Προς το περιεχόμενο

Sound Behind the song: “Elsewhere” by Vangelis


Προτεινόμενες αναρτήσεις

17 λεπτά πριν, Dimitris Pap είπε

Και τώρα που το σκέφτομαι , τι λεφτά δίναμε τότε, τρελά ποσά για την εποχή.

Το 1983 αγόραζες ένα DX7 με $2,000 (σήμερα περίπου $6,100). Με λιγότερα από 2Κ σήμερα αγοράζεις ένα workstation που είναι κάποιες εκατοντάδες φορές καλύτερο από ολόκληρο το setup του Παπαθανασίου στα τέλη των '80s, που στοίχιζε τότε μια περιουσία. Αναμφίβολα ζούμε σε ωραίες εποχές.

 

5 λεπτά πριν, Dimitris Pap είπε

Νομίζω ότι είχε και δύο cs-80 . Σωστά ? 

8 είχε. Αν είναι δυνατόν...?

Στις παρακάτω φωτός το setup του της 'Direct' περιόδου (1987-88), τσέκαρε το.

 

image.png.595c0b0c7965624e346359a30cad86fb.png

 

image.png.50bb1ace7b9f9b5af1914a2bb5440d20.png

  • Like 2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dimsonic είπε

Αλλαγη ηχου ιδιο υφος

Νομίζω ότι καταλαβαίνω τι λες. Μπορεί να άλλαζε κατά 70%-80% τον εξοπλισμό του αλλά τελικά αυτό που έβγαζε ήταν πάλι "Παπαθανασίου" (*).

Αυτό συμβαίνει σε καλλιτέχνες που προχωράνε με αυτό που έχουν στο μυαλό τους και ψάχνουν να το πραγματοποιήσουμε με τα όποια μέσα είναι διαθέσιμα. Για εμάς τους απλούς παίκτες, συνήθως το πράγμα πάει ανάποδα, νομίζουμε ότι έχουμε έμπνευση επειδή βρήκαμε τίποτα ψιλοψαγμένες νέες λειτουργικότητες στον εξοπλισμό μας και καταφέραμε να τις "αξιοποιήσουμε".

 

Λέω τώρα, μην τα πάρετε και τοις μετρητοίς, κάνει και ζέστη......

 

 

 

(*) ρε μπας και φταίνε τα Lexicon τα ριβερμπςςςςςςςς ;;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Jet72 είπε

Νομίζω ότι καταλαβαίνω τι λες. Μπορεί να άλλαζε κατά 70%-80% τον εξοπλισμό του αλλά τελικά αυτό που έβγαζε ήταν πάλι "Παπαθανασίου" (*).

Αυτό συμβαίνει σε καλλιτέχνες που προχωράνε με αυτό που έχουν στο μυαλό τους και ψάχνουν να το πραγματοποιήσουμε με τα όποια μέσα είναι διαθέσιμα. Για εμάς τους απλούς παίκτες, συνήθως το πράγμα πάει ανάποδα, νομίζουμε ότι έχουμε έμπνευση επειδή βρήκαμε τίποτα ψιλοψαγμένες νέες λειτουργικότητες στον εξοπλισμό μας και καταφέραμε να τις "αξιοποιήσουμε".

 

Λέω τώρα, μην τα πάρετε και τοις μετρητοίς, κάνει και ζέστη......

 

 

 

(*) ρε μπας και φταίνε τα Lexicon τα ριβερμπςςςςςςςς ;;;

Αυτό λέω.

Δεν υπάρχει περίπτωση να ακούσω Βαγγέλη οποιασδήποτε εποχής και να μην πω (καταλάβω ότι) είναι Βαγγέλης.

Τώρα κάποια σαν τον Κώστα ξεχωρίζουν περισσότερες λεπτομέρειες, για μένα όλα συνθ είναι, αλλά όντως από τους τίτλους που αναφέρει πιό πάνω δεν έχω ακούσει "κανονικά" κανένα

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Jet72 είπε

ρε μπας και φταίνε τα Lexicon τα ριβερμπςςςςςςςς ;;;

Nα και κάτι που θα βρεις σε αφθονία σε σχεδόν όλες του τις παραγωγές. Reverb με το τσουβάλι. Τα Lexicon 224, 224X και 480L τα αγόραζε 5-5.?

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Με λιγότερα από 2Κ σήμερα αγοράζεις ένα workstation που είναι κάποιες εκατοντάδες φορές καλύτερο από ολόκληρο το setup του Παπαθανασίου στα τέλη των '80s, που στοίχιζε τότε μια περιουσία.

Ώπα Φαίδων...

???????

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, trolley είπε

Ώπα Φαίδων...

???????

Τι ώπα, αμφιβάλεις? Korg Nautilus 61 λέγεται και κοστίζει €1,855. 

image.thumb.jpeg.5290fd30e358cf0743aedee5614cbd72.jpeg

 

Όποιος το προλάβει το πρόλαβε γιατί αποσύρεται, και έρχεται το ακριβώς ίδιο (με 1-2 ασήμαντες προσθήκες) στα €2,444. Και για την "νέα" έκδοση ισχύει αυτό που έγραψα, καθώς και για τα flagship workstations των Yamaha και Roland.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Korg Nautilus 61 λέγεται και κοστίζει €1,855

 

Όχι δεν αμφιβάλλω καθόλου. είμαι 100% βέβαιος ότι κανένα από τα άλμπουμ της περιόδου δεν θα μπορούσε να είχε βγει με το όργανο που αναφέρεις, το οποίο είναι παιγχνίδι μπροστά στα θηρία της φωτογραφίας (από το στούντιο στην Αθήνα, αν δεν απατώμαι). Ούτε με δέκα τέτοια.

 

Ο Βαγγέλης είχε στη διαθεσή του ένα ηχητικό οπλοστάσιο που δεν μπορεί να βγει από ΕΝΑ όργανο, ΟΠΟΙΟ και αν είναι αυτό. Και όχι μόνο ο Βαγγέλης, όλοι οι διάσημοι keyboardίστες της περιόδου.

 

Ορθώς δίνεις έμφαση στο ότι ζούμε σε καλές εποχές (με εκνευρίζουν οι άνθρωποι που στάζουν μίρλα, προτιμώ τους αισιόδοξους) αλλά αυτή η υπερβολή που διατύπωσες είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.

 

Αν αυτό που έγραψες, το είχε γράψει η Korg σε διαφήμισή της, θα της έκανε καζούρα ακόμη και η Hohner (κατασκευαστής μελόντικα, μεταξύ άλλων).

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Το nautilus, οχι μονο δεν ειναι παιχνιδι μπροστα στα ψηφιακα synth του set up του Βαγγου ?, αλλα σε τετατετ τα σοδομιζει ενα ενα για πλακα.

 

 Ακομα και μπροστα στο συνολο των ψηφιακων, εχει σαφως πλεονεκτηματα εναντι αυτων, αφου και μονο το μεγεθος των δειγματων να βαλεις και τα εφε του, τα τρωει για πρωινο.

 

 Τωρα, το θεμα ειναι ο ηχητικος τους χαρακτηρας. Μου αρεσει πολυ ο χαρακτηρας π.χ. του s50,  δουλευα για καιρο το rack και μου αρεσε πολυ. Και φυσικα και το D50 και τα υπολοιπα. Αν επρεπε ομως να διαλεξω η το nautilus η αυτα ολα μαζι, χωρις ομως να εχω και το pc μου, σιγουρα θα διαλεγα το nautilus. Για το κοζι και την ιστορια, αν ειχα το pc θα διαλεγα αυτα, αλλα αν ηταν να δουλεψω οντως με κατι, τοτε nautilus.

 

 Βεβαια το set up δεν εχει μονο ψηφιακα, εχει και τα δυο απολυτως κορυφαια αναλογικα, p10 και cs80, συν το ρακ του jupiter. Οποτε πλεον σοβαρευουν τα πραγματα, καλες οι analog εξομοιωσεις του nautilus, αλλα οχι σε αυτο το επιπεδο. Επιπλεον το nautilus δεν εχει το Karma, εχει τα αθλια arpeggios του 1800 προ χριστου, ουτε εχει το interface του kronos, οποτε, οχι οτι θα στεκοταν και πολυ μπροστα στις midi παρανοιες του Βαγγελη και με το Karma, αλλα με τα ξεφτιλοarpeggios το nautilus δεν παει πουθενα.

 

 Οποτε τελικα μαλλον κερδιζει το set up του Βαγγελη ? Αλλα μη νομιζει κανεις οτι ειναι μια νικη με κατω τα χερια ? Και μαλιστα, αν σκεφτουμε οτι οι περισσοτεροι υποψηφιοι αγοραστες το μονο που κοιτανε ειναι ο ηχος του πιανο ? αν ηταν το nautilus και το Vangelis setup κρυμμενα πισω απο την κουρτινα, και διαλεγαν χωρις να βλεπουν, 99 στους 100 θα αγοραζαν το Nautilus ?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Εγώ νομίζω ότι ταλαντούχοι στην μουσικοί θα έγραφαν αριστουργήματα μέ ό,τι μέσον είχαν.

Δεν αντιλέγω ότι κάποια synths κατάφεραν (λόγω των ανωτέρω  ταλαντούχων) να έχουν iconic ήχους πλέον.

Δεν αμφιβάλλω ότι ο εν λόγω ταλαντούχος με το να περιστοιχίζεται από όλα αυτά τα μηχανήματα μάλλον εξυπηρετούσε τη συλλεκτική του ανάγκη και ασφαλώς και την έμπνευση του ως ένα βαθμό (οπτικά πιστεύω- όχι ουσιαστικά) , αλλά και με yamaha αρμόνιο να ήταν μόνο....πάλι αριστουργήματα θα έβγαζε.

Λίγο καταχρηστική η αναλογιά,οκ, αλλά τι να τα έκανε ο Μότσαρτ τα διαστημικά συνθς με τα μπλιμπλίκια και τα φωτάκια....?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, trolley είπε

είμαι 100% βέβαιος ότι κανένα από τα άλμπουμ της περιόδου δεν θα μπορούσε να είχε βγει με το όργανο που αναφέρεις...

H σωστή πρόταση είναι "το Direct δεν θα μπορούσε να είχε γραφτεί live με το όργανο που αναφέρεις" και θα συμφωνήσω. Θα μπορούσε όμως να έχει προγραμματιστεί κ' ηχογραφηθεί σ'αυτό, και μάλιστα χωρίς τη βοήθεια κάποιας εξωτερικής μονάδας εφέ.

 

23 λεπτά πριν, trolley είπε

...το οποίο είναι παιγχνίδι μπροστά στα θηρία της φωτογραφίας...

Φίλτατε trolley, τα θηρία που αναφέρεις θεωρούνταν θηρία το 1988. Το 2023, 35 χρόνια μετά, τα εν λόγω θηρία μοιάζουν με γατάκια μπροστά σε ένα σύγχρονο workstation. Το γιατί είναι προφανές, όπως προφανές είναι ότι το Olivetti Prodest PC1 που είχα την ίδια περίοδο είναι μια τρίχα απ'τα....του PC που έχω σήμερα.

 

40 λεπτά πριν, trolley είπε

Ο Βαγγέλης είχε στη διαθεσή του ένα ηχητικό οπλοστάσιο που δεν μπορεί να βγει από ΕΝΑ όργανο, ΟΠΟΙΟ και αν είναι αυτό. Και όχι μόνο ο Βαγγέλης, όλοι οι διάσημοι keyboardίστες της περιόδου.

Νομίζεις.?

 

42 λεπτά πριν, trolley είπε

η υπερβολή που διατύπωσες είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη

Κατάλαβε κάτι ωρέ trolley, η τεχνολογία στην οποία αναφέρεσαι είναι α-ρ-χ-α-ί-α. Τι να κάνουμε τώρα? Μέσα σε 30-40 χρόνια έγιναν τέτοιες αλλαγές στην τεχνολογία που δεν είχαν γίνει τον τελευταίο αιώνα. Το dream machine Synclavier των $200,000 σήμερα δεν θα κόστιζε ούτε 3 χιλιάρικα. Το αντίστοιχο Fairlight CMI βγήκε σε...app για smartphones στην τιμή των €20,? τι θες να συγκρίνουμε τώρα? H τεχνολογία έχει ξεφύγει πάρα πολύ trolley, και φαίνεται ότι δεν το έχεις καταλάβει.

Τώρα καθόμαστε μέσα στη ζέστη και συγκρίνουμε monotimbral synths 35-40 χρόνων με τα σημερινά workstations-τέρατα. Ε, δεν υπάρχει ουδεμία σύγκριση, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει. Mπορώ να κάτσω να σου αναλύσω όλα τα synths του setup του Παπ. και μετά να σου κάνω μια λεπτομερή ανάλυση ενός σύγχρονου workstation, και θα διαπιστώσεις ότι καλά τα multi-synth setups, αλλά να κοιτάμε και ποιας περιόδου είναι. 

 

Για live παίξιμο και ενορχήστρωση, αυτό που έκανε πάντα δηλαδή ο Παπ, ένα multi-synth setup είναι καλύτερη λύση. Για όλους εμάς τους υπόλοιπους που χρειαζόμαστε sequencer/multitrack recorder για να κάνουμε αυτά που έκανε live ο Παπ, ένα workstation είναι καλύτερη λύση, και χωρίς καμία αμφιβολία, πολύ πιο ικανό για πράγματα που στα παλιά αυτά multi-synth setups ήταν αδύνατον να γίνουν λόγω της τότε περιορισμένης τεχνολογίας.


Θες να σου θυμίσω ότι ένα 16-part multitimbral workstation/synth είναι ουσιαστικά 16 synths μαζί, με ξεχωριστά εφε το κάθε part, πολλαπλά arpeggiators και διαφορετικές sound engines με ένα σκασμό oscillators/LFOs/EGs/filtes κλπ να παίζουν ταυτόχρονα? Θες να σου πω ότι αυτά που μπορούν να παιχτούν ταυτόχρονα  σε ένα Yamaha MODX6+ των €1,400 δεν μπορούν να παιχτούν από δύο setups σαν του Παπαθανασίου της εποχής εκείνης? Ε, στο λέω λοιπόν, ΔΕΝ μπορούν.? Προσπάθησε να το καταλάβεις, η διαφορά στην τεχνολογία του τότε και του σήμερα είναι χαώδης. 

 

 

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου