Προς το περιεχόμενο

Why the DX7 was the most important synth release of all time


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru
9 ώρες πριν, cos_dr είπε

Το ότι στη μια μηχανή έχει 128 νότες πολυφωνία ανεξάρτητη από τις άλλες που έχουν τη δική τους είναι κατανοητο και από ότι θυμάμαι ανάλογα γίνεται και στα αλλα σύγχρονα, όπως της Korg.

Σωστό.

 

9 ώρες πριν, cos_dr είπε

Το θέμα είναι πως αν έχει 8 operators και part και έχει 16 parts δυνατότητα η engine το 128 μοιράζεται αντίστοιχα. Αν φτιάξεις τέτοιο patch με την ουρά του ήχου θα κόβει. Πρέπει να πατάς μια νότα και να περιμένεις το fade out αλλιως αμα πατήσεις την άλλη θα κόβεται. 

Επίσης σωστό.

19 λεπτά πριν, vrasidas27 είπε

αλλα κ το Kurzweil K2700 φαινεται να εχει βαρβατες δυνατοτητες

Πολύ σωστά. Και όχι μόνο το 2700 αλλά και το 2600 και το 2500.

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Σωστό.

 

Επίσης σωστό.

Πολύ σωστά. Και όχι μόνο το 2700 αλλά και το 2600 και το 2500.

To παλιό K2000 είναι ακόμα αντικείμενο του πόθου μου. Μια μέρα πρέπει να έρθει στα χέρια μου. Θυμάμαι διάβαζα στα περιοδικά τότε και γουρλωνα τα μάτια τη διαφήμιση που έλεγε πως πήγαμε και ηχογράφησαμε τα καλύτερα τύμπανα μέσα στα κάστρα, και εγώ φανταζομουν ότι το έχω και έχτιζα (από τότε) ολοκληρωμένη μουσική μέσα του με ηχούς τυμπάνων από κάστρα. Σήμερα τα έχω όλα αυτά στο σαλόνι με τις Παντόφλες με απίστευτη πιστότητα ήχου και ακόμα φτιάχνω μουσική στο κεφάλι μου που μπορώ να την αποτυπωσω άνετα αλλα δεν προλαβαίνω ?

 Θα το πσρω μια μέρα να μου φύγει και με αυτό. 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Ioan Eko είπε

Το Mini ακόμη εντυπωσιάζει πολύ κόσμο σαν αίσθηση οργάνου και ήχος, ενώ κατά τη γνώμη μου πάντα, το DX7 είναι καθαρά ένα κομμάτι που αφορά τη νοσταλγία των εποχών του τότε.

To Mini εντυπωσιάζει μόνο τους άσχετους και τους "κολλημένους με την μπάλα", aka "fanboys". Το να σε εντυπωσιάζει ("εντυπωσιάζει" γράφω, όχι "αρέσει") ένα από τα πλέον basic synths όλων των εποχών εν έτει 2023 σημαίνει ότι, είτε σου αρέσουν οι ατμομηχανές του 19ου αιώνα, είτε ότι η ενασχόληση σου με synths είναι σχεδόν μηδενική.?

 

9 ώρες πριν, Ioan Eko είπε

Επίσης αν ο ηχητικός χαρακτήρας του συνθ είναι μέτριος έως κακός (προσωπική άποψη ξαναλέω), όσο και να ασχοληθείς, sweet spots, δύσκολα θα βρεις.

Μόλις αποκάλεσες τον ηχητικό χαρακτήρα του DX7 "μέτριο έως κακό"?? Οκ, κατάλαβα, όντως η ενασχόληση σου με τα synths είναι σχεδόν μηδενική.? Επιμένω ότι δεν έχεις ακούσει ακόμα DX7, πλην 10-20 αστείων και χιλιοχρησιμοποιημένων presets. 

 

9 ώρες πριν, Ioan Eko είπε

Γενικά με ενδιέφερε πάντα ο ήχος μου να ακούγεται "οργανικός" με την έννοια της "ζωής", το συγκεκριμένο είχε ήχο ψυγείο.

Αναπαράγεις τσιτάτα περασμένων δεκαετιών που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα και την φύση του DX7. Να επαναλάβω ότι δεν έχεις ακούσει ακόμα σοβαρά ένα DX7 πέραν των τετριμμένων και λιγοστών ήχων που όλοι χρησιμοποιούσαν.

 

9 ώρες πριν, Ioan Eko είπε

Όσοι το χρησιμοποίησαν παρουσία μου, το είχαν σαν αντικατάσταση των ηλεκτρικών πιάνων και ουδέποτε κανείς μπήκε στο κόπο να κάτσει να φτιάξει ήχο πέρα απο μερικά tweaks σε preset...

...εξού και δεν πήραν ποτέ χαμπάρι τι είναι και τι μπορεί να κάνει ένα DX7. Δεν ήταν οι μόνοι, το 95% των κατόχων DX7 δεν είχαν ιδέα για το τι synth αγόρασαν και τις δυνατότητες του. Βλέπεις αυτό το ρημάδι το manual δεν το ανοίγει κανένας. Η συντριπτική πλειονότητα των κακών κριτικών του DX7 προέρχονται από άσχετους με το όργανο τύπους, με αποτέλεσμα τώρα εμείς μετά από 40 χρόνια να καθόμαστε να συζητάμε για το αν μια Ferrari των '80s ήταν καλή ή όχι.

 

9 ώρες πριν, Ioan Eko είπε

Με το interface που έχει δε θα το έλεγα. 

Τι είχε το interface? Ίσα ίσα που για το 1983 ήταν πρωτοποριακό, ξέρεις πολλά synths της εποχής με LCD οθόνη? 

 

image.png.b9330864cd3999c0df75a74addb96c42.png

 

Για όσους ήθελαν καλύτερο interface σε FM synth το 1983, μπορούσαν να αγοράσουν το DX1, το οποίο ήταν bitimbral (δύο DX7 μαζί) και διέθετε ένα interface-πρότυπο.

image.thumb.jpeg.f816c695969f4396703281de705a48a1.jpeg

Υπήρχε όμως ένα μικρό πρόβλημα, το DX1 κόστιζε $14,000 ($43,200 σε σημερινά λεφτά) σε αντίθεση με τα $2,000 ενός DX7. Η digital τεχνολογία της εποχής ήταν εξαιρετικά ακριβή, αρκεί να αναλογιστούμε ότι ένα hard drive των 10MB κόστιζε σχεδόν διπλάσια απ΄ότι ένα DX7! Οπότε ας σκεφτόμαστε με όρους early/mid '80s πριν αρχίσουμε τις κριτικές "γιατί το ένα ήταν έτσι και το άλλο ήταν αλλιώς".

 

9 ώρες πριν, Ioan Eko είπε

Να μου πεις για το Μ1 να πω ναι, συνθάρα για digital του 80. Τουλάχιστον είχε και έχει σχετικά ακόμη αξιοσημείωτο ήχο. 

To ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Το M1, όπως και όλα τα romplers της εποχής, είναι και ακούγονται dated, κι αυτό για προφανείς λόγους. Πόσοι αγοράζουν σήμερα μεταχειρισμένα Μ1? Απολύτως κανείς. Πόσοι αγοράζουν μεταχειρισμένα DX synths? Πολλοί. Γιατί? Γιατί η FM engine τους μπορεί να δημιουργήσει ακόμα απίστευτους ήχους, αρκεί να ξέρει κανείς τι κάνει. Το Yamaha SY77, ένα workstation του 1989, αλλάζει χέρια ακόμα και σήμερα και σε αντίθεση με όλα τα workstations της εποχής, κι αυτό όχι βέβαια για την απαρχαιωμένη rompler engine του, αλλά για την FM engine του η οποία είναι κλάσεις ανώτερη ενός DX7.

 

9 ώρες πριν, manosx είπε

Πραγματι το kronos δεν εχει ανεξαρτητη πολυφωνια των μηχανων.

Αυτο για μενα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ειναι καλυτερο. Το dynamic allocation, το να προσαρμοζεται το cpu power στο τι κανει ο χρηστης, αξιοποιει καλυτερα τον επεξεργαστη μας, δεν "καθεται" ας πουμε αυτος οταν δε χρησιμοποιουμε FM ηχους.

Θεωρητικά όπως λες. Αν χρησιμοποιούσαν μεγαλύτερο επεξεργαστή δεν θα υπήρχε πρόβλημα και η κατάσταση θα ήταν ιδανική, αλλά... Όπως έγραφα πριν κάνα μήνα σε ένα άλλο θρεντ  για την πολυφωνία των Kronos/Nautilus και συζητώντας με τον Χναράκη, 
«τα  Kronos/Nautilus είναι βασισμένα σε Intel mainboard και δουλεύουν με Linux. Αν υπάρχει κάποιο workstation που να θεωρείται συγγενικό με ένα pc, αυτό είναι το Kronos. Το Kronos λοιπόν ναι μεν γράφει στα specs ότι η τάδε sound engine έχει τάδε πολυφωνία, αλλά αυτό στην πράξη συμβαίνει σπάνια.

Αν κοιτάξεις στο screenshot που ανέβασες, γράφει "A portion of the multicore processor in KRONOS is devoted to generating voices, and a separate portion is devoted to generating effects. KRONOS dynamically allocates the voice processing power between the engines as necessary. The quoted maximum numbers of voices apply when 100% of the voice processing power is devoted to a single engine". 

 

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι για να έχεις και τις 180 voices της πολυφωνίας της PolysixEX engine, το τμήμα της CPU που ασχολείται με την πολυφωνία του Kronos θα πρέπει να απασχολείται αποκλειστικά με αυτή την συγκεκριμένη sound engine. Όταν προστεθεί όμως ένα πρόσθετο layer/ήχος από μία άλλη sound engine, της Mod-7 ας πούμε, τότε η πολυφωνία της PolysixEX engine μειώνεται. Δηλαδή με την προσθήκη της δεύτερης engine στον ήχο δεν έχουμε 232 voices (180+52) πολυφωνία, έχουμε πολύ λιγότερη.

Αυτό στα Montage/MODX δεν συμβαίνει, όταν έχεις έναν sampled ήχο της ΑWΜ2 engine (1 element - 128-voice polyphony) και προσθέσεις έναν δεύτερο ήχο από την FM-X engine (128-voice polyphony), η τελική πολυφωνία δεν μειώνεται όπως συμβαίνει στο Kronos αλλά διπλασιάζεται (2x 128).» .

 

Γι αυτό μάς γράφουν "polyphony: up to max. 200 voices" και όχι σκέτο "polyphony 200 voices", το οποίο είναι το ίδιο με το "ταχύτητα internet έως 50 Mbps" που μάς λένε οι δικές μας εταιρείες internet, και αν δεν πιάνεις την αναφερόμενη ταχύτητα δεν μπορείς να τους πεις και τίποτα.? Έτσι και μερικές εταιρίες synths λοιπόν, σου πετάνε εκεί ένα "polyphony: up to max. 200 voices" κι εσύ τρελαίνεσαι, αλλά όταν ανοίγεις το manual διαβάζεις ότι η 200-voice πολυφωνία εξαρτάται από τις πόσες engines χρησιμοποιείς ταυτόχρονα, πόσα εφέ κλπ, και μένεις με την π...ολυφωνία στο χέρι.? 

Στα Montage/MODX ευτυχώς δεν παίζουν αυτά τα σενάρια, οι πολυφωνίες των engines είναι "κλειδωμένες" και δεν επηρεάζονται από τη χρήση εφέ ή την παράλληλη χρήση άλλης engine, όταν προσθέτεις parts σε ένα performance ξέρεις ακριβώς πόση πολυφωνία τρως και από που, έτσι ξέρεις τι να περιμένεις και κάνεις τα κουμάντα σου, δεν μένεις από πολυφωνία στα καλά καθούμενα κι αρχίζεις να ψάχνεις γιατί, όπως πχ παθαίνουν πολλοί κάτοχοι των Roland Fantom. 

2 ώρες πριν, cos_dr είπε

Eξαιρετικό το βίντεο και οι ήχοι. Eύγε Kώστα και έβγαλες ατμόσφαιρα και στο στήσιμο και το παίξιμο που με ανατρίχιασε και ακούγεται ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ!!!!!❤️

Thanks ωρέ Cos.? Έγραφα πριν λίγο και μου σκάει μήνυμα στη διπλανή οθόνη σε παραθυράκι "ΕΥΓΕ!!!!!" που μού έγραψες στο youtube και γέλαγα.? Οι ήχοι του βίντεο είναι ουσιαστικά δύο, η FM-X "πλάτη" που κρατιέται σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του βίντεο με το sustain pedal (το οποίο το αφήνω στο 1:45 και μετά ακολουθεί το release του ήχου) και ο lead ήχος του Hydrasynth. Επίσης δεν παίζει κάποιος arpeggiator, αυτός ο επαναλαμβανόμενος ηχητικός "χτύπος" είναι μέρος του ήχου και δημιουργείται από το δεύτερο LFO. Τα εφέ είναι όλα internal από τα synths, οπότε τα πράγματα είναι απλά, πατάς Rec και τέλος. 

Σύνθημα μας το τρίπτυχο "αμεσότης, τάξης και ασφάλεια".☝️

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, vrasidas27 είπε

Sorry για το οφτοπικ κ χωρις να σημαινει οτι δε γουσταρω το Μονταζ, αλλα κ το Kurzweil K2700 φαινεται να εχει βαρβατες δυνατοτητες

Ναι, έχει, αλλά...πολλά τα "αλλά" που τουλάχιστον στα μάτια μου δεν το κάνουν επιθυμητό. Παραμένει ένα πολύ σοβαρό μηχάνημα φυσικά.   

  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
31 λεπτά πριν, cos_dr είπε

To παλιό K2000 είναι ακόμα αντικείμενο του πόθου μου

Συγγνώμη το ξέχασα, και το 2000.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Επίσης δεν παίζει κάποιος arpeggiator, αυτός ο επαναλαμβανόμενος ηχητικός "χτύπος" είναι μέρος του ήχου και δημιουργείται από το δεύτερο LFO. Τα εφέ είναι όλα internal από τα synths, οπότε τα πράγματα είναι απλά, πατάς Rec και τέλος. 

Σύνθημα μας το τρίπτυχο "αμεσότης, τάξης και ασφάλεια".☝️

εκτός αυτών των ωραίων μου αρέσει που είσαι τόσο αφοσιωμένος μελετητής της μουσικής του Vangelis και άλλων συνθετών και παιχτών και αυτό βγαίνει ξεκάθαρα και στις αξίες και την εκφραστικότητα του παιξίματός σου, βγαίνει και το λέω ειλικρινά, χωρίς διάθεση κολακείας η απόδοση αυτού του είδους σύνθεσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι ως γνωστόν σημαντικό να μελετάμε την ιστορία πέραν από τα ακούσματα των αγαπημένων μας συνθετών, η γνώση της ιστορίας και της λαογραφίας της μουσικής είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης στη μουσική θεωρία και όσο μεγάλος είναι ο βαθμός, το βάθος της γνώσης αυτής, τόσο καλύτερα διακρίνεται και επηρεάζει θετικά τις εκτελέσεις μας. Εύγε!!!!!?

 

 

  • Ευχαριστώ 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Οκ, κατάλαβα, όντως η ενασχόληση σου με τα synths είναι σχεδόν μηδενική.?


Αν και είχα τη καλή διάθεση να ακούσω την άποψη σου καταρράχτη εδώ με έχασες. Σε συζητήσεις που θυμίζουν κουβέντες οπαδών σε γήπεδο αλλά με θέμα συνθς, όχι ευχαριστώ ,δε θα πάρω μέρος :D 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Συγγνώμη το ξέχασα, και το 2000.

σε συγχωρώ ?και σε προσκυνώ❤️❤️

 

 anyway, επειδή θα βάλω ένα θέμα σε άλλο topic, θέλω να αναφέρω και άλλα πράγματα για τη δομή του montage και το θέμα που είπαμε αλλά δεν θέλω να αναπτύξω εδώ για να μείνουμε γύρω από το DX7, θα ξεφύγω πολύ με αυτά που θέλω να γράφω και θα το συνδέσω στο topic μου.

  • Χαχα 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Ioan Eko είπε


Αν και είχα τη καλή διάθεση να ακούσω την άποψη σου καταρράχτη εδώ με έχασες. Σε συζητήσεις που θυμίζουν κουβέντες οπαδών σε γήπεδο αλλά με θέμα συνθς, όχι ευχαριστώ ,δε θα πάρω μέρος :D 

είναι λίγο ευαίσθητος στο θέμα αυτό με τη yamaha, αλλά μην το πάρεις έτσι. Έχουμε τα χούγια μας, γράψε, μην δίνεις σημασία, δεν το κάνει από κακία, από πώρωση το κάνει.

 "Ερμηνεύοντας τον Waterfall-K"?

  • Χαχα 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου