Προς το περιεχόμενο

Περί αρμονικών 5ο, 7ο, 12ο τάστο ή και αλλού;;;;;


geka

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Η αρμονικη σειρα

 

 FMP_C1_F20.thumb.png.f6d748e08c5b6b3b5b73925cdbac6172.png

 

 

 Η πρωτη νοτα η χορδη ανοικτη.

 

 Στη μεση της χορδης ( 12ο ταστο )  μια οκταβα πανω.

 

 Στο ενα τριτο της χορδης ( 7ο ταστο) ειναι η ( οκταβα + ) πεμπτη.

 

 Στο ενα τεταρτο της χορδης ( 5ο ταστο) δυο οκταβες πανω

 

 Στο ενα πεμπτο της χορδης  (4ο ταστο ) ( δυο οκταβες+) τριτη μεγαλη

 

 Στο ενα εκτο της χορδης ( 3ο ταστο και κατι) ( δυο οκταβες + ) πεμπτη

 

 

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, manosx είπε

 

 Η πρωτη νοτα η χορδη ανοικτη.

 

 Στη μεση της χορδης ( 12ο ταστο )  μια οκταβα πανω.

 

 Στο ενα τριτο της χορδης ( 7ο ταστο) ειναι η ( οκταβα + ) πεμπτη.

 

 Στο ενα τεταρτο της χορδης ( 5ο ταστο) δυο οκταβες πανω

 

 Στο ενα πεμπτο της χορδης  (4ο ταστο ) ( δυο οκταβες+) τριτη μεγαλη

 

 Στο ενα εκτο της χορδης ( 3ο ταστο και κατι) ( δυο οκταβες + ) πεμπτη

 

 

 

(Να συμπληρώσω, ότι τα αντίστοιχα συμβαίνουν και μετά το 12ο τάστο.

12ο + 7 τάστα = 19ο

12ο + 5 τάστα = 17ο

 

κλπ.)

 

EDIT: Τα παραπάνω που γράφω είναι λάθος, πολύ σωστά με διόρθωσαν ο Μάνος και ο Οδυσσέας.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Να συμπληρώσω, ότι τα αντίστοιχα συμβαίνουν και μετά το 12ο τάστο.

12ο + 7 τάστα = 19ο

12ο + 5 τάστα = 17ο

 

κλπ.

 

 

 Οχι, δεν ειναι ακριβως ετσι.

 

 Ειναι σαν καθρεφτισμα η φαση, η συμμετρια δηλαδη δεν εχει να κανει με τα ταστα αλλα κε τις διαιρεσεις του μηκους της χορδης.

 

 Δηλαδη η μεν πεμπτη ( + οκταβα) ειναι οντως στο 19ο ταστο, διοτι ειναι τα 2/3 της χορδης, ΑΛΛΑ οι δυο οκταβες ΔΕΝ ειναι στο 17ο ταστο διοτι ειναι τα 3/4 α της χορδης, ειναι δηλαδη ΠΙΟ ΔΕΞΙΑ, πιο κοντα στη γεφυρα, αφου το κλασμα 3/4 ειναι μεγαλυτερο, ειναι στο 24ο ταστο.

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, manosx είπε

Ειναι σαν καθρεφτισμα η φαση, η συμμετρια δηλαδη δεν εχει να κανει με τα ταστα αλλα κε τις διαιρεσεις του μηκους της χορδης.

 

Σωστός είσαι, έκανα υπεραπλούστευση.

Γι' αυτό είπα να δοκιμάσει σε όλα τα τάστα.

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα η μεγαλυτερη παγιδα για την κατανοηση ειναι τα ταστα, επειδη α) ΔΕΝ ειναι συμμετρικα γυρω απο το 12ο, για προφανεις λογους και β) απο ενα σημειο και μετα ΔΕΝ συμφωνουν με τις αρμονικες, τι δε συμφωνουν δηλαδη, σε καποιο σημειο υπαρχουν 3-4 διαφορετικες αρμονικες ΑΝΑΜΕΣΑ σε δυο ταστα.

 

Να σκεφτεστε ισα μερη χορδης, κλασματα. Για τις πρωτες 2-3 αρμονικες βολευει να θυμομαστε και σε ποια ταστα πεφτουν, κυριως πριν το 12ο αντε και μετα. Αλλα απο εκει και πανω αστα να πανε, εχεις καλυτερη τυχη να προσπαθεις με το ματι να κοψεις την χορδη σε 5α ή 6α παρα να ψαχνεις στο περιπου ταστα.

Επεξεργασμένο από odis13
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, odis13 είπε

Αλλα απο εκει και πανω αστα να πανε, εχεις καλυτερη τυχη να προσπαθεις με το ματι να κοψεις την χορδη σε 5α ή 6α παρα να ψαχνεις στο περιπου ταστα.

 

Έχει να κάνει και με την κάθε κατασκευή.

Υπάρχουν μικροδιαφορές που αλλάζουν το τοπίο.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ok παιδια ευχαριστω γτ δεν ειχα σκεφτει να παρω κομπιουτερακι:)))))))))))))). παντως καταλααβαινω περα απο τις σωστες θεσεις σε καποια δυσκολα σημεια ειναι και η τεχνικη. δεν παραγεται αρμονικη με τον ιδιο τροπο που παραγεται στο 7ο η 12ο ας πουμε......... αλλα ειναι πολυ χρησιμο να το μαθει καποιος αυτο και να το ενταξει στο παιξιμο του.......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να το γραψουμε και με εναν αλλο τροπο που ισως βοηθησει:

 

Η 1η αρμονικη βρισκεται στο μεσο (1/2) της χορδης, πεφτει δηλαδη εκει που ειναι το 12ο ταστο. 

Η 2η αρμονικη βρισκεται στα τριτα (1/3) της χορδης, και πεφτει σχεδον εκει που ειναι το 7ο ταστο. Δεν ειναι ακριβως εκει αλλα close enough, ας πουμε 7ο ταστο ακριβως. Τυγχανει επισης να πεφτει και στο 19ο ταστο, αλλα ΟΧΙ επειδη 12+7=19, δεν πρεπει να μετραμε ταστα. Αυτο που θελουμε να μετρησουμε ειναι αποστασεις σε πολλαπλασια μηκους της χορδης.

Δηλαδη, αν ξερουμε οτι τυγχανει αυτη η αρμονικη να πεφτει εκει οπου βρισκεται το 7ο ταστο και θελουμε να βρουμε τον αντικατοπτρισμο της απο την αλλη μερια δεν προσθετουμε απλα 12 ταστα στο νουμερο μας αλλα πρεπει να κανουμε ενα εκ των δυο παρακατω:

Ειτε θα μετρησουμε την αποσταση απο το 7ο ταστο μεχρι το 12ο (που ειναι το σημειο συμμετριας μας) και μετα θα παρουμε αυτη την αποσταση με αφετηρια το 12ο ταστο και προς τα κατω, ή θα μετρησουμε την αποσταση απο το nut μεχρι το 7ο ταστο και θα παρουμε παλι αυτη την αποσταση ξεκινωντας τωρα ομως απο τη γεφυρα και μετρωντας προς τα πανω (προς το 12ο). 

Και οι 2 μετρησεις μας βγαζουν στο ιδιο ακριβως σημειο, το οποιο τυγχανει εδω να ειναι το 19ο ταστο (το οποιο επισης τυγχανει να μας βγαινει και απο 12+7=19 το οποιο ομως ειναι λαθος στην προκειμενη).

Η 3η αρμονικη βρισκεται στα τεταρτα (1/4) της χορδης, και πεφτει σχεδον εκει που ειναι το 5ο ταστο. Δεν ειναι ακριβως εκει αλλα close enough, ας πουμε 5ο ταστο ακριβως. Αν τωρα θελουμε να βρουμε τον αντικατοπτρισμο της απο την αλλη μερια του σημειου συμμετριας (12ο ταστο) τοτε ΔΕΝ προσθετουμε 12 ταστα απλα, ΔΕΝ βρισκεται στο 17ο ταστο η εικονα της.

Πρεπει να μετρησουμε τις δυο αποστασεις που αναφεραμε παραπανω. 'Η μετραμε απο το 12ο ταστο ως το 5ο και μετα παιρνουμε την ιδια αποσταση ξεκινωντας απο το 12ο ταστο και προς τα κατω, ή μετραμε απο το nut ως το 5ο και μετα παιρνουμε την ιδια αποσταση ξεκινωνας απο τη γεφυρα και προς τα πανω. Και οι 2 μετρησεις θα μας βγαλουν περιπου εκει οπου βρισκεται (αν υπαρχει) το 24ο ταστο, ουδεμια σχεση εχουμε με το 12+5=17. 

 

Και μετα αν αρχισουμε να ψαχνουμε για 4η, 5η και παραπανω τοτε δεν πεφτουμε οχι ακριβως ουτε κοντα αρκετα σε καποιο ταστο πανω απο το 12, για το κατω αυλακι αστο καλυτερα. 

Το σχημα που δειχνει ο τυπος στην πρωτη σελιδα του βιβλιου του, απο το βιντεο του @manosx(EDIT: διορθωση, ο gutter) ειναι εξαιρετικο αλλα δε βρισκω κατι αντιστοιχο στα γρηγορα ρε γμτ.
 

Επεξεργασμένο από odis13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελα γιναμε, βρηκα τη σελιδα απο το βιβλιο του Miles Okazaki. Παρατηρηστε οτι οι α) αρμονικες καθρεφτιζονται γυρω απο 12ο, δεν επαναλαμβανονται μετα το 12ο και β) δεν πεφτουν παντα πανω στα ταστα, ΕΙΔΙΚΑ οταν τις ψαχνουμε "κατω" απο το 12ο ταστο.

image.thumb.png.55c82c4c1b3033d9a92f6c2b81aa5fb3.png

Επεξεργασμένο από odis13
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, odis13 είπε

Ελα γιναμε, βρηκα τη σελιδα απο το βιβλιο του Miles Okazaki. Παρατηρηστε οτι οι α) αρμονικες καθρεφτιζονται γυρω απο 12ο, δεν επαναλαμβανονται μετα το 12ο και β) δεν πεφτουν παντα πανω στα ταστα, ΕΙΔΙΚΑ οταν τις ψαχνουμε "κατω" απο το 12ο ταστο.

Ακριβώς, γιατί το 12 τάστο είναι ακριβώς στη μέση της απόστασης.

 

Ο πιο εύκολος τρόπος για εμένα είναι από το 12 να γυρνάς προς τα πίσω. Δηλαδή 12, 7, 5, 4-, 3+, 2-, 2~ για δύο οκτάβες. (στο σχέδιο τα νουμεράκια 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.)

Επεξεργασμένο από Ali Barout
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου