Προς το περιεχόμενο

Sound Synthesis Tutorial by ManosX


manosx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ναι, για τα effects και γενικά τα layers και το structure όλης της αλυσίδας. Λοιπόν αυτό που θέλω να πω είναι............ 

. Χαχαχαχαχαχα ?

  • Χαχα 2

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα εφέ είναι άλλη ιστορία, ακόμα ένας μεγάλος "μπελάς" αν αρχίσεις και πειραματίζεσαι. Τα σύγχρονα synths κουβαλάνε ένα κάρο εφέ πάνω, ενώ τα workstation είναι κανονικά εργοστάσια εφέ. Όποιος έχει πχ ένα Montage/MODX ή άλλο ανάλογο workstation καταλαβαίνει τι λέω, μιλάμε για χιλιάδες επιπλέον settings που μπορούν να πειραχτούν, να αλλάξουν live και manual ή να προγραμματιστούν να αλλάζουν αυτόματα με διάφορα μέσα ή τρόπους (arpeggiators πχ).

Τις περισσότερες φορές και όταν ξέρεις τι ζητάς τα πράγματα είναι εύκολα, αν κάνεις όμως το λάθος και αρχίσεις τους πειραματισμούς, εκεί μπορεί να χάσεις την μπάλα. Ο όγκος των παραμέτρων που έχει σήμερα στη διάθεση του ο χρήστης ενός synth/workstation είναι τεράστιος, κι αυτό μπορεί να είναι καλό και πονοκέφαλος μαζί.

 

Εν ολίγοις, σήμερα ο μέσος synth χρήστης έχει στα χέρια απίστευτη δύναμη και έλεγχο, και αυτό συνεπάγεται περισσότερο διάβασμα και χρόνο, για όσους αποφασίσουν να πάμε παραπέρα από τα χιλιάδες presets των ήχων, των εφέ και των arpeggios που διαθέτουν πολλά σύγχρονα synths. Ένα Montage/MODX για παράδειγμα διαθέτει 10,239 preset arpeggios, όλα προγραμματιζόμενα φυσικά. Και δεν μιλάμε μόνο για τα συνήθη απλά Up & Down, Up, Down κ.α. τονικά arpeggios, μιλάμε για πολύπλοκα arpeggios που επηρεάζουν τονικότητα και data ταυτόχρονα, και αυτό από μόνο του δημιουργεί άπειρες δυνατότητες προγραμματισμού και έκφρασης.

 

Το 1985 και με $2,000 ($5,700 σε σημερινά λεφτά) αγόραζε κανείς ένα DX7, το οποίο ήταν ένα σκέτο synth, αυτό σημαίνει Νο internal effects, No arpeggiator, No sequencer, No...No...No. Όποιος ήθελε τα παραπάνω θα έπρεπε να σκάσει αρκετά χιλιάρικα ακόμα και να τα αποκτήσει, και όλα αυτά φυσικά σε πανάκριβη hardware μορφή. Ευτυχώς στις μέρες μας η τεχνολογία είναι πολύ προηγμένη και απίστευτα φτηνή σε σχέση με το παρελθόν, κι έτσι το μόνο που χρειάζεται είναι σχετικά λίγα λεφτά και πολύ φαντασία απ'τη μεριά του χρήστη.

 

Τώρα στα περί presets και προγραμματισμού του ήχου, όπως γράφτηκε και παραπάνω, η πλειονότητα των synth χρηστών δεν προγραμματίζει, είτε επειδή δεν ξέρει είτε επειδή βαριέται, οπότε αρέσκεται να χρησιμοποιεί τα χιλιάδες presets του μηχανήματος του ή presets τρίτων, τα οποία μπορούν να καλύψουν σχεδόν τους πάντες. Presets έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούν οι πάντες, θα εκπλαγείτε αν δείτε τι preset πέφτει σε διάσημα άλμπουμς των Jarre, Παπαθανασίου και άλλων.

Προσοχή λοιπόν με τη σύνθεση ήχου. Ηρεμία χρειάζεται και μεθοδικότητα, παίρνετε τακτικά τα χάπια σας και όλα να δείτε που θα πάνε καλά. image.gif.64a9c8f82278b1e79e9e22c7c3fa7e22.gif


 

  • Χαχα 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Ο Ozzy συνανταει τη μαγεια των αναλογικων ?

 

 

 

 It is a ballad kind of a vibe ?

Επεξεργασμένο από manosx
  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και κάποια στιγμή πρέπει να συζητήσουμε περί Gear Acquisition Syndrome. Αν υπάρχει καν τέτοιο πράγμα, ή αν μας το "φυτέψανε". Εμένα πάντως με έχουνε κατηγορήσει πολλές φορές για G.A.S. ενώ εγώ στ'αλήθεια ήθελα να έχω synths που να αλληλοσυμπληρώνονται απο πλευράς δυνατοτήτων, χροιών, παραμέτρων.. π.χ. δε μπορεί να έχεις μόνο ένα αναλογικό και τέλος. Θες κι ένα ψηφιακό wavetable, ένα virtual analog, ένα sampler/sequencer, ένα physical modeling και σίγουρα ένα dsp /rompler για ήχους ψωμοτύρι. Άρα, τουλάστιχον 5 για ΒΑΣΗ. Καμμία σχέση με G.A.S. δηλαδή.. Παραπέρα στη διαδρομή, να μην έχεις κι ένα drum machine, ένα vocoder, ένα.... Δε φταίω εγώ, δεν έχω G.A.S., αυτοί φταίνε που τα φτιάχνουν με ελλείψεις επίτηδες για να μας αναγκάζουν να αγοράζουμε συνέχεια, μίλα ρε Cos..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

για να μας αναγκάζουν να αγοράζουμε συνέχεια, μίλα ρε Cos..

Για μουσική παραγωγή all around 

Πάρτε το KOMPLETE 14 και το KOMPLETE KONTROL αν έχετε PC ή MAC κάρτα ήχου και κάνα DAWκλπ

 ή

Για πιο compact λύση πάρτε ενα Music Workstation γισ να γράφετε μουσική σε αυτό ή μέσω PC

 

Θα έχετε και στις 2 περιπτώσεις χιλιάδες ήχους και effects κλπ όλων των ειδών. 

 

 Αλλιώς πάρτε ότι θέλετε. 

 Βρείτε πρώτα τι θέλετε να κάνετε και μετα πάρτε ότι θέλετε, λεφτά να έχετε. Έχετε λεφτά? Και να μην έχετε λεφτά έχει τόσα δωρεάν και synth και samplers και loops, μέχρι και DAW's, δείτε και το παράδειγμα του Μάνου και τα link, δοκιμάστε να παίξετε με τον ήχο, ψαξτε το στυλ που σας αρέσει για να πάρετε ιδέες για ενορχήστρωση για να συνδυάζετε τα όργανα σωστά. Και εγω τι να πω. Σάμπως ξέρω και εγώ νομίζετε. ???

 

  • Χαχα 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

The-Greedy-1967-50.jpg.32cb920f6baa11b39e69fddb33a8c3b4.jpg 

 

 

 

 

 - Ελα μεσα ρε Cosdr

- Διαταγας

- Πεταξου μια στο site του thomann, και φερε μου ετσι κατι να γρατζουνισω

- Μαλιστα, τι να σας φερω;

- Κατι φθηνο, δε θα παιξω πολυ σημερα. Ενα montage

 - Με 88 πληκτρα;

- Με 88 πληκτρα. Και ενα nautilus. Και ενα Prophet.

- το 10;

- Το 10. Και που εισαι, πεστου να ετοιμασει και μια καλη μεριδα modules. Και ενα minimoog.

- Αν υπαρχει

 - Ε αν υπαρχει, αν δεν υπαρχει θα πουμε στον waterfall να παει να αγορασει moog;

 - Ε οχι βεβαια

 - Ε οχι βεβαια, αντε πηγαινε. Και που εισαι, πεστου να ετοιμασει και μια καλη κονσολα να τα συνδεσουμε πεστου, και κανα ρακ γεματο εφε και καλωδια.

 - Μαλιστα. Μονο αυτα;

- Ε σου ειπα θα γρατζουνισω σημερα, δε θα παιξω, δεν εχω ορεξη.

  • Χαχα 3
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Για πιο compact λύση πάρτε ενα Music Workstation για να γράφετε μουσική σε αυτό

Αυτό κάνουμε φίλος, καθώς «δεν μπορείς να μάθεις σε ένα γέρικο σκύλο νέα κόλπα» (καθότι βαριέται πλέον πιο γρήγορα).

Η παρακάτω διασκευή είναι ολοκληρωτικά φτιαγμένη σε workstation και ηχογραφημένη με 0 overdubs και εξωτερικά εφέ. Την ηχογράφησα το 2016 και όλοι οι ήχοι -πλην των πειραγμένων κρουστών- είναι made by Waterfall. Μου είχε κολλήσει άσχημα τότε το θέμα του Scarface (G. Moroder) και είπα να το διασκευάσω.?

 

 

  • Like 2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο Post Μάνο!

Γενικά με την ανάπτυξη των presets η μαγεία του πειραματισμού χάθηκε λίγο.

Νομίζω, κατά τη ταπεινή μου άποψη, ο περισσότερος κόσμος που αναφέρει δυσκολία στη δημιουργία patch from scratch σε substractive synthesizers δεν έχει καταλάβει ακόμη τη διαφορά και σχέση μεταξύ, Pitch, Frequency και Amplitude καθώς και πως επηρεάζονται από τα εκάστοτε modulators (LFO, ADSR κτλ).

Ο καλύτερος τρόπος για να τα κατανοήσει κάποιος είναι να ξεκινήσει με ένα init patch και να "πειράζει" μόνο ένα Module (ή section) μέχρι να κατανοήσει 100% τη λειτουργία του. Αφού γίνει αυτό από ένα σημείο και μετά η σύνθεση ήχου γίνεται δεύτερη φύση.

Προσωπικά με τα χρόνια πλέον, και δουλεύοντας κατά κύριο λόγο με αναλογικά συνθς, μου είναι τόσο εύκολο να φτιάξω ένα patch from scratch σε subtractive synth, όσο το να παίξω μια σειρά από συγχορδίες. Θέμα μερικών λεπτών το πολύ δηλαδή. 

Υπάρχει αυτή τη σελίδα της Ableton για τη κατανόηση των βασικών λειτουργιών που πολλοί φίλοι βρήκαν πολύ χρήσιμη. Ίσως να βοηθήσει και κάποιον άλλο: 
https://learningsynths.ableton.com/en/get-started/get-started-making-sounds

  • Like 2
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Πολυ ωραιο το λινκ που παρεθεσες Ioan, οτι πρεπει για να μπει καποιος στο νοημα.

 

 Νομιζω οτι η συνθεση ηχου ειναι καπως σα να μαθαινεις ενα οργανο. Αν δεν σου μπει το μικροβιο και το μερακι, δε θα ασχοληθεις. Δηλαδη δεν ειναι τοσο θεμα κατανοησης, αλλα επιθυμιας να κατανοησεις.

 

 Αν δε γουσταρεις να κατσεις να ασχοληθεις, οτι και να διαβασεις και οτι και να δεις, απο το ενα αυτι θα μπαινει και απο το αλλο θα βγαινει. Αν παλι γουσταρεις, και μονο που θα  κατσεις να πειραζεις τα κουμπακια με τις ωρες θα σε κανει να τη βρεις την ακρη σου, αργα η γρηγορα θα τη βρεις την ακρη.

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου