Προς το περιεχόμενο

How to: Κιθαρες μπλιμπλικατες by ManosX


manosx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπον, η ωρα που ολοι περιμενατε. ? Μινι- tutorial για το πως φτιαχνουμε κιθαρες ταξιδιαρικες μπλιμπλικατες. Γιατι μας το ζητησατε. ?

 

Οτι κανουμε θα το κανουμε με freeware γιατι ετσι μας αρεσει. ?

 

Επισης δε θα χρησιμοποιησουμε σαχλοφωνο, γιατι υπαρχει (αδικος) φοβος για αυτο. Θα πρεπει ομως να τονισω οτι το σαχλοφωνο ειναι κλειδι, οποιος μπαινει στο τριπακι κυριολεκτικα εχει μπροστα του ΑΠΕΙΡΟΥΣ δρομους, διοτι εχει προσβαση σε ΣΥΝΘΕΣΑΙΖΕΡ. Ω ναι.

 

Αλλα για το παρον tutorial δε θε χρειαστει κατι τετοιο.

 

Θα χρειαστει βεβαια ενα DAW, αλλα αυτο ειναι εκ των ουκ ανευ. Αλλωστε υπαρχει και το Sonar.

 

Φυγαμε

 

 

 

Η λογικη της παρανοιας.

 

 

Λοιπον, πρωτα απο ολα θα εξηγησουμε τη λογικη. Και η λογικη ειναι παρα, μα παρα πολυ απλη: Θα πρεπει να κανουμε παραλληλη επεξεργασια.

 

Τι εννοουμε παραλληλη επεξεργασια: Η κιθαρα μας δε θα τροφοδοτει ενα μονο καναλι, αλλα πολλαπλα. Θα αναθεσουμε δηλαδη την κιθαρα σε πολλαπλα tracks στο DAW, τα οποια θα τα οπλισουμε για να παιζουν ολα μαζι.

 

Οπως αν καναμε μια ενορχηστρωση θα ειχαμε ενα track για μπασο, ενα για κιθαρα, ενα για pad και

ενα για lead, ετσι ακριβως θα κανουμε και τωρα. Καθε ενα απο αυτα τα track θα αφορα ενα τετοιο οργανο, με τη διαφορα οτι πηγη για ολα αυτα θα ειναι η κιθαρα μας.

 

Παμε λοιπον στο ψητο.

 

 

Μπασο ψητο.

 

 

Ανοιγουμε λοιπον ενα τρακ, αναθετουμε την κιθαρα μας σε αυτο, και σκοπο εχουμε να παιξει το τρακ το ρολο του μπασου. Πως θα γινει αυτο;

 

Πρωτα απο ολα θα πρεπει να διασφαλισουμε οτι το καναλι θα “ακουει” μονο τις μπασες νοτες της κιθαρας. Αρα ξεκιναμε πρωτα πρωτα να βαλουμε ενα φιλτρο που θα κοβει ολες της νοτες που δεν αφορουν την πιο μπασα οκταβα της κιθαρας.

 

To Dead Duck filter ειναι ιδανικη επιλογη. Με 48 db slope στο low pass, και ρυθμιση γυρω στο 160 Hz που ειναι η Μι στο 2ο ταστο της Ρε χορδης, ειμαστε πολυ καλα. Τσεκαρουμε παντα με τα αυτια για να το φερουμε εκει που θελουμε εννοειται. Σκοπος μας ειναι να ακουγονται μονο οι μπασες νοτες.

 

 DD-Filter_2.jpg.efa1424afc151d198982558881105379.jpg

 

Αφου το κανουμε αυτο, επομενο βημα ειναι να ριξουμε τις νοτες μια οκταβα. Το μπασο ως γνωστον βρισκεται μια οκταβα χαμηλοτερα απο την κιθαρα. Με το δωρεαν (οπως ολα οσα θα αναφερουμε) pitchproof μπορουμε ευκολα να εχουμε το σημα μια οκταβα κατω, και επιπλεον να διατηρησουμε και λιγο απο το αυθεντικο μεσω του dry/ wet ρυθμιστικου για καλυτερη παρουσια.

 

pitchproof-screen2.png.490706b346992366bb74441ed7d113ad.png

 

Αφου ξηγηθουμε και κανα κομπρεσορακι, dead duck και εδω, ηρθε η ωρα για τα ωραια: Το μπασο δεν ειναι μονο μελωδικο οργανο αλλα και ρυθμικο, για την ακριβεια μεγαλη σημασια εχουν τα ρυθμικα σχηματα που παιζει. Επειδη ομως εμεις θελουμε ταυτοχρονα να παιζουμε και τις υπολοιπες χορδες της κιθαρας, και δε μπορουμε να απασχολουμε το δεξι μας μονο για το μπασο, τη λυση θα τη δωσει το (δωρεαν, μην το ξαναλεμε) Α1 triggergate. Προκειται οπως λεει και το ονομα του για ενα ρυθμικο gate, οτι χρειαζεται δηλαδη για να εχει το σημα μας ρυθμικο παλμο.

 

 

SCREENSHOT-A1TriggerGate-01-400x225-29d26845.png.30f5ea5fb370b57c5aae3c528244770d.png

 

Βαζουμε προαιρετικα και κανα ελαφρυ drive για να εχει χαρακτηρα το μπασακι, εγω εβαλα το φοβερο tse bod, και ειμαστε μπρουκλιδες απο μπασακι.

 

 

Pad:

 

 

Η λογικη παραμενει η ιδια: Πρωτα απο ολα θα κρατησουμε μονο οσες συχνοτητες θα αφορουν το pad. Ιδανικα θελουμε τις μεσαιες χορδες της κιθαρας, ωστε να μην μπερδευει το pad ουτε με τα μπασα ουτε με το lead. Παιρνουμε λοιπον παλι το dead duck filter και πρωτα απο ολα εφαρμοζουμε ενα high pass με steep curve (48) παλι γυρω στα 160. Ταυτοχρονα βαζουμε και ενα low cut, οχι απαραιτητα με τοσο steep curve, απλα θελουμε οι ψηλες νοτες απο τη Μι καντινι και πανω να ακουγονται λιγοτερο. Εκει το καλυτερο ειναι να ακουσουμε με τα αυτια μας, δεν χρειαζονται παντως υπερβολες, ενα 24 db φιλτρο στα 4 kHz μπορει να αρκεσει.

 

Το δευτερο βημα τωρα και το σημαντικοτερο: Τo χαρακτηριστικο των pad ειναι οτι εχουν αργο attack. Δεν εχουν δηλαδη την ατακα της κιθαρας, αλλα η νοτα μπαινει σταδιακα, σα να ανοιγεις το ποτενσιομετρο της κιθαρας. Θα μπορουσαμε να το κανουμε αυτο αν παιζαμε μονο το pad, αλλα εμεις θελουμε να παιζουμε και τα υπολοιπα. Πως θα γινει;

 

Η λυση ειναι το gate. Ω ναι, το ταπεινο gate. Aρκει το dead duck gate, διοτι εχει την παραμετρο attack. Τη βαζουμε ψηλα, ρυθμιζουμε καταλληλα το threshold ωστε να ανοιγει οταν βαραμε τις μεσαιες χορδες και ειμαστε ετοιμοι. Φυσικα υπαρχει και μια αναγκη για καταλληλο παιξιμο, αν βαραμε συνεχεια τις χορδες το gate θα παραμεινει ανοικτο και δε θα παρουμε την αισθηση που χρειαζομαστε. Αν ομως προσαρμοστουμε καταλληλα, θα ειναι ωραια φαση.

 

 

DD-Gate_2.jpg.0124a2643b0c88cc31166690e7bebee9.jpg

 

Φυσικα τα pads δεν ειναι μονο το αργο attack αλλα και οι ουρες. Ετσι λοιπον, πρωτα πρωτα θα φροντισουμε την παραμετρο release του gate, για να εχει κρατημα ο ηχος. Και επιπλεον θα δωσουμε εμφαση στο reverb που θα στειλουμε το gate.

 

 

Στα παραδειγματα που θα ακουσετε χρησιμοποιησα το Sanford reverb, ενα πολυ ωραιο freeware, με μια ομως πουτανια: Στο send καναλι, μπροστα απο το Sanford εβαλα το pitchproof ρυθμισμενο μια οκταβα πανω. Ενα ειδος αυτοσχεδιου shimmer reverb δηλαδη, οχι ταυτοσημο βεβαια, αλλα στην ουσια πιο εντονου, αφου το pitch shift γινεται αμεσα και οχι σταδιακα, πραγμα που ταιριαζει με το σκοπο μας μια χαρα.

 

 

sanfordreverb2.png.785b990e2eb6e34db4c02b610c666cd1.png

 

Ενα αλλο χαρακτηριστικο των pad ειναι οτι αποτελουνται απο πολλαπλα layers. Οπως καταλαβαινεται αυτο ειναι ταυτοσημο με τη λογικη που δουλευουμε ετσι και αλλιως. Στο πρωτο μισο του παραδειγματος που θα ακουσετε, υπαρχει και ενα δευτερο καναλι σε στυλ pad, περασμενο και αυτο οπως το μπασο με ενα A1 triggergate για εξτρα κινητικοτητα.

 

Κιθαρα:

 

Δε θελει και πολυ φιλοσοφια. Στο επομενο καναλι εχουμε την κιθαρα οπως θα την ειχαμε σε καθε αλλη περιπτωση. Με ενα απλο amp sim, το poulin 456 στην περιπτωση μου. Ειναι σημαντικο να προσεξουμε τη μιξη, θα πρεπει η κιθαρα να ειναι αρκετα χαμηλα, απλα να συμπληρωνει συχνοτητες, διαφορετικα αν ειναι πολυ μπροστα θα χαθει αυτη η ψευδαισθηση των πολλαπλων οργανων, θα γινουν ολα σαν ενα περιπλοκο delay. Βεβαια μπορει να θελουμε κατι τετοιο.

 

Lead:

 

Και τελειωνουμε με το Lead. Τι θελουμε εδω; Θελουμε να τονισουμε τις πιο ψηλες νοτες του παιξιματος μας. Πως θα το κανουμε αυτο; Μα πρωτα απο ολα, θα βαλουμε ενα High Pass φιλτρο για να κοψουμε τις χαμηλες νοτες. Και στη συνεχεια εχουμε δυο δρομους: Η θα βαλουμε παλι ενα Gate για να κοψουμε την ατακα και να εχουμε μια ψευδαισθηση οργανου με διαφορετικη ατακα, η θα (υπερ) τονισουμε τον ηχο μαζι με την ατακα με chorus, delays και οτι εχετε ευχαριστηση, για να “σκανε” οι ψηλες μας νοτες και να ξεχωριζουν σε ολο αυτο το συνοθυλευμα. Το πρωτο σεναριο ειναι στο πρωτο μισο του παραδειγματος, με το gate και ενα ελαφρυ ring modulation της dead duck να κανουν τις ψηλες νοτες να “συνθοφερνουν”, ενω στο δευτερο μισο, με τα synth drums απο το δωρεαν Drumsource, εχουμε κρατησει την ατακα και εχει τονιστει με delay και pitch shifter.

 

 

 

Final thoughts.

 

 

Οτι ακουτε στο παραδειγμα ειναι χαλαρο παιξιματακι με ακκορντακια, μια κιθαρα και φυσικα μπαμ και κατω, εκτος βεβαια απο το ρυθμο του drumsource. Ειναι διασκεδαστικο ομως. Ειδικα το μπασο μετραει απο την αποψη οτι γκρουβαρει με το ρυθμο και φυσικα ακολουθει το παιξιμο, οποτε την καταβρισκει κανεις χωρις πολλα πολλα.

 

Οπως βεβαια ειπα στην αρχη τα ωραια αρχιζουν αμα βαλουμε τα σαχλοφωνα στο παιχνιδι. Οπως ομως μπορειτε να διαπιστωσετε, αν ακολουθησετε αυτα τα απλα βηματα και αυτην την απλη λογικη, υπαρχουν πολλες δυνατοτητες. Και με freeware ολα ετσι;

 

 

Απο τη στιγμη που υπαρχουν δωρεαν τοσο ωραιοι αλγοριθμοι. Και απο τη στιγμη που και ο πιο ξεφτιλας συγχρονος υπολογιστης κατουραει απο αποψης CPU power στα περιφημα και πανακριβα FX ρακ του παρελθοντος, πραγματικα δε χρειαζομαστε τιποτα αλλο. Ακουστε το ηχητικο, φτιαχτηκε στο τσακ μπαμ σαν proof of point για το κειμενο, με περισσοτερο χασιμο χρονου θα φτιαξετε κλασεις ανωτερους ηχους, αν μπειτε στο τριπακι.

 

 

 

 

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 7
  • Ευχαριστώ 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μανο εισαι γιγας.

Οταν στησω το νεο μηχανημα θα πεσει μελετη!

Ευχαριστουμε πολυ

  • Ευχαριστώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δούρειος ίππος των πληχτράδων εις την κιθαριστικήν τέχνην λέγω!

 

Γεια σου ρε Μάνο δυναμίτη, αυτά γουστάρω εγώ με χίλια. Να δουλεύει το τσερβέλο.

 

???

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπηκε.... Πεταει ενα: "διαβαστε αΦτο αμορφωτοι peasants να ξεστραβωθειτε"... κ αποχωρησε χωρις να κοιτα τι αφησε πισω του...

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Χαχα 3

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου