Προς το περιεχόμενο

Δάσκαλος, ταλέντο μαθητή, ειλικρίνεια


manosx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 H ζωη, η πραγματικη ζωη και οχι η εικονικη ζωη, ειμαι γεματη με παρατηρησεις και επιμονες γκρινιες, απο το "γιατι παρκαρες εδω ρε"  μεχρι το "παρε τα ποδια σου, εχουμε δουλεια".

 

 Σε οποιον δασκαλο και να παει καποιος, αν αυτος ο δασκαλος σεβεται τον εαυτο του, θα πρεπει να γυρισει το μαθητη στο πιο απλο πραγμα που κανει σωστα, οσο πισω και να ειναι αυτο, και να αρχισει να οικοδομει απο εκει. Ειναι μια διαδικασια που καθε ενας που θελει πραγματικα να βελτιωθει πρεπει να υπομεινει.

 

  Μονο με αυτοταπεινωση και υποταγη μπορουμε να παρουμε κατι ουσιαστικο απο εναν δασκαλο. Αν θεωρουμε οτι ειμαστε ηδη τοπ, δεν εχει νοημα ουτε να κανουμε μαθηματα, ουτε να ζηταμε σχολια στο internet.

 

 

 

  ∆ύο δὴ ταῦτα περίελε σεαυτοῦ, μήτε σεαυτὸν μεγάλων ἄξιον κρίνῃς,
μήτε ἀνθρώπων τινὰ παρὰ πολὺ ἐλαττοῦσθαί σου κατὰ τὴν ἀξίαν νομίσῃς. Οὕτω γὰρ
οὐδέποτε ὁ θυμὸς ἐν ταῖς ἐπ αγομέναις ἡμῖν ἀτιμίαις ἐπαναστήσεται. ∆εινὸν μὲν τὸν
εὐεργετηθέντα, καὶ ταῖς μεγίσταις ὑπόχρεων χάρισι, πρὸς τῷ ἀχαρίστῳ ἔτι καὶ
ὕβρεως καὶ ἀτιμίας κατάρξαι. ∆εινὸν μὲν, ἀλλὰ τῷ ποιοῦντι μεῖζόν ἐστι κακὸν ἢ τῷ
πάσχοντι. Ἐκεῖνος ὑβριζέτω· σὺ δὲ μὴ ὑβρίζου. Γυμνάσιόν σοι πρὸς φιλοσοφίαν ἔστω
τὰ ῥήματα. Ἐὰν μὴ δηχθῇς, ἄτρωτος εἶ. Ἐὰν δὲ καὶ πάθῃς τι τὴν ψυχὴν, ἐν
σεαυτῷ κάτασχε τὸ λυπηρόν. Ἐν ἐμοὶ γὰρ, φησὶν, ἐταράχθη ἡ καρδία μου· τουτo
έστιν, οὐ διεδόθη πρὸς τὸ ἔξω τὸ πάθος, ἀλλ' οἷόν τι κῦμα εἴσω τῶν αἰγιαλῶν
κατακλασθὲν ἐστορέσθη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, manosx είπε

Σε οποιον δασκαλο και να παει καποιος, αν αυτος ο δασκαλος σεβεται τον εαυτο του, θα πρεπει να γυρισει το μαθητη στο πιο απλο πραγμα που κανει σωστα, οσο πισω και να ειναι αυτο, και να αρχισει να οικοδομει απο εκει. Ειναι μια διαδικασια που καθε ενας που θελει πραγματικα να βελτιωθει πρεπει να υπομεινει.

 

Μάνο μου σωστά τα λες, αλλά ....

Πολλές φορές (τις περισσότερες), δεν έχει τόσο σημασία το "τι" αλλά το "πώς."

 

Ένας καλός δάσκαλος, πρέπει να λειτουργεί διαφορετικά με κάθε μαθητή ανά περίπτωση.

Δεν είναι "πάρε αυτά και βγάλτα" η δουλειά.

Δεν θα το κάνει ποτέ.

 

Ο δάσκαλος θα πρέπει να έχει την απαραίτητη ευαισθησία και ελαστικότητα, να "καταλάβει", να "γνωρίσει" με ποιον έχει να κάνει, και να λειτουργήσει με τέτοιον τρόπο που να δίνει κίνητρο, να κινητοποιεί.

Πρέπει να μπορέσει να του πει κάτι, χωρίς να του δημιουργήσει απώθηση, χωρίς να του βγάζει αρνητισμό, και χωρίς να απορρίπτει, γιατί η απόρριψη είναι ίσως το χειρότερο από όλα που μπορεί να κάνει.

 

Τα αρνητικά πρέπει φυσικά να επισημαίνονται, αλλά με τρόπο που ο μαθητής να μπορέσει να τα δει και να τα καταλάβει, όχι με τρόπο που να τον κάνει να αντιδράσει αμυντικά.

 

Επίσης, καλό θα είναι (δική μου άποψη αυτή), τα αρνητικά/ελλείψεις/προβλήματα/αδυναμίες, να επισημαίνονται μέσα από κάποια θετικά.

Πχ, "είσαι καλός εκεί, αλλά αφήνεις αυτό να σε πηγαίνει πίσω και να μην αφήνει να φανεί το θετικό σου. Αν το δουλέψεις με αυτό τον τρόπο, θα ακουστείς πολύ καλύτερος".

 

Και κάτι τέτοιο (και το λέω δημόσια για πρώτη φορά) προσπαθώ εν γένει, να κάνω κι εγώ στα σχόλια των κομματιών που ανεβάζουν τα παιδιά.

Ειδικά όταν ο άλλος δεν με ξέρει, και μπορεί να παρεξηγήσει τα λεγόμενά μου.

Όταν πια "γνωριστούμε", τα λέω λίγο πιο χύμα, γιατί πιστεύω/ελπίζω ότι ο άλλος δεν θα πάρει στραβά αυτά που του γράφω.

Ξέρει ότι τα λέω με θετικότητα, για να του δείξω κάτι που ίσως δεν έχει σκεφτεί, ίσως χρειάζεται δουλειά/διόρθωση, και όχι για να τον μειώσω, ή να του την πω.

 

Αλλά πάντα, όλα εξαρτώνται από τον άλλο.

Το ποιος είναι, και το πώς είναι.

Κάθε ένας είναι διαφορετικός άνθρωπος, διαφορετική περίπτωση, και καλό θα είναι να αντιμετωπίζεται διαφορετικά.

 

Αυτά ...

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 5
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Εχεις 100% δικιο Fusion.

 

 Αλλα αυτα που λες αφορουν ενα δασκαλο.

 

 Ενα δασκαλο που πληρωνεται για αυτο που κανει, και που θα συνεχισει να πληρωνεται μονο για οσο τον προτιμας.

 

 Και αυτο ειναι το κινητρο για το sugar coating with cherry on tops.

 

 Ενας καφρος ιντερνετακιας ομως σαν τον manosx, δεν εχει ουτε κινητρο για κερασακια, ουτε τιποτα.

 

 Θεωρω μαλιστα οτι για το μεσο επιπεδο ενος ιντερνετ φορουμ, αυτα που ειπα ειναι πολυ σεβαστικα, ουτε κοροιδεψα, ουτε ειρωνευτικα, ειπα πραγματικα αυτα που πιστευω οτι θα του κανουν καλο, "προφητευσα δε γλωσσολαλησα"

 

 Θελει να τα κανει; Καλο θα του κανουν. Δε θελει; Κωστης Παλαμας. Δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει να ακουω και μπινελικια απο πανω.

 

 Ολοι μας παλευουμε με τους δαιμονες μας ομως, καλο κουραγιο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχεις άδικο Μάνο, ούτε σου ρίχνω καμιά μομφή φυσικά.

Και τα έγραψες χωρίς ειρωνεία (τουλάχιστον για τα γούστα μου).

Απλά έδωσα μια δική μου διαφορετική άποψη για τον τρόπο, και ανέφερα τους λόγους.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω και τη γνώμη κάποιου όντως διδάσκοντα. Εγώ έχω υπάρξει, αλλά σε άλλο τομέα, οπότε θα νομίσετε ότι δεν σας αφορούν οι απόψεις μου. Ας πούμε, κάποιος που όντως διδάσκει, έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο; Όταν το έκανε, ο μαθητής τον παρομοίασε με γεννητικό όργανο; Αν το έκανε, έφυγε από α) τη σκάλα, β) το ασανσέρ, γ) και τα δύο, δ) ποιος θυμάται πλέον;

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, trolley είπε

έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο

Δεν είμαι σίγουρα ότι θα διάλεγα ένα τέτοιο διδάσκοντα.

 

Αν υπάρχει να μας πει με τι το μετράει το ταλέντο και κατά πόσο θα βοηθήσει αυτό ένα μαθητή που έχει όρεξη να μάθει το όργανο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Εχω ενα ανεκδοτολογικο καπου στο πισω μερος του μυαλου μου, μπορει να μη το θυμαμαι ακριβως βεβαια.

 

 Νομιζω οτι ειχε να κανει με το μεγιστο παιδαγωγο Orff, τον γνωστο του ΠΑΣΟΚ. ?

 

Ειναι λεει στην αιθουσα, και διδασκει περι φουγκας. Λεει λεει τα δικα του, επισημαινει και συγκεκριμενο, οποτε πεταγετε ο μαθητης και λεει:

 

 "Ναι δασκαλε, αλλα αυτο που λετε ο Μπαχ στην ταδε φουγκα δεν το κανει"

 

 Απαντηση: "Περνα εξω απο το μαθημα μου, και μην ξαναγυρισεις ΠΟΤΕ"

 

 ΑΥΤΟΣ ειναι ο μεγαλος δασκαλος. ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ.

 

 Λες και δεν ηξερε αυτος το εργο του Μπαχ, το μαλακιστηρι περιμενε να του ανοιξει τα ματια.

 

 Καποτε παρακολουθουσα εναν πραγματικα μεγαλο δασκαλο- παιδαγωγο, ου ειχα την τυχη και τιμη να συναντησω, να διδασκει παιδακια ΝΕΑΡΟΤΑΤΗΣ ηλικιας, μιλαμε για πρωτες ταξεις δημοτικου.

 

 Οταν τελειωσε τον πλησιασα, και του εκανα την ερωτηση που μου ειχε τρελανει το μυαλο:
 

 "Ρε δασκαλε, πως μπορεις να εισαι τοσο αυστηρος με τα μικρα παιδια;"

 

 Και μου απαντησε : "Τα μικρα παιδια το μυαλο τους τρεχει, αν το αφησεις λασκα δε θα προχωρησουν ποτε"

 

 Για αυτο ο αΘρωπας ειχε βγαλει ταλενταρες τρελες, τυχεροι οσοι τον εζησαν.

 

 Αλλα ηταν ενας ΑΚΕΡΑΙΟΣ ανθρωπας, τα λεφτα δεν τον αγγιζαν, ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ και τελειωσε ?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, trolley είπε

Θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω και τη γνώμη κάποιου όντως διδάσκοντα. Εγώ έχω υπάρξει, αλλά σε άλλο τομέα, οπότε θα νομίσετε ότι δεν σας αφορούν οι απόψεις μου. Ας πούμε, κάποιος που όντως διδάσκει, έχει χρειαστεί να επισημάνει σε μαθητή ότι μπορεί να μην έχει ταλέντο;

 

Έχω υπάρξει διδάσκοντας στο παρελθόν.

Ίσως από εκεί μου έχουν μείνει αυτές οι απόψεις.

 

Αυτό που ρωτάς όμως Πάνο είναι πολύ μεγάλο θέμα για να γραφτεί με δύο αράδες.

Υπάρχουν πολλά πράγματα πριν φτάσει κάποιος να ρωτήσει κάτι τέτοιο.

 

Όπως ...

 

- Τι είναι "ταλέντο"?

- Διδάσκεται?

- Πόσο σημαντικό είναι στην εξέλιξη κάποιου?

- Τι είδους εξέλιξη περιμένει κάποιος, και ποια είναι η σχέση του με την μουσική?

 

Και πολλά άλλα ...

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, mpamps είπε

Αν υπάρχει να μας πει με τι το μετράει το ταλέντο

Βρε, άστα αυτά τα πονηρά.. δηλαδή αν έλεγε "Παιδί μου έχεις πολύ ταλέντο" θα τον ρώταγες "Με τι το μετρήσατε ω Δάσκαλε;". Καλώς ή κακώς, σε κάθε τέτοια συζήτηση ανάμεσα σε μαθητή και δάσκαλο τίθεται το ζήτημα του ταλέντου. Ούτε μία φορά, σε σαράντα χρόνια, δεν έχω δει κανέναν να αμφισβητεί δάσκαλο που λέει "έχεις ταλέντο", μόνο άμα πει "δεν έχεις" του τη βγαίνουνε.

 

5 λεπτά πριν, manosx είπε

ΑΥΤΟΣ ειναι ο μεγαλος δασκαλος. ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ.

 

+ 3000000

 

 

Επεξεργασμένο από trolley

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, trolley είπε

Καλώς ή κακώς, σε κάθε τέτοια συζήτηση ανάμεσα σε μαθητή και δάσκαλο τίθεται το ζήτημα του ταλέντου.

 

Σύμφωνα με την (μικρή) εμπειρία μου αλλά και τις απόψεις μου ...

 

ΠΟΤΕ.

 

EDIT: Το "είσαι καλός", "είσαι καλός σ' αυτό τον τομέα", "εκεί έχουμε προβλήματα", κλπ, φυσικά βέβαια.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου