Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  Διαφωνω με trolley. Το πρωτο που κοιταμε ειναι τα specs. Οχι ομως στεγνα σαν αριθμους, εδω ειναι που διαφωνω ΚΑΙ με τον waterfall. Θα πρεπει να προσεξουμε και την ποιοτικη πλευρα των specs.

 

 Δηλαδη, ενα synth μπορει να εχει λιγοτερες γεννητριες αλλα οι γεννητριες αυτες να εχουν μεγαλυτερες δυνατοτητες, ή να εχουν ιδιοτητες που μας ενδιαφερουν. Να ειναι αναλογικες ας πουμε ?

 

 Γενικα ομως τα specs ειναι το πρωτο που κοιταμε, διοτι αν ας πουμε θελω καλα πιανα, οσο ωραια φιλτρα και να εχει το moog ? δεν μου κανει, θα πρεπει να εχει και δειγματα ή piano modelling.

 

 Αφου δουμε οτι μας κανουν τα specs, τοτε μονο προχωραμε στο παρασυνθημα.

 

 Τωρα, τα specs δε λενε ολη την αληθεια, διοτι ειναι και ο ηχος, η εργονομια, η ποιοτητα κατασκευης, η after sales υποστηριξη, ακομα και τα preset παιζουν ρολο. Αλλα αν δε σου κανουν τα specs γεια σας, τα λεμε σπιτι και τα δεοντα στην κυρια σας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, manosx είπε

Διαφωνω με trolley. Το πρωτο που κοιταμε ειναι τα specs.

 

Θα ισχυριστώ (πολύ βάσιμα) ότι η πλειοψηφία των πληκτράδων δεν έχει ιδέα ποια είναι τα specs των οργάνων που παίζει, αλλά ξέρουν πολύ-πολύ καλά τον ήχο τους και τι αποτέλεσμα περιμένουν από το κάθε όργανο.

 

Έτσι ήταν πάντα: κατέβαινες στο Νάκα (π.χ.), έβλεπες ένα καλούδι (ας πούμε το Blofeld, για να μην γράψω για κάποιο Yamaha), το ΑΚΟΥΓΕΣ, το ΓΑΡΓΑΛΑΓΕΣ, μετά μάθαινες την τιμή και συχνά εκεί τελείωνε η φάση, δηλαδή το αγόραζες. Specs.... τι είναι αυτό;

 

Είναι το ίντερνετ (και η έλλειψη δυνατότητας της παραπάνω, κατά πολύ πληρέστερης εμπειρίας) που έχει κάνει τα specs να φαντάζουν σημαντικότερα απ'ότι είναι. Σκέψου π.χ. να σου δίνανε τα specs από το DX7, τότε που το πολύ πέντε άνθρωποι στον πλανήτη καταλαβαίνανε τι γράφει το λακωνικό manual... σιγά μην θα είμασταν σε θέση να τα αποτιμήσουμε κιόλας....****

 

Όμως μία ωραία συγχορδία με τα δύο χεράκια .... και "πόσο κάνει αυτό" και.... τέρμα.

 

**** Εδώ βέβαια, υπάρχει και η ουσία του ζητήματος, ότι αν βλέπαμε πραγματικά νέα και καινοτομικά specs θα ήταν αδύνατο να τα αποτιμήσουμε, διότι δεν θα υπήρχε πλαίσιο αναφοράς. Με τι να συγκρίνεις το Wavestation που έλεγε "έχω Vector Synthesis, Wavesequencing κλπ"; "Τι είναι αυτά ρε;" ρωτούσε ο απορημένος εγκέφαλος. Τώρα ναι, αν μιλάμε για "βασικά sampler είμαι, αλλά έχω τόση πολυφωνία, τόση μνήμη, και USB είσοδον", ναι, το συγκρίνουμε με άλλα παρόμοια και το ρίχνουμε στη... ΣΠΕΚουλα.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και κάτι ακόμη, προς τον Καταρακτητή: οι ακροατές ΣΤΟΝ ΒΟΥΣΤΡΟ τους τα specs των μηχανημάτων που ακούνε, τον ήχο λατρεύουν ή συχαίνονται, οπότε κάπου εκεί τελειώνει η συζήτησις, εκτός αν θέλετε να ομιλήσωμεν ως κομπιουτερισταί, σημείον στο οποίο θα υπερισχύσουν τα MAC.

 

 

Υποθετική συζήτηση ανάμεσα σε πληκτρά-άντρα και θαυμάστριά του

 

Θαυμάστρια: Αγαπητέ, αι μελωδίαι σας προκάλεσαν τον ενθουσιασμό της ομήγυρης, πλην όμως το σόλο σας ηκούσθην ως κλανιά κότας.

 

Πληκτράς-Άντρας: Μα φιλτάτη, ελλείψει φασματογράφου δεν δύνασθαι αποτιμήσειν το σύνολο των bits που παράγει η ηχογεννήτρια που επέλεξα.

Επεξεργασμένο από trolley

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υποθετική συζήτηση ανάμεσα στον Καταράκτιον και τον Γιοσίμπι Ναμούρα (product manager για το DX7):

 

Γιοσίμπι: Καταράκτη-σαν, να κυκλοφορήσουμε το παρακάτω όργανο; Θα έχει τα εξής σπεκς (παράδοση τόμου 9500 σελίδων) και θα κοστίζει όσο δέκα μισθοί.

 

Καταράκτιος: Πλονγκ (ήχος πτώσης από καρέκλα, με την ανάγνωση τυχαίας σελίδας από τον τόμο).

  • Χαχα 2

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
13 λεπτά πριν, trolley είπε

Υποθετική συζήτηση ανάμεσα σε πληκτρά-άντρα και θαυμάστριά του

 

Θαυμάστρια: Αγαπητέ, αι μελωδίαι σας προκάλεσαν τον ενθουσιασμό της ομήγυρης, πλην όμως το σόλο σας ηκούσθην ως κλανιά κότας.

 

Πληκτράς-Άντρας: Μα φιλτάτη, ελλείψει φασματογράφου δεν δύνασθαι αποτιμήσειν το σύνολο των bits που παράγει η ηχογεννήτρια που επέλεξα.

?

 

4 λεπτά πριν, trolley είπε

Υποθετική συζήτηση ανάμεσα στον Καταράκτιον και τον Γιοσίμπι Ναμούρα (product manager για το DX7):

 

Γιοσίμπι: Καταράκτη-σαν, να κυκλοφορήσουμε το παρακάτω όργανο; Θα έχει τα εξής σπεκς (παράδοση τόμου 9500 σελίδων) και θα κοστίζει όσο δέκα μισθοί.

 

Καταράκτιος: Πλονγκ (ήχος πτώσης από καρέκλα, με την ανάγνωση τυχαίας σελίδας από τον τόμο).

?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Παιζεις "μια ωραια συγχορδια με τα δυο χερακια", οταν το synth ειναι πολυφωνικο ομως ?

 

 Πληκτραδες σκετο δεν εχει νοημα να αναφερουμε τι προτιμουν. Αυτος που θελει "ενα πιανο ηλεΧτρικο να μπορω να κανω εΚΣασκιση το βραδυ", ή ενας arranger τετραποδος που θελει "το μηχανjημα να βγαζει κλαμα για το μαγαζjι", δεν εχουν παρα μονο εμμεση σχεση με τα συνθεσαιζερ, αν αντι για συνθεσαιζερ υπηρχε μηχανημα που καθε πληκτρο να βαραγε μαστιγιο σε κλαρινιτζη για να βγαινει ηχος "κλαμα", θα το προτιμουσαν.?

 

 Αντιθετα, πολυ πριν το ιντερνετ, θα ελεγα μαλιστα ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ πριν το ιντερνετ και τους δυνατους υπολογιστες, ολοι κυνηγαγαμε τα σπεκς σαν τρελοι, και για αυτο αλλωστε οι εταιριες διαφημιζαν πρωτη μουρη πολυφωνιες και μεγεθη μνημων.

 

 Τωρα, το να εχει ενα synth αλλα δυνατα σημεια οπως τον ηχο του (dx7 ) η την χρηστικοτητα του (nord ) αυτο δεν αναιρει οτι, στο φιναλε, και αυτο ειναι μερος των specs, ηξερες ας πουμε οτι το dx7 εχει μια πρωτοποριακη μηχανη συνθεσης ηχου, τους ηχους του λοιπον θα δοκιμαζες, αν νομιζες οτι ειναι αφαιρετικο, και μονο για το interface θα το κλοτσαγες εξω απο την πορτα. ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, manosx είπε

Θα πρεπει να προσεξουμε και την ποιοτικη πλευρα των specs.

Τα specs είναι specs βρε Μάνο, δεν χωρίζονται σε πχιοτικά και μη. Μια ADSR παραμένει ADSR, και θα είναι πάντα κατώτερη από μία 16-stage περιβάλλουσα, δεν πάει να'ναι η πρώτη μέρος ενός synth που κοστίζει ένα μύριο? 
Την ποιότητα θα την ψάξεις στον ήχο των samples πχ, σε ένα rompler synth, άλλο να ακούς ένα δείγμα στα 8bit και άλλο το ίδιο στα 24. Τα περί ποιότητας κατασκευής κτλ ενός synth είναι δευτερεύοντα ζητήματα, όλοι γουστάρουμε για παράδειγμα τα synths μας να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και όχι από πλαστικό, όλοι θέλουμε Fatar πληκτρολόγια και πάει λέγοντας, αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να μας επηρεάζει τόσο πολύ. Το θέμα είναι η synth engine, τα υπόλοιπα έπονται. 

Τα παραπάνω είναι αυτονόητα για όσους βλέπουν τα synthesizers σαν ηλεκτρονικές συσκευές δημιουργίας νέων ήχων, αυτό δηλαδή που πραγματικά είναι, και όχι σαν ένα ακόμα είδος πληκτροφόρου οργάνου. Τα synths δεν είναι από τη φύση τους πληκτροφόρα όργανα, άσχετα αν κυκλοφορούν και σαν τέτοια στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τα synths στη φωτό παρακάτω είναι ένα καλό παράδειγμα για το τι είναι ένα synth στην πραγματικότητα. Βλέπουμε τα Yamaha Motif XS6 και Motif XS Rack. Ποιο είναι καλύτερο synth, OEO?? Όποιος απαντήσει "το XS6" κερδίζει μια πίτσα special,? η οποία θα πληρωθεί από τον ίδιο και θα έρθει στον χώρο του αποκλειστικά με δικά του έξοδα.☝️

Η σωστή απάντηση είναι "κανένα", κι αυτό γιατί πρόκειται για το ίδιο ακριβώς synth σε keyboard κ' rack μορφή. Το rack μπορεί να συνδεθεί μέσω MIDI σε άπειρα πληκτροφόρα/πνευστά/έγχορδα/κρουστά κ.α. όργανα που διαθέτουν MIDI και να παιχτεί ανάλογα από αυτά, οπότε ο ορισμός "synth = πληκτροφόρο όργανο" πάει περίπατο.

Αν τώρα ρωτήσουμε ποιο από τα δύο είναι καλύτερο workstation, η απάντηση είναι "το XS6", γιατί το XS Rack δεν διαθέτει sequencer και sampler.

 

@trolley Είχα και το original DX7 και το II-FD καθώς και πολλά ακόμα FM synths της εταιρείας, όπως έχω γράψει εδώ πολλές φορές. Σε διαβεβαιώνω ότι τα manuals τους μόνο λακωνικά δεν τα έλεγες, σαν τηλεφωνικοί κατάλογοι Αθηνών ήταν και τα δύο, παρέχοντας πλήθος πληροφοριών για την λειτουργία του synth και πλήρη ανάλυση της FM σύνθεσης. Το ότι οι 998 στους 1000 κατόχους DX7 δεν άνοιξαν ποτέ το manual να το διαβάσουν είναι και ο κύριος λόγος της διάδοσης της φήμης για την δυσκολία προγραμματισμού του synth.

 

2 ώρες πριν, manosx είπε

Αντιθετα, πολυ πριν το ιντερνετ, θα ελεγα μαλιστα ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ πριν το ιντερνετ και τους δυνατους υπολογιστες, ολοι κυνηγαγαμε τα σπεκς σαν τρελοι, και για αυτο αλλωστε οι εταιριες διαφημιζαν πρωτη μουρη πολυφωνιες και μεγεθη μνημων.

Exactly.image.png.9d494fa1bbf3db61fe6c5e8c559faa5c.png 

 

image.thumb.png.4bfa5a4a17dd1aca5a6e2ef27b11ee0b.png

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K mk2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Σε διαβεβαιώνω ότι τα manuals τους μόνο λακωνικά δεν τα έλεγες, σαν τηλεφωνικοί κατάλογοι Αθηνών ήταν και τα δύο, παρέχοντας πλήθος πληροφοριών για την λειτουργία του synth και πλήρη ανάλυση της FM σύνθεσης.

Για το ΙΙ, δεν γνωρίζω, αλλά το πρώτο είχε 34 σελίδες manual.

Νάτο:

 

http://www.synthfool.com/docs/Yamaha/DX_Series/Yamaha DX7 Operating Manual.pdf

 

3 λεπτά πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Exactly.

 

Πολυφωνίες, ναι. Μεγέθη μνημών, ναι, Είπαμε "βασικά είμαι sampler, αλλά έχω και USB είσοδον".

 

Μάλλον είστε νεότεροι, δεν εξηγείται διαφορετικά.

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, trolley είπε

Εκτός του operating manual που πόσταρες υπήρχε και το πολύ μεγαλύτερο Guide Book, ψάξ'το. 

Παρακάτω το manual του DX7 II, το οποίο έχω ακόμα. Την έχω ξαναποστάρει την φωτό πριν κάνα μήνα, μάλλον δεν την είχες δει.

 

image.thumb.png.d46991afb78b458eee17f1b51c82e0db.png

Επεξεργασμένο από Waterfall-K mk2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Εκτός του operating manual που πόσταρες υπήρχε και το πολύ μεγαλύτερο Guide Book, ψάξ'το.

Δεν δινόταν τίποτε τέτοιο, ούτε το έχω δει ποτέ, από την κατασκευάστρια δηλαδή. Μήπως κάποιος retailer έβαζε μαζί ένα από τα (πολλά) guides, τα οποία θεωρούνταν άκρως απαραίτητα, ακριβώς επειδή το εργοστασιακόν ήταν 34 σελίδες;

 

Όπως και αν έχει, αγνοείς τα βασικά μου επιχειρήματα:

 

- Ότι δεν θα ήσουν σε θέση να αξιολογήσεις τα spec του DX7, ούτε οποιοδήποτε άλλου καινοτομικού προϊόντος, επειδή δεν θα είχες πλαίσιο αναφοράς (θα ήταν σα να συζητάμε για ένα πουκάμισο σε ένα χρώμα που δεν έχεις δει ποτέ μέχρι σήμερα).

 

- Ότι, εφ' όσον το κοινό αποτιμά ΗΧΟ, μόνο ο ΗΧΟΣ μας ενδιαφέρει. Άλλωστε και εμείς ΚΟΙΝΟ είμαστε.

 

- Ότι προφανώς η σύγχρονη διαδικασία επιλογής μουσικού εξοπλισμού εξαίρει τα specs διότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο να συζητηθεί (τις περισσότερες φορές), όχι επειδή έχουν τόση σημασία.

 

Οπότε, αφού τα αγνοείς, μπορείς να συνεχίσεις να πιστεύεις αυτό που θέλεις, άλλωστε - και εδώ συμφωνούμε - καθένας τα λεφτά του τα κάνει ότι θέλει. Αν ποτέ παρουσιάσουμε μουσικό υλικό, και πείσουμε τον ακροατή να ακούει τα... specs, θα έχεις κερδίσει εσύ την παρτίδα.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου