Προς το περιεχόμενο

Tape vs Digital nr 17898


manosx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 λεπτά πριν, manosx είπε

 Fusion, θα επιχειρησω να πω την αποψη μου για το λογο που προτιμουμε την λαμπα. Ζητω προκαταβολικα συγνωμη, και δεχομαι εκ των προτερων τις οποιες διορθωσεις.

 

 Καταρχας, δε μιλαμε πλεον για πιστοτητα αλλα για πρωτογενη πηγη. Το ζητουμενο λοιπον απο ενα λαμπατο ενισχυτη δεν ειναι η γραμμικοτητα του, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ειναι η ΜΗ γραμμικοτητα του.

 

 Οταν ας πουμε παιζεις τη ΛΑ στην κιθαρα, ενας πουσαρισμενος λαμπατος ΔΕΝ αναπαραγει μονο τη ΛΑ. Δεν αναπαραγει δηλαδη μονο τη θεμελιο συχνοτητα και τις αρμονικες που προκυπτουν απο τις ταλαντωσεις της χορδης με τη γνωστη σειρα 2:1 3:2 4:3 κλπ κλπ κλπ

 

 

 Αντιθετα δινει το "χρωμα" της λαμπας, κατα κυριο λογο με τη μορφη της αρμονικης παραμορφωσης. Και μαλιστα το κανει με μη- γραμμικο τροπο, δηλαδη δεν τονιζει με την ιδια ενταση ολες τις αρμονικες, αλλα τις ζυγες περισσοτερο. Επισης δεν τονιζει με τον ιδιο τροπο σε σχεση με το παιξιμο μας, αλλα μεταβαλλει την αποκριση του σε σχεση με τον τροπο που παιζουμε, δηλαδη αυτο που λεμε "ακουει" την πενα.

 

 Το σημαντικοτερο δε ειναι οτι οσο τον πουσαρουμε και μπαινουμε σε παραμορφωση "προσθετει" και αρμονικες, δημιουργοντας μια καινουργια αρμονικη ακολουθια για καθε υπαρχουσα αρμονικη της κιθαρας. Και αυτο το κανει με μη- γραμμικο τροπο οπως και πριν.

 

 Εχουμε δηλαδη να κανουμε στην ουσια με εναν τεραστιο υπερυπολογιστη ? διοτι ολες αυτες οι προστιθεμενες αρμονικες ειναι ουσιαστικα σα να δημιουργουνται σε απειρη δειγματοληψια. Δεν υπαρχει δηλαδη ο κινδυνος να περασουν το κατωφλι του οριου δειγματοληψιας πανω απο το οποιο κανουν foldback και γινονται πλεον μη- αρμονικη παραμορφωση, ενας κινδυνος που ειναι υπαρκτος σε ψηφιακα συστηματα και οδηγει στη γνωστη σε ολους μας "τζιτζικιλα"

 

 Ειναι λοιπον αλλο το ζητουμενο του να εχουμε ωραια αρμονικη παραμορφωση στο σημα, και αλλο το ζητουμενο να μην εχουμε ΚΑΘΟΛΟΥ και οτι μπαινει να βγαινει. Μερα με τη νυχτα κυριολεκτικα.

 

Πάντως ΚΑΙ την αρμονική παραμόρφωση της λάμπας του ενισχυτή ΜΟΝΟ το digital θα την αποτυπώσει κατά 100% σε μια ηχογράφηση.

  • Συμφωνώ 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα περισσότερα που γράφεις συμφωνώ απόλυτα.

 

Διαφωνώ στα εξής ...

 

2 λεπτά πριν, manosx είπε

 

 Εχουμε δηλαδη να κανουμε στην ουσια με εναν τεραστιο υπερυπολογιστη ? διοτι ολες αυτες οι προστιθεμενες αρμονικες ειναι ουσιαστικα σα να δημιουργουνται σε απειρη δειγματοληψια.

 

Ίσα ίσα, ο υπολογιστής, ακόμα και όταν κάνει κάτι με μη γραμμικό (όπως πολύ σωστά έγραψες) τρόπο, το κάνει με συγκεκριμένο μη γραμμικό τρόπο (και άρα προβλέψιμο), ο ενισχυτής όχι.

 

 

7 λεπτά πριν, manosx είπε

 

 Οταν ας πουμε παιζεις τη ΛΑ στην κιθαρα, ενας πουσαρισμενος λαμπατος ΔΕΝ αναπαραγει μονο τη ΛΑ. Δεν αναπαραγει δηλαδη μονο τη θεμελιο συχνοτητα και τις αρμονικες που προκυπτουν απο τις ταλαντωσεις της χορδης με τη γνωστη σειρα 2:1 3:2 4:3 κλπ κλπ κλπ

 

 

Αυτό ισχύει για όλους τους ενισχυτές, λαμπάτους ή μη.

 

Και γιατί δεν μπορεί το πσηφίο να προσεγγίσει επαρκώς την λάμπα, όπως έκανε ο Νίκος με τα δείγματα, που προσέγγισε επαρκώς το αναλογικό με πσηφιακά μέσα?

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Μα νομιζω οτι η ολη υποθεση εχει ξεκαθαρισει απο τα συστηματα αναπαραγωγης. Δεν ειναι η ειδικοτητα μου, και για να πω την αληθεια καποια απο τα πιο ωραια συστηματα αναπαραγωγης που εχω ακουσει ηταν με λαμπατους μονομπλοκ, αλλα στην αναπαραγωγη, που σιγουρα ΔΕ ΘΕΛΕΙΣ παραμορφωση,  απο οσο ξερω ειναι πλεον αποδεκτο οτι και οι τρανζιστορ ειναι το ιδιο κορυφαιοι.

 

 Αλλωστε ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ συστημα που εχω ακουσει ειναι με τρανζιστορ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και επίσης ...

 

 

19 λεπτά πριν, manosx είπε

Καταρχας, δε μιλαμε πλεον για πιστοτητα αλλα για πρωτογενη πηγη.

Αντιθετα δινει το "χρωμα" της λαμπας, κατα κυριο λογο με τη μορφη της αρμονικης παραμορφωσης.

 

1 ώρα πριν, fusiongtr είπε

Σαν να μην αναζητά κάποιος την πιστότητα, αλλά την χρωματισμένη εκδοχή της.

 

Ακόμα και στην ηχογράφηση.

Δεν υπάρχει αυτή η πιθανότητα?

 

Να ξεκαθαρίσω εδώ ότι δεν μιλάω για μένα.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Στα περισσότερα που γράφεις συμφωνώ απόλυτα.

 

Διαφωνώ στα εξής ...

 

 

Ίσα ίσα, ο υπολογιστής, ακόμα και όταν κάνει κάτι με μη γραμμικό (όπως πολύ σωστά έγραψες) τρόπο, το κάνει με συγκεκριμένο μη γραμμικό τρόπο (και άρα προβλέψιμο), ο ενισχυτής όχι.

 

 

 

Αυτό ισχύει για όλους τους ενισχυτές, λαμπάτους ή μη.

 

Και γιατί δεν μπορεί το πσηφίο να προσεγγίσει επαρκώς την λάμπα, όπως έκανε ο Νίκος με τα δείγματα, που προσέγγισε επαρκώς το αναλογικό με πσηφιακά μέσα?

 

 

   Αν βαλεις distortion σε plug in, το οποιο δεν εχει εσωτερικο oversampling, και δουλευεις στα 44.1 kHz, το τζιτζικισμα δεν το γλυτωνεις.

 

 

 Οι αρμονικες που προσθετει, με το που ξεπερασουν τα 22.5 kHz θα κανουν foldback, και θα προστεθουν στο σημα. Δε θα σχηματιζουν ομως αρμονικα διαστηματα με τις original νοτες, και το τζιτζικι θα αρχισει να κελαηδαει.

 

 Αν γυρισεις τη δειγματοληψια σε 96 kHz, θα κανουν foldback οι αρμονικες απο τα 48 kHz και πανω, και επειδη η ενταση των αρμονικων φθινει οσο πιο μακρυα ειναι απο τη θεμελιο το τζιτζικι θα ειναι λιγοτερο.

 

 Οποτε σε αναλογικα συστηματα, που δεν υπαρχει αυτο το φαινομενο, ειναι θεωρητικα απειρη η δειγματοληψια= υπερυπολογιστης.

 

 Οσο αφορα την αποκριση στις δυναμικες, μιλαμε στην ουσια για μη- γραμμικα μαθηματικα, η φαση δηλαδη ειναι διαφορικη εξισωση= παλι υπερυπολογισμος ?

 

  Θα το βρουνε, δεν ειναι οτι δε θα το βρουνε, ΗΔΗ ειναι σε πολυ καλο επιπεδο, οτι θα το βρουνε θα το βρουνε. Αλλα δεν ειναι τοσο απλο οσο το να βγαινει οτι μπαινει, που το εχουν βρει ΗΔΗ.

 

 Τα αναλογικα συστηματα ηχογραφησης σκοπευαν και αυτα στην πιστοτητα. Οσο πιο πολυ τα καταφερναν, τοσο μικροτερες διαφορες εχουν με τα ψηφιακα, και τοσο πιο ευκολο ειναι να τα πλησιασεις με post editing. Αυτο που ειπα και πιο πριν, ο ηχος των 80ies ας πουμε, στις καλες παραγωγες, ειναι πολυ καθαρος, ενω των early 60 ies θελει αρκετη δουλεια για να τον πλησιασεις διοτι εκει οντως υπηρχε πολυ αρμονικη παραμορφωση.

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, manosx είπε

Αλλα δεν ειναι τοσο απλο οσο το να βγαινει οτι μπαινει, που το εχουν βρει ΗΔΗ.

 

Εννοείται πώς όχι.

 

Σχετικά με τα τεχνικά θέματα που αναφέρεις, είμαι άσχετος.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, MGs είπε

Θα φάτε εδώ,να παραγγείλω πίτσες?

 

Πιάσε καμιά παγωμένη μπύρα πρώτα, με τέτοια ζέστη δεν θέλω πίτσα.

  • Χαχα 4

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, MGs είπε

Να σηκωθώ μία φορά,μήν με τρέχετε πάνω κάτω.

 

Για να μην σε τρέχω, κάντες 5 τις μπύρες.

Για να περάσει κανένα μισάωρο μέχρι να ξανασηκωθείς δηλαδή.

  • Μπερδεύτηκα 1
  • Χαχα 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...