Προς το περιεχόμενο

Roots of Tremolo guitar effect


Shelter

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν και στα Leslie Speakers το θέμα του tremolo υπήρχε ήδη από το 1937, στην κιθάρα όχι απλά δεν υπήρχε, αλλά φαίνεται ότι οι οργανοπαίχτες δεν είχαν παρακολουθήσει την τεχνολογική αυτή καινοτομία του Donald Leslie και δεν σκέφτηκαν να την υιοθετήσουν. Ο πρώτος ενισχυτής με ενσωματωμένο tremolo unit ήταν ο Premier 66 που βγήκε στην αγορά το 1947, αργότερα την ίδια χρονιά η Danelectro ενσωμάτωσε tremolo και ακολούθησε ένας της Gibson την επόμενη χρονιά. Κάπου εκεί χρονικά, ίσως και το 1946 η DeArmond έβγαλε το θρυλικό standalone unit DeArmond Tremolo Control με το οποιο ο Duane Eddy ηχογράφησε το Rebel Rouser, το Stalkin', το Cannonball το the Lonely one και το Fourty Miles of Bad road. Επίσης τρέμολο ακούμε σίγουρα στο Rumble του Link Wray (1958), αλλά και εκπληκτικούς ήχους τρέμολο στα All I have to do is dream των Everly Brothers (απο τον Don Everly ή τον Chet Atkins) και Put your Hand on my shoulder του Paul Anka (προσπαθώ να μάθω ποιος να έχει παίξει κιθάρα σε αυτή την ηχογράφηση γιατί δίνεται credit μόνο στον μαέστρο της ορχήστρας).
 
Ακούμε τρέμολο στο Flood του Muddy Waters το 1953 (άγνωστο με ποια συσκευή) και το 1955 με τον Bo Diddley στο Pretty Thing και στο Diddley Daddy. Ισως το DeArmond γιατι ο πρώτος fender ενισχυτής με τρέμολο βγαίνει το 1956 (Vibrolux).
 
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν ο Les Paul χρησιμοποιεί κάποια ανεπαίσθητα ήπια ρύθμιση στο Sweet Hawaian Moonlight το 1946.
 
Ξεκάθαρα όμως ακούμε τρέμολο στα κομμάτια του Roosvelt Sykes :
-Are you unhappy,
-You can't do that to me
-Sugar Babe Blues
-Love has something to Say
 
Όλα ηχογραφημένα μεταξύ 1941 και 1944 πριν από όλους τους ενισχυτές με built in tremolo. Πιθανότατα στα κομμάτια αυτά παίζει κιθάρα ο Big Billy Broonzy και αναρωτιέμαι αν παίζει να χρησιμοποιούσε κάποια custom ηλεκτρομηχανική κατασκευή με δονούμενο τύμπανο με ηλεκτρολύτη ή οινόπνευμα. Μου φαίνεται υπερβολικά ψαγμένη κατάσταση για τα δεδομένα της εποχής. Η τεχνολογία υπήρχε, αλλά δεν είχε βγει ακόμα σαν έτοιμο προϊόν στον κιθαριστικό χώρο.
 
Φαίνεται πως ως το 1958 οι κιθαρίστες δεν συγκινήθηκαν από τον ήχο του tremolo και δεν ασχολήθηκαν ως το 1958 που έχουμε ένα καλό σύνολο από ηχογραφήσεις με τον συγκεκριμένο ήχο που έγιναν γνωστές. Εξαιρεση ο Pops Staples που το 1956 χρησιμοποιεί τρέμολο σε όλο το Uncloudy Day των Staple Singers. Προφανώς ως build in effect καποιου ενισχυτη.
 
To 1960 o Hank Marvin στο Apache, η Sister Rosetta Tharpe στο What Are they Doin' In Heaven, το 1961 o Del Shannon στο Runaway και τα επόμενα χρόνια ακολουθούν οι Slim Harmo (Baby Scratch my Back), Buffalo Springfield (For What is Worth), Tommy James & the Shondells (Crimson and Clover), CCR (born in the bayou), O Billy Strange στο Bang Bang (My baby shot me down) με την Nancy Sinatra και φυσικά Rolling Stones (Gimmie Shelter).
 
Ακραία ρύθμιση του tremolo εισάγοντας ένα νέο ήχο έχουμε από τον Johnny Marr το 1984 με το How Soon Is Now των Smiths.
 
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία που επαναλαμβάνεται.
 
Σας αρέσει το τρέμολο σαν εφέ?
Το χρησιμοποιείτε?
Σε ποια ηχογράφηση το διακρίνατε και σας κίνησε το ενδιαφέρον?
Ποια είναι η παλαιότερη ηχογράφηση που το έχετε εντοπίσει?
 
 
image.jpeg.1ceb16435c390f2a950113c502ee3980.jpegimage.jpeg.b38ef0465bd3915f1654560642cb4167.jpegimage.thumb.jpeg.dee5064ee306e1932181365b3ae79caa.jpegimage.jpeg.9e2216c61cb2947c7f0adb5426b426de.jpeg
 
Επεξεργασμένο από Shelter
  • Like 4
  • Ευχαριστώ 2

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το βρίσκω υπερβολικό σαν εφέ, αν το προσθέσω στον ήχο μου έστω και ελαφρά, αρχίζει να δεσπόζει από το 2, δεν το χρησιμοποιώ και δεν έχω υπόψη μου κιθαριστικά κομμάτια με αυτό που να μου αρέσουν. Πρέπει να είναι και εκτός μόδας κανένα αιώνα τώρα

 

EDIT: Τα πλήκτρα βέβαια είναι άλλο κεφάλαιο, το άνοιγμα στο παρακάτω κομμάτι είναι εμβληματικό

Portishead - Roads

 

Επεξεργασμένο από Άγιος

kavagio for strings

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το λατρεύω! Mπορεί να γίνει overwhelming εύκολα αλλά when tastefully done είναι μούρλια. Πρέπει να πάρω ένα ωραίο τρέμολο κάποτε, έχω ένα παλιό Guyatone που είναι συμπαθητικό αλλά ως εκεί. Aπο την άλλη έχω ως σκοπό κάποτε να πάρω έναν Deluxe Reverb, όποτε όταν με το καλό γίνει ίσως και να βολευτούμε εκεί. 

Η παλαιότερη ηχογράφηση στην οποία θυμάμαι να το προσέχω, τουλάχιστον off the top of my head ήταν το Uncloudy Day των Staples που ανέφερες, το οποίο είχα ανακαλύψει μέσω του Fahey όταν είχα κάτσει να μελετήσω την δική του σόλο εκδοχή, ας ευλογήσω και τα γένια μου αν και προφανώς εδώ χωρίς tremolo of any sorts...
 


Πάω να ακούσω μερικά απο τα κομμάτια που ανέφερες, γνωστά ονόματα και ίσως κάπου να έχω ακούσει κάποιο αλλα δεν μου έρχονται κατα νου τώρα απο τους τίτλους.
 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Άγιος είπε

Το βρίσκω υπερβολικό σαν εφέ, αν το προσθέσω στον ήχο μου έστω και ελαφρά, αρχίζει να δεσπόζει από το 2, δεν το χρησιμοποιώ και δεν έχω υπόψη μου κιθαριστικά κομμάτια με αυτό που να μου αρέσουν. Πρέπει να είναι και εκτός μόδας κανένα αιώνα τώρα

 

EDIT: Τα πλήκτρα βέβαια είναι άλλο κεφάλαιο, το άνοιγμα στο παρακάτω κομμάτι είναι εμβληματικό

Portishead - Roads

 

Στο Glory Box δε σου αρεσει το τρεμολο στην κιθάρα?

 

 

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Shelter είπε

Στο Glory Box δε σου αρεσει το τρεμολο στην κιθάρα?

 

 

Ναι, είναι και αυτή άλλη μια εμβληματική περίπτωση από τον ίδιο δίσκο... τυχαίο?

Επεξεργασμένο από Άγιος

kavagio for strings

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Μου αρέσει πολύ και το χρησιμοποιώ συχνότατα. Το πόσο κάποιες φορές μπορεί να μη φέρει επιθυμητό αποτέλεσμα συνήθως εξαρτάται απο την κυματομορφή που πρέπει να "ταιριάζει" σε ρυθμό και στυλ.

Θέλω να προσθέσω στην ωραία και λεπτομερή παρουσίαση τον Magic Sam που ήταν απο τους πρώτους που χρησιμοποίησαν το εφέ στο blues και υπήρξε φανατικός χρήστης.

Εδώ το All your love στο ντεπούτο του απο το 1957

 

Επεξεργασμένο από ez
  • Like 2
  • Ευχαριστώ 1

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, ez είπε

Μου αρέσει πολύ και το χρησιμοποιώ συχνότατα. Το πόσο κάποιες φορές μπορεί να μη φέρει επιθυμητό αποτέλεσμα συνήθως εξαρτάται απο την κυματομορφή που πρέπει να "ταιριάζει" σε ρυθμό και στυλ.

Θέλω να προσθέσω στην ωραία και λεπτομερή παρουσίαση τον Magic Sam που ήταν απο τους πρώτους που χρησιμοποίησαν το εφέ στο blues και υπήρξε φανατικός χρήστης.

Εδώ το All your love στο ντεπούτο του απο το 1957

 

Σαν modulation effect θέλει ένα μέτρο. Αλλά όταν παίζεις καθαρά ή σχεδόν καθαρά και έχεις πολλά κομμάτια στη σειρά κάποια στιγμή θέλεις ένα modulation να αλλάξει λίγο η χροιά σου. Πάντως αν παίζεις αρκετά με το βάθος του και την ταχύτητα μπορεις να δώσεις διαφοροποίηση στον ήχο και να μην ακούγεται μονότονο.

 

Ευχαριστω για την πρόταση, μου είχε διαφύγει!

  • Like 1

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Δεν το χαλάς. Ετσι και αλλιώς το ένα το ανέφερα στο πρώτο post. Tο δεύτερο δεν το ανέφερα γιατι θεωρώ ότι σαν σκέψη προέρχεται απο το πρώτο.

Επεξεργασμένο από Shelter

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου