Προς το περιεχόμενο

What I Learned After Gigging A JAZZMASTER for a Whole Year


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator
6 ώρες πριν, odis13 είπε

Η ξηλώνεσαι και παίρνεις Mastery (ή αντιστοιχο, βλεπε Halon) και έχεις και το real deal και την ησυχία σου.

Δεν είναι ακριβώς το "real deal" η Mastery, είναι ΠΟΛΥ πιο σφιχτή. Εμένα όμως μου αρέσει, με αυτήν παίζω.

Kαι μαγνήτες υπάρχουν δυο λογιών: είτε πιο surfάδικοι είτε πιο klangy και μουντοί αλλά Nels Cline. 

Το μεγάλο "κόλπο" στις Jazzmaster είναι το ίδιο με το μεγάλο "κόλπο" στις Les Paul. Σετάρεις το ενισχυτή στον neck μαγνήτη με vol & tone στο 7 περίπου. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, kpeyos είπε

Το μεγάλο "κόλπο" στις Jazzmaster είναι το ίδιο με το μεγάλο "κόλπο" στις Les Paul. Σετάρεις το ενισχυτή στον neck μαγνήτη με vol & tone στο 7 περίπου. 


Δεν το πολυκαταλαβαίνω αυτο, κατ’ αρχήν με τις les Paul. Το κάνει κάποιος για να κόβει ακόμα καλύτερα στο μιξ? Μήπως είναι για κάποιον που παίζει μόνιμα στο 7, και πάει στο 10 μόνο για ένα κοφτερό σόλο?
 

Επειτα, οι JM έχουν παρά πολύ πριματους μαγνήτες, Ποιος ο λόγος να ρυθμίσεις στο 7 στη θέση neck? Δεν θα ξυρίζει μετά? 
 

Και επίσης, γιατί δεν το κάνουμε σε τελε, στρατ και λοιπές κιθάρες?

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

Επειτα, οι JM έχουν παρά πολύ πριματους μαγνήτες

 

Δεν εχουν παρα πολυ  πριματους μαγνητες, εχουν ομως 1 Μeg Pots που αν τα εχεις τερμα ξυριζουν, οι μαγνητες τους ειναι πολλοι πιο γεματοι σε ηχο και με λιγοτερα πριμα και απο strat και απο tele neck

Εγω στις δικες μου παντα τα αλλαζω με 250αρια

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
2 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε


Δεν το πολυκαταλαβαίνω αυτο, κατ’ αρχήν με τις les Paul. Το κάνει κάποιος για να κόβει ακόμα καλύτερα στο μιξ? Μήπως είναι για κάποιον που παίζει μόνιμα στο 7, και πάει στο 10 μόνο για ένα κοφτερό σόλο?

Σου δίνει headroom σε ένταση και πρίμα. Mε αυτές τις ρυθμίσεις μπορείς να παίζεις στον neck χωρίς να λασπώνει, να είναι ο κύριος μαγνήτης σου για single note leads και να έχεις και μια extra Τele on Steroids στον Bridge.

Eίναι ο σωστός τρόπος για να έχεις το full tonal range της κιθάρας, από μπάσα μέχρι εκεί που παραμένουν χρήσιμα μέχρι πρίμα που κόβουν και από full γκάζια μέχρι ζωντανά καθαρά στις χαμηλές θέσεις των volume pots με ανοιχτά full τα tone pots. 

Όταν τα βάλεις όλα στο 10 και ρυθμίσεις τον ενισχυτή στον bridge, ουσιαστικά αχρηστεύεις τον neck για οτιδήποτε εκτός από σολάρισμα μετά το 12 τάστο και αχρηστεύεις και τα pots της κιθάρας γιατί όσο χαμηλώνεις ο ήχος γίνεται όλο και πιο dull. 
 

2 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Επειτα, οι JM έχουν παρά πολύ πριματους μαγνήτες, Ποιος ο λόγος να ρυθμίσεις στο 7 στη θέση neck? Δεν θα ξυρίζει μετά? 


To αντίθετο. Όσο κόβεις volume o μαγνήτης χάνει πρίμα και σταματάει το ice-pick των 1Meg Pots. Eπίσης όπως είπα κόβεις και το Tone αντίστοιχα. Τώρα αν η ερώτησή σου είναι για τον bridge, αν και όταν θα παίξεις με τον bridge μιας JM, θες να ξυρίζει και λίγο. Αλλιώς ποιό το νόημα... Έτσι κι αλλιώς όμως για οτιδήποτε νορμάλ σε μια JM, ο neck είναι ο μαγνήτης επιλογής .
 

2 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Και επίσης, γιατί δεν το κάνουμε σε τελε, στρατ και λοιπές κιθάρες?

 

Στις Tele γιατί ο neck μαγνήτης είναι διακοσμητικός/βοηθητικός. Στις Strat γιατί ο ήχος με κομμένα vol/tone θα ήταν εντελώς ψοφέ και είναι και πιο πολύπλοκη η φάση με τρεις μαγνήτες 3 pots.

Αν προσπαθήσεις να φτιάξεις μια Esquire ή Tele με το παλιό blend κύκλωμα βάζοντας στον bridge κλασικό Tele μαγνήτη (οι μαγνήτες μιας Esquire είναι πιο hot και μεσαίοι), κόβεις ένα τσικ το vol κι ο μαγνήτης μετά έχει σχεδόν το ίδιο response που θα είχε σε μια Tele. Μετά στα solos ανοίγεις full το volume και ξυρίζεις το σύμπαν.

 

Τώρα για τις λοιπες κιθάρες, who cares :) 

1. Eννοείται δε μιλάω για κυκλώματα με treble bleed (μπλιάξ και ίου). Και στις Gibson το 50s wiring δίνει πολύ μεγαλύτερη παλέτα ήχων με αυτόν τον τρόπο σε σχέση με το modern wiring, χωρίς το σιχαμένο resonant peak του treble bleed.

2. Εννοείται ότι μιλάω για setups που ακούνε στα pots. Όλα αυτά πιθανότατα δεν ισχύουν για 17 κάναλους ενισχυτές και Metal Terminator plugins.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Απο την εμπειρία μου με τις JM (είχα δυο, μια 63/64 L series pre cbs και μια 66 bound neck/block inlays) γενικά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. ?

Οι μαγνήτες της 63 ήταν πιο επιθετικοί και αγριεμένοι, της 66 πεντακάθαροι κι ελαφρώς γυάλινοι mid scooped. Οι γέφυρες -εφόσον έπαιζες λάιβ και κοπανούσες- ήταν το βασικότερο πρόβλημα, οι δικές τους μόνο για συνθήκες δωματίου με απαλό άγγιγμα, αν έβγαινες σε πάλκα ο σώζων εαυτόν σωθήτω.

Το τρέμολο καταπληκτικό και το hardware εν γένει απο άλλο πλανήτη σε σχέση με νεότερες που έχω δοκιμάσει, δεν έχω παίξει custom shop όμως για να πω περισσότερα.

Στο αν είναι ή όχι όμορφες, ο γενικός τίτλος off set δίνει το στίγμα, ένας που δεν κάνει κέφι το στυλ θα μεταφράσει "στραβοχυμένες", κάποιος που γουστάρει θα πει "ιδιαίτερες, με έντονη προσωπικότητα".

Σε κείνο που θα διαφωνήσω με τον @Superfunk είναι πως δύσκολα σπάνε χορδές. Φυσικά και αυτό έχει άμεση σχέση με το πως παίζει ο καθένας, σε μένα πάντως με το μπλουζ και τα διαρκή σηκώματα ήταν το μεγαλύτερο -κι εντέλει άλυτο για τότε (δεν ξέρω τι παίζει με τις σύγχρονες γέφυρες)- πρόβλημα που είχα. Έσπαζα χορδές πολύ συχνά, αυτός ήταν κι ένας απο τους 2 λόγους που άλλαξα σε στρατ και τέλε, ο άλλος η διαφορετική αίσθηση/αντίσταση στο χέρι στα bends, προφανώς απόρροια του μεγάλου μήκους χορδής, κάπως σαν να δυσκολεύεσαι περισσότερο να φτάσεις το pitch όταν σηκώνεις, στον αντίποδα εκπληκτική αίσθηση σε rhythm παίξιμο και soft single note riffs.

ΥΓ. Σε αυτά που έγραψε ο @kpeyos προσυπογράφω, ειδικά για το 50s wiring που χρησιμοποιώ και στις στρατ και το συνιστώ.

  • Like 1

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, ez είπε

(δεν ξέρω τι παίζει με τις σύγχρονες γέφυρες)

 

Οι Jazzmaster είχαν σχεδιαστεί για ...13αρες flatwound χορδές με τις οποίες φυσικά η κλασσική γέφυρα δεν δημιουργούσε προβλήματα....για να παίξει κάποιος με 11αρες ή 10αρες χορδές με αυτή τη γέφυρα απαιτείται γερό shimming και μεγάλο ύψος στα saddles ή και σε ολόκληρη την γέφυρα, προσωπικά εγώ πάντα σήκωνα τα saddles και για να μην πέφτει άφηνα την γέφυρα χαμηλά με αποτέλεσμα την ύπαρξη μεγάλης γωνίας πίσω από τη γέφυρα και πολλές φορές επαφή των χορδών με το πίσω χείλος της γέφυρας,καλά αν έβαζες και το ανεκδιηγητο BUZZSTOP οι χορδές έβρισκαν ακόμα περισσότερο και σκληραιναν ακόμα περισσότερο.

Με τις νέες γέφυρες και ειδικά τις Halon που ουσιαστικά έχουν 3 tele grooved saddles δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη γωνία.

Τα νέα tremolos έχεις δίκιο δεν έχουν καμμία σχέση με τα vintage,είναι φθηνιαρικα,τα custom shop το ίδιο. Αν θες την ίδια αίσθηση πας πάλι σε Halon.

 

Εγώ έχω αυτό το μωρό που μου έφτιαξε ο @argytarπριν δύο χρόνια που είναι η καλύτερη JM που έχω παίξει ποτέ...full Halon ,πιπουλο και οι Fender 65 pure vintage pickups με τα 250αρια θερίζουν 

 

17185610189651096680322510655400.thumb.jpg.ee111f8b359a482df933c9e72a978762.jpg

 

Και ηχητικό με τον σύντροφό συναγωνιστή @matawan

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 4

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
30 λεπτά πριν, Superfunk είπε

το ανεκδιηγητο BUZZSTOP

To buzzstop κάνει την JM να συμπεριφέρεται περισσότερο σαν Τele η LP. Εμένα μου αρέσει η πιο σκληρή αίσθηση της Mastery και του Buzzstop, ταιριάζει καλύτερα στον τρόπο που παίζω, περισσότερο alt rock και λιγότερο surf.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, kpeyos είπε

To buzzstop κάνει την JM να συμπεριφέρεται περισσότερο σαν Τele η LP. Εμένα μου αρέσει η πιο σκληρή αίσθηση της Mastery και του Buzzstop, ταιριάζει καλύτερα στον τρόπο που παίζω, περισσότερο alt rock και λιγότερο surf.

 

Καταστρέφει δυστυχώς όλη την αίσθηση του tremolo το BUZZSTOP  ,η Mastery δεν χρειάζεται BUZZSTOP ρε συ για αυτό σκας τα δύο εκατοσταρικα ? (προτιμώ πάντως την Halon η Mastery με ελαφριές χορδές τρίζει μερικές φορές η Halon είναι μπετόν)

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου