Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαίρετε! Παρατηρώ ότι τα drum samples στη σύγχρονη μουσική είναι πάντα ρυθμισμένα/tuned στο εκάστοτε κλειδί του τραγουδιού. Πάντα! Όσες φορές ρώτησα πως θα καταλάβω πότε μπορεί π.χ. το kick να είναι στο root key ή π.χ στο perfect fifth ή major third, απάντηση δεν πήρα. Υπάρχει κάποιος κανόνας ώστε να καταλάβω; Πολλοί μου λένε ότι δεν χρειάζεται να είναι tuneαρισμένα τα drum wav, άλλοι μου λένε να τα ρυθμίζω βάσει του αυτιού μου αλλά εγώ δεν είμαι τόσο εξοικειωμένος. Γνωρίζω για τον camelot wheel που βοηθάει και για αυτό εκτός από τις μίξεις που μπορεί να κάνει ο dj. Γνωρίζω για το span που δείχνει σε ποιές συχνότητες είναι το κάθε chord.

Μπορείτε να με βοηθήσετε να κατανοήσω περισσότερα γύρω από αυτό; Ή Γνωρίζετε κάποιο βιβλίο μουσικής θεωρίας;

ευχαριστώ

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Mr. Es είπε

 Γνωρίζετε κάποιο βιβλίο μουσικής θεωρίας;

Σιγά μην σε στείλουμε και για σπουδές στο εξώτερικο,για να μάθεις να κουρδίζεις ένα kick και ένα snare.

Εύκολο είναι,σε 2 λεπτά είσαι έτοιμος.

 

Eq και το υψηλότερο σημείο του δείγματος είναι το κλειδί του.Αν είναι kick δές και μπροστά στις συχνότητες που βρίσκεται η ατάκα του δείγματος.Στο snare είναι αρκετά ξεκάθαρο.

Αν το track είναι Dm,γράφεις στο google Dm chord notes και εχεις μπροστά σου τις θέσεις που μπορείς να πάς το δείγμα.

 

Παίζει σημασία τί γράφεις,σε house μπορείς να βάλεις π.χ το kick ακριβώς στην ίδια τονικότητα,σε techno σε άλλη συγγενική πιό χαμηλά,σε DnB σε άλλη συγγενική πιό ψηλά π.χ

Το που θα βάλεις ένα kick εχει σχέση και με το που είναι το μπάσο σου και ποιό απο τα 2 οδηγεί το κομμάτι.

Το snare μπαίνει συνήθως σε root key.

Πρόσεχε μην εχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους.

 

Αλλο σχετικό είναι τα samples,άλλο ένα 808 και άλλο ένα vintage με εμφανή ατάκα.

Κάποια δέν σηκώνουν μεγάλη αλλαγή τονικότητας γιατί χάνουν την ιδιότητα τους και ακούγονται "ξεχειλωμένα".

Να είναι κοντά στο κλειδί,εξ αρχής τα δείγματα,να έχουν καλή σχέση με το μπάσο και sidechain οταν εμφανίζονται ταυτόχρονα μπάσο-μπότα στην ίδια τονικότητα.

 

Ακόμη πιό ευκολος τρόπος,πρακτικότερος αν δέν ξέρεις τι κάνεις,ξέρεις οτι το κομμάτι σου είναι Dm και γράφεις techno κ.τ.λ.Βρές μια παραγωγή που σου αρέσει,στο ίδιο κλειδί και ταχύτητα περίπου,βρές το σε ότι  ποιότητα μπορείς,βάλτο μέσα στο daw και βάλε kick,snare εκεί που τα έχει και αυτό.

Εκεί μπορείς να αλλάξεις και τα δείγματα σου,να βάλεις άλλα,που είναι ακριβώς η κοντά σε αυτό που θές.Επιμένω τα δείγματα να είναι κοντά και θα καταλάβεις πιο κάτω γιατί.

 

Κανείς δέν θα ακούσει την διαφορά του ημιτονίου που μπορεί να έχεις βάλει λάθος κάποιο δείγμα σου,(κυρίος την μπότα),αν το ακούει κάποιος δέν θα στο πεί ποτέ,καθώς θα προτιμήσει να κυλιέται στο χαλί η να μασουλάει κανένα κόκκαλο και μήν περιμένεις να σου ανοιχτεί σε κάποια βόλτα.

Ολα γινονται για να έχεις μια πιο ομαλή σχέση στις χαμηλές και πιο εύκολη/καθαρή μίξη.

 

Και μια μεγαλύτερη αλήθεια,λεπτομέρεια,μην ασχοληθείς με αυτό απλά καλό είναι να το γνωρίζεις.

Δέν υπάρχει πραγματικά καλό ψηφιακό pitch shifting,ιδίος αυτό στα daw,αν θές ένα δείγμα να μήν χάσει τις ιδιότητες του.

Θες ταινία και εναλλαγή της ταχύτητας.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ που το ανάλυσες! Όταν λες

Στις 25/3/2024 στις 9:26 ΜΜ, MGs είπε

Το που θα βάλεις ένα kick εχει σχέση και με το που είναι το μπάσο σου και ποιό απο τα 2 οδηγεί το κομμάτι.

Τι ακριβώς εννοείς; Δεν γνωρίζω πολλά από μουσική, οπότε κάθε πληροφορία είναι χρήσιμη.

Στις 25/3/2024 στις 9:26 ΜΜ, MGs είπε

να έχουν καλή σχέση με το μπάσο

;;;

Ξέρω ότι τα 808 σηκώνουν μεγάλη αλλαγή τονικότητας και ότι τα vintage όχι. Τι εννοείς γράφοντας "Ατάκα";

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Πολύ απλά σου λέει τονίζεις τη συχνότητα του κλειδιού του κομματιού. 

 

Πρακτικό παράδειγμα:

Έστω το κλειδί του κομματιού είναι Λα, άρα ας πούμε το μεσαίο Λα είναι 440hz. Άρα μια οκτάβα κάτω=220hz. Δύο οκταβες κάτω 110Hz και πλέον αρχίζουμε και βρισκόμαστε στην περιοχή του punch της μπότας. Τονίζεις λοιπόν τα 110hz και έχει την περιοχή του punch της μπότας τονισμένη σε Λα. Μετά θες να τονίσεις και τα sub της μπότας σε Λα. Μια οκτάβα κάτω πάς στα 55hz και τονίζεις και αυτά. Μετά θες να τονίσεις και το κλικ της μπότας, την αττάκα της στο κλειδί. Πολλάπλασιάζοντας προς τα πάνω πάς στα 3.520hz και τονίζεις και αυτά. 

 

Υπάρχουν κάποια plugin EQ όπως το FabFilter ProQ3 που γράφοντας τη νότα σου βρίσκουν μόνα τους την αντίστοιχη συχνότητα. Πχ γράφεις A4 και σε πάει στα 440hz. A3 και σε πάει στα 220Hz κλπ.

 

Γενικά, επειδή λες ότι δε γνωρίζεις και πολλά από μουσική, φαντάζομαι ούτε και από παραγωγή, καλό είναι να μαθαίνεις όσα περισσότερο γίνεται αλλά τέτοιου είδους λεπτομέρειες κανονικά εμένα θα με απασχολούσαν αφού είχα κάνει όλα τα προηγούμενα βήματα τέλεια, που είναι πολλά και απείρως σημαντικότερα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ. Με την παραγωγή έχω ασχοληθεί μονάχα από χόμπι. Ότι έμαθα το έμαθα πειραματίζοντας (ξέρω ότι μπορεί να γίνει μέχρι και επικίνδυνο αυτό, αλλά ήμουν μικρός, μου άρεσε η μουσική αλλά δεν είχα την ευκαιρία να το σπουδάσω.) Είχα αγοράσει το reason. Επειδή δεν γνώριζα από κομπρέσσορες, ψευδομάστερινγκ κτλ. το πρώτο διάστημα ο ήχος κλίπαρε και δεν γνώριζα ότι δεν πρέπει να γίνεται αυτό. Το αποτέλεσμα; Μετά από κάποια χρόνια να μου δημιουργηθεί εμβοή στο ένα αυτί.

 

Από αυτά που δοκίμασα έχω καταλάβει ότι σημαντικότερο είναι να αφαιρείς ήχους με eq παρά να τους τονίζεις. Πραγματικά, το fabFilter pro q3 θα με διευκόλυνε πολύ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Mr. Es είπε

Τι ακριβώς εννοείς; Δεν γνωρίζω πολλά από μουσική, οπότε κάθε πληροφορία είναι χρήσιμη.

Σε αρκετά κομμάτια,απο διάφορα είδη μουσικής,το μπάσο είναι αυτό που έχει την μεγαλύτερη παρουσία στις χαμηλές συχνότητες 40-80hz π.χ,ενω το kick θα το δείς να έχει παρουσία σε πιό υψηλή συχνότητα 80-120hz π.χ.

Αυτο είναι ένα παράδειγμα κομματιού οπού το μπάσο παίζει πιό καθοριστικό ρόλο και αναφέρεται σάν οδηγός του.

Αρκετά παραδείγματα σε DnB,jungle,Dubstep,Garage,Trap,Breaks,synthwave,Dance, κ.τ.λ

 

Δεν ξέρω τι θές να γράψεις,αλλά πρίν προσπαθήσεις να γράψεις,βρές κομμάτια απο το συγκεκριμένο είδος που σου αρέσουν,βάλτα μέσα στο Daw και δές που μπαίνουν τα διάφορα όργανα με ένα eq.

Ετσι θα μάθεις να γράφεις κάτι όπως αυτό που ακούς και θα δείς τα λάθη που κάνεις,σε σχέση με μιά επαγγελματική παραγωγή.

Πάντα reference και κοντά στην ταχύτητα και πάντα στο κλειδί που γράφεις,αλλιώς το δείγμα καταντάει άχρηστο.Ενα απο τα λάθη που κάνουν αρκετοί.

9 ώρες πριν, Mr. Es είπε

"Ατάκα"

H παρουσία που έχει το δείγμα στις μεσαίες/υψηλές συχνοτητές.Περίπου στα 3000hz και μετά.Ενα 808 έχει ελάχιστη πληροφορία,ένα vintage δείγμα μπορεί να σου δώσει την αίσθηση του δέρματος,(505 η 707 τα καλύτερα kicks που φτιαχτηκάν ποτέ σε drum machines) όπως μια φυσική μπότα.

 

Για να το ακούσεις καλύτερα και να μήν περάσει η μπότα διαμπερές από το κεφάλι σου,η προκαλέσει αναταράξεις στο εσωτερικό του και αρχίσεις και εσύ να γράφεις trap,βάλε ένα eq και κόψε με high pass filter όλες τις χαμηλές συχνότητες,μέχρι την μέση του δείγματος περίπου και δές τι μένει.Αυτό το κλίκ που ακούς είναι η ατάκα.

 

Πιάσε τώρα την μεγαλύτερη κορυφή του δείγματος,δές τι τονικότητα σου δίνει,η πηγαινέ το εκεί που θές,βρές ενα 808 η 909 και βάλτο στην ίδια τονικότητα στις χαμηλές,φτιάξε τα volumes να ακούγετε όσο θές η ατάκα,(γι αυτό θα χρειαστεί να πάς πίσω σε απόσταση απο τα ηχεία,αν είσαι πολυ κοντά στον υπολογιστή και τα ηχεία δέν θα ακούς σωστά το μπάσο,που χρειάζεται μια σχετική απόσταση για να ανοίξει) αυτά τα 2 κανάλια να καταλήγουν σε ενα group channel,βάλε πρώτα ένα eq στο group channel και τόνισε η αφαίρεσε τις συχνότητες που θέλεις και αμέσως μετά με έναν κομπρέσορα με γρήγορο attack/release ανέλαβε τον έλεγχο των δυναμικών των 2 δειγμάτων.

Μόλις έμαθες να κάνεις και layering,το οποίο περιλαμβάνει βέβαια και άλλα πραγματά,αλλά αυτό είναι μια καλή αρχή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, Mr. Es είπε

Το αποτέλεσμα; Μετά από κάποια χρόνια να μου δημιουργηθεί εμβοή στο ένα αυτί.

Δέν τον πρόλαβα ούτε αυτόνανε.?

Δέν ξέρω μέχρι πότε θα αντέξω να το κάνω αυτό.

 

Επεξεργασμένο από MGs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου