Προς το περιεχόμενο

Charvel Pro-Mod DK22 SSS 2pt CM - Αναλυτικό Review


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον gkourmoul1 απονεμήθηκε το badge 'Superstar' και 100 πόντοι συμμετοχής.

1688301018021.jpg.85be94e5313a7bc8a5278d6f01dbda28.jpg

 

H πρώτη μου superstrat. Καταλαβαίνω γιατί την ονομάζουν έτσι, την κατηγορία αυτή, διότι είναι μια στρατοκάστερ on steroids. Επίσης, υπάρχουν πολλές αλλαγές στη σχεδίαση, και για να λέμε του στραβού το δίκιο, κάνουν τη διαφορά στην άνεση και στην ευκολία χειρισμού.

 

Ποιότητα κατασκευής

 

Η σειρά αυτή της Charvel είναι κατασκευασμένη στο μεξικό. Θα έλεγα ότι η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με εκείνη των Deluxe ΜΙΜ fender. Πολύ προσεγμένα όργανα και με καλό quality control. Επώνυμα περιφερειακά και ηλεκτρικά, κλασικές επιλογές σε ξύλα, και άψογη βαφή και κατασκευή. Ακόμα και η δικιά μου κιθάρα, που την αγόρασα μεταχειρισμένη, είναι χωρίς κανένα ψεγάδι, κατασκευαστικά.

 

1688298377292.thumb.jpg.0ef174e3b4b2673ae472adc508b22c40.jpg

 

To σώμα είναι από alder σε σχήμα Dinky, και είναι βαμένο με μια ελαφριά στρώση satin ουρεθάνης. Το μανίκι είναι από καραμελωμένο maple, είναι σχήματος –όπως το βλέπω- slim D (δεν ανεφέρει κάτι η εταιρία). Θυμίζει μανίκι από τελεκάστερ σα πλάτος και αίσθηση, αλλά λίγο πιο λεπτό. Είναι και compound radius από 12 ίντσες ψηλά, μέχρι και 16 ίντσες στα χαμηλά τάστα.

 

1688298377275.thumb.jpg.4fa2b25d062f1b8dedaf585c16362a02.jpg

 

Τα 22 jumbo τάστα τα βρήκα επαρκώς γυαλισμένα, και αρκετά δουλεμένα και στρογγυλεμένα στις άκρες τους. Το μανίκι έχει συρρικνωθεί λίγο από τις αλλάγες του καιρού (είπαμε, είναι μεταχειρισμένη η κιθάρα), με αποτέλεσμα οι άκρες των τάστων να είναι κοφτερές και να γίνονται αισθητές στα χέρια (συμβαίνει με τις περισσότερες κιθάρες μου με maple λαιμό). Έχω βάλει στο πρόγραμματα να διορθώσω το πρόβλημα αυτό.

 

1688298377336.thumb.jpg.27e690cc00305fe04684c3b1c1814523.jpg

 

Γενικότερη η ταστοδουλειά είναι πολύ καλή. Το nut της Graph Tech ή είναι εξαιρετικά κομμένο (η κιθάρα δεν ξεκουρδίζει με χρήση whammy bar), ή ο προηγούμενος ιδιοκτήτης της είχε κάνει πολύ καλό σετάπ. Το μόνο που χρειάστηκε να κάνω ήταν να σφίξω λίγο το truss rod και να κατεβάσω το action από το 1,2mm στο 1mm, εκεί που έχω και τις περισσότερες κιθάρες μου (τουλάχιστον όσες η ταστοδουλειά τους το επιτρέπει χωρίς να μπαζάρουν). Παρεπιπτόντως, το wheel truss rod που είναι τοποθετημένο στο κάτω μέρος της ταστιέρας είναι απίστευτα βολικό και πρακτικό. Ούτε να χρείαζεται να ψάχνω το σωστό εργαλείο (έχω κιθάρες με 7 διαφορετικούς τύπους truss rod), ούτε χρειάζεται να ψάχνω τρύπα, να κουνώ χορδές, να ξεκουρδίζουν οι χορδές, να πονάνε τα δάκτυλα μου από την πίεση που ασκώ στο άλεν κλπ. Βάζω ένα λεπτό κατσαβιδάκι μέσα σε μία από τις τρύπες, και στρίβω. Ούτε κανω ακουμπώ χορδές...

 

1688298377245.gif.2492bb33dc49b6df1cfae08f81be2167.gif

 

 

Σχεδίαση

 

Η Pro-mod έχει αρκετά μοντέρνα σχεδίαση, σε κάθε σπιθαμή της, εκτός του headstock, το οποίο και είναι πιστή αντιγραφή της Fender Stratocaster. Η charvel είναι αδειοδοτημένη να χρησιμοποιεί αυτό το σχήμα στο headstock, όπως χρησιμοποιεί και πολλά άλλα original μέρη μιας Stratocaster, πχ το input jack. To τελευταίο είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος του σώματος, κάτω από το strap της ζώνης, με τρόπο ώστε όταν περνά το καλώδιο από τη ζώνη, να μπαίνει μέσα στο input και να μην φαίνεται τίποτα από τους θεατές. Εξαιρετικά έξυπνο και βολικό για να παίζεις όρθιος, όχι καθόλου βολικό να παίζεις καθιστός, καθώς το καλώδιο “χτυπά” στο πόδι.

 

1688298377366.thumb.jpg.86f87260c939df38c0175a08bd1978f9.jpg

 

Το σώμα έχει όλα τα απαραίτητα contours ώστε να “κάθεται” σωστά στο σώμα και το χέρι να έχει πρόσβαση μέχρι το 22ο τάστο χωρίς να προσπαθήσει καν.  Το μανίκι είναι πραγματικό αεροδρόμιο που δίδει όλα τα εφόδια σε έναν παίχτη να αποδώσει στο 100%, καθώς τα κάνει ολα πιο εύκολα. Σε αυτό συνδράμει και το satin φινίρισμά το οποίο είναι τριμμένο/γυαλισμένο στο χέρι, και προσδίδει χαρακτηριστική άνεση κατά την κίνηση. Ειδικά, μετά το 12ατο τάστο, οι 16ίντσες radius μετατρέπουν την ταστιέρα σε μια “πλατφόρμα”, όπου κάθε τάστο, σε κάθε χορδή, διακατέχεται από την ίδια χαρακτηριστική ευκολία να πατήσεις πάνω του. Δεν μπορώ να το εξηγήσω βαθύτερα...

Ιδαίτερη αναφορά θέλω να κάτω στα φωσφωρίζοντα dots που είναι στο πάνω μέρος της ταστιέρας...

 

1688298377259.thumb.jpg.8407ba888529d16a174f1a9c2135bda7.jpg

 

Κατά το παίξιμο, όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει να βρίσκονται. Τα χειριστήρια στη σωστή θέση, με τα ποτενσιόμετρα κάτω από τον bridge μαγνήτη (ιδανικό για swells) και τον 5θέσιο επιλογέα κάτω από το volume pot. Κλασική συνταγή Fender. Το volume pot είναι πολύ “μαλακό” κατά τη διαδρομή του. Το no-load tone pot “κλειδώνει” στο 10, όπου εκεί αφήνει και περνάνε όλα πρίμα στους μαγνήτες, ενώ από το 9 και κάτω έχει σφικτή αίσθηση. Ο 5-θέσιος επιλογέας είναι αρκετά σφικτός, αλλά ακριβής.

Η Gotoh γέφυρα είναι και αυτή επώνυμη, προϊόν της κλασικής σειράς 5100. Ήρθε σεταρισμένη άψογα και το μόνο που χρειάστηκε να κάνω είναι να βιδώσω το whammy bar. Είναι από εκείνες τις γέφυρες που δεν ακουμπούν στο σώμα, αλλά μπαίνουν μέσα στο σώμα τραβώντας το whammy. Έχει μεγάλο εύρος κίνησης, και έχει εξαιρετική αίσθηση κατά τη χρήση. Είναι αρκετά ακριβές, αλλά εάν δε βιδωθεί όπως πρεπει (ναι, είναι βιδωτό,με τα πάσα να βρίσκονται στο εσωτερικό του bar και να μην φαίνονται εκ πρώτης όψεως), σίγουρα θα έχει έναν μικρό τζόγο, όπως τα vintage tremolo. Έχει μια τρυπούλα για μικρή allenόβιδα, από εκείνες που σφίγγουν και κλειδώνουν το whammy, αλλά η βίδα απουσιάζει. Δεν γνωρίζω εάν την έχασε ο πρώην ιδιοκτήτης ή εάν δεν υπήρχε βίδα εξαρχής.

 

 

 

Μαγνήτες

 

Η dk22 έχει διάταξη μαγνητών SSS. Στην ουσία, βέβαια, είναι HSS καθώς ο bridge μαγνήτης είναι διπλός, μεταμφιεσμένος σε μονό. Πιο συγκεκριμένα, στην θέση bridge συναντάμε έναν Seymour Duncan Hot Rails (κεραμικός στα 16,6kohm), στη μεσαία θέση έναν Seymour Duncan SSL-6 (alnico 5 στα 13,3Κοhm), και στην θέση neck ένα Seymour Duncan SSL-6 RWRP (alnico 5 στα 13,3Κοhm). O τελευταίος έχει ανάποδη πολικότητα διότι στη μεσαία θέση, όπως φαίνεται από το διάγραμμα, δουλεύει μαζί με το ένα coil από τον hot rails.

 

highlight_char_controls_DK22_2pt_SSS_5W_Switching.thumb.png.ffcf8a12f5e320904f0463a677a52263.png

 

Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το στήσιμο των μαγνητών. Πρόκειται για “σκοτεινούς” μαγνήτες με αρκετά μεσαία. Έχουν συνδεθεί στο 500Κ volume pot ώστε να γίνουν πιο πριμάτοι (εκεί βοηθά και το no-load tone pot), και ο bridge για να μην “ξυρίζει” έχει δωθεί ανάποδη κλίση (σε σχέση με μια στρατ), όπου η πρίμα πλευρά γέρνει προς τον λαιμό. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει μια ωραία ισορροπία. Αυτο, βέβαια, συνεπάγεται ότι θα είναι σχετικά δύσκολο να μπει ένα συμβατικό σετ μαγνητών SSS και να αποδόσει σωστά. Μικρό το κακό, καθώς δεν την αγοράζει κάποιος για να βάλει ενα σετ vintage μαγνήτες από στρατ.

 

 

Ήχος

 

Ηχητικά είναι πολύ καλή και μπορεί να παίξει (υπό προϋποθέσεις) όλα τα ειδη, με έφεση σε πιο hard stuff. Έχει αρκετά hot μαγνήτες, και τα πάντα ακούγονται κομπρεσαρισμένα και boostαρισμένα. Η θέση 5 (προσπαθεί να) έχει ήχο στρατ. Το πετυχαίνει οριακά με πολύ κομπρεσσαρισμένο τρόπο. Είναι πολύ στρογγυλός ήχος, με μαλακά πρίμα. Η θέση 4 έχει πολυ ενδιαφέρον, καθώς αλλάζει το eq, φεύγουν λίγα μπάσα και θυμίζει λίγο την ανάλογη θέση μιας στρατ, πάλι με κομπρεσαρισμένο τρόπο. Η θέση 3 θυμίζει πολύ μεσαία θέση από τελεκάστερ. Τα μπασα εξαφανίζονται, και τα πρίμα ανεβαίνουν. Πολύ χρήσιμος ήχος και αυτός. Η θέση 2 δεν είναι τόσο καλή όσο η θέση 4, καθώς το ένα coil του hot rails υστερεί έναντι του neck. Μόνο για φάνκι τη βλέπω χρησιμη. Και τελευταία άφησα τη θέση 1, καθώς χαρακτηρίζει το όργανο, κατά κάποιον τρόπο. Θα υπάρχει μόνο ο hot rails και να ήταν αρκετός για τα πάντα. Ειναι λίγο πιο hot από τη θέση 5, ταιριάζει απόλυτα συχνοτικά με τους αλλους δύο μαγνήτες, έχει έντονα μεσαία και είναι πολύ mellow. Είναι αρκετά πιο aggressive σε σχέση με εναν PAF, αλλά ταυτόχρονα είναι γλυκός και αυτό φαίνεται στις ψηλές νότες, όπου τα πρίμα δεν δαγκώνουν, αλλά παραμένει ισορροπημένος ο ήχος.

 

Οι μαγνήτες είναι πολύ ευαίσθητοι στο ύψος. Στα 2-2,5mm δεν είχαν καλό ήχος. Μπουκωμένος και ανίκανος στα καθαρά. Στα 3-3,5mm καθάρισαν οι μονοί και μαλάκωσε ο bridge. Ήρθε ακριβώς εκεί που ήθελα.  Τον μεσαίο το σήκωσα λίγο ώστε οι μεσαίες θέσεις να έχουν ακριβώς την ίδια ένταση με τις 1 και 5.

Τέλος, να αναφέρω ότι είναι πολύ αποτελεσματικό το καθάρισμα του ήχου με ρίξιμο του Vol pot, ενώ και τo tone pot είναι επίσης πολύ δραστικό. Στο μηδέν έχει αφαιρέσει όλα τα πρίμα και η ένταση του ήχου έχει σχεδόν μηδενιστεί.

 

Αρκετά, όμως με τα λόγια. Ακολουθούν λίγα ηχητικά samples με τον H&K TM18 καρφωμένο στο Multicab, και από εκεί στην κάρτα ήχου.

 

Καθαρός ήχος:

 

 

 

Crunchy ήχος:

 

 

 

Με ελαφρύ distortion:

 

 

 

Mε heavy distortion (μπουστάρω με ts808):

 

 

 

 

Και εδώ μεσα στο μίξ με κάποια πετάλια συνδεδεμένα στο ampster:

 

 

 

 

 

 

Specifications

 

  • Body: Alder
  • Bolt-on neck: Caramelised maple
  • Fretboard: Caramelised maple
  • Pearloid Dot fretboard inlays
  • Scale length: 648 mm (25.51")
  • Compound fretboard radius: 304.8 - 406 mm (12"- 16")
  • Nut width: 42.86 mm (1.69")
  • Graph Tech TUSQ XL nut
  • 22 Jumbo frets
  • Pickups: Seymour Duncan Custom Hot Rails Strat SHR-1B humbucker (bridge), Seymour Duncan Custom Flat Strat SSL-6 (middle) and Seymour Duncan Custom Flat Strat SSL-6 RWRP (neck) single coils
  • Volume control with 500k EVH Bourns pot
  • Tone controls
  • 5-Way switch
  • Gotoh Custom 510 tremolo
  • Charvel-Branded DieCast Locking machine heads
  • Chrome hardware
  • Strings: NPS .009 "- .042"
  • Colour: Gloss Black

 

1688298377306.thumb.jpg.707f4d378e75108bdaa4f8f5fbbc0334.jpg

1688298377321.thumb.jpg.27179012aff2bc417d22a9afc96e53a7.jpg

 

  • Like 15

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπράβο Γκουρμουλαρε. Αυτά είναι ριβιουζ ναούμ.

 

Μου έκανε εντύπωση που λες πως έχει "συρρικνωθεί" λίγο το νέκ. Θα περίμενα ψημένο μεηπλ να είναι λίγο πιο σταθερό.

 

Η κιθάρα όπως τη βλέπω είναι κούκλα. Σπάνια μ'αρεσει το μαύρο σε σώμα, η δικιά σου είναι μια από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις!

 

Ηχητικά είναι έτσι όπως την παρουσίασες ακριβώς. Μ'αρεσουν πολύ οι θέσεις 1,3 κ 5. Αναμενόμενο. Τα 22 τάστα βοηθάνε πολύ να ακουστεί όπως πρέπει ο (ακόμα κ ένας χοτ) νέκ. Η θέση 3 δουλεύει υπέροχα σαν faux tele παρά τους χοτ μαγνήτες, μιας κ η απόσταση των έξω πηνίων είναι μεγάλη. Κ ο χοτ ρεηλς είναι μια χαρά.

 

Οι θέσεις 2 κ 4 ποτέ δε μ'αρεσουν όταν ο μεσαίος είναι χοτ. Πάντα τον αλλάζω με έναν πιο παραδοσιακό, να φτιαξουν αυτοί οι δύο πολύ χρήσιμοι ήχοι κ ας είναι σε ένταση πολύ πιο κάτω από τις υπόλοιπες 3 θέσεις.

 

Καλοπαιχτη κ πάλι! Μας (μου) τρέχανε τα σάλια μόνο από τη φωτό, τώρα με την παρουσίαση θέλω σούπερστρατ!

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απονομηθηκε τιποτα στον γκουρμουλη?

Ή έτσι θα τη βγαλει ξεροσφυρι?

Δωστε ενα σηματάκι ενα κατι τις....

  • Like 1
  • Χαχα 1
  • Συμφωνώ 2

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Απονομηθηκε τιποτα στον γκουρμουλη?

Ή έτσι θα τη βγαλει ξεροσφυρι?

Δωστε ενα σηματάκι ενα κατι τις....

Το θέμα με τις παρουσιάσεις του γκουρμουλη δεν είναι μόνο να του δωθεί κάποιο badge.

 

Το θέμα είναι να πάρει χαμπάρι κάνα κιθαροσαητ/περιοδικό του εξωτερικού πως κάνει καλύτερη κ πιο επαγγελματικη δουλειά από τους αρθρογράφους του κ να του τα σκάσει να κάνει παρουσιάσεις κ να ενταχθεί στο ρόστερ τους

  • Συμφωνώ 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, vrasidas27 είπε

Σπάνια μ'αρεσει το μαύρο σε σώμα, η δικιά σου είναι μια από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις!

 

Εμένα δε με τρελαινει το μαυρο. Θα είχα αλλάξει ήδη τα καπάκια των μαγνητών και τον pots σε άσπρα, αλλά εκείνο του hot rail είναι μόνιμο.

Θα μου άρεσε είχε και έβενο ταστιέρα ή εάν ήταν όπως τη style 2 με ανάγλυφα τα νερά του ash.

Τη συνηθίσω σιγά σιγα, βέβαια. Δεν έχω κι άλλη μαύρη...

 

 

 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Εμένα δε με τρελαινει το μαυρο. Θα είχα αλλάξει ήδη τα καπάκια των μαγνητών και τον pots σε άσπρα, αλλά εκείνο του hot rail είναι μόνιμο.

Θα μου άρεσε είχε και έβενο ταστιέρα ή εάν ήταν όπως τη style 2 με ανάγλυφα τα νερά του ash.

Τη συνηθίσω σιγά σιγα, βέβαια. Δεν έχω κι άλλη μαύρη...

 

 

 

Η κιθάρα είναι πολύ όμορφη έτσι όπως είναι.

 

Αν στο μέλλον θες να της κάνεις κάτι διακριτικό εξωτερικά, να είναι πιο έτοιμη για στεητζ, να καταλαβαίνει ο άλλος τι θα ακούσει πριν το ακούσει, μπορείς να γυμνωσεις το σώμα, να τριψεις το φινίρισμα κ πάνω από το μαύρο να κάνεις πιτσιλιες με φούξια μεταλλική μπογιά . Μετά ν'αλλαξεις κ τα ντοτς στην ταστιέρα με φούξια μεταλλικες κ είσαι ανμπιταμπολ κ ανμιστεηκαμπολ. Δεν είναι απαραίτητο βέβαια γιατί η κιθάρα δεν έχει Φλοϋντ, αλλά θα προσθέσει πολύ ....στον ήχο ?. Αν είχε Φλοϋντ θα ήταν μονοδρομος η πρόταση μου.

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Χαχα 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, vrasidas27 είπε

Το θέμα με τις παρουσιάσεις του γκουρμουλη δεν είναι μόνο να του δωθεί κάποιο badge.

 

Το θέμα είναι να πάρει χαμπάρι κάνα κιθαροσαητ/περιοδικό του εξωτερικού πως κάνει καλύτερη κ πιο επαγγελματικη δουλειά από τους αρθρογράφους του κ να του τα σκάσει να κάνει παρουσιάσεις κ να ενταχθεί στο ρόστερ τους

κι αμα υπογράψει και κανά χαρτί για exclusive reviews, το χάσαμε, θα μείνει το νοιζ με το τι ακούτε σήμερα ΧXXΙV

 

Γιώργη λεμε τώρα, ένα μέρος της παρουσίασης είναι σε σκούρο τόνο, στο dark mode που έχω εγώ δεν διαβάζεται τίποτα

  • Like 1
  • Χαχα 2

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, vrasidas27 είπε

Αν είχε Φλοϋντ θα ήταν μονοδρομος η πρόταση μου.

 

Μα αυτός ήταν ο μοναδικός λόγος που δεν πήρα με floyd, ενώ είναι τοοοοοσο πρακτικό...

Επεξεργασμένο από gkourmoul1
  • Χαχα 2

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, gkourmoul1 είπε

 

Μα αυτός ήταν ο μοναδικός λόγος που δεν πήρε με floyd, ενώ είναι τοοοοοσο πρακτικό...

Κακώς. Αυτή η απλοτητα του Φλοϋντ κάθε φορά που αλλάζεις χορδές δεν υπάρχει πουθενά. Εκτός αν θες να είσαι κ κουρδισμενος μετά ?

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Χαχα 3

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου