Προς το περιεχόμενο

Vinyl restoration και σχετικά με mastering/συμβουλή για ακουστικά


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Κατ' αρχάς @thebest20 συγχαρητήρια για το κανάλι. 

 

Άκουσα δειγματοληπτικά ένα κομμάτι του Νομικού. Εγώ δεν ακούω παραμορφώσεις και cracκles. Σε σχέση με το original (πάλι από youtube) το δικό σου απλά μου φαίνεται λίγο πιο κομπρεσσαρισμένο στα υψηλομεσαία, κάπως σα να έχει περισσότερο de-essing ή κάτι τέτοιο αλλά όχι υπερβολικό ή δυσάρεστο. 

 

Από κει και πέρα δεν καταλαβαίνω ακριβώς τί θες να κάνεις. Να το κάνεις πιο μοντέρνο προσθέτοντας λίγα πρίμα και μπάσα που λόγω περιορισμών του βινυλίου δεν μπορούσαν ίσως να αποδωθούν στο αρχικό;

 

Ασχολήθηκα 3 λεπτά και του έκανα δυο πραγματάκια, να μας πεις αν έχεις κάτι τέτοιο στο μυαλό σου...
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε χίλια ευχαριστώ και για το σχόλιό σου και για το ότι μπήκες στον κόπο να δοκιμάσεις την επεξεργασία!!!!!!!Γενικά πώς το έκανες αυτό ώστε να έχω υπόψη μου κάποια "templates" για άλλα τραγούδια που ενδεχομένως να θέλω να επεξεργαστώ?Στα δικά μου αυτιά ακούγεται βελτιωμένο!!!!Υπάρχει κάποια τεχνική με συγκεκριμένο πρόγραμμα;

Φαντάζομαι βέβαια κάθε τραγούδι θέλει ειδική μεταχείριση!!!!Ανάλογα το studio που ηχογραφήθηκε, την εταιρεία, τον παραγωγό/ηχολήπτη (που εκείνες τις χρονιές ήταν ίδιοι ηχολήπτες, σχεδόν σε όλες τις ηχογραφήσεις της Minos) τη χρονολογία παραγωγής κλπ.

Αλλά ναι, τα συγκεκριμένα δεν είχαν από τη φύση τους crackles κλπ ήταν απευθείας από "δοκιμαστικό cd" όπως μου είπαν! Αλλά επειδή τα έστειλα κ σε γνωστούς μου, δεν τους άρεσαν καθόλου.

Θα μπορούσε θεωρητικά ο Νομικός όπως τον ακούς από το δικό μου video, να ήταν cd εταιρείας δεκαετίας 80;

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Κανελλίδου πάντως, επειδή το έχω απευθείας από cd του 1988 χωρίς να το πειράξω και είναι συμπαραγωγή Minos EMI με Columbia (ίδια σχεδόν χρονολογία με Αδαμαντίδη και Νομικό και ίδια εταιρεία) ακούγεται έτσι

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Και σχετικά με αυτό, αν ακούγεται σωστά αν είναι "αποδεκτό". Από τη μία για τραγούδι 1979 (όπως και το 60% της δισκογραφίας της Ελπίδας, που ποτέ δεν βγήκαν σε cd), στα δικά μου αυτιά ακούγεται πολύ καλό, αλλά σίγουρα θα θέλει βελτιώσεις. Η αλήθεια είναι ότι έκανα μόνο de-crackle (πάλι όμως ξέμεινε κάποιος μικρός θόρυβος σε σημεία) . Τα κομμάτια από τη δισκογραφία της Ελπίδας που μπήκαν μόνο σε συλλογές cd, ορισμένα απλά ακούγονται πιο "κλειστά" σε σχέση με αυτό. 

Από άτομα που έχουν εργαστεί σε σταθμούς, μου έχουν πει ότι το de-crackle αφαιρεί πολύ σημαντικές συχνότητες.

Επεξεργασμένο από thebest20
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
1 ώρα πριν, thebest20 είπε

Γενικά πώς το έκανες αυτό ώστε να έχω υπόψη μου κάποια "templates" για άλλα τραγούδια που ενδεχομένως να θέλω να επεξεργαστώ?Στα δικά μου αυτιά ακούγεται βελτιωμένο!!!!Υπάρχει κάποια τεχνική με συγκεκριμένο πρόγραμμα;

Χρησιμοποίησα ένα Pultec style EQ για να τονίσω την περιοχή στα 60hz και στα 12k, αφαιρώντας ταυτόχρονα λίγο boxiness στα 350hz και προσθέτοντας 1-2db στα 800hz για να μην ακουστούν ξαφνικά άδεια τα μεσαία.

 

Μετά έβαλα ένα highpass στα 30hz για να διορθώσει λίγο τα υπερβολικά χαμηλά που τονίστηκαν προηγουμένως και τέλος ένα limiter στα -10db δυναμικό εύρος περίπου που είναι μοντέρνο αλλά ήπιο. 

 

Το ξανάκουσα κι επειδή θεώρησα ότι ξεφεύγουν πολύ κάποια σημεία στην αρχική μίξη του έβαλα πάνω πάνω άλλο ένα highpass στα 30hz και μετά ακριβώς ένα clipper να διορθώνει ελάχιστα. 

 

Σε όλα αυτά με βοήθησε οπτικά το Izotope Tonal Balance και ακουστικά το γεγονός ότι μιξάρω στα ίδια ηχεία και στο ίδιο δωμάτιο εδώ και 7 χρόνια και συνολικά καμιά 12ετία.

 

Μια τέτοια είδους επεξεργασία σε ένα γενικό βαθμό κάνει τα πάντα να ακούγονται πιο "μοντέρνα" στα αυτιά μου. 

 

 

1 ώρα πριν, thebest20 είπε

Φαντάζομαι βέβαια κάθε τραγούδι θέλει ειδική μεταχείριση!!!!Ανάλογα το studio που ηχογραφήθηκε, την εταιρεία, τον παραγωγό/ηχολήπτη (που εκείνες τις χρονιές ήταν ίδιοι ηχολήπτες, σχεδόν σε όλες τις ηχογραφήσεις της Minos) τη χρονολογία παραγωγής κλπ.

Κάθε μίξη και mastering ακόμη και στο ίδιο άλμπουμ μπορεί να χρειάζεται κάτι διαφορετικό, αλλά η πιο πάνω απάντησή μου είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης. 

Αυτό που χρειάζεται να ξέρεις είναι ότι το βινύλιο είχε πολλούς περιορισμούς: Δεν μπορούσες να βάλεις πάρα πολλά μπάσα ή πολλές χαμηλές συχνότητες γιατί θα πήδαγε η βελόνα. Δεν μπορούσες να βάλεις ούτε και πάρα πολλά πρίμα, γιατί ήταν δύσκολο να "κοπεί" απ' τον τόρνο η μήτρα και γιατί θα ζεσταινόταν πάρα πολύ η βελόνα.

 

Οπότε οι μίξεις της εποχής είχαν αναγκαστικά τονισμένα τα πριμομεσαία για να ξεγελάνε το αυτί. Αυτό όμως δημιουργούσε ένα άλλο πρόβλημα, το ότι έξυναν πολύ κάποια συριστικά σύμφωνα, ή το ταμπούρο ή οι κιθάρες κλπ...οπότε η λύση ήταν μετά να το πλακώνουν στο de-essing. Kάποιες φορές μέχρι σημείου να ακούγεται ο τραγουδιστής πιο ψευδός κι απ' τον Duffy Duck.  

Έχοντας αυτή την ιστορική ανάλυση, έχεις και μια πρώτη ιδέα του τί πρέπει να κοιτάζεις. 

1 ώρα πριν, thebest20 είπε

Θα μπορούσε θεωρητικά ο Νομικός όπως τον ακούς από το δικό μου video, να ήταν cd εταιρείας δεκαετίας 80;

Ναι, γιατί όχι, μια χαρά είναι. Σε πολλά άλμπουμ της εποχής που κυκλοφόρησαν σε CD δεν νομίζω ότι είχαν διαφορετικό mastering. 

 

56 λεπτά πριν, thebest20 είπε

Από άτομα που έχουν εργαστεί σε σταθμούς, μου έχουν πει ότι το de-crackle αφαιρεί πολύ σημαντικές συχνότητες.

Επικίνδυνες γενικότητες. Σου έγραψα ήδη όμως ότι δεν υπάρχει εύκολος δρόμος για να το κάνεις καλά. Δες πολλά tutorials στο youtube, μάθε πολύ καλά τη σουϊτα της Izotope και θα είσαι ΟΚ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
2 λεπτά πριν, thebest20 είπε

Σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!Θα το δοκιμάσω το pulteq, μου είναι πολύ γνωστό.

Παρακαλώ. Να θυμάσαι ότι είναι εύκολο να το παρακάνεις με το Pultec και ότι το αυτί "συνηθίζει" πολύ γρήγορα τα έξτρα πρίμα και μετά θεωρεί το αρχικό μουντό. Ο κανόνας σου πρέπει να είναι καλύτερα λιγότερο παρά περισσότερο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι συμφωνώ, καλύτερα λιγότερο. Να έχει μια ισορροπία. Δεν μ' αρέσουν ούτε τα υπερβολικά πρίμα,ούτε όμως τα υπερβολικά μπάσα που θέλουν κάποιοι και επεξεργάζονται ακόμα και τις κυκλοφορίες cd, σε σημείο να ακούγεται υπερβολικό "boominess" σε συνδυασμό με όπως φτιάχνουν τις εντάσεις τέρμα στα 99-100db με το mp3gain.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Στις 10/5/2024 στις 11:59 ΠΜ, LK είπε

Δοκίμασε το cool edit pro.

 

το οποίο για την ιστορία έχει αγορασθεί και εξελιχθεί εδώ και πολλά χρόνια από την adobe και μετονομαστεί σε  Audition... όντως μαζί με το RX που ανέφερε ο Κωνσταντίνος ότι καλύτερο στο audio editing (και είναι σίγουρα πιο "εύκολο" στην χρήση αλλά και πιο εργονομικό με πολύ καλό spectral display και εύκολες "χειρουργικές" επεμβάσεις)...

 

Adobe Audition

 

05UdzTKT2tZumXb5z1KJYow-32.thumb.webp.54e38e0e4b932e6528bf403957ca9554.webp

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου