Προς το περιεχόμενο

Περί tone και power amp tubes...


Nekkon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πρόσφατα συζήτησα online με τους τυπάδες που λέγονται the Studio Rats, τους οποίος γενικά εκτιμώ για τον ήχο τους αλλά και τις γνώσεις τους. Μου εξέφρασαν την άποψη ότι όταν μιλάμε για λαμπάτους ενισχυτές, η μαγεία στον ήχο παράγεται από τις λυχνίες στον  power amp (τελικός ενισχυτής), και είπαν if you can get the power amps cooking, that is the best tone possible. Επίσης είπαν ότι αν δεν μπορείς να κάνεις τις λυχνίες του τελικού ενισχυτή να δουλεύουν αρκετά, ο ήχος σου είναι μη ιδανικός και κάπως λεπτός, και εκεί δικαιολογείται και η τεράστια αγορά των modellers, καθώς λίγοι πλέον μπορούν να παίζουν σε τέτοιες εντάσεις.

Ερώτηση 1. Αυτό δεν επιτυγχάνεται με χρήση attenuators ή power scaling ή όπως το λέει η εκάστοτε εταιρία κατασκευαστών; Στην ουσία, στον preamp φτιάχνεις τον ήχο που θες, και με αυτό το μηχανηματάκι που υπάρχει ανάμεσα στον preamp και τον poweramp το κατεβάζεις στα ηχητικά επίπεδα που θες, σωστά;.λ

Ερώτηση 2. Αυτό όμως δεν δίνει drive στον τελικό ήχο; Γίνεται να παίζεις καθαρά με τις λυχνίες στο power amp να δουλεύουν στο κόκκινο; Φαντάζομαι γίνεται μόνο άμα έχει έχει ζεσταθεί ο ενισχυτής αρκετή ώρα. Επίσης, με ενισχυτές χωρίς attenuation, τύπου twin reverb που έχουν γραφτεί ύμνοι με την ένταση στο 3, δεχόμαστε αβίαστα ότι είναι μη optimal ο ήχος επειδή δεν καίνε πολύ οι τελικές λυχνίες; Πχ ο Julian Lage που έχει ηχάρα με τον Deluxe Reverb στο 2-3 έρχεται στο νου.

 

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Nekkon είπε

και είπαν if you can get the power amps cooking, that is the best tone possible.

Εμένα το λές?

120463995_672525100056569_8747840062997027378_n.jpg

Επεξεργασμένο από MGs
  • Χαχα 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Nekkon είπε

1. με αυτό το μηχανηματάκι που υπάρχει ανάμεσα στον preamp και τον poweramp

 

2. Αυτό όμως δεν δίνει drive στον τελικό ήχο; Γίνεται να παίζεις καθαρά με τις λυχνίες στο power amp να δουλεύουν στο κόκκινο;

 

3. Φαντάζομαι γίνεται μόνο άμα έχει έχει ζεσταθεί ο ενισχυτής αρκετή ώρα.

 

4. Επίσης, με ενισχυτές χωρίς attenuation, τύπου twin reverb που έχουν γραφτεί ύμνοι με την ένταση στο 3, δεχόμαστε αβίαστα ότι είναι μη optimal ο ήχος επειδή δεν καίνε πολύ οι τελικές λυχνίες;

 

 

Νέκκονά μου go back to schoolling ...

Τα έχεις καταλάβει λάθος τα πράγματα.

 

1. Αυτό το μηχανηματάκι δεν μπαίνει ανάμεσα στον προενισχυτή και τον τελικό. Μπαίνει ανάμεσα στον τελικό και τα μεγάφωνα, και κάνει τον ενισχυτή να "νομίζει" ότι έχει άλλο φορτίο από αυτό που έχει στην έξοδό του (δεν είναι σωστό αυτό, σαν σχήμα λόγου το ανέφερα).

 

2. Δεν ξέρω τι εννοείς "καθαρά". Το λες και το ξαναλές, αλλά οι λάμπες δίνουν πάντα αυτό το saturation, το οποίο είναι και το επιθυμητό. Γι' αυτό παίρνει λάμπα ο κόσμος.

 

3. Δεν έχει καμία σχέση το ζέσταμα του ενισχυτή.

 

4. Δεν υπάρχει optimal ήχος. Ανάλογα με το ζόρισμα της λάμπας και το κύκλωμα, κάθε ενισχυτής μπορεί να παράγει μια πολύ μεγάλη παλέτα ήχων.

Οι λαμπάτοι ακόμα μεγαλύτερη, γιατί δεν έχουν γραμμική απόκριση, και μπορεί να υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές στον ήχο με μικρές διαφορές στις ρυθμίσεις της έντασης (ειδικά σε κάποια μέρη του φάσματος από το 1 ως το 10).

Επειδή λοιπόν υπάρχουν αυτές οι διαφορές στον ήχο, και διαφορετικά γούστα από καθέναν, δεν υπάρχει κάποια βέλτιστη ρύθμιση αντικειμενικά.

Άλλος γουστάρει τον ήχο με τις λάμπες λιγότερο ζορισμένες, άλλος με τις λάμπες πιο ζορισμένες.

Για καθαρά μιλάμε πάντα.

 

Νομίζω ότι έχεις λάθος την έννοια "καθαρά" στο μυαλό σου, από αυτά που γράφεις κατά καιρούς πάντως, και από εκεί ξεκινάει το πρόβλημα και μπερδεύεσαι.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 3

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Nekkon είπε

 

Ερώτηση 1. Αυτό δεν επιτυγχάνεται με χρήση attenuators ή power scaling ή όπως το λέει η εκάστοτε εταιρία κατασκευαστών; Στην ουσία, στον preamp φτιάχνεις τον ήχο που θες, και με αυτό το μηχανηματάκι που υπάρχει ανάμεσα στον preamp και τον poweramp το κατεβάζεις στα ηχητικά επίπεδα που θες, σωστά;.λ

 

 

Aυτο το μηχανηματακι ειναι μετα το output αρα μετα το power amp. Αλλιως δε θα'χε νοημα.

Πριν το power amp ειναι το effects loop. Υπ'οψιν πως κ στα ατενιουεητορ πρεπει να τα σκασεις κανονικα τα μπικικινια, αν θες ηχο.

 

Επισης για καθαρα που ενδιαφερεσαι, το παουερ αμπ δε σπαει. Σιγουρα θελει ενταση. Αλλα να εχεις υποψιν πως οταν ανεβαινει η ενταση (μιλαμε σε νορμαλ πλαισια), ολα ακουγονται καλυτερα, ειναι ψυχοακουστικο

 

 

  • Ευχαριστώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίρνεις ως δεδομένο το

23 λεπτά πριν, Nekkon είπε

if you can get the power amps cooking, that is the best tone possible

γιατί στο είπε κάποιος που εκτιμάς και θαυμάζεις.

 

Μετά μόνος σου το καταρρίπτεις

 

24 λεπτά πριν, Nekkon είπε

Επίσης, με ενισχυτές χωρίς attenuation, τύπου twin reverb που έχουν γραφτεί ύμνοι με την ένταση στο 3, δεχόμαστε αβίαστα ότι είναι μη optimal ο ήχος επειδή δεν καίνε πολύ οι τελικές λυχνίες; Πχ ο Julian Lage που έχει ηχάρα με τον Deluxe Reverb στο 2-3 έρχεται στο νου.

 

Οπότε τι μας ρωτάς; Έχει λυθεί το θέμα.

  • Like 2
  • Συμφωνώ 2

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο που σου ειπαν ΑΦΤΟΙ ειναι για σπασμενους ηχους κ ακομα πιο συγκεκριμενα για οσους γουσταρουν στα ντραιβ κ παουερ αμπ ντιστορσιο.

  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Νέκκονά μου go back to schooling

Θεωρητική τελείωσα, τρίτη δέσμη για τους παλιότερους. Δε με πιάνει ούτε η έκφραση "πες το μου με απλά μαθηματικά" ?

  • Χαχα 2

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νέκκονά μου ξαναλέω, έχεις λάθος την έννοια του καθαρού στο μυαλό σου.

Πολλοί από τους καλλίτερους "καθαρούς" ήχους, δεν είναι καθόλου καθαροί.

Τίγκα στο saturation είναι.

Εξ' ου και η γλύκα τους.

  • Συμφωνώ 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Νέκκονά μου ξαναλέω, έχεις λάθος την έννοια του καθαρού στο μυαλό σου.

Πολλοί από τους καλλίτερους "καθαρούς" ήχους, δεν είναι καθόλου καθαροί.

Τίγκα στο saturation είναι.

Εξ' ου και η γλύκα τους.

Επίσης πολλοί από τους καλύτερους καθαρούς ήχους είναι από ακουστικά/ηλεκτρακουστικά/κλασσικά/ηλεκτροκλασσικά όργανα

 

Αν στρέψουμε τον Νεκκωνα προς τα εκεί, θα απαυδησει μετά από λίγο κ θα αναγκαστεί να παραδεχτεί πως του αρέσει το hi gain 

  • Χαχα 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαίνω το θέμα της έντασης ίσως. Δεν το ακούω. Τις προάλλες έπαιζα σε έναν vintage super reverb. Καρφώνω κιθάρα, pristine clean tone, ένταση στο 2. Ωραίο, δεν το ενιωθα. Ανεβάζω στο 3 χωρίς να πειράζω το tone stack, οκ, λίγο καλύτερο. Ανέβασα στο 4 και στο 5 και πάλι μου φάνηκε απλά δυνατότερος ο ήχος, ωραίο καθαρό το ένα, ωραίο και το άλλο, οκ πιο δυνατά το ακούω καλύτερα αλλά δε μου φάνηκε πιο "ποιοτικός" ο ήχος που λένε ότι έχει να κάνει η ένταση. Η απλά είμαι τελείως άσχετος ?

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου