Προς το περιεχόμενο

Τι αποδίδει το Spotify στους κατόχους των δικαιωμάτων;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Administrator

Παρα το ότι είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα στον κόσμο του streaming, το Spotify δεν έχει κέρδος ούτε ένα ευρώ.

Οπότε τι αποδίδει το Spotify στους κατόχους των δικαιωμάτων, σκέφτηκα βλέποντας το παρακάτω βίντεο;

 

Απο την ίδρυση του το 2009, κάθε χρονιά ήταν ζημιογόνος με σύνολο ζημιάς μέχρι το 2023 τα 4.2 δις ευρώ.
Για μια εταιρία που έχει φέρει την επανάσταση στη δισκογραφία και τον τρόπο που ακούμε μουσική πλέον και που την προηγούμενη χρονιά έκανε τζίρο σχεδόν 12 δις, θα περίμενε κανείς οι επενδυτές και ο ιδρυτής του Εκ να κολυμπούν στο θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ. Δυστυχώς για εκείνους όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι.


Το 2021 το Spotify κατείχε την πρώτη θέση στην αγορά καλύπτοντας το 31% με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές να ακολουθούν. 15% η Apple Music, 13% Amazon Music, 13% Tencent Music, 8% Youtube Music κ.α.

 

 

Για κάθε ευρώ που βγάζει απο το streaming της μουσικής σχεδόν τα 2/3 αποδίδονται στους ιδιοκτήτες των δικαιωμάτων τους αφήνοντας στην εταιρία το 1/3 για να διαχειριστεί τα ομολογουμένως σοβαρά έξοδα του σε έρευνα και ανάπτυξη, πωλήσεις και μάρκετινγκ, διοικητικά και φόρους. Όλα αυτά δημοσιεύονται αφού η εταιρία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο και ενημερώνει τους επενδυτές. Το αποτέλεσμα είναι να μπαίνει μεσα κάθε χρονιά χωρίς να κάνει το παραμικρό κέρδος.

Θα μπορούσε να αυξήσει ίσως τη συνδρομή του που είναι 10.99/μήνα αλλά θα ξεχώριζε απο τον ανταγωνισμό που έτσι κι αλλιώς προσφέρει το streaming σαν πακέτο με άλλες υπηρεσίες όπως video κ.α. (Youtube, Apple, Amazon).

 

Το πρόβλημα λοιπόν ξεκινάει απο το μεγάλο μερίδιο που αποδίδει το Spotify στους κατόχους των δικαιωμάτων.
Ποιοι είναι αυτοί θα μου πείτε… Πρόκειται για τους Big 3: Sony, Warner, Universal που κατέχουν το 70% της δισκογραφημένης μουσικής και το 60% του publishing παγκοσμίως.
Οι εταιρίες αυτές υπογράφοντας καλλιτέχνες για να δισκογραφήσουν/προωθήσουν τη μουσική τους, ορίζουν στα συμβόλαια πως αυτή τους ανήκει.


Είναι λοιπόν μέσω αυτών των τριών μεσαζόντων που αποδίδονται στους καλλιτέχνες τα όποια ποσοστά έχουν συμφωνηθεί στο συμβόλαιο τους και όχι απευθείας απο το Spotify. Απο τα 0,70 για κάθε 1 ευρώ που αποδίδονται στους Big 3, κάποιο άλλο μικρότερο ποσοστό καταλήγει σε δημιουργούς με αποτέλεσμα κάποιοι να διαμαρτύρονται και να γκρινιάζουν κατά του… Spotify.

 

Το Spotify προσπαθεί να βρει εναλλακτικούς τρόπους να κερδοφορίσει όπως με την παραγωγή podcasts που του ανήκουν και το ίδιο θα μπορούσε να κανει και στη μουσική. Θα μπορούσε να κάνει ότι το Netflix π.χ. κάνοντας δικές του παραγωγές με κατευθείαν σχέση με τον καλλιτέχνη και πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και για τους δύο, χωρίς μεσάζοντα.

 

Αν δεν είχε αναγκαστεί να δεχτεί τον όρο που της το απαγορεύει, στη συμφωνία με τους Big 3.

Χωρίς το ρεπερτόριο αυτό δεν θα μπορούσε να υπάρξει η πλατφόρμα που βρίσκει κανείς ότι μουσική έχει κυκλοφορήσει και γι αυτό αναγκάστηκε να δεχτεί έναν τέτοιο όρο.

 

Το θέμα είναι πόσο θα αντέξει ακόμα το Spotify. Πόσο θα το στηρίξουν ακόμα οι επενδυτές χωρίς να έχουν το παραμικρό κέρδος. Το βλέπω να εξαγοράζεται απο κάποιο κολοσσό (Microsoft?) που θα το προσφέρει σαν έξτρα υπηρεσία σε συνδυασμό με τα προϊόντα του. Εν τω μεταξύ προσπαθεί να κρατά το ενδιαφέρον παραμένοντας στην κορυφή του ανταγωνισμού, μπας και σκεφτούν κάποια άλλη λύση. Θα δούμε.

Δεν είναι λοιπόν πάντα κακό το προφανές.

Τα ποσοστά του Spotify για τα δικαιώματα αποδίδονται. Τόσα που το βουλιάζουν.

Όμως αλλού πάνε.

  • Like 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν οι ιδιοκτήτες και οι σύμβουλοι παίρνουν μισθό 50 εκατομμύρια έκαστος μια χαρά μπαίνει μέσα η εταιρία. Δεν είναι καινούργιο το κόλπο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Οταν λεμε οτι η κατασταση ειναι " ολα τριγυρω αλλαζουνε και ολα τα ιδια μενουν", καποιοι επιμενουν να κατηγορουν συγκεκριμενες πλατφορμες, ειτε το spotify ειτε οτιδηποτε αλλο.

 

 Και μαλιστα αν παει κανεις ενα βημα παρακατω, και δει τις κοινοπραξιες που ελεγχουν το ολο παιχνιδι, ολη αυτη η συζητηση περι " εκμεταλλευσης" απο την ταδε εταιρια, και " προτιμησης" στη δεινα, χανει καθε νοημα.

 

 Αυτος που μπορει να κανει τα σκατα χρυσαφι, αυτος θα βγαλει και τα λεφτα. Το οτι εχουμε συνηθισει ως ακροατες τα σκατα, σε σημειο του να ξεχωριζουμε τα καλα σκατα απο τα κακα σκατα, δε σημαινει οτι αυτα απεκτησαν καποια αξια. Ειναι το συστημα που τα προωθει που τα κανει να εχουν αξια, και οπως ειναι φυσικο αυτος που δινει την αξια θα κρατησει και το μεγαλυτερο μερος της για την παρτη του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω πιστεύω ότι αυτή η όλη κατάσταση του στρημινγκ και της διαστρεύλωσης της μουσικής αγοράς είναι μια φούσκα (τεράστια) που θα σκάσει.

Ακριβώς πότε θα σκάσει δεν ξέρω

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
24 λεπτά πριν, Κβαντική Διεμπλοκή είπε

Αν οι ιδιοκτήτες και οι σύμβουλοι παίρνουν μισθό 50 εκατομμύρια έκαστος μια χαρά μπαίνει μέσα η εταιρία. Δεν είναι καινούργιο το κόλπο. 

Τι λες να κάνουμε μια επιτροπή να συμφωνήσουμε τους μισθούς τους...

Όταν κάποιος βάζει τα έτοιμα λεφτά του για να στήσει μια πρωτοποριακή επιχείριση που δεν έχει προηγούμενο και με μεγάλη αστάθεια, για να παίρνει ενα μισθό που σε εμένα φαίνεται δυσθεώρητος, δεν πρέπει να είναι και σοβαρός επιχειρηματίας και επενδυτής της περιουσίας του αλλά κάποιος με νοοτροπία υπαλλήλου. 

 

Αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι που δεν σας κάνει... εντύπωση πως οι δισκογραφικές εταιρίες καλά κρατούν και συνεχίζουν να πνίγουν τα έσοδα των μουσικών.

  • Συμφωνώ 2

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

Τι λες να κάνουμε μια επιτροπή να συμφωνήσουμε τους μισθούς τους...

Όταν κάποιος βάζει τα έτοιμα λεφτά του για να στήσει μια πρωτοποριακή επιχείριση που δεν έχει προηγούμενο και με μεγάλη αστάθεια, για να παίρνει ενα μισθό που σε εμένα φαίνεται δυσθεώρητος, δεν πρέπει να είναι και σοβαρός επιχειρηματίας και επενδυτής της περιουσίας του αλλά κάποιος με νοοτροπία υπαλλήλου. 

 

Αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι που δεν σας κάνει... εντύπωση πως οι δισκογραφικές εταιρίες καλά κρατούν και συνεχίζουν να πνίγουν τα έσοδα των μουσικών.

Η απάντηση μου είναι στο ερώτημα σου αν οι ιδρυτές κολυμπούν στο χρήμα. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Και βεβαια καλα κρατουν οι δισκογραφικες.

 

 Ετσι και αλλιως ΠΟΤΕ δεν ηταν το θεμα τους οι ιδιοι οι δισκοι.

 

 Φυσικα και ηταν ενα τεραστιο cash flow οι δισκοι, αλλα το παιχνιδι ακομα και τοτε παιζονταν στην προωθηση.

 

 Οσο λοιπον αποτελουν μερη των τεραστιων κοινοπραξιων, που ελεγχουν σχεδον ΑΠΟΛΥΤΑ ΟΛΟΥΣ τους τομεις της προωθησης, με δημοσιογραφικους κολοσσους, τηλεοπτικα καναλια κλπ κλπ, θα ειναι παντα στο παιχνιδι.

 

 Οπως και τοτε, ετσι και τωρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
27 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

Αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι που δεν σας κάνει... εντύπωση πως οι δισκογραφικές εταιρίες καλά κρατούν και συνεχίζουν να πνίγουν τα έσοδα των μουσικών.

Αυτό ακριβώς. 

προτείνω να δείτε το ντοκιμαντέρ για το Spotify που υπάρχει στο Netflix. Λέγεται The Playlist. 

 

δειχνει μεταξύ άλλων πως έγινε το πρώτο deal και πως ήταν επι της ουσίας η «λιγότερο κακή» λύση για το Spotify. Δηλαδή η αυτό ή δεν υπάρχει Spotify 

 

Btw εμένα μου φαίνεται αδιανόητο να πληρώνεις 5-6€ και να έχεις όλη τη μουσική του κόσμου διαθέσιμη. 
 

 

  • Like 2

https://www.bigfootsound.com | Studio Ηχογραφήσεων | Metal, Rock, Jazz, Acoustic, Electronic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Yannis Methenitis είπε

 

Απο την ίδρυση του το 2009, κάθε χρονιά ήταν ζημιογόνος με σύνολο ζημιάς μέχρι το 2023 τα 4.2 δις ευρώ.

 

την προηγούμενη χρονιά έκανε τζίρο σχεδόν 12 δις

 

 

Για να δούμε λίγο τα παραπάνω δεδομένα.

4.2 δις σε 14 χρόνια, είναι ένας μέσος όρος 300 εκατομμύρια τον χρόνο.

Για έναν leader στην συγκεκριμένη αγορά, με ετήσιο περσινό τζίρο 12 δις, τα 300 εκατομμύρια (τον χρόνο) είναι το 0.025 του περσινού τζίρου.

Δεν ξέρω τον τζίρο των προηγούμενων ετών, αλλά δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα μεγάλο το ποσοστό.

Φυσικά όλα αυτά είναι απλά νούμερα, αν δεν δει κάποιος τους ισολογισμούς, δεν μπορεί να βγάλει συμπέρασμα.

 

EDIT: Δεν γνωρίζουμε πχ αν στον τζίρο συμπεριλαμβάνεται και το 70% που πάει στις δισκογραφικές (αν φαίνονται σαν προμηθευτές).

Τότε είναι τεράστιο το ποσοστό της ζημιάς, γιατί αν στα 12 δις, το 70% πάει σε προμηθευτές μένουν 3.6 δις, και τα 300 εκατομμύρια είναι πολύ μεγάλη ζημιά.

Δεν ξέρουμε μικτό και καθαρό περιθώριο κέρδους, κλπ.

 

1 ώρα πριν, Yannis Methenitis είπε

Αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι που δεν σας κάνει... εντύπωση πως ....

 

.... στήθηκε μια εταιρεία, με τέτοιο business plan, που να την κάνει ζημιογόνα από την πρώτη χρήση της και μέχρι τώρα (14 χρόνια μετά).

Δηλαδή αυτοί ήταν τόσο άσχετοι?

Τις ταμειακές ροές δεν τις εξέτασαν καθόλου?

Τον πιθανό δανεισμό (δεν ξέρω αν υπάρχει)?

Και συνεχίζουν να εφαρμόζουν το ίδιο αποτυχημένο μοντέλο 14 χρόνια, και σκέφτονται τώρα πώς να αλλάξουν κάτι?

 

Δεν με καλύπτει αυτό.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου