Προς το περιεχόμενο

Yamaha CS-80 Blade Runner sound on a DX7


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru
2 ώρες πριν, Waterfall-K είπε

Η ιστορία των ψηφιακών όλων των  synths σε μία γραμμή. Μέγιστο λάθος που το πληρώνουν στο τέλος πάρα πολλοί, όταν ανακαλύπτουν σε βάθος χρόνου ότι πέραν των καλογυαλισμένων preset ήχων, το ΧΨ όργανο -που πούλησαν το ένα τους νεφρό για να το αγοράσουν- δεν κάνει ούτε για τα πανηγύρια (ή κάνει μόνο γι αυτά)

Δεν τους ενδιαφέρει τι κάνει. Τους ενδιαφέρει να έχει κάποιους καλούς ήχους και απλά να το πάρουν να παίξουν. Αυτό, μέχρι εκεί, τίποτα παραπάνω. Ελάχιστοι θα ασχοληθούν με το τι πραγματικά κάνει εις βάθος και πως. Άλλωστε θέλει και κάποια γνώση έως αρκετή για κάποια πράγματα.

 

2 ώρες πριν, Waterfall-K είπε

Την επόμενη φορά να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε κάτι "περίεργους" που φωνάζουν "τσεκάρετε τα SPECS πριν δώσετε τα ωραία σας λεφτά".

Πρέπει να υπάρχει γνώση και αυτή δυστυχώς δεν υπάρχει. Στις περισσότερρες περιπτώσεις δεν ενδιαφέρει άλλωστε. Οι περισσότεροι ψάχνουν να παίξουν τα  έτοιμα, κοινώς ετοιματζίδικα. Ισχύει από πάρα πολύ παλιά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Πρέπει να υπάρχει γνώση και αυτή δυστυχώς δεν υπάρχει. Στις περισσότερρες περιπτώσεις δεν ενδιαφέρει άλλωστε. Οι περισσότεροι ψάχνουν να παίξουν τα  έτοιμα, κοινώς ετοιματζίδικα. Ισχύει από πάρα πολύ παλιά.

Το θεωρώ αδιανόητο να αγοράζει κανείς synth, και μάλιστα flagship synth, μόνο και μόνο για να παίζει τα presets του. Ποια presets του δηλαδή, 8 στους 10 παίζουν μόνο με ήχους πιάνου (el. & ac.), λίγα strings/pads, κάνα lead ala Moog και κάνα Hammondoειδές για πλάτες. Όλα αυτά τα βρίσκεις -και σε πολύ καλή/άριστη ποιότητα- σε stage pianos ή preset keyboards/arrangers από σχεδόν κάθε μεγάλη εταιρεία. Το να αγοράσεις ένα Fantom/Nautilus/Montage και να τα παίζεις σε σκυλάδικα, έστω κι αν σε αυτά τα σκυλάδικα παίζουν τα top ονόματα του χώρου, το θεωρώ τουλάχιστον ανέκδοτο.

Αν θες να πηγαίνεις με 50 χλμ, τι τη θες τη Ferrari ρε μπάρμπα? Δεν τη λυπάσαι?? 

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Συμφωνώ 2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κι όμως, αυτή είναι η αλήθεια. Το ~95% των "παικτών" είναι του έτοιμου. Άντε να γνωρίζουν και πέντε δέκα λειτουργίες, μέχρι εκεί. Το υπόλοιπο ~5% είναι που θα κάνει κάποια πράγματα κι αυτά με ψάξιμο και πολλές φορές με αποτέλεσμα στο περίπου.

 

Αυτό το ~95% δεν το κατηγορώ, η δουλειά τους είναι μουσικοί κι όχι μουσικοτεχνολόγοι - προγραμματιστές.

Δηλαδή, ένας καλός μουσικός ή καλός performer, δεν είναι ανάγκη ούτε απαραίτητο να γνωρίζει από τεχνολογία. Έχουμε παραδείγματα.

 

Τα μηχανήματα τα αγοράζουν για να παίξουν μουσική και όχι για να τα μάθουν (εις βάθος).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
21 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Αν θες να πηγαίνεις με 50 χλμ, τι τη θες τη Ferrari ρε μπάρμπα? Δεν τη λυπάσαι?? 

Όχι, δεν την λυπάται. Έχει τα χρήματα και θέλει να πάρει Ferrari. Μούρη... και καλά. Άσε που μπορεί να σκοτωθεί στην πρώτη στροφή. Μη σου πω οι περισσότεροι, βλέπε για παράδειγμα τους arranger-άδες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Όχι, δεν την λυπάται. Έχει τα χρήματα και θέλει να πάρει Ferrari. Μούρη... και καλά

Μόλις πήγα να το γράψω. Οι περισσότεροι αγοράζουν τα flagships μόνο για μούρη, αφού μπορούν φυσικά. Άλλο να παίζεις σόλο με έναν κλαψομ@%$%κο ήχο από arranger και άλλο από ένα Kronos, το δεύτερο χτυπάει στο μάτι καλύτερα. Το ότι οι ήχοι μπορεί να είναι οι ίδιοι και στα δύο το προσπερνάμε, όλα για το "prestige".
Δεν τους κατηγορώ, απλά λυπάμαι τα όργανα που παίζουν κάποιοι, και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για synths, μια και τα synths είναι πρώτα απ'όλα μηχανές δημιουργίας νέων ήχων και μετά μουσικά όργανα. Τώρα αν θέλει ο άλλος να παίζει αποκλειστικά με ήχους πιάνου, 3 pads και 2 leads και πάει και μου αγοράσει το Fantom-8 EX, ε, με γειά του μεν, αλλά είπαμε, τη Ferrari δεν την πληρώνεις για να την τρέχεις με 50χλμ.

Τέσπα, ας αφήσουμε τον κόσμο να απολαύσει τα flagships του, έστω κι αν τα παίζει στην μπάντα του Τερλέγκα.? Είναι και τα γ@%$%^&να τα απωθημένα βλέπεις, τα ίδια κάνουν όλοι οι μουσικοί πάνω κάτω, δεν είναι μόνο οι πληκτράδες το "πρόβλημα".

 

image.gif.4c17bcf6fd2741c2017940854c348c57.gif

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

τα ίδια κάνουν όλοι οι μουσικοί πάνω κάτω, δεν είναι μόνο οι πληκτράδες το "πρόβλημα".

Δεν ξέρω αν κάνω λάθος αλλά εγώ το βλέπω αυτό στους "πληκτράδες", είναι οι πρώτοι και με διαφορά.

Επεξεργασμένο από Μανώλης Χναράκης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Δεν ξέρω αν κάνω λάθος αλλά εγώ το βλέπω αυτό στους "πληκτράδες", είναι οι πρώτοι και με διαφορά.

Δεν ξέρω αν οι πληκτράδες προηγούνται, αλλά ρίξε και μια ματιά στις κιθάρες/μπάσα/ντραμς που παίζουν οι υπόλοιποι σε μαγαζιά. Όλοι με πανάκριβα όργανα παίζουν. Καλά κάνουν ξαναλέω, αφού μπορούν να σκάσουν κάποια χιλιάρικα για την Χ κιθάρα, καλά κάνουν και τα σκάνε, και ας παίζουν και σε ψαροταβέρνες. Με τα synths όμως είναι αλλιώς, η φύση τους δεν είναι καθαρά φύση μουσικού οργάνου με την έννοια της κιθάρας, του μπάσου, του sax, του πιάνου κλπ. Τα synths δημιουργήθηκαν για κάποιους συγκεκριμένους λόγους που όλοι (και καλά?) γνωρίζουμε, το ότι μπορούν να παίζουν και ήχο κλαρίνου/πιάνου/φσσστ-μπόινγκ? δεν αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν.

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Δεν ξέρω αν οι πληκτράδες προηγούνται, αλλά ρίξε και μια ματιά στις κιθάρες/μπάσα/ντραμς που παίζουν οι υπόλοιποι σε μαγαζιά. Όοι με πανάκριβα όργανα παίζουν.

Είναι διαφορετικά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με φυσικά όργανα που εκ των πραγμάτων λόγω και διαφορετικής κατασκευής άλλα έχουν και καλύτερα υλικά, διαφορετικό τρόπο κατασκευής και φυσικά καλύτερο ήχο κλπ. Υπάρχει άλλη αμεσότητα με τα φυσικά όργανα. Άλλωστε το φυσικό όργανο το δοκιμάζεις - το παίζεις - το ακούς και τελικά σου κάνει ή δεν σου κάνει και πας σε άλλο. Το φυσικό όργανο είναι άλλο κεφάλαιο, είναι φυσικό.

 

26 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Καλά κάνουν ξαναλέω, αφού μπορούν να σκάσουν κάποια χιλιάρικα για την Χ κιθάρα, καλά κάνουν και τα σκάνε, και ας παίζουν και σε ψαροταβέρνες.

Καλά κάνουν, εννοείται. Ειδικά αν πρόκειται για φυσικά όργανα. Τώρα αν παίξουν με ακριβές κιθάρες και ακριβά μπουζούκια σε ψαροταβέρνα είναι ένα άλλο θέμα...

Ας πληρωθούν ανάλογα κι ας παίξουν και με synclavier.

 

26 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Με τα synths όμως είναι αλλιώς, η φύση τους δεν είναι καθαρά φύση μουσικού οργάνου με την έννοια της κιθάρας, του μπάσου, του sax, του πιάνου κλπ.

Σωστά.

Όμως, εάν το βλέπουν όλοι έτσι και όχι ως έναν αντικαταστάτη του φυσικού οργάνου... (π.χ. βλέπε ένα synth που έχει και PCM - samples από φυσικούς ήχους).

 

26 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Τα synths δημιουργήθηκαν για κάποιους συγκεκριμένους λόγους που όλοι (και καλά?) γνωρίζουμε, το ότι μπορούν να παίζουν και ήχο κλαρίνου/πιάνου/φσσστ-μπόινγκ? δεν αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν.

Σωστά, όμως όπως είπα εδώ πιό πριν, χρησιμοποιούνται στις περισσότερες περιπτώσεις, τελικά, ως αντικαταστάτες ή καί ως αντικαταστάτες των φυσικών οργάνων. Παρακάμπτοντας πάρα πολλές φορές το μέρος του πραγματικού synth τομέα, όπου αυτό κατά κάποιον τρόπο μπορείς να πεις πως αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. Δεν ξέρω εάν και κατά πόσο είναι κατανοητό αυτό το τελευταίο που έγραψα.

Επεξεργασμένο από Μανώλης Χναράκης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Παρακάμπτοντας πάρα πολλές φορές το μέρος του πραγματικού synth τομέα, όπου αυτό κατά κάποιον τρόπο μπορείς να πεις πως αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. Δεν ξέρω εάν και κατά πόσο είναι κατανοητό αυτό το τελευταίο που έγραψα.

Κατανοητότατο, κι εγώ αυτό εννοώ με όσα έγραψα παραπάνω. Έχω την εντύπωση, μη πω σιγουριά, ότι η πλειονότητα των χρηστών synths δεν αντιμετωπίζουν τα synths τους σαν synths αλλά σαν υποκατάστατα άλλων μουσικών οργάνων. Και αυτό φυσικά αναιρεί εν μέρει το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. 
Όποιος αγοράζει synths οποιουδήποτε τύπου και τιμής και δεν πατάει ποτέ το μαγικό κουμπί που λέγεται Edit, προφανώς παίζει λάθος όργανο και απλά δεν το ξέρει. Και είναι κρίμα και για το όργανο και για τον ίδιο.

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
2 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Κατανοητότατο, κι εγώ αυτό εννοώ με όσα έγραψα παραπάνω. Έχω την εντύπωση. μη πω σιγουριά, ότι η πλειονότητα των χρηστών synths δεν αντιμετωπίζουν τα synths τους σαν synths αλλά σαν υποκατάστατα άλλων μουσικών οργάνων. Και αυτό φυσικά αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. 

Ναι. Αυτό όντως συμβαίνει. Κατά >90%. 

 

4 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Όποιος αγοράζει synths οποιουδήποτε τύπου και τιμής και δεν πατάει ποτέ το μαγικό κουμπί που λέγεται Edit, προφανώς παίζει λάθος όργανο και απλά δεν το ξέρει.

Πατάει. Απλά τις περισσότερες φορές είναι για να αλλάξει κάποια ένταση να κάνει κάποιο split, να κάνει κάποιο layer, βασικά πράγματα. Κάποιοι προχωρούν και σε αλλαγή decay release και φυσικά write. Αυτά που του είναι απολύτως αναγκαία. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου