Προς το περιεχόμενο

Effects loops, time-based effects & overdrive pedals


Προτεινόμενες αναρτήσεις

(Ελληνικότατος ο τίτλος, το ξέρω).

 

Ή, πώς μια μικρή αλλαγή στην χρήση του effects loop του ενισχυτή, προκαλεί domino effect στην χρήση των πεταλιών μας.

 

Ο ενισχυτής μου είναι ο Vox Nightrain 15watt combo, ο οποίος έχει clean, boost & higher gain κανάλια. Το high gain δεν το χρησιμποιώ ποτέ και πάντα έπαιζα στο καθαρό κανάλι του. Άρα όλα τα πετάλια πήγαιναν στην είσοδο του ενισχυτή. Μέχρι που ξεκίνησα να πειραματίζομαι με το boost... Το οποίο βασικά είναι ένα tone-stack bypass. Όλες οι ρυθμίσες των mid / bass / treble ακυρώνονται και σου μένει μόνο το master volume και το gain knob, του ενισχυτή. Και το boost ξεκίνησε να μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι αυτό που λένε edge-of-breakup ήχος: καθαρός, σχετικά, σε lead lines και crunchy όταν κάνεις δυνατό chord strumming. Τρομερά δυναμικός ήχος, ελέγχεις τα πάντα με το picking attack σου.

 

Επιπρόσθετα... είδα ότι τα overdrive πετάλια πάνω σε αυτό τον ήχο, πηγαίνουν σε άλλη διάσταση. Τρομερά πλούσιος ήχος, διατηρώντας την δυναμική του και τον χαρακτήρα του (ανάλογα και με το πετάλι, βέβαια). Ερωτεύτηκα ακόμα περισσότερο το Fulltone OCD (το αγαπημένο μου OD ever) αλλά από την άλλη, ξεκίνησε να μου φαίνεται ότι το Timmy τώρα περισσεύει. Γιατί όταν χρησιμοποιούσα το καθαρό κανάλι του ενισχυτή, ερχόταν το Timmy να σπρώξει το OCD. Αυτό τώρα γίνεται περιττό. Και για higher gain ήχους, υπάρχει distortion (Wampler Sovereign) να αναλάβει τα υπόλοιπα. Ακόμα καλύτερα σε crunchy ήχο, ακούγονται και τα fuzz, να σημειώσουμε.

 

Από την άλλη, τώρα είχα μικρό θέμα με τα time-based effects (reverb, delay, modulation). Εκείνα έχασαν (λίγο) σε διαύγεια. Άρα, εδώ έπρεπε να μεταφερθούν στο effects loop του ενισχυτή (που ευτυχώς, έχει). Μαγεία. Επέστρεψε όλη η διαύγειά τους. Το άλλο που πρόσεξα, χωρίς να είναι μεγάλο θέμα, είναι ότι το TCE Triple Delay ακούγεται να έχει ΠΟΛΥ περισσότερο mix. Το Mobius φαίνεται ανεπηρέαστο. Δεν ξέρω αν έχει να κάνει με το output του effects loop. Εύκολη η λύση, πρέπει να ξανα-σετάρω τα 3 presets του Triple Delay.

 

 

So... χρησιμοποιεί κάποιος άλλος το effects loop του ενισχυτή του? Τα βρώμικα / μπουσταρισμένα κανάλια του? Ή χρησιμοποιείτε μόνο το καθαρό και όλα τα πετάλια μπροστά? Ή ίσως βρώμικο κανάλι και όλα τα πετάλια μπροστά (αν δεν τον ενοχλεί κάποιον, μια χαρά).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Έκτορας είπε

So... χρησιμοποιεί κάποιος άλλος το effects loop του ενισχυτή του? Τα βρώμικα / μπουσταρισμένα κανάλια του? Ή χρησιμοποιείτε μόνο το καθαρό και όλα τα πετάλια μπροστά? Ή ίσως βρώμικο κανάλι και όλα τα πετάλια μπροστά (αν δεν τον ενοχλεί κάποιον, μια χαρά)

 

Από τοτε που μπήκα στο rabbit whole να παίζω κυρίως με τα γκάζια του ενισχυτή, ναι χρησιμοποιώ το effects loop με τον τρόπο που περιγραψες στο ποστ σου.

 

(παλιά ήμουν pedalboard player, δηλαδή ο main ήχος μου βασίζονταν στο pedalboard και από ΄κει και πέρα ήθελα απλά ένα καλό καθαρό κανάλι να βάλω όλα τα πετάλια μπροστά, όπως έκανες και εσύ)

 

Το λέω rabbit whole γιατί, σε αντίθεση με ένα καλό od/dist πετάλι που πάντα ακούγεται καλά μπροστά από έναν καθαρό ενισχυτή, τα γκάζια από έναν λαμπάτο ενισχυτή δεν ακούγονται όπως πρέπει αν δεν δουλεύουν οι τελικές όπως πρέπει, αν η καμπίνα και το μεγάφωνο δεν τον κολακεύουν κτλ κτλ. Βέβαια αν τα καταφέρεις, το αποτέλεσμα σε δικαιώνει. 

 

Σε περιπτώσεις τώρα που δεν βολεύει να συνδέω τόσα καλώδια και να βάζω σε συγκεκριμένη διάταξη τα πετάλια στο pedalboard, απλά έχω μονίμως κλειστά τα time based effects και παίζω χωρίς delay ? (γιατί όντως ακούγεται άσχημο)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
3 ώρες πριν, Έκτορας είπε

Δεν ξέρω αν έχει να κάνει με το output του effects loop. Εύκολη η λύση, πρέπει να ξανα-σετάρω τα 3 presets του Triple Delay.
 

So... χρησιμοποιεί κάποιος άλλος το effects loop του ενισχυτή του? Τα βρώμικα / μπουσταρισμένα κανάλια του? Ή χρησιμοποιείτε μόνο το καθαρό και όλα τα πετάλια μπροστά? Ή ίσως βρώμικο κανάλι και όλα τα πετάλια μπροστά (αν δεν τον ενοχλεί κάποιον, μια χαρά).

Έχω δοκιμάσει τα πάντα από όλα μπροστά από μονοκάναλο vintage ενισχυτή μέχρι και wet/dry setup και το τελικό μου συμπέρασμα είναι: Όσο πιο δύσκολο το set up, τόσο καλύτερο ακούγεται.
 
To επόμενο θέμα είναι πόσο αξίζει να ασχοληθείς, αν θα μπορείς να έχεις το portability για να έχεις τον ίδιο ήχο και live κλπ. Εμένα τελικά με κούρασε το όλο θέμα, οπότε σε ηχογραφήσεις το 90% είναι post processing με VSTs και σε live συνθήκες τα βάζω όλα μπροστά, μιας και η διαφορά ποιότητας μεταξύ amp input και FX loop για τα time-based FX είναι το τελευταίο των προβλημάτων που συνήθως αντιμετωπίζω σε συνθήκες ερασιτεχνικών live. 

Τέλος το κάθε set up θέλει τουλάχιστον το δικό του σετάρισμα στο mix αυτών των FX αν και αυτό είναι επίσης το ελάχιστο των προβλημάτων όταν πάιζεις με έντονα time based FX τα οποία δεδομένα θα ακούγονται πολύ διαφορετικά σε κάθε διαφορετικό χώρο που θα παίζεις: Αλλού θα ακούγεσαι εντελώς dry και αλλού λες και παίζεις μέσα σε πηγάδι. Αλλού εντελώς μουντά, κι αλλού εντελώς eq μπανιέρας κ.ο.κ  
 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου