Jazzjoker Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά σε όλο το φόρουμ. Επειδή προσφάτως είχα κουβέντα με γνωστό μου κιθαρίστα, ο οποίος ενώ παίζει αρκετά χρόνια και σε πολύ καλό επίπεδο, έχει πρόβλημα στην ακουστική αντίληψη/αναγνώριση των τρόπων της ματζόρε κλίμακας, είπα να κάνω μια προσπάθεια να δώσω το ύφος του κάθε τρόπου με ηχητικά κλιπάκια τα οποία και του έστειλα. Ξέρω ότι το ενδιαφέρον για τέτοια θέματα είναι μάλλον περιορισμένο, αλλά μια που τα έγραψα, τα ανεβάζω κι εδώ και όποιος έχει διάθεση για κουβέντα, απορίες ή ό,τι άλλο, το αναλύουμε. Ionian (ματζόρε): Your browser does not support the HTML5 audio tag Ionian.mp3 Dorian: Your browser does not support the HTML5 audio tag Dorian.mp3 Phrygian: Your browser does not support the HTML5 audio tag Phrygian.mp3 Lydian: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lydian.mp3 Mixolydian: Your browser does not support the HTML5 audio tag Mixolydian.mp3 Aeolian (φυσική μινόρε): Your browser does not support the HTML5 audio tag Aeolian.mp3 Locrian: Your browser does not support the HTML5 audio tag Locrian.mp3 7 3 1 Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Μπορείς να αναφέρεις τα αρχικά ακορντα που παίζεις σε κάθε mode, και για ποιον λόγο τα χρησιμοποιείς αντί ενός απλου πχ ματζορε ακόρντου? Γιώργος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 6 Μαϊου OP Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου 3 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε Μπορείς να αναφέρεις τα αρχικά ακορντα που παίζεις σε κάθε mode, και για ποιον λόγο τα χρησιμοποιείς αντί ενός απλου πχ ματζορε ακόρντου? Το αρχικό ακόρντο σε κάθε mode το χρησιμοποίησα περισσότερο για να δώσω το ηχόχρωμα αλλά θα μπορούσα και να βάλω ένα απλό τρίφωνο. Ο λόγος που χρησιμοποιείται το εκάστοτε ακόρντο είναι απλός: Τα τονικά ακόρντα περιέχουν την τονική, την τρίτη και την πέμπτη βαθμίδα της εκάστοτε κλίμακας. Φυσικά, αν θέλουμε να βάλουμε και την 7η ή/και επεκτάσεις, θα επιλέξουμε κάθε φορά την αντίστοιχη νότα της κλίμακας. Π.χ. ένα ντο ματζόρε που ανήκει στην ματζόρε κλίμακα περιέχει την τονική (ντο), την τρίτη (μι) και την πέμπτη (σολ) της ντο ματζόρε. Αν θέλουμε να του βάλουμε και την 7η, προσθέτουμε ένα σι φυσικό που είναι η έβδομη βαθμίδα της ντο ματζόρε. Αντιστοίχως ένα ντο ματζόρε που ανήκει στη mixolydian π.χ., έχει και πάλι την τονική (ντο), την τρίτη (μι) και την πέμπτη (σολ) οι οποίες είναι και πάλι οι αντίστοιχες βαθμίδες της mixolydian. Εδώ όμως, αν θελήσουμε να προσθέσουμε 7η, θα είναι το σι ύφεση μια και σε αντίθεση με την ματζόρε, η έβδομη βαθμίδα της mixolydian δεν είναι σι φυσικό αλλά ύφεση. Στα συγκεκριμένα κλιπάκια τώρα και με τη σειρά που είναι ανεβασμένα, τα αρχικά ακόρντα που έπαιξα είναι: A, Amin7, Amin, Amaj6, A7, Amin, Amin7b5. 2 1 Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator kpeyos Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Moderator Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Πολύ ωραία προσπάθεια. Ελπίζω κάποια στιγμή κάποιος να κάνει και κάτι αντίστοιχο για τους λαϊκούς δρόμους, γιατί εγώ κυρίως εκεί δυσκολεύομαι και δεν έχω πλέον τόσο πολύ χρόνο και διάθεση να διαβάσω και να εξασκηθώ. Τις προάλλες είχα μια παρόμοια συζήτηση κι έστειλα μερικά τραγούδια σε διάφορους τρόπους σε φίλο κιθαρίστα, όπως το Dreams των Fleetwood Mac για σολάρισμα πάνω από Λύδια, το Planet Caravan των Sabbath για Δώρια κλπ. Επειδή κι εγώ ενώ τα είχα διδαχτεί στο Ωδείο με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά έμαθα να ξεχωρίζω με το αυτί και ανέπτυξα phrasing. 2 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nekkon Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Είναι φυσικό να μας αρέσουν και να προτιμούμε κάποιες έναντι κάποιων άλλων, σωστά; Never give up! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 6 Μαϊου OP Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου (επεξεργασμένο) 32 λεπτά πριν, Nekkon είπε Είναι φυσικό να μας αρέσουν και να προτιμούμε κάποιες έναντι κάποιων άλλων, σωστά; Όχι είναι αφύσικο. Πέρα από την πλάκα, κάποια modes είναι πολύ πιο "εύκολα" στο αυτί γιατί έχουμε συνηθίσει να τα ακούμε από τότε που γεννηθήκαμε. Π.χ. η aeolian και η ionian είναι οι πιο συνήθεις τρόποι στην τραγουδοποιία οπότε όλοι μας έχουμε πάρα πολλά ακούσματα σε αυτά τα αρμονικά περιβάλλοντα. Όμως επειδή είμαστε Έλληνες, και η phrygian δεν ακούγεται ξένη ή "exotic" όπως θα έλεγε ένας Αμερικάνος. Το 90% της ελληνικής λαϊκής μουσικής είναι γραμμένο σε phrygian (ουσάκ για τους παραδοσιακούς) κι επίσης πολλά παραδοσιακά, τοπικά είδη μουσικής τη χρησιμοποιούν κατά κόρον. Επεξεργασμένο 6 Μαϊου από Jazzjoker 1 Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nekkon Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου 6 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε Το 90% της ελληνικής λαϊκής μουσικής είναι γραμμένο σε phrygian (ουσάκ για τους παραδοσιακούς) κι επίσης πολλά παραδοσιακά, τοπικά είδη μουσικής τη χρησιμοποιούν κατά κόρον. Ελλάδα και Φλαμένκο Την Locrian δεν μπορώ καθόλου. Αλλά είναι εύκολη και στην αντικατάσταση Never give up! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 6 Μαϊου OP Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου 1 λεπτό πριν, Nekkon είπε Την Locrian δεν μπορώ καθόλου Κανένας δεν την μπορεί. Είναι άνετα ο πιο "στριφνός" τρόπος της ματζόρε κλίμακας και ελάχιστα τα παραδείγματα συνθέσεων που τη χρησιμοποιούν. Παρόλα αυτά, ακούγεται άψογα αν τη χρησιμοποιήσεις πάνω σε μινόρε ακόρντα που έχουν ελαττωμένη 5η. 1 Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Grey Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου Κάποιος είχε πει(δεν θυμάμαι ποιος),μάθε να δουλεύεις άρτια μόνο δύο modes.Δεν θα χρειαστείς περισσότερους. Μέσα στην υπερβολή της,αυτή η δήλωση δεν απέχει και τόσο πολύ από την αλήθεια.Κάποιος που γουστάρει την σκοτεινιά του αιολικού,δύσκολα θα του έρθει η διάθεση να συνθέσει κάτι σε ιονικό δηλαδή shiny happy people φάση...Ή αυτός που τη βρίσκει με τον ταξιδιάρικο λυδικό,σπάνια θα κοιτάξει προς τον φρυγικό. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια για τέτοιου είδους επιλογές,είναι η γνώση και επαφή με όλους τους δρόμους για να βρεις τι σε εκφράζει καλύτερα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 6 Μαϊου OP Share Δημοσιευμένο 6 Μαϊου 21 λεπτά πριν, Grey είπε Κάποιος είχε πει(δεν θυμάμαι ποιος),μάθε να δουλεύεις άρτια μόνο δύο modes.Δεν θα χρειαστείς περισσότερους. Μπορεί να μη χρειαστείς και κανένα, μπορεί όμως και να τα χρειαστείς όλα. Άλλοι μεγαλούργησαν χρησιμοποιώντας σε όλη την καριέρα τους μισή κλίμακα, άλλοι μεγαλούργησαν χρησιμοποιώντας 150. Και άλλοι δε μεγαλούργησαν ποτέ ούτε και πρόκειται. Γενικά στη μουσική δεν υπάρχουν "πρέπει". Ό,τι εξυπηρετεί την ευχαρίστηση και το στόχο που θέλει να επιτύχει ο καθένας μας. 3 Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση