Προς το περιεχόμενο

Αυτό είναι το νέο Yamaha Montage?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

8 ώρες πριν, Στάθης Π. είπε

Ωραίο,με μια πρώτη φευγαλέα ματιά βλέπω τα βασικά χαρακτηριστικά όπως soundengines  λιγο πολύ αναμενόμενα(βελτιωμένα δηλαδή), συνηθίζουν να διπλασιάζουν τη waveform σε καινούριες εκδόσεις και εαν αναλογιστεί κανείς την ποιότητα των δειγμάτων της yamaha, φαντάζεται το αποτέλεσμα

To original Montage (και τα MODX/MODX+) διαθέτουν 5,67 GB με 6,347 waveforms, ενώ η κάθε waveform μπορεί να αποτελείται από ως και 128 waves. Τώρα το Montage M έρχεται με 9,97 GB με τρέχα γύρευε πόσες waveforms. Τέτοια waveform memory απλά δεν υπάρχει σε κανένα άλλο synth. Εξαιρώ τα Kronos/Nautilus τα οποία ίσως να διαθέτουν περισσότερες waveforms (αλλά όχι presets) λόγω του ότι ενσωματώνουν SSD. Αλλά το SSD έχει τα θεματάκια του στη φόρτωση των waveforms/samples, ενώ το Montage δουλεύει με flash memory, που σημαίνει ότι άπαξ και φόρτωσες κάτι στην -3,8 GB user- μνήμη του, αυτό ανακαλείται/παίζεται άμεσα με 0 χρόνο φόρτωσης.

8 ώρες πριν, Στάθης Π. είπε

128 elements? Διαβασα καλά; Τα γνωστά elements ?

Το Montage ήταν 16-part multitimbral και δούλευε πάντα σε performance mode, αυτό σημναίνει ότι δεν είχε voices/patches. Το κάθε performance μπορούσε να έχει από 1 έως 16 parts (με διαφορετικό MIDI κανάλι το καθένα) που στην ουσία παίζουν τον ρόλο των παλιών voices/patches, με τη διαφορά ότι το κάθε part δεν είχε σχέση με κανένα άλλο part από διαφορετικό performance. Μέγιστη μαγκιά την οποία έχω εξηγήσει σε παλιότερο post. Σε κάθε performance λοιπόν, τα 8 πρώτα parts μπορούν να παιχτούν από το ίδιο το Montage και τα υπόλοιπα 8 από κάποιες εξωτερικές MIDI devices. Τώρα λογικά αυτό άλλαξε και προφανώς το νέο Montage μπορεί να διαχειρίζεται και τα 16 parts χωρίς την ανάγκη κάποιας εξωτερικής MIDI συσκευής, εξού και το 128-element AWM2 architecture που γράφουν.

 

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό? Λαμβάνοντας υπόψη ότι το κάθε element είναι στην ουσία ένα ολοκληρωμένο synth που έχει oscillator, ξεχωριστές περιβάλλουσες για amp/filter/pitch, φίλτρο (18 τύποι) και LFO, και λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι το καθένα από τα 16 parts ενός performance μπορεί να έχει από 1 έως 8 elements, φτάνουμε να έχουμε έως και 8 oscillators, 9 LFOs (8+1 common), 8 φίλτρα, 8 Amp/Filter/Pitch περιβάλλουσες για κάθε part. 

Πολλαπλασιάστε τώρα όλα αυτά x16, και φτάνουμε στο σημείο να έχουμε ένα performance το οποίο αποτελείται ουσιαστικά από 128 ανεξάρτητους ήχους, που στην περίπτωση του Montage σημαίνει...128 synths ταυτόχρονα με το πάτημα ενός πλήκτρου.? Και για να ψαρώσουμε λίγο περισσότερο, μιλάμε για 128 oscillators / 128 filters / 128 amp envelope generators / 128 filter envelope generators / 128 pitch envelope generators και 144 LFOs ταυτόχρονα! ? 

 

Και όλα αυτά είναι απλά η βάση της AWM2 engine, αφήνοντας απ'έξω τις FM και VA engines και τις χιλιάδες settings των arpeggiators/motion sequencer/effects κλπ κλπ. Η synth ισχύς του νέου Montage είναι απλά τρομακτική, τώρα το αν κάποιος ασχοληθεί με όλα αυτά ή απλά αράξει με τα χιλιάδες preset performances και τα performances τρίτων που μπορεί να αγοράσει και φορτώσει, είναι μια άλλη ιστορία. Η ουσία είναι ότι το Montage M είναι killer.

 

6 ώρες πριν, manosx είπε

1) Το motion control engine εξακολουθει να υφισταται, πολυ δυνατο εργαλειο.

Δεν θα μπορούσε να μείνει απ'έξω ένα τέτοιο εργαλείο.

6 ώρες πριν, manosx είπε

2) Η 16 πολυφωνια του anx δεν εντυπωσιαζει ΑΛΛΑ θα ειναι ΠΟΛΥ σημαντικο να μπορει να χρησιμοποιηθει η μηχανη σε multitimbral mode.

Φαντάζομαι ότι αυτό θα γίνεται, όπως γίνεται και με τις άλλες δύο engines.

6 ώρες πριν, manosx είπε

3) Αυτος ο διαχωρισμος της AWM πολυφωνιας σε user και preset, μπερδευει λιγο τη φαση. Ελπιζω οτι η yamaha θα παρεχει extra βιβλιοθηκες με καθε κατηγοριας ηχο για να μπουν στα user banks, ωστε να αξιοποιειται αυτη η πολυφωνια απο τον καθενα

Αυτόν τον διαχωρισμό πρώτη φορά τον βλέπω, και όντως ακούγεται λίγο μπερδεμένο. Τις έξτρα βιβλιοθήκες ήχων από την Yamaha και τρίτους να τις θεωρείς δεδομένες. Φαντάζομαι ότι το νέο Montage θα ακολουθεί τα βήματα του original Montage το οποίο μπορούσε να φορτώσει όλες τις βιβλιοθήκες της Motif σειράς και φυσικά όλες τις βιβλιοθήκες του DX7. 

6 ώρες πριν, manosx είπε

Και μια προσωπικη λεπτομερια, απο οτι λενε τα αρρωστακια στα αγγλοφωνα καταγωγια το action του 88key θα ειναι balanced, το GAS μου λοιπον μηδενιστηκε, ευτυχως ? θα αρχιζα και εγω να παραληρω οπως ο cos για το native ?, παιρνω λοιπον pop corn και αραζω να παρακολουθω τις εξελιξεις ?

Το πληκτρολόγιο αυτό ήταν αναμενόμενο, οτιδήποτε πιο κοντά στο πιάνο θα ανέβαζε -την ήδη πολύ υψηλή- τιμή του 88-key μοντέλου. Με ένα synth/workstation έχουμε να κάνουμε εδώ, όχι με κάποιο digital/stage πιάνο. Πάλι καλά να λέμε που η Yamaha το κυκλοφορεί σε 3 versions για να ικανοποιήσει την συντριπτική πλειονότητα των πληκτράδων και των αναγκών τους, ελάχιστες εταιρείες το κάνουν αυτό. Yamaha, Roland και Korg οι σίγουρες, άντε και καμιά Clavia ίσως? 

Τώρα στην απορία του trolley γιατί να υπάρχει βαρυκεντρισμένο 88ρι keybed σε ένα synth, η απάντηση είναι απλή. Σε τέτοιου είδους synths/workstations τα οποία κουβαλάνε έναν σκασμό από ακουστικούς κ' ηλεκτρικούς/ηλεκτρονικούς ήχους κάθε είδους, το να υπάρχει και 88-key μοντέλο είναι μονόδρομος. Η Yamaha (αλλά και οι Roland/Korg/Clavia/Kurzweil) έχουν ξοδέψει τεράστια ποσά και περάσει δεκαετίες ολόκληρες σαμπλάρωντας πανάκριβα concert πιάνα, και αυτοί οι ήχοι φυσικά δεν μπορούν να παιχτούν σοβαρά από κανένα 61-key synth με synth action keybed. Αν το Montage M διέθετε μόνο τις FM-X και AN-X engines, να είστε σίγουροι ότι στην αγορά θα έβγαινε μόνο το 61-key μοντέλο.

 

Το γιατί 88 βαρυκεντρισμένα πλήκτρα και όχι 88 synth action πλήκτρα, που θα μείωνε κατά πολύ και το τελικό κόστος, η απάντηση είναι προφανής, οι ήχοι πιάνου θέλουν βαρύ πλήκτρο για να παιχτούν σωστά, η αίσθηση των πλήκτρων πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην αίσθηση των πλήκτρων ενός ακουστικού πιάνου. Προσωπικά τα βαρυκεντρισμένα πληκτρολόγια δεν με καλύπτουν καθώς δεν είμαι πιανίστας, και δεν ενδιαφέρομαι κιόλας για τους ήχους πιάνου. Το ιδανικό πληκτρολόγιο που θα ήθελα να υπάρχει σε όλα τα synths μου είναι ένα ημι-βαρυκεντρισμένο, σαν το εξαιρετικό (και waterfall) Fatar TP8o που διαθέτουν τα περισσότερα Hammond μοντέλα αλλά και τα περισσότερα Hammond clones. Όταν αρχίσεις να παίζεις με αυτό δύσκολά περνάς σε άλλο keybed. 

 

Τέλος πάντων, σε αναμονή για τις νέες high res φωτογραφίες, τα full specs και τα manuals του Montage M. Θέλω να βεβαιωθώ ότι το sequencer έχει αυτή τη φορά και linear mode, αν δω μoνο step/pattern modes πραγματικά θα πηδηχτώ απ'το παράθυρο.?

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K
  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Ωραια τα λεει ο waterfall.

 

 Οσο αφορα τα 128 elements, απο οτι λενε οι users του προηγουμενου montage, υπαρχει η εξης βασικη χρησιμοτητα:

 

 Υπηρχαν καμποσοι "μονοι" ηχοι στο montage, κατι καλα πιανο και τετοια,   που απαιτουσαν πολλαπλα slots στο performance, διοτι αποτελουνταν απο παραπανω απο 8 elements.

 

 Οποτε τωρα αυτοι οι ηχοι λογικα θα μπορουν να ειναι κομπλε σε ενα μονο part, και ετσι η multitimbral λειτουργια θα ειναι ομορφη και τακτοποιημενη.

 

 Για λεπτομερειες και επιβεβαιωση απευθυνθειτε στι waterfall που ειναι χρηστης του modx.

 

 Οπως και να εχει ομως, με 128 elements φτιαχνεις οχι απλα παπαδες, φτιαχνεις αρχιεπισκοπους ?

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Πολλαπλασιάστε τώρα όλα αυτά x16, και φτάνουμε στο σημείο να έχουμε ένα performance το οποίο αποτελείται ουσιαστικά από 128 ανεξάρτητους ήχους, που στην περίπτωση του Montage σημαίνει...128 synths ταυτόχρονα με το πάτημα ενός πλήκτρου.? Και για να ψαρώσουμε λίγο περισσότερο, μιλάμε για 128 oscillators / 128 filters / 128 amp envelope generators / 128 filter envelope generators / 128 pitch envelope generators και 144 LFOs ταυτόχρονα! 

Είναι άκρως εντυπωσιακό. Αλλά είναι ακριβώς έτσι;  Δηλαδή θα μπορούσε να βγει ήχος πιάνο με 128 velocity zones? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, manosx είπε

Υπηρχαν καμποσοι "μονοι" ηχοι στο montage, κατι καλα πιανο και τετοια,   που απαιτουσαν πολλαπλα slots στο performance, διοτι αποτελουνταν απο παραπανω απο 8 elements.

Οποτε τωρα αυτοι οι ηχοι λογικα θα μπορουν να ειναι κομπλε σε ενα μονο part

Xλωμό το βλέπω  να αυξήθηκαν τα elements του κάθε part από 8 σε...128.?  Το πιο πιθανό είναι να έγινε αυτό που έγραψα, δηλαδή το νέο Montage να μπορεί πλέον να παίζει και τα 16 parts χωρίς τη βοήθεια κάποιας εξωτερικής MIDI συσκευής/controller κλπ. Τώρα βέβαια αυτό το "128-element AWM2 architecture" με βάζει σε σκέψεις. Ποιο το νόημα να το γράψουν?? Καλά, αν όντως το έκαναν αυτό και υπάρχει πλέον η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε ως και 128 elements ανά part, τι να πω? Θα εντυπωσιαστώ πραγματικά. 

5 λεπτά πριν, Στάθης Π. είπε

Είναι άκρως εντυπωσιακό. Αλλά είναι ακριβώς έτσι;  Δηλαδή θα μπορούσε να βγει ήχος πιάνο με 128 velocity zones? 

EDIT: διαφορετικά velocity zones παίζουν ήδη σε waveform επίπεδο. Τα 128 velocity zones είναι φαντάζομαι εφικτά για οποιονδήποτε ήχο αποτελείται από 128 elements. 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
11 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Το πιο πιθανό είναι να έγινε αυτό που έγραψα, δηλαδή το νέο Montage να μπορεί πλέον να παίζει και τα 16 parts χωρίς τη βοήθεια κάποιας εξωτερικής MIDI συσκευής/controller κλπ.

Τι εννοείς;

Να μπορεί να παίξει σε ένα performance 16 διαφορετικά patches ταυτόχρονα;

Αυτό δεν το κάνει ήδη το Montage ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Παντως ειδικα για το πιανο, ενας ηχος με 128 velocity zones το βρισκω χλωμο να γινει. Κατι τετοιο θα απαιτουσε δυο πραγματα: Πρωτον, 128 sampled layers απο πιανο, που θα ειχαν ογκο Σκορτσιανιτη. Αλλα αυτο ειναι εφικτο. Να υπαρχει παλι πιανιστας που να μπορει να παιξει με συνεπεια 128 διαφορετικες δυναμικες στο πιανο για να τις σαμπλαρουν οι τεχνικοι, αυτο το βλεπω οχι χλωμο, ΚΑΤΑΛΕΥΚΟ το βλεπω. Μονο με κανα ρομποτ και αν.

 

 Για αυτο λατρευουμε τα physically modeled pianos.

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 λεπτό πριν, manosx είπε

Για αυτο λατρευουμε τα physically modeled pianos.

Ναι, γιατί παίζουμε με συνέπεια 128 δυναμικές στο πιάνο ?

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Με αρ#|£|@ συνεπεια παιζουμε ? αλλα τουλαχιστον τα "σκαλοπατια", τα αφυσικα sustain, οι αποτομες μεταβασεις στη χροια and all that jazz ειναι παρελθον με το modelling, και χωρις να θες 200 giga για ενα πιανο ?

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Τι εννοείς;

Να μπορεί να παίξει σε ένα performance 16 διαφορετικά patches ταυτόχρονα;

Αυτό δεν το κάνει ήδη το Montage ?

Όπως έγραψα παραπάνω, τα Montage/MODX/MODX+ μπορούν να παίξουν σε κάθε performance τα 8 πρώτα parts και τα υπόλοιπα 8 από κάποιες εξωτερικές MIDI devices. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα parts δεν είναι απλά patches όπως σε όλα τα άλλα synths, κάθε part μπορεί να αποτελείται από ως και 8 elements, όπου element = ολοκληρωμένο synth με δικό του oscillator/filter/3 EGs και LFO. Aκόμα και με 8 parts σε κάθε performance υπερέχει από αντίστοιχα 16-patch combis άλλων synths. (και) Τα 8 τελευταία parts ενός performance αν δεν κάνω λάθος μπορούν να παιχτούν κανονικά από τα arpeggiators του οργάνου.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

@Waterfall-K

Περίεργο. Γιατί στο Fantom για παράδειγμα παίζεις και τα 16 parts ανεξάρτητα τον ήχο.

 

Είχα την εντύπωση πως το Montage παίζει κανονικά και τα 16 parts. Το θεωρούσα δεδομένο.

Όπως επίσης και τα MODX.

Δηλαδή full multitimbrality

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου