Προς το περιεχόμενο

Τι κάνει έναν ενισχυτή "επαγγελματικό";


Nekkon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αφορμή για την ερώτηση είναι ένα βίντεο που είδα στο YouTube, όπου ο τύπος ισχυρίστηκε ότι ένας '68ri Silverface Fender είναι από την "επαγγελματική" σειρά της Fender. Πέρα από το ότι με ξένισε ο όρος, με έβαλε σε σκέψεις. Τι κάνει τελικά έναν ενισχυτή "επαγγελματικό"; Έχω ακούσει εδώ μέσα ότι οι reissue Fender είναι "χρέπια" ή στην καλύτερη περίπτωση αντίγραφα των αυθεντικών αλλά δεν τους φτάνουν. Το οποίο γεννά τα εξής ερωτήματα:

 

1) Γιατί οι '68 silverface reissue που κατασκευάζονται στο Μεξικό κοστίζουν ενάμιση χιλιάρικο ενώ οι pro/blues junior, Bassbreakers, Hot Rods και Deville κοστίζουν 500-700€ κάτω ενώ είναι κατασκευασμένοι στο ίδιο εργοστάσιο;

 

2) Τι κάνει έναν ενισχυτή "επαγγελματικό"; Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αν θες ποιοτική ηχογράφηση στο στούντιο, δεν μπορεί να φυσάει ο ενισχυτής σου σαν Βαρδάρης. Οκ και μια αξιοπιστία στην κατασκευή. Άλλο;

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαγγελματικοί πλέον,με την έννοια του να κάνεις gig και να βγάλεις χρήματα, είναι σχεδον όλοι οι ενισχυτές, παλιά υπήρχαν οι practice amps που ήταν φθηνοί (και χαλια) και μόνο για σπίτι, ενώ πλέον μπορείς να βγάλεις μικρό λάιβ με έναν σημερινό practice amp με την έννοια ότι και τα λάιβ πλέον δεν γίνονται σε επαγγελματικές καθαρά σκηνές όπως παλιά αλλά σε μικρότερα μαγαζιά με αυτοσχέδιο stage κτλ κτλ... Όπως ένα φθηνό pc μπορεί να είναι επαγγελματικό ακόμα και αν στα χαρτιά δεν είναι ένα ένα high end pc (εφόσον μπορείς και με αυτό να κάνεις την δουλειά σου)

 

Τώρα αν μιλάμε για ακόμη πιο επαγγελματικές καταστάσεις, πχ να νοικιάζεις ήχο σε μεγάλα και μικρά ονόματα, εκεί το επαγγελματικό θεωρείται το backline που συνήθως περιμένεις τα κλασσικά (Μάρσαλ κατοσταρηδες, hot rod deluxe, vox ac30 κτλ κτλ, τίποτε το "εξωτικό" δηλαδή).

 

Τώρα στην ερώτηση σου γιατί ο re issue μεξικάνικος να κάνει τα διπλά από έναν απλό μεξικάνικο, δεν ξέρω... Ίσως είναι θέμα κατασκευής (point to point)? 

Επεξεργασμένο από John Goumis
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι αυτό που προσπαθούν να πουλήσουν είναι ότι έχουν φτιάξει τους ενισχυτές έτοιμους απο το ράφι με αυτά που συνήθως οι μουσικοί έκαναν με μόντες στους Hot Rod και τους απλούς Ri. Δηλαδή έχουν βάλει παντού celestion, εχουν προσπαθήσει να μειώσουν το βάρος (δεν ξέρω τι πέτυχαν σε αυτό βέβαια), και εχουν κανει βελτιώσεις στο κυκλωμα για καλύτερη απόδοση. 

 

Πάντως εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια όλη η παγκόσμια επαγγελματική μουσική σκηνή με τους απλούς HR και Ri έπαιζε και παίζει και όλα μια χαρά. Ο δε HR deluxe είναι μάλλον ο πιο μοσχοπουλημένος ενισχυτής και όλα τα backline έχουν 3-4. Σε όποια συναυλία πας, τον βλέπεις.

 

Επαγγελματικός ενισχυτής είναι ενα εργαλείο που σου λύνει τα χέρια σε όλες τις συνθήκες και αυτό για τους περισσότερους σημαίνει:

 

1) Εύκολη μεταφορά με καλο ήχο. Δηλαδή μάλλον combo, 12'' και φυσικά με χαμηλά επίπεδα θορύβου.

2) Μικρό βάρος (όσο γίνεται).

3) Ικανη ισχύς με power scaling. Έτσι ώστε αν σήμερα παίζεις στην Ίντριγκα και αύριο στο θέατρο βραχων να έχεις επιλογή.

4) Καλή ποιότητα κατασκευής ώστε να μην αγχώνεσαι για το αν θα μείνεις απο ενισχυτή Σάββατο βράδυ. Ή θα τον ανακατασκευάσεις μετά απο κάποια χρόνια.

 

Τώρα αν και προσωπικά δεν το θεωρώ απαραίτητο, βλέπω ότι η αγορά επιμενει σε build in reverb + tremolo άρα μάλλον ζητιέται.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2

Απο την Tele δεν ξεκινάς. Στην Esquire καταλήγεις.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαγγελματικός ενισχυτής είναι αυτός με τον οποίο βγάζεις λεφτά. ?

 

Με λίγα λόγια δεν υπάρχουν πολλοί επαγγελματικοί ενισχυτές, γιατί οι περισσότεροι παίζουν με προσομοιώσεις για το χρήμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Spyros Delta είπε

Επαγγελματικός ενισχυτής είναι αυτός με τον οποίο βγάζεις λεφτά. ?

 

Με λίγα λόγια δεν υπάρχουν πολλοί επαγγελματικοί ενισχυτές, γιατί οι περισσότεροι παίζουν με προσομοιώσεις για το χρήμα.

Ναι αυτός είναι ο ορισμός στο λεξικο. Όμως εσύ πχ που έχεις παίξει, τι θα σε έκανε να διαλέξεις έναν ενισχυτή έναντι ενός άλλου; Για κιθάρα είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Για ενισχυτή όμως;

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Nekkon είπε

 Όμως εσύ πχ που έχεις παίξει, τι θα σε έκανε να διαλέξεις έναν ενισχυτή έναντι ενός άλλου; 

Για αρχή καλυτερα να ρωταγες τι θα με έκανε να διαλέξω να παίξω με ενισχυτή.

Α) Το χρήμα, β) οι συνθήκες στις οποιες θα βρεθεί ο ενισχυτής και γ) αν αξίζει το πρότζεκτ που θα συμμετέχω να έχει αληθινό ενισχυτή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από εκεί και πέρα να ξέρεις ότι οι ερασιτέχνες παίζουν πιο πολύ με ενισχυτή παρά οι επαγγελματίες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Για αρχή καλυτερα να ρωταγες τι θα με έκανε να διαλέξω να παίξω με ενισχυτή.

Α) Το χρήμα, β) οι συνθήκες στις οποιες θα βρεθεί ο ενισχυτής και γ) αν αξίζει το πρότζεκτ που θα συμμετέχω να έχει αληθινό ενισχυτή.

Έστω ότι αξίζει. Και σου αρέσουν οι Marshall. Γιατί ο JVM είναι πιο 'επαγγελματικος" από DSL;

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Nekkon είπε

Έστω ότι αξίζει. Και σου αρέσουν οι Marshall. Γιατί ο JVM είναι πιο 'επαγγελματικος" από DSL;

Και οι δύο επαγγελματικοί είναι.

Το θέμα τι ανάγκες έχεις στη δουλειά σου για να επιλέξεις κάποιον από τους δύο. 

Κάποτε πήγα να παίξω σε ένα λάιβ που άξιζε να κουβαλήσω και μου λένε μπα μη κουβαλάς θα έχει λαμπατους φεντερ και Μάρσαλ το μπακλαιν.

Χαίρω πολύ. Κλασμένοι ήταν.

Έπαιξα σε ένα τρανζίστορ φεντερ. Μια χαρά βγήκε το λάιβ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

23 ώρες πριν, Nekkon είπε

Έχω ακούσει εδώ μέσα ότι οι reissue Fender είναι "χρέπια"

 

Ιδού η αλήθεια για τους reissue: Οι reissue Fender είναι, τουλάχιστον ηχητικά, καταπληκτικοί ενισχυτές. Είναι όμως υπερτιμημένοι και κατασκευαστικά χειρότεροι από τους original. Χρέπια σε καμία περίπτωση.

 

Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τα μοντέλα και τις τιμές:

 

- Fender λαμπάτο ενισχυτή, καινούριο, από ευρωπαϊκό μαγαζί, κάτω από 600 ευρώ δε θα βρεις. Κανένα μοντέλο.

 

- Οι hot rod deluxe και deville κάνουν περίπου 1.100€ και 1.400€ αντιστοίχως. Ο Blues Junior IV γύρω στα 780€ ενώ ο Pro Junior IV είναι το φθηνότερο λαμπάτο μοντέλο στα 680€.

 

- Όσον αφορά τα reissues, η Fender βγάζει δύο σειρές: Τους custom (silverface) και τους παραδοσιακούς reissue (blackface). Οι custom είναι αρκετά φθηνότεροι. Π.χ. 68 Custom Deluxe Reverb 1.500€ - 65 Deluxe Reverb 1.900€. Δε γνωρίζω πού οφείλεται αυτή η μεγάλη διαφορά στις τιμές των δύο σειρών αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι με τίποτα δε μεταφράζεται σε διαφορά κόστους υλικών.

 

Αν ρωτάς λοιπόν γιατί π.χ. ο hot rod deluxe (1x12, 40W) κοστίζει πάνω από 500€ λιγότερα από τον Deluxe Reverb (1x12, 22W) η απάντηση είναι "διότι marketing". Ο πρώτος είναι μοντέρνο μοντέλο ενώ ο δεύτερος είναι υποτίθεται vintage correct "ανακατασκευή" ενός ιστορικού μοντέλου με ηχητική σφραγίδα σε χιλιάδες ηχογραφήσεις εδώ και δεκαετίες.

 

Υ.Γ. Όταν εγώ αγόρασα τον Deluxe Reverb reissue μου το 2010 έκανε λιγότερο από 1.200€.

Γιατί τώρα κάνει 1.900€, να μας πει κάποιος από τη Fender. 

 

Για το δεύτερο ερώτημα, σου απαντάνε on point οι προλαλήσαντες. 

Επεξεργασμένο από Jazzjoker
  • Like 2

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου