Προς το περιεχόμενο

Yamaha CS-80 Blade Runner sound on a DX7


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για να επανέρθω στο αρχικό βίντεο, ένα σχόλιο που θέλω να καταθέσω είναι ότι ο ήχος που έχει φτιαχτεί ακούγεται καλύτερα στο μπάσο μέρος του, "στο αριστερό χέρι". Στο δεξί θα τον ήθελα λίιιιγο πιο... πως να το πω... λίγο πιο σκέτο, λίιιιγο πιο lead. Αλλά το αριστερό γεμίζει απίθανα και έχει και ωραία εξέλιξη στον χρόνο, αργεί να ανοίξει το φίλτρο (ή μάλλον να σουιπάρει το ρέζονανς, δεν ειμαι σίγουρς), ωραίο ως pad. Θα τολμούσα να πω ότι έχει την ζεστασιά του αναλογικού αλλά θα αρχίσει το δούλεμα οπότε δεν θα το πω :-)

Επεξεργασμένο από Jet72
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, TakisB είπε

ο performer που θα βγει με τον κάθε Τερλέγκα πολύ καλά θα κάνει να παίξει με τα έτοιμα presets αν αυτό του κάνει τη δουλειά με τον λιγότερο δυνατό κόπο.

O performer του κάθε Τερλέγκα δεν χρειάζεται να σκάσει €4,800 για ένα Montage M8x για να παίζει με 3 κλαψομ@$^&κους ήχους, με ένα MX61 των €700 ή κάποιο μεσαίο arranger θα κάνει τη δουλειά του άριστα. Φυσικά ο κάθε performer του κάθε Τερλέγκα μπορεί να αγοράσει ό,τι του καπνίσει, όπως και ο κάθε νεόπλουτος μπορεί να αγοράσει μια Lambo και να την κάνει βόλτα πηγαίνοντας με 50χλμ στα γύρω χωριά.

Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.

 

10 ώρες πριν, TakisB είπε

Και από τη δική μου εμπειρία, το sound design και ειδικά σε ένα complex μηχάνημα με τρελά specs δεν είναι κάτι που μπορείς να κάνεις σε σοβαρό επίπεδο απλά πατώντας το Edit.

Αυτό πάλι από που προκύπτει? Μια χαρά σοβαρό, σοβαρότατο sound design μπορεί να γίνει απλά πατώντας το Edit. Πως νομίζεις ότι γίνεται το "σοβαρό" sound design? Μέσω του Edit button γίνεται ή μέσω κάποιου soft (ή και hard για παλιότερα synths) programmer, ο οποίος διατίθεται σε όλους.

 

10 ώρες πριν, TakisB είπε

Οι sound designers των εταιριών έχουν αφιερώσει χρόνια ολόκληρα να ασχολούνται full time με αυτό το κομμάτι και υπάρχει λόγος που οι εταιρίες τους έχουν να σχεδιάζουν presets.

Δεν υπάρχει "full time sound designer" για synths, οι περισσότεροι από αυτούς είναι και μουσικοί και μηχανικοί/ηλεκτρονικοί κλπ και παράλληλα και sound designers, σαν τον Sigalas πχ ή τον Katsunori Ujiie. To sound design (για synths) δεν είναι full time job.

 

9 ώρες πριν, trolley είπε

στην εποχή μας δε χρειάζεται καν να πατήσει το EDIT, τα 4-5 κουμπιά / sliders που χρειάζονται, είναι φάτσα-κάρτα, να και το φίλτρο, να και το Attack, να και το Resonance, να και το LFO... και κλείσαμε.

Αυτό δεν είναι sound design, αυτό είναι "φτιάχνω τη χωρίστρα μου με το χέρι μπροστά στον καθρέφτη δυο λεπτά πριν βγω απ'το σπίτι". Άσε που ακόμα και σήμερα υπάρχουν synths που ούτε αυτά τα βασικά δεν κάνουν αν δεν πατήσεις το Edit, δες παρακάτω το απίθανο (με την κακή έννοια) Kodamo Mask1. 

 

image.png.8d51b482b0c5b8e6fbefe2c3aefd38b3.png

 

Η συζήτηση βέβαια άρχισε από το DX7, ένα synth που αν δεν πατήσεις το Edit δεν μπορείς να αλλάξεις κυριολεκτικά τίποτα

image.thumb.png.457bc17875be834a40bf824aecfeb0d0.png

 

6 ώρες πριν, TakisB είπε

μπορεί στις εποχές του DX7 να είχε νόημα ή και να ήταν σχεδόν απαραίτητο να φτιάχνεις ήχους και να αλλάζεις πολύ τα presets. Σήμερα δεν υπάρχει αυτή η ανάγκη, ευτυχώς.

Πάντα υπάρχει η ανάγκη για νέους προσωπικούς ήχους. Τα presets είναι πάντα generic και προσπαθούν να πιάσουν όσους περισσότερους χρήστες μπορούν, αλλά υπάρχουν και χρήστες που δεν θα τους ικανοποιήσουν για χψ λόγους τα presets και θα κάτσουν να φτιάξουν τον ήχο που έχουν στο μυαλό τους απ'το μηδέν. Προσωπικά το έχω κάνει άπειρες φορές και συνεχίζω να το κάνω. Η ανάγκη για sound design from scratch έχει μειωθεί βέβαια τα τελευταία χρόνια λόγω των νέων εξελιγμένων synths και της αύξησης των presets στο κάθε μηχάνημα, αλλά η ανάγκη για unique προσωπικούς ήχους θα υπάρχει πάντα.

 

 

45 λεπτά πριν, Jet72 είπε

Αλλά το αριστερό γεμίζει απίθανα και έχει και ωραία εξέλιξη στον χρόνο, αργεί να ανοίξει το φίλτρο (ή μάλλον να σουιπάρει το ρέζονανς, δεν ειμαι σίγουρς)

Τo DX7, όπως και τα περισσότερα FM synths της Yamaha, δεν είχαν φίλτρα.? Resonance και cut-off είναι άγνωστες λέξεις γι αυτά τα synths.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 hours ago, Waterfall-K said:

O performer του κάθε Τερλέγκα δεν χρειάζεται να σκάσει €4,800 για ένα Montage M8x για να παίζει με 3 κλαψομ@$^&κους ήχους, με ένα MX61 των €700 ή κάποιο μεσαίο arranger θα κάνει τη δουλειά του άριστα. Φυσικά ο κάθε performer του κάθε Τερλέγκα μπορεί να αγοράσει ό,τι του καπνίσει, όπως και ο κάθε νεόπλουτος μπορεί να αγοράσει μια Lambo και να την κάνει βόλτα πηγαίνοντας με 50χλμ στα γύρω χωριά.

Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.

Εγώ πάλι το βλέπω ως "ένας επαγγελματίας επενδύει στη δουλειά του" και πιστεύω ότι κάποιος που βγάζει το ψωμί του παίζοντας μουσική είναι πολύ "ταιριαστός" αγοραστής για το κάθε υπερ-workstation από εμάς που κάνουμε το κέφι μας ως bedroom players, ακόμα κι αν παίζει με 10 συγκεκριμένους ήχους κάθε βράδυ (που δεν ισχύει βέβαια γιατί ειδικά στις μεγάλες πίστες οι πληκτράδες περνάνε ένα σωρό ήχους, sequences, samples, soundscapes και δε συμμαζεύεται).

 

13 hours ago, Waterfall-K said:

Αυτό πάλι από που προκύπτει? Μια χαρά σοβαρό, σοβαρότατο sound design μπορεί να γίνει απλά πατώντας το Edit. Πως νομίζεις ότι γίνεται το "σοβαρό" sound design? Μέσω του Edit button γίνεται ή μέσω κάποιου soft (ή και hard για παλιότερα synths) programmer, ο οποίος διατίθεται σε όλους.

Προφανώς δεν εννοώ ότι το Edit button σε περιορίζει σε όσα μπορείς να κάνεις γύρω από το sound design. Οι περιορισμοί θα είναι από τις δικές σου γνώσεις πάνω στο sound design, και θα επιμείνω ότι οι άνθρωποι που το κάνουν αυτό for a living σε μεγάλες εταιρίες έχουν βαθιά γνώση και στοχευμένη εμπειρία, και εδώ έρχεται η διαφορά επιπέδου και σοβαρότητας που ανέφερα. Για να συνεχίσω την αναλογία με τη Lambo, μπορεί να δώσεις μια Lambo σε μένα και τον Lewis Hamilton και να μας βάλεις στην πίστα. Και οι δύο τα ίδια αμάξια θα έχουμε, τα ίδια controls θα χειριζόμαστε, δεν θα είναι ίδιοι οι χρόνοι μας όμως. :)

 

13 hours ago, Waterfall-K said:

Πάντα υπάρχει η ανάγκη για νέους προσωπικούς ήχους. Τα presets είναι πάντα generic και προσπαθούν να πιάσουν όσους περισσότερους χρήστες μπορούν, αλλά υπάρχουν και χρήστες που δεν θα τους ικανοποιήσουν για χψ λόγους τα presets και θα κάτσουν να φτιάξουν τον ήχο που έχουν στο μυαλό τους απ'το μηδέν. Προσωπικά το έχω κάνει άπειρες φορές και συνεχίζω να το κάνω. Η ανάγκη για sound design from scratch έχει μειωθεί βέβαια τα τελευταία χρόνια λόγω των νέων εξελιγμένων synths και της αύξησης των presets στο κάθε μηχάνημα, αλλά η ανάγκη για unique προσωπικούς ήχους θα υπάρχει πάντα.

Δεν λέμε κάτι διαφορετικό. Θα φτιάξεις 5-6 ήχους για τη φάση σου, για να τους κάνεις όπως ακριβώς θέλεις, για να μάθεις πιο βαθιά το μηχάνημά σου και να νιώσεις την ικανοποίηση του sound design (αν αντλείς ικανοποίηση από αυτό). Κατά πάσα πιθανότητα όμως, δεν θα ανακαλύψεις έναν νέο μαγικό κόσμο που οι patch designers των εταιριών άφησαν ανεξερεύνητο.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και κάπου εδώ θα σπαμάρω λίγο, ενθυμούμενος το βίντεο που είδα πρόσφατα για έναν από τους πλέον χαρακτηριστικούς ήχους στο Thriller, αυτόν του βατράχου (γκρον-γκρον) λίγο πριν ξεκινήσει το μέρος με τα εκκλησιαστικά όργανα. Δεν ήταν ARP2600, δεν ήταν Prophet V, δεν ήταν το ακατονόμαστο m%%%m%%g, ήταν ένα Casio παιχνιδοαρμόνιο.

Υπάρχουν οι ήχοι, οι σούπερ ήχοι και οι "ήχοι που δουλεύουν στο κομμάτι". Να, κάτι τέτοια διαβάζω και δεν δίνω τα FM / PCM γιαμαχάκια των σχολικών μου χρόνων.............

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Jet72 είπε

Και κάπου εδώ θα σπαμάρω λίγο, ενθυμούμενος το βίντεο που είδα πρόσφατα για έναν από τους πλέον χαρακτηριστικούς ήχους στο Thriller, αυτόν του βατράχου (γκρον-γκρον) λίγο πριν ξεκινήσει το μέρος με τα εκκλησιαστικά όργανα. Δεν ήταν ARP2600, δεν ήταν Prophet V, δεν ήταν το ακατονόμαστο m%%%m%%g, ήταν ένα Casio παιχνιδοαρμόνιο.

Υπάρχουν οι ήχοι, οι σούπερ ήχοι και οι "ήχοι που δουλεύουν στο κομμάτι". Να, κάτι τέτοια διαβάζω και δεν δίνω τα FM / PCM γιαμαχάκια των σχολικών μου χρόνων.............

Tone generator να ναι και ότι να ναι. 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από περιέργεια (και επειδή δεν καταλαβαίνω τι γράφετε...)...αυτά εδώ δεν σας κάνουν?

https://vi-control.net/community/threads/vangelis-for-omnisphere.129087/

 

...που είναι και η χαρά του τεμπέλη!!!!!? έχει και για την Arturia νομίζω

Επεξεργασμένο από marathon
  • Like 1

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, marathon είπε

Από περιέργεια (και επειδή δεν καταλαβαίνω τι γράφετε...)...αυτά εδώ δεν σας κάνουν?

https://vi-control.net/community/threads/vangelis-for-omnisphere.129087/

 

...που είναι και η χαρά του τεμπέλη!!!!!? έχει και για την Arturia νομίζω

Και εγώ τα έχω αναφέρει αυτά. Έτσι είναι, έτσι. 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
25 λεπτά πριν, marathon είπε

αυτά εδώ δεν σας κάνουν?

Μιά χαρά κάνουν. Ειδικά για κάποιον που θέλει κάτι άμεσα.

 

25 λεπτά πριν, marathon είπε

...που είναι και η χαρά του τεμπέλη!!!!!

Αυτό ακριβώς ?

 

Για κάποιον όμως που δεν το θέλει από υπολογιστή (π.χ. plugin) αλλά από φυσικό hardware ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου