Προς το περιεχόμενο

Ακουστικά για mixing & mastering


Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 λεπτά πριν, Slew Rate είπε

 

υπάρχουν πολλοί που το κάνουν απολύτως επιτυχώς. Ο Scheps μιξάρει στα sony 7506! Μιλάμε για έναν από τους πιο επιτυχημένους mixers παγκοσμίως. Το πιο βασικό είναι ότι πρέπει να είσαι φειδωλός σε ότι έχει να κάνει me spacial cues γιατί τίνεις να βάζεις υπερβολικά επειδή ακριβώς σου ΛΕΙΠΟΥΝ τα spacial cues (ο άνθρωπος δεν άκουγε ποτέ ήχο χωρίς χώρο σε όλη την εξέλιξη του).

 

Ούτε εμένα μου αρέσει να μιξάρω με ακουστικά, αλλά το προτιμώ από ένα κακό monitoring δωματίου.

 

εντάξει, σε κάποιες φάσεις θα ακούσεις και με ηχεία, αν και για μένα είναι μικρό ποσοστό.

Αυτά που έχω κάνει σε καθαρά ερασιτεχνικό επίπεδο εννοείται, δεν στερούνται θα έλεγα σε τίποτα από κανονικές παραγωγές, αν και πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

Τεσπα, ο καθένας όπως μπορεί και βολεύεται

7 λεπτά πριν, Jdl είπε

Όλος ο εξοπλισμός ήταν σε ένα πολύ μεγαλύτερο δωμάτιο

Αναγκάστηκα να αλλάξω χώρο και να πάω σε πολύ μικρότερο

Έχω 8αρια ηχεία της tannoy τα οποία δεν είναι κατά τη γνώμη μου κατάλληλα για ένα τόσο μικρό χώρο

Το δωμάτιο είναι 8 με 9 τετραγωνικά μέτρα 

8άρια τανόυ για 9 τμ?

Εγώ έχω 4άρια....

  • Like 1
  • Χαχα 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον manosx απονεμήθηκε το badge 'Πρόθυμος να βοηθήσει' και 10 πόντοι συμμετοχής.

16 λεπτά πριν, Jdl είπε

Ρε παιδιά ξέχασα να σας πω ότι έχω ηχεία.

Το θέμα είναι ότι κάνουν στάσιμα κύματα βουιζουν και δεν γίνεται δουλειά έτσι 

 

 

 OK, παρε καλα ακουστικα τοτε.

 

 Προσωπικα δε θα μπορουσα να ξηγιεμαι μονο ακουστικα. Ειναι πολυ χρησιμα βεβαια για μια επιπλεον ματια στον ηχο, αλλα μονο ακουστικα δε θα μπορουσα. Αν ομως μπουμπουναει και βρονταει το δωματιο, χιλιες φορες ακουστικα.

 

 Χωρις λοιπον να ειμαι σε αυτη τη φαση, θα σου ελεγα τα εξης:

 

 Πρωτο και βασικοτερο: Πολλα διαλειμματα. Σε ηχεια ανα 40 λεπτα φαση καλο ειναι να αραζεις κανα 5-10 λεπτα, στα ακουστικα θα το πηγαινα στα 20 λεπτα. Δεν ειναι μονο το θεμα της υγειας, που ειναι το βασικο, ειναι οτι απο ενα σημειο και μετα δεν ακους και σωστα, και παιρνεις λαθος αποφασεις.

 

 Δευτερο: Παρα πολυ προσοχη στη συνθεση ηχου και στο ακραιο sound editing. Υπαρχουν καποιες παραμετροι στα synthesizers, τα φιλτρα η το distortion ας πουμε, και καποιες πατεντες στo sound editing οπως τα feedback loops, που πραγματικα μπορουν με μια κινηση να ανεβασουν τα db τοσο πολυ που να παθεις ζημια. Οταν κανεις κατι τετοιο ( δυστυχως) με ακουστικα, θα πρεπει να εχεις την ενταση στο ελαχιστο δυνατο για να αποφυγεις τις μαλακιες.

 

 

 Τριτο: Τα reference τρακ σε ιδιο υφος με τη μουσικη που φτιαχνεις, ειναι παντα χρησιμα ωστε να εχεις ενα σημειο αναφορας. Αυτο που πρεπει να στοχευεις ειναι το να πετυχεις μια ισορροπια. Δε θα πρεπει να στοχευεις στο να ειναι ο ηχος "εντυπωσιακος", διοτι για να εισαι σιγουρος οτι το εντυπωσιακο το δικο σου δεν ειναι υπερβολικο στο ηχητικο συστημα του αλλου, θα πρεπει το δικο σου συστημα να ειναι συστημα αναφορας. Αντιθετα αν ο στοχος σου ειναι ενα μαζεμενο και ισορροπημενο αποτελεσμα χωρις υπερβολες, ειναι λιγοτερο πιθανο να το παρακανεις.

 

 Ειναι πολυ ωραιο χομπι η μουσικη, δε χρειαζεται να το παρακανουμε με τα τεχνικα και τους ηχητικους στοχους, αν φτιαχνεις ωραιες μελωδιες και ωραιους ρυθμους ο ακροατης θα γουσταρει, και οταν γουσταρει καποιος το περιεχομενο, το μεσο μπαινει σε δευτερη μοιρα.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
5 λεπτά πριν, manosx είπε

Τα reference τρακ σε ιδιο υφος με τη μουσικη που φτιαχνεις, ειναι παντα χρησιμα ωστε να εχεις ενα σημειο αναφορας.

Πάντα μα πάντα μα ΠΑΝΤΑ referencing στην ίδια ένταση. Το εργαλείο για αυτό είναι το MetricAB.

https://www.bigfootsound.com | Studio Ηχογραφήσεων | Metal, Rock, Jazz, Acoustic, Electronic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως αν μας ελεγες εξ αρχής εχω τανόυ 8αρια σε 9 τμ θα ειχαμε γλυτωσει πολυ μελάνι 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μένα, το γενικό ερώτημα είναι το εξής: Όταν έχω ένα δωμάτιο 3x3. Και μπαίνω μέσα με τη γλυκιά φωνούλα μου και τραγουδάω περίπου ένα Μι ύφεση στην πρώτη βοηθητική στο κλειδί του ΦΑ. Και συντονίζει όλο το δωμάτιο και μπουμπουνάει. Μόνο με τη φωνή μου, που πόσα βαττ να βγάζει. Αν βάλω ηχεία, δε θα είναι τρις χειρότερα; Δε χρειάζεται να κάνω κάτι στο δωμάτιο έτσι κι αλλιώς; Το να πάρω ένα σχετικά αχαμνό ηχειάκι 3-3.5" π.χ. και να το παίζω ήσυχα ήσυχα να μην αγριεύω το δωμάτιο δεν είναι κι αυτό ανούσιο, αφού ο χώρος είναι πάντα ζωντανός και στην εξίσωση;

 

Εγώ αυτό δεν έχω καταλάβει. Και οκ. 3x3x3 είναι θάνατος. Ιδανικά αν μπορούσα να χαλάσω τις διαστάσεις, κάτι θα γλίτωνα. Όμως δε γίνεται. Οπότε, τι κάνουμε για να μπορούμε να έχουμε έστω και λίγο τον ήχο των ηχείων, του αέρα στο χώρο, την αίσθηση ότι ακούς με τα αυτιά, κι όχι μέσα από το κεφάλι που δίνουν τα ακουστικά; Και ιδιαίτερα με πολύ σφιχτούς προϋπολογισμούς; Έχει νόημα να ρίξουμε 600 ευρώ σε ηχοδιορθωτικά και να πάρουμε μετά ένα ηχείο των 100 ευρώ; Σίγουρα δεν έχει νόημα να βάλουμε ηχείο των 600 ευρώ σε χώρο που κάνει ΜΝΝΝΝΝ, ΜΝΝΝΝΝ, ΜΝΝΝΝΝ. (μπότα ήταν αυτό)

 

Πού είναι η χρυσή τομή; Έχει κανείς όρεξη να κάνει μια μικροαναλυσούλα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Σε δωματιο με τέτοιο volume (3x3x3) γενικότερα μιλώντας δεν έχει καν νόημα να βάλεις απορρόφηση. Όσο βάζεις απορρόφηση τόσο «ξεπηδάνε» και εμφανίζονται και άλλα προβλήματα και απλά δεν έχεις τον χώρο να τα λύσεις. 
 

btw η σχέση ηχείου και δωματίου είναι απολύτως γραμμική για όλη τη δυναμική περιοχή που μας απασχολεί. Αυτό που λένε πολλοί ότι «ακούω σιγά για να μην ακούω το δωμάτιο» δεν ισχύει. Όντως γίνονται πράγματα όταν κάποιος ακούει σιγά αλλά δεν είναι οτι ακούγεται λιγότερο το δωμάτιο. Είτε σε 30dB SPL μετρήσεις είτε σε 110 το δωμάτιο θα κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα. 
 

επειδή όλα αυτά έχουν να κάνουν και με τη φάση του καθένα, αν έχεις στήσει ηχεία και περνάς καλά τότε μια χαρά!

 

 

  • Ευχαριστώ 1

https://www.bigfootsound.com | Studio Ηχογραφήσεων | Metal, Rock, Jazz, Acoustic, Electronic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

https://www.bigfootsound.com | Studio Ηχογραφήσεων | Metal, Rock, Jazz, Acoustic, Electronic

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου