Προς το περιεχόμενο

Yamaha CS-80 Blade Runner sound on a DX7


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όσοι είχαν ένα DX7 και μπήκαν στον κόπο να το προγραμματίσουν, γνωρίζουν ότι αυτό το synth είναι ικανό για χιλιάδες πρωτόγνωρους ήχους κάθε είδους, και όχι μόνο για "κρύους", μεταλλικούς κ' κρουστούς ήχους, όπως λανθασμένα πιστεύεται. Η φήμη αυτή έχει δημιουργηθεί κυρίως από ανίδεους κατόχους DX7, οι οποίοι το μόνο που έκαναν με αυτό ήταν να παίζουν με τους -χάλια- preset ήχους του, ενώ ποτέ δεν πάτησαν αυτό το ρημάδι το "Edit" για να ανακαλύψουν τις τεράστιες δυνατότητες του.

Όχι όλοι βέβαια, υπήρχαν/χουν και κάποιοι που ξέρουν τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένα DX7. Σαν τον παρακάτω κύριο στο βίντεο που προσπαθεί να αναπαράγει με ένα DX7 τον ήχο ενός Yamaha CS-80 απ'την εισαγωγή του Blade Runner, και όπως θα ακούσετε τα καταφέρνει αρκετά καλά.

 

Τα "υλικά" που χρησιμοποίησε είναι ένα DX7 mk1 περασμένο από ένα Fulltone Tube Tape Echo και ένα Chase Bliss CXM 1978 Reverb. Να τονίσω ότι το DX7 είναι monotimbral, οπότε ο ήχος που ακούμε είναι από ένα μόνο patch. Πάρτε αυτό το patch, κάντε το stereo (το πρώτο DX7 ήταν mono) και πολλαπλασιάστε το x2 (DX7 II FD/D) η x8 (TX802) και θα καταλάβετε τι ήχος θα βγει. Το βίντεο διαρκεί 5 λεπτά, στο πρώτο μισό ακούμε το DX7 με τα εφέ και στο δεύτερο μισό με dry ήχο.

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 5

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Waterfall-K changed the title to Yamaha CS-80 Blade Runner sound on a DX7
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

O ήχος δημιουργήθηκε με τον αλγόριθμο 6, ο οποίος αποτελείται από τρεις carriers και τρεις modulators. Οι operators 2,4,6 (modulators) διαμορφώνουν το σήμα των operators 1,3,5 (carriers)

(για όσους είχαν την απορία με ποιον αλγόριθμο -από τους 32- δημιουργήθηκε αυτός ο ήχος και δεν μπορούσαν να κλείσουν μάτι...?)

 

image.thumb.png.b122f14b8d12fde2b61feb3106e3f1be.png

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, ήταν πολύ καλή αναπαραγωγή.

 

 Το όργανο δεν το ξέρω το φυσικό, μια δύο φορές είχα επαφή μαζί του σε στούντιο πρόβας.

 

 Μέσω όμως των emulators που διαθέτω, ιδιαίτερα του FM 8 της ΝΙ και των χιλιάδων προγραμματισμένων από άλλους ήχων, μπορεί επίσης να διαπιστωθεί η ικανότητα να φτιαχτούν μέσω της FM εξαιρετικοί ήχοι ζεστοί, που εξελίσσονται δυναμικά και μπορούν να σταθούν επάξια μαζί με τις άλλες μεθόδους σύνθεσης ήχου και να βγάλουν αντίστοιχο αποτέλεσμα. Αν συνδυαστούν επίσης με τα κατάλληλα effects, ακόμα καλύτερα.

 

 Μπορεί η προσέγγιση στη δημιουργία ήχων των μεθόδων να είναι διαφορετική, ακόμα και αντίθετη, όμως αν έχει θεωρητικές γνώσεις αυτός που προγραμματίζει και καταλαβαίνει τα συστατικά και πως συνδυάζονται μεταξύ τους και να ξέρει τι αποτέλεσμα βγάζουν οι επιλογές του είτε στο ακριβώς είτε στο περίπου, μπορεί να εκμεταλλευεί τα όργανα αυτά και τις δυνατότητές τους στο έπακρο και φυσικά να βγάλει ανώτερο αποτέλεσμα από τα preset.

 

 

 

 

  • Συμφωνώ 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πράγματι το αποτέλεσμα είναι πολύ χορταστικό. Δεν νομίζω ότι θα καταλάβαινα ότι είναι FM αν δεν το ήξερα από πριν, η δυναμική του ήχου στον χρόνο θα με ξεγέλαγε.

 

 

Και λίγη φλυαρία (λόγω καλοκαιριού)......

 

Το DX7 έκανε μεγάλη καριέρα από τα iconic presets του (Electric piano, FM Bass ήχοι κλπ). Τα έχουμε ξαναπεί, ακόμη και οι αγαπημένοι μας συνθοπαικταράδες έχουν χτίσει καριέρες πάνω σε presets (βλέπε πχ ELKA Synthex - "Laserharp", Roland D50 > Revolutions LP κλπ). Τρελαίνομαι όταν βλέπω σε reviews (της πλάκας) σε παλαιότερα όργανα να περνάνε σειριακά τα presets, λες και είναι Review κάποιας tele και πρέπει να ακούσουμε Bridge / Neck / both Pickups για να δούμε αν ακουστικά στέκεται ως όργανο (που και εκεί οι κιθαρίστες θα πουν ότι ο ήχος της κιθάρας ΔΕΝ είναι ο ήχος της κιθάρας - τι είπα...... - είναι ο ήχος της κιθάρας μέσω του (κάθε) συγκεκριμένου ενισχυτή).

 

Από κει και πέρα το θέμα του interfacing και της δυνατότητας (μη) άμεσης επέμβασης στον ήχο του DX7 το έκανε να χάνει σε σχέση με αυτό που παλαιότερα συνηθιζόταν - εννοώντας ότι ακόμη και ΤΥΧΑΙΑ μπορούσες σε ένα "παλαιού" τύπου σύνθι να πείραζες πχ λίγο Resonance, λίγο την περιβάλλουσα ενός φίλτρου και τελικά να έβγαινε ένας ουάου διαστημικός ήχος.... 

Πόσοι όμως είναι αυτοί που τελικά θα σκάψουν σε βάθος ένα όργανο; Πόσοι Anthony Marinelli υπάρχουν εκεί έξω;  

 

Σε κάθε περίπτωση όμως, τα εφφέ που έρχονται μετά τον ήχο παίζουν όλο το τελικό παιχνίδι, είναι η σάλτσα στο μακαρόνι. Αυτό μάλλον ο Παπ. το κατάλαβε πολύ νωρίς, εξ ου και το τερμάτισε (και καλά έκανε) με τα Lexicon κλπ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, cos_dr είπε

Μέσω όμως των emulators που διαθέτω, ιδιαίτερα του FM 8 της ΝΙ και των χιλιάδων προγραμματισμένων από άλλους ήχων, μπορεί επίσης να διαπιστωθεί η ικανότητα να φτιαχτούν μέσω της FM εξαιρετικοί ήχοι ζεστοί, που εξελίσσονται δυναμικά και μπορούν να σταθούν επάξια μαζί με τις άλλες μεθόδους σύνθεσης ήχου και να βγάλουν αντίστοιχο αποτέλεσμα. Αν συνδυαστούν επίσης με τα κατάλληλα effects, ακόμα καλύτερα.

H FM και τα FM synths ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους, αλλά οι sound engines τους δεν αξιοποιήθηκαν παρά μόνο από ελάχιστους. Σ'αυτό φταίει η Yamaha και το μινιμαλιστικό design που υιοθέτησε για τα περισσότερα μοντέλα της DX σειράς. Ένα DX7 δηλαδή θα έπρεπε να είναι τίγκα στα κουμπιά, στα pots και στα sliders λόγω της πολυπλοκότητας της sound engine του, και αντί να γίνει αυτό το όργανο διέθετε απλά ένα (1) data slider για να αλλάζει τις πάμπολλες παραμέτρους προγραμματισμού και μια οθόνη 2x16 digits, και αυτή μη-φωτιζόμενη.? 

 

image.png.6bd146af7a07df658486f1b2fd5dd4f3.png

 

Άντε τώρα να προγραμματίσεις με ένα data entry ένα 6-oscillator synth, το οποίο είχε ξεχωριστό envelope generator 8 σημείων! για τον κάθε oscillator ξεχωριστά και ένα σκασμό άλλα settings. Πέρα από αυτό, να τονίσουμε το "6-oscillator synth" και το "ξεχωριστό envelope generator 8 σημείων! για τον κάθε oscillator ξεχωριστά", σε μια εποχή που 9 στα 10 synths είχαν 1-2 oscillators και ένα (1) EG 4 σημείων και για τους δύο oscillators.? Γι αυτό και όταν βλέπω σύγχρονο ψηφιακό synth με τιμή διαστημόπλοιου και ADSR envelopes? μού γυρίζει το μάτι ανάποδα, και ιδιαίτερα όταν προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα κάτι γίδια? fanboys.? 

Η FM θέλει μεγάλες οθόνες για να προγραμματιστεί με άνεση, και ευτυχώς σήμερα τις έχουμε παντού. Είτε πρόκειται για τις μεγάλες οθόνες των MODX/Montage είτε για κάποιο FM VST στον υπολογιστή, την FM την βλέπουν πια με άλλο μάτι. Παραμένει φυσικά κάπως δύσκολη στον προγραμματισμό, αλλά δεν είναι και πυρηνική φυσική, απλά λίγο χρόνο χρειάζεται να μάθει κανείς τα βασικά για να αρχίσει να φτιάχνει εντελώς unique ήχους που μόνο η FM μπορεί να δημιουργήσει.

 

Μια και αναφέρθηκα στην οθόνη του DX7 (και των DX21/27/9 κλπ), τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει φανταστικές φωτιζόμενες LCD οθόνες σε διάφορα χρώματα, και τώρα τελευταία κυκλοφόρησαν και OLED οθόνες που είναι πραγματικά πανέμορφες και δίνουν άλλο αέρα στο όργανο.

 

LCD

image.png.975e0472877dfcffca156f56a957c13c.png

 

OLED

image.png.5971d4f34f7dbcdc9c7bd3f10ce13ecf.png

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

είτε για κάποιο FM VST στον υπολογιστή, την FM την βλέπουν πια με άλλο μάτι.

Έχω από το FM 8 1142 presets που είναι το ένα καλύτερο από το άλλο.

 Και όπως λες το interface του κάνει τον προγραμματισμό και τον πειραματισμό παιχνιδάκι και έχει και arpeggiator και μονάδες effects δικά του πρόσθετα με πάμπολα presets.

 Μονό με αυτό το VST κάνεις παραγωγάρα. ?και ο ήχος του είναι καθηλωτικός και δέχεται και όλους τους ήχους που έχουν βγει για το original και τους είχα βρει όλους πακέτο και τους έχω. Δε μου φτάνει η ζωη για να το εξερευνήσω. Θα φύγω με το παράπονο?FM8.JPG.244100b0bf1490e67684d183c8a9631e.JPG

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Έχω από το FM 8 1142 presets που είναι το ένα καλύτερο από το άλλο.

 Και όπως λες το interface του κάνει τον προγραμματισμό και τον πειραματισμό παιχνιδάκι και έχει και arpeggiator και μονάδες effects δικά του πρόσθετα με πάμπολα presets.

 Μονό με αυτό το VST κάνεις παραγωγάρα. ?και ο ήχος του είναι καθηλωτικός και δέχεται και όλους τους ήχους που έχουν βγει για το original και τους είχα βρει όλους πακέτο και τους έχω. Δε μου φτάνει η ζωη για να το εξερευνήσω. Θα φύγω με το παράπονο?FM8.JPG.244100b0bf1490e67684d183c8a9631e.JPG

Υπάρχουν χιλιάδες επί χιλιάδων ήχοι για το DX7 από τρίτους, οι επίσημες sound libraries είναι μάλλον οι μικρότερες. Όσο για τα εφέ, arpeggiators κλπ, αυτά ήταν "πολυτέλειες" τότε που δεν έβρισκες ενσωματωμένες σε κανένα synth, έπρεπε να τα σκάσεις χοντρά και να αγοράσεις ξεχωριστά sequencers/arpeggiators/effects/vocoders κλπ. Πανάκριβο σπορ το να ασχολείται κανείς τότε με synths, σήμερα τα έχουμε όλα σε ένα πακέτο και ακόμα πιο πολλά και μάς φαίνονται και λίγα.  Α ρε βρεγμένη σανίδα...?

Το DX21 θυμάμαι είχε ενσωματωμένο Chorus εφέ, αλλά μην πάει ο νους σας σε τίποτα τρελά settings, ένα...On/Off ήταν μέσα στο μενού και αυτό ήταν όλο.? Το DX7 ήταν χειρότερο σ'αυτόν τον τομέα, δεν είχε ούτε ένα εφέ πάνω. 

Πέτρινα χρόνια...?

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
4 ώρες πριν, Jet72 είπε

Σε κάθε περίπτωση όμως, τα εφφέ που έρχονται μετά τον ήχο παίζουν όλο το τελικό παιχνίδι, είναι η σάλτσα στο μακαρόνι.

+1000

 

4 ώρες πριν, Jet72 είπε

Αυτό μάλλον ο Παπ. το κατάλαβε πολύ νωρίς, εξ ου και το τερμάτισε (και καλά έκανε) με τα Lexicon κλπ.

Και όχι μόνο.

 

4 ώρες πριν, Waterfall-K είπε

Σ'αυτό φταίει η Yamaha και το μινιμαλιστικό design που υιοθέτησε για τα περισσότερα μοντέλα της DX σειράς. Ένα DX7 δηλαδή θα έπρεπε να είναι τίγκα στα κουμπιά, στα pots και στα sliders λόγω της πολυπλοκότητας της sound engine του, και αντί να γίνει αυτό το όργανο διέθετε απλά ένα (1) data slider για να αλλάζει τις πάμπολλες παραμέτρους προγραμματισμού και μια οθόνη 2x16 digits, και αυτή μη-φωτιζόμενη.? 

Κάτι παρόμοιο (εκτός της οθόνης) συνέβει αργότερα για παράδειγμα και με το M1 και D-50 και διάφορα άλλα. Απλά φρόντισαν να βγάλουν ξεχωριστούς - optional programmer. Αλλά για να λέμε και του στραβού το δίκιο, μέσω midi μπορούσες να κάνεις τα πάντα, αρκεί να είχες κάποιον εξοπλισμό. Ελάχιστοι είχαν αλλά είχαν.

 

5 ώρες πριν, Jet72 είπε

Τα έχουμε ξαναπεί, ακόμη και οι αγαπημένοι μας συνθοπαικταράδες έχουν χτίσει καριέρες πάνω σε presets (βλέπε πχ ELKA Synthex - "Laserharp", Roland D50 > Revolutions LP κλπ).

Όχι μόνο οι συνθοπαικταράδες αλλά και τα ίδια τα όργανα.

 

3 ώρες πριν, Waterfall-K είπε

Υπάρχουν χιλιάδες επί χιλιάδων ήχοι για το DX7 από τρίτους, οι επίσημες sound libraries είναι μάλλον οι μικρότερες.

Ακριβώς. Αυτές όμως οι επίσημες τότε sound libraries και τα on board preset ήταν ο λόγος που πούλησαν αυτά τα όργανα. Ελάχιστοι αγόραζαν λόγω δυνατοτήτων, αγόραζαν (και αγοράζουν δηλαδή) λόγω των εργοστασιακών ήχων που ακούνε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Ελάχιστοι αγόραζαν λόγω δυνατοτήτων, αγόραζαν (και αγοράζουν δηλαδή) λόγω των εργοστασιακών ήχων που ακούνε.

 

Η ιστορία των ψηφιακών synths σε μία γραμμή.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Αυτές όμως οι επίσημες τότε sound libraries και τα on board preset ήταν ο λόγος που πούλησαν αυτά τα όργανα. Ελάχιστοι αγόραζαν λόγω δυνατοτήτων, αγόραζαν (και αγοράζουν δηλαδή) λόγω των εργοστασιακών ήχων που ακούνε.

Η ιστορία των ψηφιακών όλων των  synths σε μία γραμμή. Μέγιστο λάθος που το πληρώνουν στο τέλος πάρα πολλοί, όταν ανακαλύπτουν σε βάθος χρόνου ότι πέραν των καλογυαλισμένων preset ήχων, το ΧΨ όργανο -που πούλησαν το ένα τους νεφρό για να το αγοράσουν- δεν κάνει ούτε για τα πανηγύρια (ή κάνει μόνο γι αυτά)

Την επόμενη φορά να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε κάτι "περίεργους" που φωνάζουν "τσεκάρετε τα SPECS πριν δώσετε τα ωραία σας λεφτά".

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου