Προς το περιεχόμενο

Μπορεί μια 8-ιντση καμπίνα κιθάρας να αντικαταστήσει τις κλασικές;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 19/6/2023 στις 5:59 ΜΜ, kpeyos είπε

Αν μπορεί μια 8ιντση αν ακουστεί πάνω από drummer σε live μια χαρά. Σε ηχογραφήσεις κάθε μεγάφωνο έχει τον δικό του ήχο και όσο κατεβαίνει το μέγεθος ανεβαίνουν συνήθως τα μεσαία και πέφτουν τα μπάσα και πρίμα αλλά και πάλι τα μπάσα εξαρτώνται κυρίως απ' την καμπίνα, οπότε με μια καλή καμπίνα απλά έχεις απλά κάποιο treble roll-off που ίσως να μην είναι καν αντιληπτό. Όσο πέφτει το μέγεθος κερδίζεις επίσης σε ατάκα, οπότε αυτό είναι καλό αν παίζεις punk! 

 

Για να είμαι ειλικρινής αν με ρώταγες πριν την αγοράσεις θα έλεγα ότι δεν παίζει να βγει πάνω από drummer σε πανκ φάση σε καμιά περίπτωση, δεδομένου του πόσο χαμηλό πρέπει είναι το sensitivity του 8ιντσου.  Εγώ με τον ίδιο ενισχυτή με δυνατό 12ιντσο προχθές άνοιξα αρκετά για να βγω πάνω απ' τον drummer, που έπαιζε όσο πιο χαμηλά μπορούσε -δεδομένου του πόσο μικρός ήταν ο χώρος που μας φιλοξενούσε.  

Χμ ,όχι απλά ακούγεται πάνω από ντράμμερ, αλλά την ένταση ούτε στη μέση δε μπορείς να την πας χωρις να σε κουφάνει...
 

Στις 20/6/2023 στις 11:55 ΠΜ, gkourmoul1 είπε

To 12inch στοκ μεγαφωνο, τι είναι? Πολύ scooped ήχο έχει.

Ειναι ενα generic μεγαφωνο χωρις καν γραμματα επάνω, και ειναι 8 ίντσες όχι 12, όπως και το Celestion το ίδιο...

Για όσους μου είπατε για 10άρα καμπινούλα, μαζί σας είμαι, και ίσως στο μέλλον πάρω κάποια, απλά η 8άρα είναι τόσο μικρή που μπορείς να χωρέσεις ολο το rig σου σε καλάθι για τη λαϊκή ακόμη και να μην εχεις αυτοκίνητο βγαίνεις και με τη συγκοινωνία. 

Κάτι ακόμα, στον ήχο μας , δε μου καθήσανε σχεδόν ποτε οι ανοιχτού τύπου καμπίνες (ειδικά σε live) νιώθω οτι στέλνουν βαβούρα παντού στον χώρο ενώ σε μια δυνατή μπάντα σε ένταση, το καλύτερο πιστεύω είναι να έχουμε όσο πιο κατευθυντικό ήχο μπορούμε ωστε ο καθένας να ακούει τον εαυτό του αλλά να μη ανεβαίνουν τα db γενικώς επάνω στο stage...! Οπότε αυτό μειώνει τις επιλογές σε καμπίνες και ειδικά on a budget...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Πολύ ωραιο το post και νομίζω θα βοηθήσει αυτούς που ψάχνουν κάτι πραγματικά compact. 

 

Και όσον αφορά τον ήχο, την ένταση κλπ, εάν εσένα σου κάνει εμάς νομίζω μας περισσεύει.

 

Απλά η δική μου φιλοσοφία είναι πως αν δεν είσαι επαγγελματίας να τρέχεις συνέχεια απο δω κι από κει (δηλαδή σε πανυγήρια ή γαβγάδικα) και κάνεις ξέρω γω τρία ως πέντε gigs το χρόνο, τότε η ζωή είναι πολύ μικρή για τέτοιους συμβιβασμούς. Προσωπικά, δεν το έχω μετανοιώσει καθόλου που στα νιάτα μου κουβαλούσα 30κιλα τέρατα για να ακούγομαι όπως ακριβώς ήθελα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, kpeyos είπε

Πολύ ωραιο το post και νομίζω θα βοηθήσει αυτούς που ψάχνουν κάτι πραγματικά compact. 

 

Και όσον αφορά τον ήχο, την ένταση κλπ, εάν εσένα σου κάνει εμάς νομίζω μας περισσεύει.

 

Απλά η δική μου φιλοσοφία είναι πως αν δεν είσαι επαγγελματίας να τρέχεις συνέχεια απο δω κι από κει (δηλαδή σε πανυγήρια ή γαβγάδικα) και κάνεις ξέρω γω τρία ως πέντε gigs το χρόνο, τότε η ζωή είναι πολύ μικρή για τέτοιους συμβιβασμούς. Προσωπικά, δεν το έχω μετανοιώσει καθόλου που στα νιάτα μου κουβαλούσα 30κιλα τέρατα για να ακούγομαι όπως ακριβώς ήθελα. 


Χαχα καλά ναι φυσικά όλα είναι σχετικά και προσαρμώσιμα στην ανάγκη. Αλλά ακόμη και να μη παιζεις σε σκυλοσυχνότητα, πάλι πιστεύω εχειτη θέση του κάποιος πορταμπλ εξοπλισμός. Αρκετοί γνωστοί και μη, στη τζαζ σκηνή πχ, ή σε πιο bar-players, έχουν τους δικους τους μίνι ενισχυτές με 8-10 ίντσες ακόμα και μπάσου δηλαδή, που είναι κάτι που κι εγώ γλυκοκοιτάω, απλά σε μπάσο όντως δε ξέρω τι μπορεί να κάνει κάτι τόσο μικρούλι κι έτσι δεν έχω προχωρήσει ακόμη (και γιατι δε μου ήταν απαραίτητο μιας και στο μπάσο με τα όργανα που έχω εύκολα βρίσκω ήχο...)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Καλά είμαστε και στην εποχή που το minimal είναι trend, αν δει κάποιος και τα tiny desk concerts και όλη αυτή τη φάση... Στα 90s αν έβγαινες με 8ιντσο θα γέλαγε κι ο μπουφετζής του jazzόμπαρου...???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά έχω κόλλημα με τις 4x12 αλλά δε παίζω live, αν έπαιζα δε θα χρησιμοποιούσα λαμπάτο ενισχυτή και  καμπίνα, θα είχα είτε ελαφρύ combo τύπου Katana είτε κατευθείαν στο PA με οτιδήποτε άντεχε η τσέπη μου (Behringer, Line 6, Kemper, Neural κλπ). Συνηθίζω να λέω ότι με μικρότερο από 10ιντσο μεγάφωνο δεν ασχολούμαι και ότι άκουσα δεν μου αλλάξε γνώμη, ο ήχος όμως είναι υποκειμενικό θέμα οπότε αν εσένα σου κάνει οι υπόλοιποι περισσεύουμε.

 

11 ώρες πριν, music man είπε

...Κάτι ακόμα, στον ήχο μας , δε μου καθήσανε σχεδόν ποτε οι ανοιχτού τύπου καμπίνες (ειδικά σε live) νιώθω οτι στέλνουν βαβούρα παντού στον χώρο ενώ σε μια δυνατή μπάντα σε ένταση, το καλύτερο πιστεύω είναι να έχουμε όσο πιο κατευθυντικό ήχο μπορούμε ωστε ο καθένας να ακούει τον εαυτό του αλλά να μη ανεβαίνουν τα db γενικώς επάνω στο stage...! Οπότε αυτό μειώνει τις επιλογές σε καμπίνες και ειδικά on a budget...!

 

Θα συμφωνήσω για τις ανοιχτές καμπίνες, ειδικά για σκληρό ήχο αλλά ακόμα και σε καθαρό δεν με τρέλαναν. Είχα μία TAD 1x12 κλώνο Fender (κατασκευασμένη από πεύκο), δεν είχε focus και αυτό που λένε ότι γεμίζει ο χώρος δεν το έκανε καλύτερα από κλειστές καμπίνες. Θεωρώ ότι το μέγεθος και γενικότερα η κατασκευή της καμπίνας παίζει ρόλο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα, δεν είναι μόνο το μεγάφωνο. Προσπάθησα επί χρόνια με διάφορα μεγάφωνα να φέρω τον ήχο της THD 2x12 στα μέτρα μου επειδή ήταν καλά κατασκευασμένη και την γούσταρα. Η μόνη φορά που με ενθουσίασε ήταν όταν έπαιξε με ένα μεγάφωνο, κατάλαβα ότι μια μικρών διαστάσεων 2x12 με τα δύο μεγάφωνα κοντά το ένα στο άλλο και στα τοιχώματα της καμπίνας δεν έβγαζε αποτέλεσμα που να μου αρέσει. Αντίθετα, η Mesa 1x12 από τις πρώτες νότες μου άρεσε και ας λέει το internet ότι το stock μεγάφωνο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Κατάλαβα ότι ο όγκος (όπως και στις 4x12) έρχεται και από τον όγκο της καμπίνας.

 

Στη φωτογραφία βλέπεις δύο καμπίνες με το ίδιο μέγεθος, μία μεγάλη 1x12 και μία μικρή 2x12, η πρώτη είχε περισσότερο όγκο από τη δεύτερη και γεμίζει εκπληκτικά τον χώρο. Η 2x12 θεωρείται κλειστή (το μικρό άνοιγμα η εταιρεία το είχε για την εκτόνωση των χαμηλών συχνοτήτων, bass reflex δηλαδή) και η 1x12 ονομάζεται 3/4, δηλαδή σχεδόν κλειστή αλλά όχι τελείως. Στα χαρτιά η 2x12 θα πρεπε να έχει περισσότερο όγκο αλλά δεν...

 

10 ώρες πριν, music man είπε

...Αρκετοί γνωστοί και μη, στη τζαζ σκηνή πχ, ή σε πιο bar-players, έχουν τους δικους τους μίνι ενισχυτές με 8-10 ίντσες...

 

Άλλος θέμα η jazz από το punk/metal. Εκεί ζητάς άλλον ήχο και αρκετοί παίζουν και έπαιζαν με τρανζίστορ ενισχυτές. Δε θες όμως να χτυπήσεις ένα ακκόρντο και να προκαλέσεις...σεισμό όπως στη ροκ μουσική. Αν παίζεις με σκληρό ήχο η 4x12 είναι μονόδρομος για μένα αλλά όπως είπα ούτε εγώ θα την κουβαλούσα σε live. Καμία μικρότερη καμπίνα όμως δεν έχει τον όγκο της, όταν διαβάζω τέτοια σχόλια γελάω γιατί πέρασαν διαφορετικές καμπίνες & μεγάφωνα απ' τα χέρια μου και πειραματίστηκα για χρόνια. Αυτά για κατ ιδίαν παίξιμο, αν παρέμβει μικρόφωνο τότε ένας ικανός ηχολήπτης μπορεί να βγάλει όγκο απ' οτιδήποτε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, KostasP είπε

Προσωπικά έχω κόλλημα με τις 4x12 αλλά δε παίζω live, αν έπαιζα δε θα χρησιμοποιούσα λαμπάτο ενισχυτή και  καμπίνα, θα είχα είτε ελαφρύ combo τύπου Katana είτε κατευθείαν στο PA με οτιδήποτε άντεχε η τσέπη μου (Behringer, Line 6, Kemper, Neural κλπ). Συνηθίζω να λέω ότι με μικρότερο από 10ιντσο μεγάφωνο δεν ασχολούμαι και ότι άκουσα δεν μου αλλάξε γνώμη, ο ήχος όμως είναι υποκειμενικό θέμα οπότε αν εσένα σου κάνει οι υπόλοιποι περισσεύουμε.

 

 

Θα συμφωνήσω για τις ανοιχτές καμπίνες, ειδικά για σκληρό ήχο αλλά ακόμα και σε καθαρό δεν με τρέλαναν. Είχα μία TAD 1x12 κλώνο Fender (κατασκευασμένη από πεύκο), δεν είχε focus και αυτό που λένε ότι γεμίζει ο χώρος δεν το έκανε καλύτερα από κλειστές καμπίνες. Θεωρώ ότι το μέγεθος και γενικότερα η κατασκευή της καμπίνας παίζει ρόλο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα, δεν είναι μόνο το μεγάφωνο. Προσπάθησα επί χρόνια με διάφορα μεγάφωνα να φέρω τον ήχο της THD 2x12 στα μέτρα μου επειδή ήταν καλά κατασκευασμένη και την γούσταρα. Η μόνη φορά που με ενθουσίασε ήταν όταν έπαιξε με ένα μεγάφωνο, κατάλαβα ότι μια μικρών διαστάσεων 2x12 με τα δύο μεγάφωνα κοντά το ένα στο άλλο και στα τοιχώματα της καμπίνας δεν έβγαζε αποτέλεσμα που να μου αρέσει. Αντίθετα, η Mesa 1x12 από τις πρώτες νότες μου άρεσε και ας λέει το internet ότι το stock μεγάφωνο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Κατάλαβα ότι ο όγκος (όπως και στις 4x12) έρχεται και από τον όγκο της καμπίνας.

Νομίζω συμφωνώ σε όλα. Φυσικά πάνω από όλα είναι θέμα γούστου. Εκτός από live κάνω και ηχογράφηση οπότε κατα κάποιο τρόπο έχω να μιλήσω και για τα δυο. Έχοντας μια 1960B (2xG12t-75, 1xGreenback, 1xV30) μια PPC112 (με V30) και μερικές πατέντο-καμπίνες από κόμπο (με σεβαστά Celestion) εκτός της μικρούλας του βίντεο, συμφωνώ φουλ για το μεγεθος και την ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ της καμπίνας. Επίσης ο όγκος της 4χ12 σε αρκετές περιστάσεις μου φαίνεται λίγο υπερβολικός και πως μπλέκεται με το μπάσο, ενώ μια καλή 1χ12 είναι πιο "στη θέση" της, τουλάχιστον στον ήχο μας που είναι κυρίως πανκ και σε σημεία μεταλλίζει. Ακόμα πιστεύω πως η καλή 1χ12 δεν υστερεί σχεδον σε πολλά σε μια ηχογράφηση από μια 4χ12 αν και τον τελευταιο καιρό ηχογραφώντας κυρίως με την 1χ12 μου λείπει λίγο το tightness σε τραγούδια που ζητούν πιο σκληρό χρώμα, ωστόσο όσο λιγότερο drive, τότε η μικρότερη μου κάθεται καλύτερα...

P.s. Ούτε εγω θα κουβαλούσα 4χ12 σε συναυλία, πολλές φορές δεν είναι έξυπνο και ηχοληπτικά, σαν να έχεις άλογο στο σπίτι επειδή είδες τον Indiana Jones να καβαλάει στο wild west, βλέποντας συγκροτήματα να κουβαλάν 25κιλες κεφαλές και γιγάντιες καμπίνες για να παίξουν σε φασαριόζικες τρύπες, είναι κάπως παρόμοιο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου