Προς το περιεχόμενο

Πως να βγάλουμε warm sound από τις μίξεις μας. Υπάρχει ζεστός ήχος?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru
Στις 22/7/2024 στις 12:19 ΜΜ, trolley είπε

Πρόκειται για παραμορφώσεις του ηχητικού σήματος. Κάποιες παραμορφώσεις, το αυτί τις υποδέχεται ευχάριστα, κάποιες όχι-και-τόσο. Κάποιες από αυτές που υποδέχεται ευχάριστα, ήταν παρούσες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, την εποχή των αναλογικών μέσων αναπαραγωγής, αυτές είναι που κάποιοι (στο πλείστο των περιπτώσεων) καλούν ευφημιστικά "ζεστό", όρος που όταν χρησιμοποιείται πρέπει να μπαίνει πάντα μέσα σε εισαγωγικά, διότι δεν είναι τεχνικός.

 

Δε θα έφτανα να γράψω ότι "δεν υπάρχει"... υπάρχει όπως υπάρχουν ζεστοί άνθρωποι... το λέμε για κάποιους και δεν εννοούμε ότι έχουν δέκατα, εννοούμε ότι κάτι στον χαρακτήρα τους μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα και οικεία.

 

 

thread solved (εξ αρχής και προς τι ο αλληλοσπαραγμός αδέλφια μου, αλήτες, καρδερινοκάναρα δι μία ακόμα φοράν)

 

Στις 22/7/2024 στις 12:19 ΜΜ, trolley είπε

Αλλά δεν μπορεί να αποτελεί επιδίωξη, ούτε φυσικά να γίνονται τεχνολογικές επιλογές στο κυνήγι του "ζεστού" ήχου.

 

φυσικά και "μπορεί" να αποτελεί (και γίνεται κατά κόρον) σύμφωνα και με τα ορθώς γραφόμενα προαναφερόμενα επιδίωξη... και εννοείται γίνονται και τεχνολογικές επιλογές στο κυνήγι του "ζεστού" ήχου... ποιου και ποιανού όμως...

 

το "πρόβλημα" ήταν και παραμένει, ένα πρόβλημα (όχι "σοβαρό" στα πλαίσια της ψυχοακουστικής πχ, αλλά πια ενίοτε επιεικώς φαιδρό σε χαλαρές audio φορουμοκουβεντούλες) επιμερισμένο σε τόσα μέρη όσες και οι κωλ&%^&&*δες των "προβληματισμένων" εξ αυτού... κι τούτον γιατί ένας "ήχος" (για πολλούς λόγους που έχω βαρεθεί να επαναλαμβάνω) ΠΟΤΕ δεν ακούγεται "ίδιος" ως reference ούτε καν στο ίδιο άτομο στην διάρκεια της ίδιας μέρας (πόσο μάλλον σε διαφορετική)...

 

με μια μικρή αντιπαράθεση μπορεί να βοηθήσω ενδεχομένως κάποιον που δεν το αντιλαμβάνεται... 

 

παίρνω κάποιον τηλέφωνο και του λέω ότι θα βάψω τον ένα τοίχο στο γραφείο μου πορτοκαλί... τι πορτοκαλί όμως;  ε για να τον βοηθήσω του λέω:

-θυμάσαι το χρώμα που παίρνει το ριχτάρι του καναπέ στο καθιστικό σου τα πρωινά που πέφτει πάνω του ο ήλιος ; ε αυτό... εύκολα κι αυτόματα ο εγκέφαλος του θα σχηματίσει πρώτα την εικόνα του καναπέ του και κατόπι του τοίχου μου πέφτοντας σε μεγάλο βαθμό κοντά στο ότι θέλησα να του μεταδώσω ως προς το χρώμα που θα τον βάψω...

 

αν όμως τον πάρω από το studio και του πω:

- έλα re μ@λ@κ@ "έβγαλα" επιτέλους στην ψηφιακή επανέκδοση του "Τούμπου - τούμπου ζα" που μιξάρω, τον "ζεστό" ήχο που ονειρευόμουν... για να τον βοηθήσω τώρα όμως να το αντιληφθεί τι να αναφέρω... ?

κάποιο άλλο τραγούδι με το ανάλογο ηχόχρωμα; συχνοτικό περιεχόμενο; σε πια ένταση; που και με ποιο λόγο σήματος προς τον περιβάλλοντα θόρυβο και με ποια μηχανήματα το είχαμε ακούσει; και και...  ε και τι θα καταλάβει τελικά περί του ήχου που εννοώ, ώστε να "ταυτίσουμε άποψη" περισσότερο από τα ζουμπουρλούδικα ναυτάκια του έκτου στόλου με το μεταφρασμένο στα αγγλικά "ο κήπος είναι ανθηρός" που δίδασκε στις τροτέζες να τους λένε ο Κωνσταντίνου στο "Καλώς ήλθε το δολάριο"... αλήθεια τι;...

 

και δεν τα λέω σκωπτικά τα ανωτέρω... ίσα ίσα... όπως την βρίσκει ο καθείς κατά την αναζήτηση του audio holy grail του (είτε στην παραγωγή είτε στην ακρόαση)... το ξαναλέω... σεβαστόν και θεμιτόν... ΟΜΩΣ ως την στιγμή που θα επιχειρήσει να το γενικεύσει και να το "θεσφατοποιήσει"  "επιβάλλοντας" το αορίστως κατά τα ειωθότα του προσλαμβανόμενο ως "ποιοτικόν", συγκρίνοντας μούσμουλα με κολοκύθια...

 

η ακουστική μνήμη είναι μια σύνθετη διαδικασία με επικαλύψεις και συμπληρώματα άλλων αισθήσεων στην επεξεργασία του αρχικού ερεθίσματος πριν την αποθήκευση μιας πληροφορίας που δυστυχώς δύσκολα δύναται να ανασυρθεί και να περιγραφεί επακριβώς σε δεύτερο χρόνο ώστε να γίνει πλήρως κατανοητό στην όποια προσπάθεια να επικοινωνηθεί... μια μικρή αναφορά, στην τραγελαφική ουκ ολίγες φορές προσπάθεια των διάφορων κριτικών ηχητικών συσκευών, να μας μεταφέρουν την αίσθηση που απεκόμισαν οι ίδιοι από την ακρόαση κάποιας, φτάνει για να καταλάβουν όλοι (καλόπιστοι και μη) τι εννοώ...

 

πάντως το δικό μου πρόβλημα στις ανάλογες συζητήσεις, σίγουρα δεν είναι με το πουλικακοθρεμμένο μου, παρότι διάγει παρατεταμένη εφηβικήν νεότητα και με τον "επαναστατικό" τρόπο που επικοινωνεί τις "καυτές αναλογικές" προτιμήσεις του με εκνευρίζει, γιατί απλά καταθέτει εδώ εμπράκτως τις dream on προσπάθειές του συχνά πυκνά και έχω πάρει απ΄έξω απ΄έξω μια ιδέα για το τι ψάχνει ο γρύλος του.... και έτσι το ότι ως συνέπεια βαυκαλίζεται περί της "ανωτερότητας" του τρόπου του, το συγχωρώ μπρος στο πάθος του να το υπερασπιστεί και να το κυνηγήσει όμως παράλληλα έμπρακτα στα δικά του πονήματα...

 

Στις 23/7/2024 στις 9:01 ΜΜ, Waterfall-K είπε

Ξέρεις κανέναν εδώ μέσα με δικό του επαγγελματικό στούντιο?

 

ΝΑΙ... ξέρω αρκετούς ανάμεσα στα μέλη που έχουν ή που είχαν... η "σωστή" ερώτηση όμως είναι γιατί δεν συμμετέχουν στις συζητήσεις... αυτό θα έπρεπε μάλλον να σε προβληματίζει περισσότερο από το αν υπάρχουν...?

 

 

 

τέλος μια από τις καλύτερες ηχογραφήσεις (από όλα τα μέσα) που έχω ακούσει ποτέ (της αγαπημένης μου επίσης Sheffield Lab που μου είχε φάει πολλά λεφτά στα νιάτα μου αλλά χαλάλι της)... "ένα ακουστικό θαύμα με δυο μικρόφωνα" όπως μου την είχε χαρακτηρίσει κάποτε ένας ομότρελος Αυστραλός hiendιστας... πως να περιγράψεις αυτόν τον ήχο... ακόμα και από το φτωχό πλην τίμιο youtube μπορεί κάποιος ακούγοντας την από ένα καλό σύστημα ή ανάλογα καλά ακουστικά να διακρίνει το συχνοτικό και δυναμικό μεγαλείο της που προσεγγίζουν υπό συνθήκες την πραγματικότητα (όποιος* έχει ακούσει από κοντά χάλκινα σε καλό χώρο και ακούσει αυτή σε 2 Watt Puppy πχ καταλαβαίνει)...

 

η παραγωγή είναι η παράλληλη της direct to disc στο βινύλιο και είμαι πεπεισμένος ότι οι "βινυλιοFANατικοί" αν μπορούσαν να συγκρίνουν σε αντιπαράθεση την εμβληματική μεν για το βινύλιο dtd version, με αυτήν (ψηφιακή αλλά απαλλαγμένη από τα προπατορικά της πρώτης δε), θα αναθεωρούσαν πολλές άστοχες "απολυτότητες" που στηρίζονται κυρίως στην έλλειψη από τις προσλαμβάνουσες τους (και δεν φταίνε σίγουρα γι αυτό) κορυφαίων audio references... χωρίς πάντα αυτό να σημαίνει φυσικά ότι "παραδεχόμενοι" ανοικτά (κι όχι με μεν ναι αλλά), την αντικειμενική τεχνική υπεροχή του σύγχρονου μέσου, θα πρόδιδαν τα ντε φάκτο κατά RIAA "κατασφαγμένα" LP τους... αυτά των υποκειμενικά αισθητικώς προικοδοτημενων από τα παραγόμενα artifacts των μουσικών ντε, που προτιμούν...

 

 

---

* καλά όχι και "όποιος"... νομίζω ότι αν θυμάμαι καλά σε άλλο θέμα αναφέρθηκε ότι "κάποιος" πήγε σε αίθουσα συναυλιών και δεν αντιλήφθηκε stereo image... μάλλον αυτός έχει πετύχει το απίστευτο βραχυκυκλώνοντας τα δυο του αυτιά σε mono ακυρώνοντας τις φασικές διαφορές με τις οποίες φτάνουν στον εγκέφαλό του τα όργανα ώστε να μη του δημιουργείται η αίσθηση της... άκουγε όλους τους μουσικούς τον έναν πάνω στον άλλο στο κέντρο...?

  • Like 3

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, npap είπε

ΝΑΙ... ξέρω αρκετούς ανάμεσα στα μέλη που έχουν ή που είχαν... 

Λάθος διατύπωση, έπρεπε να γράψω "Ξέρεις πολλούς εδώ μέσα με δικό τους επαγγελματικό στούντιο?". Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός που ήθελα να τονίσω, ότι η πλειονότητα των καρτών ήχου δεν απευθύνεται στους επαγγελματίες αλλά στον μέσο home user (ο οποίος βέβαια μπορεί να διαθέτει ένα home studio-τούμπανο, αλλά όχι επαγγελματικό με την έννοια "ανοίξαμε και σας περιμένουμε")

 

1 ώρα πριν, npap είπε

η "σωστή" ερώτηση όμως είναι γιατί δεν συμμετέχουν στις συζητήσεις

Γιατί φαντάζομαι θα έχουν κουραστεί να εξηγούν τόσα χρόνια στο κάθε fanboy ότι ένα smartphone είναι αντικειμενικά πολύ καλύτερο μέσο επικοινωνίας από έναν τηλέγραφο...

image.png.8a141bbe0b0eada88d92e1bd15a0ab91.png

 

1 ώρα πριν, npap είπε

έλα re μ@λ@κ@ "έβγαλα" επιτέλους στην ψηφιακή επανέκδοση του "Τούμπου - τούμπου ζα" που μιξάρω...

Το είχα σε single! Θα σέβεστε ?

  • Χαχα 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, npap είπε

thread solved

 

Ξαναδιαβάζω το post μου... μία χαρά είναι... "απόψης" ζήτησε ο cos, έλαβε και μία από 'μένα. Μικρή λεκτική εκ' μέρους μου ατέλεια ότι έγραψα "δεν μπορεί", έπρεπε να γράψω "δεν θα έπρεπε να" και όλα καλά.

 

Συγνώμη που χρειάστηκα μόνο λίγες γραμμές για να γράψω αυτό που άλλοι θα χρειαζόντουσαν 98 σελίδες, αλλά το νήμα έχει και μισο-χιουμοριστικό χαρακτήρα, όχι δηλαδή ότι σε ενδιαφέρει το νήμα (π.χ. κανένα σχόλιο για όσα γράφει ο MG, που είναι ο κύριος υπέρμαχος της άλλης "απόψης")***. Άλλωστε, εγώ έχοντας επίγνωση της πιθανής μη-επάρκειάς μου, γράφω στο τέλος ότι μένω με αυτό που έγραψε ο Χναράκης (για το οποίο επίσης δεν λες τίποτε).

 

Κατά τα άλλα, είναι πάντα ευχάριστη έκπληξη να βλέπω ότι ο μέγας npap ασχολείται και διαβάζει (λέξη-προς-λέξη καθώς φαίνεται) τα post μου, ακόμη και για το φίλο μου που δεν αναγνώριζε στερεοφωνία σε μία πραγματική συναυλία, και τον οποίο προφανώς έκραξα (και στον ίδιο τα είχα πει). Συνέχισε αγαπητέ npap, μην παίρνεις σαν παράδειγμα τους άλλους γνώστες που εγκατέλειψαν το φόρουμ (εδώ και τρία χρόνια περίπου, όταν εγώ δεν συμμετείχα). Άλλοι δεν πάνε να ψηφίσουν, τι να πεις;

 

*** Λάθος μου, τελικά υπάρχει σχόλιο, αλλά δεν το αναγνώρισα αμέσως... γεράματα.

 

 

 

Επεξεργασμένο από trolley

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, trolley είπε

 

Ξαναδιαβάζω το post μου... μία χαρά είναι... "απόψης" ζήτησε ο cos, έλαβε και μία από 'μένα. Μικρή λεκτική εκ' μέρους μου ατέλεια ότι έγραψα "δεν μπορεί", έπρεπε να γράψω "δεν θα έπρεπε να" και όλα καλά.

 

Συγνώμη που χρειάστηκα μόνο λίγες γραμμές για να γράψω αυτό που άλλοι θα χρειαζόντουσαν 98 σελίδες, αλλά το νήμα έχει και μισο-χιουμοριστικό χαρακτήρα, όχι δηλαδή ότι σε ενδιαφέρει το νήμα (π.χ. κανένα σχόλιο για όσα γράφει ο MG, που είναι ο κύριος υπέρμαχος της άλλης "απόψης"). Άλλωστε, εγώ έχοντας επίγνωση της πιθανής μη-επάρκειάς μου, γράφω στο τέλος ότι μένω μη αυτό που έγραψε ο Χναράκης (για το οποίο επίσης δεν λες τίποτε).

 

Κατά τα άλλα, είναι πάντα ευχάριστη έκπληξη να βλέπω ότι ο μέγας npap ασχολείται και διαβάζει (λέξη-προς-λέξη καθώς φαίνεται) τα post μου, ακόμη και για το φίλο μου που δεν αναγνώριζε στερεοφωνία σε μία πραγματική συναυλία, και τον οποίο προφανώς έκραξα (και στον ίδιο τα είχα πει). Συνέχισε αγαπητέ npap, μην παίρνεις σαν παράδειγμα τους άλλους γνώστες που εγκατέλειψαν το φόρουμ (εδώ και τρία χρόνια περίπου, όταν εγώ δεν συμμετείχα). Άλλοι δεν πάνε να ψηφίσουν, τι να πεις;

 

 

 

Το εγκατέλειψαν γιατί μας πρόδωσαν. Και δε θα τιυς συγχωρεσω ποτέ. ?ΠΟΤΕ ????

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 24/7/2024 στις 4:52 ΠΜ, npap είπε

 

 

η παραγωγή είναι η παράλληλη της direct to disc στο βινύλιο και είμαι πεπεισμένος ότι οι "βινυλιοFANατικοί" αν μπορούσαν να συγκρίνουν σε αντιπαράθεση την εμβληματική μεν για το βινύλιο dtd version, με αυτήν (ψηφιακή αλλά απαλλαγμένη από τα προπατορικά της πρώτης δε), θα αναθεωρούσαν πολλές άστοχες "απολυτότητες" που στηρίζονται κυρίως στην έλλειψη από τις προσλαμβάνουσες τους (και δεν φταίνε σίγουρα γι αυτό) κορυφαίων audio references... χωρίς πάντα αυτό να σημαίνει φυσικά ότι "παραδεχόμενοι" ανοικτά (κι όχι με μεν ναι αλλά), την αντικειμενική τεχνική υπεροχή του σύγχρονου μέσου, θα πρόδιδαν τα ντε φάκτο κατά RIAA "κατασφαγμένα" LP τους... αυτά των υποκειμενικά αισθητικώς προικοδοτημενων από τα παραγόμενα artifacts των μουσικών ντε, που προτιμούν...

?

 

Ενα μεταφραστή ρε παιδιά...

 

 

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, trolley said:

 

 

*** Λάθος μου, τελικά υπάρχει σχόλιο, αλλά δεν το αναγνώρισα αμέσως... γεράματα.

 

 

 

 

το αυτό ως άνω

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O npap είναι επαγγελματίας, οπότε είναι λογικό να δυσφορεί με τις υπερ-απλουστεύσεις που κάνουμε μερικές φορές. Εγώ είμαι πολύ χειρότερος, στο δικό μου επάγγελμα.

 

Ο πυκνός λόγος του (ως συμφωνία του Μάλερ) απαιτεί προσοχή για να κατανοηθεί. Να κατανοηθεί όμως. Μετά, άμα είναι, τσακωνόμαστε.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, trolley said:

O npap είναι επαγγελματίας, οπότε είναι λογικό να δυσφορεί με τις υπερ-απλουστεύσεις που κάνουμε μερικές φορές. Εγώ είμαι πολύ χειρότερος, στο δικό μου επάγγελμα.

 

Ο πυκνός λόγος του (ως συμφωνία του Μάλερ) απαιτεί προσοχή για να κατανοηθεί. Να κατανοηθεί όμως. Μετά, άμα είναι, τσακωνόμαστε.

 

 

ευχαριστώ, δεν γνωρίζω τι είναι, όπως και δεν γνωρίζω καν΄νεας που γραφει εδω... (συμπεριλαμβανομενων εσου και εμου)

αλλά συγνώμη κι όλας...η παράγραφος δεν...

αν θέλει να πει κάτι απλό ας το πει για να καταλάβουμε εμείς που δεν γνωρίζουμε.

 

 

επίσης αυτο το κατα riia κατεσφαγμένα....κρύβει σατανικά μηνυματα μάλλον...

 

το θέμα riia έχει λυθεί εδώ και 70 χρόνια ακριβώς όπως εισήχθη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 minutes ago, sultan of string said:

 

αλλά συγνώμη κι όλας...η παράγραφος δεν...

αν θέλει να πει κάτι απλό ας το πει για να καταλάβουμε εμείς που δεν γνωρίζουμε.

 

και επειδή ακριβώς δεν θέλω να φαινεται ότι τον ειρωνευομαι τον άνθρωπο (μπορεί και να χάνω κι όλας)

 

ας το δούμε απλά

λέει ότι του αρέσουν τελικά τα βινύλια της sheffield?

λέει ότι οι ίδιες εκδόσεις σε ψηφιακά (γιατί βγήκαν) είναι καλύτερες? 

λεει ότι αν το ακούγαμε ζωντανά θα ήταν καλύτερο από το βινύλιο ή το ψηφιακό (αυτό εννοείται έτσι κιαλιως)

λέει ότι αν το βάζαμε σε καλό σύστημα δεν θα είχε καμιά σχέση με το πραγματικο?

 

"λεω ότι αυτό και αυτό"

(σε μια φράση υποκείμενο ρημα αντικείμενο)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου