Προς το περιεχόμενο

Why the DX7 was the most important synth release of all time


Προτεινόμενες αναρτήσεις

«It's funny; it's the single most popular contemporary synthesiser. Everybody has one. But nobody knows how to program them...»

 

image.thumb.png.173638d49a838503dfa88981fd697a89.png

 

Πρόσφατο άρθρο του Musicradar.com στο παρακάτω λινκ για το Yamaha DX7, με αφορμή τα 40 χρόνια από την κυκλοφορία του. 

 

https://shorturl.at/lNSV1

  • Like 4

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Waterfall-K είπε

«It's funny; it's the single most popular contemporary synthesiser. Everybody has one. But nobody knows how to program them...»

Και γιατί δε βοηθάτε λίγο κύριε... FM-X 79 μου, μπας και βγάλουμε κι εμείς κανα ηχάκι; Όλο πρισετ πρισετ πρισετ, ω ρε μάνα μου ηχάρες, πα να φτιάξω κάτι καινούργιο, πλημμύρα, ποντικοδιώκτης.?

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Και γιατί δε βοηθάτε λίγο κύριε... FM-X 79 μου...

Τι έγινε ωρέ Ali? Αγόρασες κάνα Montage/MODX, ή απλά κατέβασες τα manuals και άρχισες το διάβασμα??

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Έχω το HALion μπρε. Πού λεφτά για χειροπιαστό υλικό...

Kαι τον alg. 79 των Montage/MODX πως τον ανακάλυψες ωρέ? Έχει το HALion FM-X??

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Ειναι τρια διαφορετικα πραγματα.

 

 Δηλαδη οταν λεμε DX7 FM synthesis μιλαμε για τρια διαφορετικα πραγματα.

 

 Πρωτα ειναι η FM σκετο.

 

 Η διαμορφωση συχνοτητας δηλαδη.

 

 Αυτο το basic block το συνανταμε παντου, οχι μονο στα καθαρα FM συνθεσαιζερ.

 

 Απο εκει πρεπει να ξεκινησει κανεις, και ας μην σκοπευει να ασχοληθει με το DX7.

 

 Οταν κατανοησει τη διαμορφωση συχνοτητας, οπως αυτη παρουσιαζεται στη βασικη της μορφη δηλαδη μεταξυ δυο απλων oscillators, τοτε μπορει να παει στο δευτερο σταδιο που ειναι η FM synthesis. Στη συνθεση ηχου δηλαδη που δεν εχει απλα τη διαμορφωση συχνοτητας ως ενα εξτρα ηχοχρωματικο feature, αλλα που στηριζεται εξολοκληρου σε αυτη.

 

 Εκει θα δει τους αλγοριθμους, και το πως αυτος καθοριζει το ρολο του operator μεταξυ carrier και modulator. Θα δει επισης πως αυτος ο ρολος καθοριζει με τη σειρα του το ειδος της επιδρασης που θα εχει η περιβαλλουσα. Και βεβαια θα δει και το πως αληλλεπιδρουν περισσοτεροι απο 2 operators μεταξυ τους.

 

 Αυτο στις μερες μας ειναι πολυ πιο ευκολο, και πολυ πιο ευχρηστο να γινει με τα μοντερνα hardware και software. Τη δεκαετια του 80 ομως, ολα τα παραπανω ηταν ταυτισμενα με το DX7. Ενα synth με πολλα πλεονεκτηματα, αλλα με βασικο μειονεκτημα το interface του.

 

 

 Σα να μην εφτανε ομως το δαιδαλωδες menu driven interface, υπηρχαν και καποια εξτρα δεδομενα: Πρωτον, τα μεχρι τοτε synth σε πληρη αντιθεση με το DX7 ηταν ακρως λειτουργικα, τα knob based αναλογικα αλλωστε ακομα θεωρουνται προτυπο ευχρηστιας.

 

 Δευτερον, η FM synthesis ηταν καινουργιο φρουτο, με τους χρηστες να μην ειναι εξοικειωμενοι με αυτο, και μαλιστα ενα πολυ περιπλοκο φρουτο: Ενα τυπικο αναλογικο με δυο oscillators, ενα φιλτρο και 2 απλες ADSR περιβαλλουσες εχει ΠΟΛΥ λιγοτερες παραμετρους απο το DX7 με τους 32 αλγοριθμους, τις 6 γεννητριες με τις 6 εξελιγμενες περιβαλλουσες και ολα τα υπολοιπα.

 

 Το χειροτερο απολα ομως ειναι το εξης: Σε ενα αναλογικο απλα γυριζεις τα κουμπακια και πεφτεις συνεχεια πανω σε χρησιμους ηχους. Ειδικα αν ασχοληθεις μονο με το φιλτρο και τον ενισχυτη θα παρεις πληθωρα ηχων χωρις να υπαρχει περιπτωση οι ηχοι αυτοι να μην ειναι μουσικοι.

 

 Σε ενα FM synth ομως, θα πρεπει να εχεις μεγαλη επιγνωση του τι κανεις, γιατι ειναι τετοια η φυση του οργανου που ειναι πανευκολο η κατασταση να ξεφυγει απο καθε ελεγχο ? Το DX7 ειχε τεραστια επιτυχια για το ευρος των ηχων του, ομως ακριβως αυτο το ευρος, και οι δυνατοτητες της FM να παραγει non harmonic overtones κανουν το sweetspot των μουσικων ηχων να ειναι μια μικρη νησιδα μεσα σε εναν ωκεανο απο quirky alien soundscapes.

 

 Πως λοιπον να μην κολλησουν οι χρηστες με τα preset; Εδω κολλανε ΣΗΜΕΡΑ, με τις οθοναρες αφης και τους virtual analog αλγοριθμους ? και δε θα κολλαγαν τοτε, που τα μεν preset ακουγοντουσαν στα τοτε αυτια σα θειο δωρο, ενω αντιθετα οταν εμπλεκες με το μενου ανοιγε ο εφιαλτης με τα 666 παραθυρακια, και απο τα ηχεια ακουγοντουσαν οι δαιμονες να κανουν rave party;

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Ali Barout είπε

Έχει ένα σκασμό αλγόριθμους. Από DX, TX81Z (δέχεται και τα sysex), και FM-X.

Αυτό βλέπω τώρα. Ένα βίντεο με τον Dom Sigalas που δείχνει την FM από το HALion, η οποία συνεργάστηκε λέει με τη Yamaha γι αυτό το σκοπό. Super.?

Ότι βοήθεια θες υπάρχει ήδη στο youtube, το παρακάτω βίντεο μιλάει για την FM zone του HALion και μάλιστα με παραδείγματα απ'την FM-X.

 

 

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Waterfall-K είπε

Ότι βοήθεια θες υπάρχει ήδη στο youtube, το παρακάτω βίντεο μιλάει για την FM zone του HALion και μάλιστα με παραδείγματα απ'την FM-X.

Υπάρχουν πολλά, έχω δει. Αλλά λόγω έλλειψης εμπειρίας, δεν μπορώ να συλλάβω αυτό που λέει ο Μάνος:

 

17 λεπτά πριν, manosx είπε

Εκει θα δει τους αλγοριθμους, και το πως αυτος καθοριζει το ρολο του operator μεταξυ carrier και modulator. Θα δει επισης πως αυτος ο ρολος καθοριζει με τη σειρα του το ειδος της επιδρασης που θα εχει η περιβαλλουσα. Και βεβαια θα δει και το πως αληλλεπιδρουν περισσοτεροι απο 2 operators μεταξυ τους.

Πέραν κάποιας "τυφλής εξερεύνησης", δεν μπορώ να καταλάβω πώς μπορώ να προσεγγίσω έναν ήχο. Από νεκροτομή έτοιμων ήχων, π.χ. ένα ωραίο tines, βλέπω π.χ. ότι μπορεί να είναι 3 carrier. Οκ, σολάρω και ακούω τι συνεισφέρει ο κάθε carrier στο σύνολο. Πώς ξεκινάω όμως να στοχεύσω σε μία συνιστώσα ήχου; Πώς ξέρω εκ των προτέρων ποια επίδραση έχει ο οπερέιτορ 7 του άβαταρ π.χ., στον κάρριερ 8;

 

Είναι ολόκληρο ταξίδι ρε γαμώτο. Κι εμένα με έπιασε να μπαρκάρω στα γεράματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου