Προς το περιεχόμενο

Revisiting Yamaha Montage (& MODX/MODX+)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Δυστυχως δε θα βαλει πληρες sequencer. Και φυσικα πληρες sequencer θα ειναι αν εχει και audio δυνατοτητες, ετσι; Αλλα ειμαι σιγουρος οτι δε θα βαλει, ουτε καν midi πληρες sequencer δε θα βαλει.

 

 Θελει πολυ υποστηριξη το sequencer, ειναι το μερος με τα περισσοτερα παραπονα απο τους χρηστες σε καθε workstation, και γλυτωνουν ΠΟΛΥ development και support με το να βαζουν απλα κατι απλο ?

 

 Μακαρι να βαλει κατι λειτουργικο τουλαχιστον, κατι minimal και λειτουργικο, κατι σε βαση loop based jamming mplimpliki, ουτε αυτο το βρισκω πολυ πιθανο, αλλα μπορει. Αλλα πληρες γαλα με ολη του την κρεμα το αποκλειω, παλι στο integration με το cubase θα στηριχθουν, για πλακα την αγορασαν τη steinberg;

 

 Κατα τα αλλα ουτε στα υπολοιπα περιμενω πολλα. Τακτικη τεχνολογιας με το σταγονομετρο ακολουθει και η yamaha εδω και δεκαετιες, δε βλεπω να αλλαζει αυτο. Θα μπει η αναλογικη engine, αντε και κανα δειγμα παραπανω και μεχρι εκει. Μια βελτιωση του Montage θα ειναι, βηματικη και οχι αλματωδης.

 

 Εκει που μπορει να εχουμε θετικη εξελιξη ειναι στο interface. Ευκαιρια ειναι αν τελικα μπει η αναλογικη engine, να γινουν αλλαγες εκει, και να προσαρμοστει η φαση σε real time control της synth engine.

 

 Ετσι και αλλιως, τα δειγματα θελουν το μενου τους, και η FM ακομα περισσοτερο. Αν δωσει εμφαση η Yamaha στο να εξυπηρετει το interface την αναλογικη μηχανη, και απλα δωσει στα knobs δευτερευοντες λειτουργιες οπως παντα για τα υπολοιπα, αλλα με εμφαση στο αμεσο sound design του αναλογικου, θα εχει μεγαλη περαση πιστευω. Απο τη στιγμη που η φαση θα ειναι cubase integrated, με ενα καλο editor για FM και δειγματα, και μια εργονομικη επιφανεια για το virtual analog, σε συνδυασμο με το transport αλλα και την ενσωματωμενη καρτα ηχου, θα ειναι μια λυση που θα δελεασει πολυ κοσμο.

 

 Το interface ειναι το κλειδι, sound engines υπαρχουν.

 

 

Επεξεργασμένο από manosx
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, manosx είπε

Δυστυχως δε θα βαλει πληρες sequencer. Και φυσικα πληρες sequencer θα ειναι αν εχει και audio δυνατοτητες, ετσι; Αλλα ειμαι σιγουρος οτι δε θα βαλει, ουτε καν midi πληρες sequencer δε θα βαλει.

Αυτό που χρειάζεται είναι ένα linear sequencer, σαν αυτό που είχε ως και τα Motif XF/MOXF. Δεν χρειάζεται κάτι καινούργιο, υπάρχει ήδη. Τα Montage/MODX έχουν step sequencer και μάλιστα πάρα πολύ καλό, αλλά είναι πολύ "μπέρδεμα" για να το συνηθίσεις. Επιστροφή λοιπόν του παλιού γ@μ@του linear (& step) sequencer του Motif XF, αλλιώς θα φάνε πάλι κράξιμο.

Οι audio δυνατότητες δεν είναι θέμα sequencer, τα sequencers δεν καταγράφουν audio, είναι πάντα MIDI (άντε και CV αν πάμε στην προ-MIDI εποχή). Στα της AWM2/rompler μηχανής τώρα, είναι ήδη υπερ-τούμπανο, και λογικά θα γίνει ακόμα πιο τούμπανο με την προσθήκη πολύ περισσότερων waveforms. Να θυμίσω εδώ ότι το προηγούμενο flagship, το Motif XF διέθετε AWM2 με 3,977 waveforms σε 741MB, ενώ το Montage διαθέτει 6,347 waveforms σε 5,67GB, όλες stereo, συν 1,75GB RAM για νέα waveforms. Προφανώς το νέο Montage θα διαθέτει περισσότερες waveforms.

Για όσους σκέφτονται "έλα μωρέ, διπλασίασαν εκεί τις waveforms και κάτι έγινε" να τους ενημερώσω ότι άλλο πράγμα οι waveforms και άλλο πράγμα οι waves. Μία waveform αποτελείται συνήθως από (ως και) 128 waves/samples. Κάντε τους υπολογισμούς σας τώρα και μετρήστε samples, θα δείτε έναν εξαψήφιο αριθμό λίγο πιο κάτω από το εκατομμύριο. Όλα αυτά τα samples δεν μαζεύονται από το χωράφι ούτε κόβονται απ'τα...samploδεντρα, χρειάζονται πολύ δουλειά, χρόνο και χρήμα για να δημιουργηθούν. 

Το να διπλασιάσουν την RAM είναι το μόνο εύκολο, αλλά το να διπλασιάσουν την ROM με τις waveforms είναι μια πολύ κοστοβόρα και χρονοβόρα διαδικασία. Το να δημιουργήσεις δε νέα performances και με τις νέες waveforms (η Yamaha έχει ξεφύγει πλέον από την patch/voice μορφή ήχου και δουλεύει αποκλειστικά με Performances) είναι ακόμα ένα "μανίκι" το οποίο πληρώνεται κι αυτό αδρά.

Να ξέρουμε λοιπόν για τι μιλάμε και να αφήσουμε τα "'έλα μωρέ τώρα, σιγά τις αλλαγές" γιατί αυτές οι αλλαγές μόνο "έλα μωρέ"  δεν είναι. Ας κάνουμε κριτική εκεί που όντως χωράει, για την "αρπαχτή" του MODX+ πχ η Yamaha δεν άκουσε λίγα, και καλώς τα άκουσε. Ελπίζω να τα λάβει και υπόψιν της.image.gif.0db51a21d1d7374430deb62f843b9e7a.gif

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Ας το πουμε audio multitrack recorder. Αν δεν εχει ομως audio recorder, τοτε θα ειναι δωρο- αδωρο και το midi sequencer. Παλι θα πρεπει να συνδεθεις με το PC. Αν ειχε τουλαχιστον ενα πληρες sampler ισως κατι εκανες με αυτο, αλλα αυτο το βρισκω ακομα πιο χλωμο, και σιγουρα πολυ λιγοτερο χρηστικο απο το audio recorder. Δεν μπορω να διανοηθω να κανει καποιος κομματι και να περιοριζεται στους ηχους ενος synth, χωρις καν να βαζει τη φωνη του, μια κιθαρα, κατι τις. Δηλαδη μπορω εδω που τα λεμε, ηχαρες εχει το montage, αλλα οπως και να εχει ειναι υπερβολικα περιοριστικο για να το δεις σαν πληρης λυση, ενω καποιος αριθμος audio track ανεβαζουν τις δυνατοτητες στο θεο.

 

  Τωρα οσο αφορα τη rom, εχεις φυσικα δικιο οτι εκει ειναι το ζουμι. Ομως, το να μπουν καποια δειγματα παραπανω ειναι ευπροσδεκτο αλλα δεν ειμαι σιγουρος οτι θα κανει τεραστια διαφορα. Περισσοτερο διαφορα θα εκανε πιστευω να αλλαξει η αντιστοιχη μηχανη συνθεσης, να μπουν ξερω γω καποια στοιχεια physical modelling, καποια legato μηχανη, τιποτα macro πατεντες, ολα αυτα τα ωραια τελος παντων που εχουν οι μηχανες σε στυλ kontakt. Να ειμαι ειλικρινης εχω παψει να ασχολουμαι πολυ, και δεν ξερω σε τι φαση βρισκονται ακριβως οι τεχνολογιες, αλλα εχω την αισθηση οτι οι software μηχανες εχουν περισσοτερα περιθωρια για ρεαλιστικες εξομοιωσεις οσο αφορα καθαρα τη δομη τους, τουλαχιστον εκει τις ειχα αφησει.

 

 Δε νομιζω να εχουμε τετοιου ειδους εξελιξεις λοιπον, σε φαση ποιοτικες, μονο ποσοτικες.

 

 Γενικα δεν ειναι τυχαιο οτι η yamaha αφησε το ονομα motif, και το γυρισε στο montage, και το προωθησε σαν synthesizer και οχι σαν workstation. Πιστευω οτι τωρα θα ειναι ακομα πιο εντονη αυτη η προσεγγιση, και μην κοψει και το sequencer που εχει ? ΟΚ πλακα κανω, αλλα πιο πιθανο βλεπω να κοβει και
αυτο που εχει παρα να βαζει καλυτερο ?

 

 Παροτι PCακιας θεωρω οτι πρεπει να υπαρχουν και αλλες επιλογες, αν μη τι αλλο για τους μουσικους που δε θελουν ρε αδερφε να δουλευουν με το PC, δηλαδη υποχρεωτικο ειναι; Δυστυχως δεν το βλεπω να συμβαινει.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, manosx είπε

 Ας το πουμε audio multitrack recorder. Αν δεν εχει ομως audio recorder, τοτε θα ειναι δωρο- αδωρο και το midi sequencer. Παλι θα πρεπει να συνδεθεις με το PC.

Απ'ότι θυμάμαι η Yamaha ποτέ δεν πρόσφερε πολυκάναλο audio recorder στα workstations της, είχε μόνο ένα 16-track sequencer. Απ'ότι ξέρω μόνο τo Korg Nautilus διαθέτει 16-track sequencer και 16-track audio recorder. Το Montage έχει ενσωματωμένο ένα 6-channel In/32-channel Out USB audio interface για ηχογραφήσεις κατευθείαν σε ένα PC ή Mac. Επίσης το Montage (όπως και το MODX) μπορεί να ηχογραφήσει αυτά που παίζουμε σαν ένα stereo wav αρχείο κατευθείαν σε κάποιο USB φλασάκι, η δε ηχογράφηση μπορεί να διαρκέσει ως και 74 λεπτά. Καθόλου άσχημα θα έλεγα, αν συνυπολογίσουμε μάλιστα ότι μπορούμε να συνδέσουμε στο synth και οποιοδήποτε άλλο όργανο ή mic, να το περάσουμε από τα εφέ του και να το ηχογραφήσουμε κι αυτό στο USB φλασάκι με όλα τα υπόλοιπα (sequencer, arpegios, motion sequencer κλπ κλπ).

 

Δεν διαθέτει λοιπόν κάποιο audio multitrack recorder, αλλά έχει stereo recorder το οποίο μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι και το μόνο που χρειάζεσαι, αν φτιάχνεις ολοκληρωμένα electronic κομμάτια με το step sequencer του. Αν σε πειράζει πια τόσο πολύ να ανοίγεις το PC για multitrack recording, υπάρχουν και dedicated hardware multitrack recorders από Mackie, Zoom, Tascam κλπ. Είχα για κάποια χρόνια στο παλιό μου setup ένα Tascam DP32 SD και έκανε μια χαρά τη δουλειά, εύκολα, γρήγορα και χωρίς να αγγίξεις το PC.

 

Για την ενσωμάτωση ενός sampler το βλέπω χλωμό, αφού πλέον οποιοσδήποτε με ένα PC σαμπλάρει ότι θέλει, το κόβει/ράβει όπως θέλει και το περνάει στην RAM των Montage/MODX έτοιμο προς παίξιμο. Κι όσο για την "εγκατάλειψη" του ονόματος Motif και την κυκλοφορία του Montage, αυτό έγινε μόνο στα χαρτιά, γιατί στην ουσία το Montage είναι ένα υπερτούμπανο Motif με πολλά έξτρα. H καρδιά του Motif XF χτυπάει και στο Montage, αφού διαθέτει και αυτό την ίδια 8-element AWM2 engine, αλλά αρκετά πιο "τούμπανη" και πολύ ανανεωμένη, αφού πέταξε έξω μετά από δεκαετίες τα voices (patches στα άλλα synths) και ξαναέχτισε το όλο σύστημα γύρω από τα Performances (Combis στα άλλα synths), το synth δηλαδή δουλεύει μόνιμα σε 16-part multitimbral/performance mode. 

To φοβερό δε είναι ότι τα parts (που είναι στην ουσία τα παλιά voices/patches) που αποτελούν ένα performance είναι εντελώς ανεξάρτητα σε κάθε performance, και έτσι αν αλλάξεις, πειράξεις ή σβήσεις το X part από ένα performance, τα υπόλοιπα performances δεν επηρεάζονται.

 

Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι τρελή μαγκιά έχει κάνει η Yamaha εδώ, εγώ το πήρα χαμπάρι στην πράξη μετά από μήνες, κι ας το είχα διαβάσει σε κάποιο review. Σε οποιοδήποτε άλλο multitimbral synth χρησιμοποιούμε διάφορα patches/ήχους για να φτιάξουμε έναν multisound/compi/performance ήχο. Αν κάνουμε edit σε κάποιο από αυτά τα patches ή σβήσουμε κάποια από αυτά, τα compi/performances που τα χρησιμοποιούν και είναι χτισμένα πάνω σε αυτά αυτόματα "χαλάνε", παύουν να ακούγονται το ίδιο. Στην περίπτωση όμως των Montage/MODX που τα patches δεν υπάρχουν πλέον σαν ξεχωριστή ομάδα, τα performances είναι εντελώς ασύνδετα μεταξύ τους.

'Έτσι, αν κάνουμε, πχ, copy το 5ο part από το Χ performance και το κάνουμε paste στο Ψ performance, και εκεί μέσα κάνουμε edit στο part αυτό και του αλλάξουμε τα πάντα, από elements/waveforms, LFO/filters/EGs/effects settings και ότι άλλο μας κατέβει και κάνουμε save, το edited πλέον part δεν επηρεάζει καθόλου τον ήχο και τη συμπεριφορά του Χ performance από το οποίο το κάναμε copy. Αυτό δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο synth και τα πλεονεκτήματα αυτής της μαγκιάς είναι πολλά. Μπορούμε πλέον να χρησιμοποιούμε τα performances όχι απλά σαν multisound/multitimbral συνδυασμούς αλλά και σαν γκρουπ ξεχωριστών ήχων για διάφορες περιστάσεις, πχ ένα performance αποτελούμενο μόνο από organ, string, piano/pads κλπ ήχους που τους εναλλάσσουμε και τους παίζουμε ξεχωριστά όποτε τους χρειαστούμε, μην ξεχνάμε εξάλλου ότι το κάθε part (16 συνολικά) ενός performance διαθέτει τα δικά του εφέ.

 

Η Yamaha έφτιαξε ένα υπερ-synth με άπειρες δυνατότητες, και το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο μοντέλο θα είναι καλύτερο. Μένει να δούμε πόσο καλύτερο θα είναι.?

  • Like 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Για παράδειγμα, workstations με audio tracks ήταν τα Fantom-X και Fantom-G.

Πως και δεν πρόσθεσαν ένα παρόμοιο audio recorded στο νέο Fantom?? 

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Πως και δεν πρόσθεσαν ένα παρόμοιο audio recorded στο νέο Fantom?? 

 

 

 Και η roland εχει μπει στο τριπακι να στηριζεται στο integration με το DAW. Απο οτι ξερω ειναι deeply integrated με το logic και τα mac, η τουλαχιστον οι χρηστες τους φαινεται να γουσταρουν παραπανω ?

 

 Τωρα οσο αφορα την Yamaha, μπορει να μην ειχε audio multitrack στο motif, αλλα ειχε sampler, και μαλιστα πρεπει να δουλευε πολυ καλα για audio recording εφαρμογες, βλεπω εδω οτι επετρεπει ηχογραφηση ενω παιζει κανονικα το song, και μαλιστα με αυτοματο punch in και μετεπειτα συγχρονισμενη αναπαραγωγη, μιλαμε για παραδεισο

 

 

 https://www.manualslib.com/manual/1025699/Yamaha-Motif-Xf6.html?page=52

 

 

 Υπηρξε μια περιοδος στα 90ies, που δουλευα ετσι στο σπιτι, δηλαδη ειχα το sequencer του atari, hardware synthesizers για τους synth και τους drum ηχους, και ειχα το sampler για το audio. Ακουγες λοιπον την ενορχηστρωση απο τα synth, και σαμπλαρες ας πουμε τη φωνη σου η την κιθαρα που επαιζες ταυτοχρονα. Μετα, το μονο που επρεπε να κανεις ηταν να κροπαρεις την αρχη του δειγματος, και να στειλεις ενα note on στο σημειο που εμπαινε το audio, με μια νοτα διαρκειας οσο κρατουσε το παιξιμο σου.

 

 Η δουλεια γινοταν κανονικα, και μαλιστα ειχες στην ουσια τοσα καναλια οσα η πολυφωνια του sampler. Υπηρχαν βεβαια μειονεκτηματα, ας πουμε το playback δεν μπορουσε να γινει απο τη μεση του audio "track", επρεπε να περασει οπωσδηποτε το κομματι απο την note on για να ακουστει κατι.

 

 Την εκανα τη σπιτικη μου φαση ομως και ετσι,? και καταφερα να τρεναρω την αποκτηση audio PC για λιγο καιρο, και να αποφυγω να δωσω ενα εκατομμυριο και κατι για τη μπακατελα PC της εποχης, δε μου πηγαινε η καρδια να χωσω σε PC, τα χρησιμοποιουσα για audio εφαρμογες αλλου και ηταν τερμα αργα και αναξιοπιστα, μιλαμε για τα πρωτα pentium τωρα.

 

 Πολυ σωστα βεβαια αναφερεις τη λυση του πολυκαναλου. Ως φουλ midακιας τοτε, και το sampler στο 99% των περιπτωσεων ως midi sound generator το χρησιμοποιουσα, οποτε δεν καιγομουν για τετοια κινηση. Αλλα ενα hard disk recorder ολα- σε- ενα μπορουσε να ειναι η βαση για οποιον θελει ολοκληρωμενο συστημα χωρις υπολογιστη, και τοτε και τωρα.

 

  Το θεμα ειναι, βγαινουν πια τετοιες συσκευες; Θυμαμαι τοτε εβγαζε η roland κατι θηρια, κατι φοβερα μηχανηματα με κανονικες οθονες ξερω γω, κατι ποντικια, κατι moving faders, μιλαμε για μηχανηματαρες, το επαιρνες και καθαριζες. Τελευταια φορα που κοιταζα το τι παιζει στην αγορα για σεναριο workstation + hd recorder, δεν υπηρχε ουτε καν πολυκαναλος εγγραφεας που να συγχρονιζεται μεσω MIDI ! Μιλαμε για καταντια.

 

 

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
13 ώρες πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Πως και δεν πρόσθεσαν ένα παρόμοιο audio recorded στο νέο Fantom?? 

Υπάρχει Sampler, όπως πάντα. Μπορείς να γράψεις audio απλά στο τελευταίο Fantom το audio λειτουργεί με άλλο τρόπο, για νέους χρήστες που δεν έχουν και τόσο σχέση είναι κάπως... τέλος πάντων...
Να σημειωθεί πως στο sequencer (ειδικά του τελευταίου Fantom) τα Midi Track λειτουργούν με ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τα Fantom-X και Fantom-G.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, manosx είπε

Το θεμα ειναι, βγαινουν πια τετοιες συσκευες;

Πως δεν βγαίνουν? Βγαίνουν και σε σχετικά χαμηλές τιμές. Μερικά παραδείγματα παρακάτω, κυρίως από Zoom και Tascam. Το τελευταίο (Tascam DP32 SD) το είχα κι εγώ όπως έγραψα, σήμερα πωλείται στο Thomann στα €599.

 

image.png.523b77434e0e18df257439982e390f71.png

 

image.thumb.png.e789d963d31cc4c3f9da068bae471e5b.png

 

image.thumb.png.e4db1534abb133dacd91a96cb5e800a3.png

 

image.png.30b8703468a46a641efee650e152c40e.png

 

image.png.bddaf0f61bf1ffc27e222f1d9631929b.png

 

image.thumb.png.f55281f92e00df4e0aa29cdd210b1050.png

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Βλεπω οτι το dp 32 δεν εχει MIDI. Σε βολευε ετσι; Ολοκληρωνες το sequencing πρωτα, και μετα εστελνες το αποτελεσμα εκει μεσω ξεχωριστων εξοδων; Η εγραφες απευθειας audio το παιξιμο σου;

 

 Δε θα με βολευε καθολου να μην συχρονιζει το sequencer με το πολυκαναλο, εκτος αν ηταν η φαση live παιξιμο, μπαντα η κατι τετοιο. Θελω να εχω options, η μαλλον ηθελα, τωρα πια δεν εχω κουραγιο, βαραω στα ισα και οτι βγει ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου