Προς το περιεχόμενο

Αυτό είναι το νέο Yamaha Montage?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

10 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Περίεργο. Γιατί στο Fantom για παράδειγμα παίζεις και τα 16 parts ανεξάρτητα τον ήχο.

Είχα την εντύπωση πως το Montage παίζει κανονικά και τα 16 parts. Το θεωρούσα δεδομένο.

Είπαμε, ένα part μπορεί να αποτελείται από ως και 8 elements, όπου element = ολοκληρωμένο synth με δικό του oscillator/filter/3 EGs και LFO.  Ένα μόνο element δηλαδή είναι από μόνο του ένα ολοκληρωμένο patch. Τα Parts της Yamaha δεν είναι όπως τα τυπικά patches του Fantom ή άλλων synths.

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

Όχι πως θα παίξεις έναν ήχο με 16 parts σε ένα layer αλλά θα χρησιμοποιήσεις ένα performance/scene στο sequencer.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Οταν παιζεις μπαλα με sequencer, νομιζω οτι δεν εχεις προβλημα να εχεις 16 tracks.

 

 Γενικα η ολη φαση με τα 8 parts απο οτι εχω καταλαβει εχει να κανει και με το seamless transition. Αν δηλαδη θελεις να μην κοβονται οι "ουρες", εμενες στα 8 parts και εισαι τζιτζι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, manosx είπε

Γενικα η ολη φαση με τα 8 parts απο οτι εχω καταλαβει εχει να κανει και με το seamless transition.

Όχι, δεν έχει να κάνει με αυτό. Απλά η AWM2 αρχιτεκτονική διαφέρει κατά πολύ από των άλλων synths. Στα Motif XF/MOXF για παράδειγμα, στα οποία υπήρχε ακόμη η έννοια patch (voice στη γλώσσα της Yamaha), το κάθε patch μπορούσε να έχει πάλι από 1 ως 8 elements, αλλά τα performances είχαν "μόνο" 4 parts (voices/patches), κι ας διέθεταν σαν όργανα 16-part multitimbrality. Σε sequencer/mix mode όμως οι ήχοι/patches/parts ήταν κανονικά 16.

Ένα element όπως έχω γράψει παραπάνω δεν είναι μόνο ένα oscillator , είναι ένα ολοκληρωμένο synth. Ένας 3-element ήχος ενός Motif XF ή Montage δεν είναι το ίδιο με ένα 3-oscillator ήχο οποιουδήποτε άλλου synth, στην πραγματικότητα έχουμε ένα είδος multitimbrality μέσα στον ίδιο τον ήχο/patch.
Εδώ ισχύει το "Less Is More". 

 

Ένα παράδειγμα παρακάτω με ένα 4-part performance ενός Motif XF και ένα 10-part combi ενός Korg M3.

Motif XF 4-part performance:
32 oscillators
36 LFO
32 filters
32 envelope generators
32 pitch envelope generators
32 filter envelope generators

 

Korg M3 10-part combi/performance:

20 oscillators
50 LFO
40 filters
20 envelope generators
20 filter envelope generators
10 pitch envelope generators

 

Η ανωτερότητα της αρχιτεκτονικής της Yamaha νομίζω είναι εμφανής. Σε sequencer/mix mode όπως είπα τα 4-part performances πάνε περίπατο και εκεί έχουμε να κάνουμε πλέον με 16 parts/ήχους κανονικά.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Ωραια πραγματα.

 

 Τα specs του καινουργιου μιλανε για μεγαλυτερη ευελιξια στην AWM. Αυτο θα ηταν καλο.

 

 Διοτι απο οτι καταλαβαινω η συγκεκριμενη δομη δεν επιτρεπει σχηματα οπως 4 oscillators μιξαρισμενα να περνανε απο ενα κοινο filter section, το οποιο filter section να αποτελειται απο δυο παραλληλα φιλτρα, σωστα; Δηλαδη τα elements εχουν ενα συγκεκριμενο signal path, και δεν μπορεις να εχεις αλλους συνδυασμους και συνδεσεις.

 

 Ισως να "ανοιξε" η αρχιτεκτονικη απο αυτην την αποψη, αλλα ολα αυτα θα τα δουμε οταν διαβασουμε το manual.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, manosx είπε

Διοτι απο οτι καταλαβαινω η συγκεκριμενη δομη δεν επιτρεπει σχηματα οπως 4 oscillators μιξαρισμενα να περνανε απο ενα κοινο filter section

Το κάθε element έχει το δικό του ξεχωριστό φίλτρο. Αν θες 4-osc ήχο περασμένο από το ίδιο φίλτρο, απλά διαλέγεις τον ίδιο τύπο φίλτρου (και με τα ίδια settings) για κάθε element. Η αρχιτεκτονική αυτή είναι πολύ πιο πολύπλοκη, και προφανώς είναι προτιμότερο να έχουμε 4 oscillators με τα δικά τους ξεχωριστά φίλτρα/envelopes/LFO/EQ/ins. effects κλπ παρά 4 oscillators περασμένους όλους μαζί από το ίδιο φίλτρο, την ίδια EG και το ίδιο LFO. Η διαφορά είναι χαοτική. 

Και μια και μιλήσαμε για φίλτρα, τα Montage/MODX (και φαντάζομαι και το νέο Montage) διαθέτουν καμιά 20ριά φίλτρα να διαλέξουμε, και υπάρχουν και κάποια άλλα στις effect units του οργάνου. Τα φίλτρα είναι βασικά τεσσάρων τύπων (low pass, high pass, band pass και band emimination) σε διάφορες παραλλαγές ή συνδυασμούς. 

Έτσι για το κάθε element έχουμε να διαλέξουμε ένα από τα παρακάτω:

LPF, LPF24D, LPF24A, LPF18, LPF18s, HPF, HPF24D, HPF12, BPF12D, BPF6, BPFw, BEF, BEF12, BEF6, Dual LPF, Dual HPF, Dual BPF, LPF12 + HPF12, LPF6 + HPF6, LPF12 + BPF6.

Μόνο με τα φίλτρα και τα settings τους να αρχίσεις να παίζεις και το Δρομοκαΐτειο δεν το γλυτώνεις.🤪 Και όλα αυτά που συζητάμε τώρα είναι απλά ένα "ξύσιμο της επιφάνειας" του Montage. Σκέψου ότι δεν μιλάμε ποτέ για την FM engine του. Και ούτε πρόκειται, μ'αυτήν θες τον γιατρό δίπλα σου.😁

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Το οτι εχει διπλα φιλτρα ως επιλογες ειναι πολυ καλο.

 

 Απο την αλλη, αν τα φιλτρα παρουσιαζουν μη- γραμμικη αποκριση, αν εξομοιωνουν δηλαδη τα αναλογικα φιλτρα, το να εχεις τρια oscillators μιξαρισμενα πριν το φιλτρο θα δωσει αλλο ηχοχρωμα σε σχεση με το καθενα μονο του σε ενα ιδιο φιλτρο.

 

 Επισης και με τα modulations, θα μπορουσες ας πουμε να εχεις πολλαπλα lfo στο ιδιο element κλπ.

 

 Οπως και να εχει αυτα ειναι ψιλοθεωρητικα, ειδικα αφου μπαινει και η virtual analog στο παιχνιδι, υπαρχει ηδη και η FM και η motion μηχανη, καληνυχτα, 45 ζωες δε θα σου φτανουν, βαζεις και ενα laptop και χαιρετας κανονικα, πρεπει να τα παρατησεις ολα και να πας στο Αγιο Ορος για να το λιωσεις το μηχανημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Από τη στιγμή που δεν θα τα χρησιμοποιήσει (ή δεν ξέρει να τα χρησιμοποιήσει) κάποιος όλα αυτά, απλά μένουν στη θεωρία.

Κοινώς, όπως έλεγε κι ένας πολύ καλός μου φίλος, κάτι τέτοια είναι αναπτήρας πούρου στο πίσω κάθισμα.

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλά LFOs στο ίδιο element είναι too much, τα περισσότερα synths δεν έχουν καν ξεχωριστό LFO για κάθε oscillator. Στα Montage/MODX υπάρχουν δύο τύποι LFO, ο "απλός" τύπος που επηρεάζει τα pitch/amp/filter ενός element και το common LFO που επηρεάζει όλα (ή όποια εμείς διαλέξουμε) τα elements. Εκεί γίνεται τρελό παιχνίδι καθώς μεταξύ άλλων υπάρχει και η User LFO επιλογή όπου φτιάχνεις custom LFO με παλαβά αποτελέσματα. 

Τα Montage, και γενικότερα τα digital synths, δεν πρέπει να τα κρίνουμε με κριτήρια αναλογικών synths και από το πως αυτά διαμορφώνουν τον ήχο τους, μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικά είδη synths με χαοτικές διαφορές.

 

image.thumb.png.b247569a8d9af1704a5c947e24e2da19.png

 

Τέσπα, πάω για κάνα μπάνιο και έξω για ποτό γιατί βλέπω να το ξημερώνουμε με το Montage.😛

6 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Από τη στιγμή που δεν θα τα χρησιμοποιήσει (ή δεν ξέρει να τα χρησιμοποιήσει) κάποιος όλα αυτά, απλά μένουν στη θεωρία.

Ε, ας περάσει στην πράξη, ποιος τον εμποδίζει? Το μηχάνημα είναι εκεί, το πως θα το χρησιμοποιήσει ο καθένας είναι άλλη ιστορία. 

  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
4 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

τα περισσότερα synths δεν έχουν καν ξεχωριστό LFO για κάθε oscillator

Π.χ. Fantom

 

5 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Τα Montage, και γενικότερα τα digital synths, δεν πρέπει να τα κρίνουμε με κριτήρια αναλογικών synths

+1

5 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Ε, ας περάσει στην πράξη, ποιος τον εμποδίζει? Το μηχάνημα είναι εκεί, το πως θα το χρησιμοποιήσει ο καθένας είναι άλλη ιστορία. 

+1

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου