Προς το περιεχόμενο

Αυτό είναι το νέο Yamaha Montage?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Τι να σου πω, να πηδηξω στο ταβανι για το deepmind λιγο δυσκολο.

 

 Αλλα βεβαια, τελευταια φορα που πηδηξα στο ταβανι ηταν με το trinity, οποτε μαλλον γερασα για να πηδαω στα ταβανια ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ex-Πάνος Χελιδόνης
6 λεπτά πριν, manosx είπε

να πηδηξω στο ταβανι για το deepmind λιγο δυσκολο.

Ξέρεις γιατί το έκανα τότε αυτό; γιατί σκέφτηκα οτι η Μπέρινγκερ δίνει μαθήματα στη Roland πώς γίνεται να έχουμε ένα Modern day Juno με πολυ περισσότερες, στη νιοστή δυνατότητες καί με 7μισι κατοστάρικα. Γιαυτό και το τίμησα και το πήρα και απεδείχθη ικανοποιητικότατο. Κι ασε τους hipsters να το πουλάνε και να το αγοράζουν (το Juno) με τριχίλιαρα..

7 λεπτά πριν, manosx είπε

με το trinity

Κι εγώ, λίγο πιό μετά, με το Triton..

Επεξεργασμένο από Πάνος Χελιδόνης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Yamaha ήταν και παραμένει μια μουσική εταιρεία. Οι μηχανές και οι εξωλέμβιες ήρθαν σαν πρόσθετος τομέας μετά από μισό αιώνα ζωής και. Και εκεί πάλι έγραψαν ιστορία. Αλλά η κύρια "ενασχόληση" της εταιρείας ήταν και παραμένει η κατασκευή μουσικών οργάνων κάθε τύπου. Δεν υπάρχει κατηγορία μουσικού οργάνου που να μην κατασκευάζει όργανα αναφοράς. Τι να πρωτοπιάσουμε και τι να αναφέρουμε? Αφήνουμε απ'εξω τα synths της που άλλαξαν την παγκόσμια μουσική ιστορία Ν φορές, και να πιάσουμε τα πιάνα της? Τις ντραμς/κρουστά της? Τα πνευστά της? Τι? Μπορούμε να μιλάμε για μέρες. Η Yamaha έχει state of the art όργανα σε κάθε κατηγορία μουσικών οργάνων, οποιαδήποτε άλλη μουσική εταιρεία είναι μια τρίχα (να μην πω από που?) μπροστά της. 

Το ότι δεν σου έκαναν κλικ οι ήχοι του Montage M στα βίντεο που άκουσες δεν λέει κάτι. Αυτό που άκουσες/ακούσαμε είναι το 1/1000 των presets και to 1/1,000,000 των ήχων που μπορούν να δημιουργηθούν από το όργανο.

Τα βίντεο αυτά έχουν συγκεκριμένο target group, πιάνα, pads, λίγο organ, strings, Rhodes/el. pianos, άντε και κάνα περίεργο εφέ. Μια Lamborghini σε χωματόδρομο ενός κατσικοχωρίου, αυτό βλέπουμε στα βίντεο.

Μας έπρηξαν τα μέζεα πχ για τη ANX engine, ενώ δίπλα υπάρχει μια τερατώδης FM engine που μπορεί να παράγει νέους, απίστευτα πολύπλοκους και εντελώς ανήκουστους ήχους για τα επόμενα 50+ χρόνια. Η Yamaha δεν αναφέρεται ποτέ σε αυτήν, παρά μόνο όταν θέλει να παίξει 5-10 χιλιοπαιγμένους '80s DX7 ήxους. Και δεν αναφέρεται σε αυτήν γιατί η συγκεκριμένη engine απαιτεί μελέτη για να την κατανοήσει κανείς και να αρχίσει να την προγραμματίζει. Εδώ οι 999 στους 1000 κατόχους DX7 δεν πάτησαν ποτέ το κουμπί EDIT, και είχαν και κάποιο δίκιο. Πως να τους πασάρεις τώρα μια FM engine on steroids που το DX7 μπροστά της φαντάζει παιδική χαρά?

Τουλάχιστον η engine αυτή υπάρχει μέσα στο όργανο, τώρα ποιος θα κάνει το άλμα να την ψάξει είναι μια άλλη ιστορία. Εγώ πάντως που έχω φάει την FM με τον κουβά ήδη από τα μέσα των '80s, προγραμματίζοντας τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφόρησε η εταιρεία, από τα "απλά" 4-operator synths μέχρι τα DX7, τα multitimbral μοντέλα και το τέρας SY77, την FM-X engine του MODX μου (η οποία είναι τραγικά πιο ισχυρή από οποιοδήποτε προηγούμενο FM synth) σπάνια την αγγίζω. 

Αν η Yamaha κυκλοφορούσε ένα σκέτο FM multitimbral synth με την συγκεκριμένη FM-X engine στα, πχ, €1,2Κ, θα γινόταν best seller από την πρώτη εβδομάδα.

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Συμφωνω Πανο σε αυτα που λες για το Deepmind, εχει πολυ ωραιο ηχο. Αλλα το να το θεωρεις ευκαιρια δεν ειναι φαση πηδαω στο ταβανι, ετσι; Ουτε το juno ειναι να πηδας στο ταβανι πιστευω.

 

 

 Το triton ειχα μπει στο Bon ετοιμος να το αγορασω, διοτι νομιζα οτι θα ειναι το trinity με μεγαλυτερη πολυφωνια. Για τυπικους λογους ειπα να παιξω και λίγο πριν κανω την κινηση, και οχι δεν πηδηξα στο ταβανι, αλλα επεσα στο πατωμα ? Καμια σχεση με το trinity, τα φιλτρα του τραγικα υποβαθμισμενα, οι ηχοι του καμια σχεση, το trinity ηταν ο παραδεισος του ambient, το triton ηταν σε πιο χιπχοπατο κλοουνιλικι φαση, μιλαμε απογοητευση.

 

 Οποτε αυτα με τα ταβανια ειναι σχετικα και σεβαστα. Δεν σου κανει κλικ το montage, τελειωσε η φαση, οσα specs και επιχειρηματα να σου πει κανεις, δεν σου κανει και τελειωσε.

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, manosx είπε

Εμενα ας πουμε μου αρεσαν πολυ καποιοι ηχοι σαν ιδεες

 

Σκόπευα να το γράψω αυτό κάπου στην πορεία της συζήτησης, ότι όταν ακούμε ένα νέο synth, αυτό που κατά βάση αναζητεί το αυτί μας είναι νέες ιδέες. Γι΄αυτό γράφω εδώ και εβδομάδες ότι "αν δεν μας αρέσει το πως ακούγεται ένα synth, τότε δεν μας ενδιαφέρει τίποτε άλλο, ούτε καν η τιμή του".

 

Θυμηθείτε π.χ. τον πρώτο-πρώτο ήχο από το Μ1 που ξεκίναγε από μία συγχορδιοβροντή και μέχρι να πεθάνει είχε διαλυθεί σε ένα atonal ντιτζεριντού... ποτέ μέχρι τότε δεν είχαμε ακούσει κάτι τέτοιο, ούτε είχαμε φανταστεί κάτι τέτοιο... σήμερα είναι τυπική προσέγγιση σε αυτή την κατηγορία ήχων.

 

Στο Montage M, επίσης άκουσα μερικές νέες ιδέες (υποστηριζόμενες κυρίως από την AN και την FM), που είναι σα να σου λέει "πάρε με, παρεούλα θα κάνουμε παπάδες τους επόμενους μήνες", αλλά δεν ξέρω (δηλαδή, δεν μπορώ να ξέρω αυτή τη στιγμή) ουτε πόσο εύκολη θα είναι η περαιτέρω διερεύνηση ούτε αν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα για 'μένα ειδικά.

 

Επίσης, όλες οι νέες ιδέες που άκουσα, μπορούν να υλοποιηθούν και στο παρόν μου σεταπ, με περισσότερη συντονισμένη εργασία βέβαια - όχι κάτι αδύνατο όταν έχεις τη "συνταγή".

  • Συμφωνώ 1

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Ετσι ειναι ακριβως. Ιδεες ψαχνουμε.

 

 Δηλαδη: Ας υποθεσουμε οτι εχουμε ενα GM module με τους κλασσικους 127 ηχους.

 

 Και ας υποθεσουμε οτι θα φτιαξουμε ενα multilayer performance με 4 απο αυτους.

 

 Ποσους συνδυασμους βγαζει αυτο; 4 ηχοι απο ενα ταπεινο GM συνθ;

 

 Η απαντηση ειναι ενα εκατομμυριο. Ενα εκατομμυριο.

 

 Ενα εκατομμυριο διαφορετικους ηχους. Και αυτο πριν καν μπουμε στη διαδικασια να βαλουμε εφε στον καθενα, η κανα arpeggio, η να πειραξουμε τα φιλτρα και τα envelopes, η να βαλουμε LFOs και χιλια δυο αλλα πραγματα. 

 

 Αν τωρα αφησουμε τα 4 layers ενος GM module, και μπουμε στο montage που εχει ενα σκασμο layers, και ενα σκασμο απο ηχους, και ενα σκασμο απο εφε και modulation δυνατοτητες, ευκολα καταλαβαινουμε οτι το συμπαν θα εχει φτασει στο θερμικο του θανατο και εμεις ακομα ουτε το ενα χιλιοστο των ηχων του δε θα εχουμε ακουσει.?

 

 Για αυτο πληρωνει η Yamaha τυπαδες σαν τον ωραιο τυπο του βιντεο, για να κατσει να φτιαξει ηχους για το μηχανημα, διοτι το εφτιαξε το μηχανημα η Yamaha, αλλα ακρη ποιος θα βγαλει με αυτο ειναι αλλο θεμα. ?

 

 Με την προσθηκη του ANX μαλιστα ειναι πια πολυ ευκολο να προσθεσουμε στο κοκτειλ και τις ιδεες την δεκαετιας του 70, που ειχαν βαση στα αναλογικα synth. Ακομα περισσοτερες πιθανες παραλλαγες και συνδυασμοι ?

 

 Η φαντασια μας λοιπον φτανει στα όρια της, και ψαχνουμε απεγνωσμενα μια κατευθυνση ? Ο Υπαρξισμος στα καλυτερα του. ?

 

 

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
4 ώρες πριν, Waterfall-K είπε

Τώρα θες να παίξουμε με τις λέξεις? Κανένα ορθογραφικό λάθος δεν υπάρχει, ξέρω ακριβώς τι γράφω, και αυτά που γράφω είναι απόλυτα σωστά.

Το 

Waveform = κυματομορφή

Sample = δείγμα

δεν κολλάνε πουθενά με  αυτά που γράφω, και αυτό που γράφω είναι να εξηγώ Τι σημαίνει WAVEFORM στη γλώσσα της Yamaha. Πιο κατανοητά δεν γίνεται να γραφεί. 

Έξω από τη ορολογία της Yamaha, χαίρω πολύ, ξέρω τι σημαίνει Κυματομορφή, sample, δείγμα, και όλα αυτά τα χαζά. Πρέπει να γράψω ξανά ότι Sample/δείγμα = Κυματομορφή? Με την αλφαβήτα θα παίξουμε τώρα?

o.k.

 

Ουδέν αληθέστερον τούτου

 

image.thumb.jpeg.23b1e6929d4fc8651007fc71f2ca973c.jpeg

 

Η εικόνα είναι από το manual σελίδα 9.

 

 

Στην εικόνα φαίνεται καθαρά τι ονομάζει waveform. Το σύνολο των δειγμάτων (samples) που θα χρησιμοποιηθούν στο επόμενο στάδιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Στην εικόνα φαίνεται καθαρά τι ονομάζει waveform. Το σύνολο των δειγμάτων (samples) που θα χρησιμοποιηθούν στο επόμενο στάδιο.

 

To σχήμα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στη σύγχυση, διότι έτσι όπως το έχουν απεικονίσει μοιάζει σα να έχει ανατεθεί διαφορετικό "δείγμα" σε επιμέρους περιοχές του κλαβιέ...

 

Τέλος πάντων, η γλώσσα και οι λέξεις προϋπάρχουν της οποιασδήποτε τεχνικής (ναι.. καλά...) ορολογίας της κάθε εταιρείας, αλλιώς η ζωή μας θα ήταν σαν τον Κυνόδοντα του Λάνθιμου.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, trolley είπε

αλλιώς η ζωή μας θα ήταν σαν

την ΟΡΟΛΟΓΙΑ της YAMAHA

 

 χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα?

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, trolley είπε

 

To σχήμα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στη σύγχυση, διότι έτσι όπως το έχουν απεικονίσει μοιάζει σα να έχει ανατεθεί διαφορετικό "δείγμα" σε επιμέρους περιοχές του κλαβιέ...

 

Τέλος πάντων, η γλώσσα και οι λέξεις προϋπάρχουν της οποιασδήποτε τεχνικής (ναι.. καλά...) ορολογίας της κάθε εταιρείας, αλλιώς η ζωή μας θα ήταν σαν τον Κυνόδοντα του Λάνθιμου.

 

 

 

 

 Ναι, γιατι το waveform οπως το εννοει η yamaha ειναι αντιστοιχου με το multisample της korg, του keygroup της akai, του wave της roland κλπ κλπ ? Ειναι μια ομαδα δειγματων, και οχι ενα δειγμα μονο του.

 

 Οι λεξεις επονται των ιδεων, οποτε θα δωσω μαθηματικη εικονα.

 

 Εχουμε εναν κυβο, και εχουμε μηκος πλατος υψος.

 

 Μηκος του κυβου ειναι η εκταση του κλαβιε. Μπορουμε να εχουμε διαφορετικο ηχο σε καθε πληκτρο, η δυο ηχους στο upper και lower μισο του κλαβιε κλπ. Αυτο ειναι το keyswitching.

 

 Στον αξονα του πλατους εχουμε τα 127 velocity levels. Μπορουμε να εχουμε αλλο ηχο για καθε ενα απο αυτα, η να εχουμε μοιρασμενους απλα 8 ηχους που να αλλαζουν σταδιακα αναλογως με το ποσο δυνατα παιζουμε. Εδω εχουμε το velocity switching.

 

 Και τελος, εχουμε το υψος του κυβου, το οποιο ειναι το layering, δηλαδη ο πολλαπλασιασμος των προηγουμενων δυο διαστασεων, το να μπορουμε να παιξουμε 2 η 32 η 128 διαφορετικους ηχους ταυτοχρονα, οσους μας επιτρεπει η πολυφωνια του οργανου η το cpu του PC.

 

 Τωρα, ολα αυτα τα πολλαπλασιαζουμε και με την περαιτερω επεξεργασια του ηχου, τα φιλτρα τα envelopes τα LFOs κλπ.

 

 Οποτε στο ιδεατο αυτο σεναριο εχουμε 88 πληκτρα x 127 velocity steps x 128 layers = Γυρω στο εναμισι εκατομμυριο φιλτρα και LFOs και envelopes να ρυθμισουμε.

 

 Παιχνιδακι. ?

 

 Επειδη ομως δεν ειμαστε για να μπαινουμε στο δαφνι, αυτους τους αξονες του ιδεατου κυβου οι εταιριες τους οργανωνουν σε μια μηχανη συνθεσης, η οποια στην ουσια προσφερει ενα μονοπατι, ενα συντομο δρομο για να φτασουμε σε μουσικα αποτελεσματα χωρις να τρελαθουμε.

 

 Η Yamaha λοιπον στην συγκεκριμενη περιπτωση, σου λεει WAVEFORM φιλε μου, και καλυπτει ολη τη βαση του κυβου με δειγματα απλωμενα σε ολο το κλαβιε και σε διαφορετικα velocities. Οποτε μετα βαζεις εσυ το φιλτρο, και εχεις ενα element που καλυπτει ολη τη βαση του κυβου. Βαζεις μετα και μεχρι 128 elements για να καλυψεις και το υψος του και εισαι πασας.

 

 Και επιπλελν, αν θελεις να επεμβεις περαιτερω στο μηκος και το πλατος του κυβου, μπορεις να αναθεσεις διαφορετικα elements σε διαφορες ζωνες του κλαβιε, η να ορισεις τα elements να ακουγονται μονο σε συγκεκριμενα velocities.

 

 Αυτα. Ομορφα και ωραια. Διοτι καλος ο υπαρξισμος, αλλα σαν τον Πλατωνισμο δεν ειναι ΤΙΠΟΤΑ. ?

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου