχημα. εμενα μου μοιαζει λογικο γιατι αυτη η απλοποιηση που δινουμε στα στασιμα με τον ορισμο τους δε με εκφραζει . δηλαδη οτι στασιμα κυματα ειναι αυτα που προκαλουνται οταν τα κυματα ειναι ισου μηκους κυματος ή πολλαπλασιου ακεραιου σε σχεση με τις αποστασεις μεταξυ τοιχων , και συμβαλουν και ακυρωνονται κλπ κλπ κλπ κλπ. παραειναι νομιζω απλουστευμενο και βολικο να σχεδιαζουμε δηλαδη ενα κυμα που ισα ισα χωραει στην αποσταση και να αγνοουμε ολα τους αλλους απειρους συνδυασμους αντανακλασεων διαφορων κυματων και τα σημειο οπου με καποιο τροπο αυτα συμβαλλουν (αυτο αλλωστε δειχνει και ο τυπος που αναφερει το σαιτ και μελεταει τα modes) (ειστε ακομα μαζι μου? μακαρι να μπορουσα να εξηγησω καλυτερα αυτο που εννοω...) Επομενως (καλα δεν ειπα και πολλα επιχειρηματα ωστε να λεω επομενως αλλα τελος παντων...) καθε δωματιο ανεξαρτητως σχηματος εχει στασιμα (modes) και οι κομβοι αυτοι συσωρευονται σε σημεια του δωματιου αναλογα με την ικανοτητα των υλικων να εξασθενουν τα κυματα , την θεση της πηγης , και την ενταση της. Συμφωνω επισης με το site οτι οι μη παραλληλοι τοιχοι δε σωζουν την κατασταση τελειως , γιατι μην ξεχναμε οτι μπορει οι υψηλες σχνοτητες να ειναι εξαιρετικα κατευθυντικες και να αντανακλωνται απο τα πρτα στρωματα ενος τοιχο οπως μια μπαλλα σε ενα μπιλιαρδο , αλλα οσο κατεβαινουμε σε συχνοτητα , η αντανακλαση δε γινεται αναλογα , αλλα παιζει ρολο η φυση του τοιχου το παχος το υλικο ακομα και η <<πολωση >> των τουβλων και το εσωτερικο σχημα τους ως προς την διευθυνση του ηχου. Θελω να πω οτι ενας τοιχος παχους 1 μετρου θα αντανακλασει τις χαμηλες συχνοτητες ενω ενας 10 εκατοστων θα ειναι για τις χαμηλες σαν να μην υπαρχει. Ελπιζω να εγιναν καπως κατανοητες οι σκεψεις μου , αν και φοβαμε οτι επειδη δεν ειμαι εξοικειωμενος με το κεφαλαιο αυτο της φυσικης τα <<μπουρδουκλωσα>> αρκετα... http://the-boody.blogspot.com/
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση