Προς το περιεχόμενο

Ήρθε το καινούργιο Prophet. Και κάνει μόνο 399€ !!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, dataentry1968 είπε

Για τις "συνήθεις ύποπτες" εταιρείες, απ'ότι φαίνεται όχι. Για τις υπόλοιπες ισχύει. 

Το θέμα "πουλάω φύκια για μεταξωτές κορδέλες" υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, κυρίως μετά την έκρηξη ενδιαφέροντος που έγινε για τα vintage αναλογικά synths και την εκτόξευση της τιμής τους στον Θεό. Έτσι, εκεί που κάποιος αγόραζε ένα μεταχειρισμένο Minimoog με $200 (τέλη '80s) ή ένα CS80 με $800 (μέσα '90s), ξαφνικά βλέπουμε το πρώτο στα $3-4Κ και το δεύτερο να φτάνει ως και τα $22Κ! H νέα γενιά άσχετων είχε σκάσει μύτη και αγόραζε όσο όσο ότι παλαιολιθικό υπήρχε στις αγγελίες. 

Αυτό φυσικά δεν πέρασε απαρατήρητο από τις "συνήθεις ύποπτες" εταιρείες του χώρου, που άρχισαν να κατασκευάζουν αναλογικά synths με specs των '60s και τιμές Ferrari. Και μπράβο τους, αφού ο πλανήτης είναι τίγκα στους ανίδεους που είναι διατεθειμένοι να δώσουν €6,000 για μια Minimoog ρέπλικα του 2023 (ναι, τόσο ακριβώς πωλείται αυτή η πατάτα στο Thomann?). Το κακό είναι ότι αυτή η τακτική (πουλάω ρέπλικα ενός Commodore 64 ακριβότερα από το τελευταίο Mac Pro) πέρασε και σε άλλες εταιρείες του αναλογικού χώρου (βλέπε πχ την DSI/Sequential) και το χειρότερο, βλέπουμε πλέον και εταιρίες με digital synths να κυκλοφορούν νέα όργανα με specs των '80s και τιμές-ανέκδοτο.

Έτσι φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε digital synths με...8-voice πολυφωνία και 2-part multitimbrality στα €4Κ!
Να θυμίσω εδώ ότι ένα Yamaha SY77 είχε δύο sound engines, 32-voice πολυφωνία, 16-part multitimbrality, 16-track sequencer και 4 effect units, και όλα αυτά το 1989, ενώ σήμερα υπάρχουν πλέον synths με πάνω από 300-voice πολυφωνία. Τώρα πως φτάσαμε στο χάλι εν έτει 2023 να κυκλοφορούν bi-timbral 8φωνικά digital synths στα €4Κ και αυτό να θεωρείται Οκ από κάποιους απίθανους, τι να πω??
Υπάρχει τέτοια τραγική τεχνολογική άγνοια στις νέες γενιές, που φτάσαμε στο σημείο να διαβάζουμε σε forums του είδους συζητήσεις επί συζητήσεων για το αν ένα παραφωνικό synth είναι "πραγματικά" πολυφωνικό ή όχι!? Δηλαδή εδώ δεν έχουμε να κάνουμε πλέον με τεχνολογικά ανίδεους, έχουμε να κάνουμε με τραγικά αμόρφωτους που μπερδεύουν την πολυφωνία ενός οργάνου με τον τρόπο που αυτό γίνεται πολυφωνικό. Απίθανα πράγματα. Και είναι πραγματικά να απορεί κανείς πως υπάρχει τέτοια ασχετοσύνη στην εποχή μας, με δεδομένη την δωρεάν και άμεση πρόσβαση στα πάντα και απ'όλους.?
Η άγνοια πληρώνεται, και μάλιστα ακριβά. Ας φάμε λοιπόν στη μάπα νέα digital synths με 2-part multitimbrality, 20-voice πολυφωνία, έλλειψη οθόνης (νέο φρούτο αυτό?) και τιμές πυραύλου της SpaceX.? Όσο υπάρχουν κορόιδα θα υπάρχουν και οι "ξύπνιοι" που θα τους τα τρώνε. Ο Uli Behringer και η εταιρεία του ευτυχώς έβαλε εν μέρει τα πράγματα στη θέση τους. Όσοι γουστάρουν τον ήχο των αναλογικών synths και δεν θέλουν εταιρίες-ανέκδοτα να τους πιάνουν τον κ@λο έχουν πλέον μια σοβαρότατη εναλλακτική. Οι άλλοι, ας πρόσεχαν.

σκληρά λόγια αλλά δίκαια. ?

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@manosx To κόστος έρευνας και ανάπτυξης είναι κατανοητό, αν και αυτό τις περισσότερες φορές υπάρχει σαν standard ετήσιο κόστος της κάθε εταιρείας, δηλαδή στον ετήσιο προϋπολογισμό αυτά τα έξοδα θεωρούνται πάγια. Και όλα αυτά φυσικά με την προϋπόθεση ότι μια εταιρεία έχει όντως τμήμα "έρευνας & ανάπτυξης", γιατί ξέρω κάποιες εταιρείες που τα τελευταία 30 χρόνια κυκλοφορούν κλώνους και παραλλαγές ενός και μόνο προϊόντος (μην αναφέρω όνομα(τα) και γίνω πάλι κακός?).
Και φυσικά ένα Fatar, πχ, πληκτρολόγιο έχει ένα παραπάνω κόστος, και η αλουμινένια κατασκευή περισσότερο κόστος από την πλαστική, και τα επιπλέον pots, sliders κλπ επίσης προσθέτουν κόστος. Αλλά όχι τόσο μεγάλο όσο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε. Υπάρχουν πλεον synths κάτω του €1Κ με Fatar keybed με aftertouch και κατασκευή από αλουμίνιο, και δεν μιλάμε για εταιρείες κολοσσούς αλλά για πολύ μικρές και νέες εταιρίες. Ένα από τα synths που αγόρασα πριν κάποιους μήνες ήταν το Hydrasynth Explorer της ASM. Για όσους δεν το ξέρουν να πω ότι η sound engine του είναι από τις πλέον κορυφαίες sound engines που μπορεί να βρει κανείς σε hardware synth ανεξαρτήτως κατηγορίας τιμής. Η κατασκευή του δε είναι απρόσμενα ποιοτική για την κατηγορία τιμής που παίζει, και το πιο απίθανο? Διαθετει το καλύτερο mini keybed που υπάρχει σε synth, και με poly-aftertouch παρακαλώ!

Μιλάμε για ένα synth-τέρας σε mini μέγεθος, και όλα αυτά στα...€545. Τώρα το έχουν ανεβάσει στα €659,? αλλά και πάλι η τιμή του παραμένει απίστευτα χαμηλή για αυτά που προσφέρει ως synth. Η ASM σαν εταιρεία ζήτημα να έχει 10-15 άτομα όλα κι όλα, και αν μια τόσο μικρή και νέα εταιρεία βγάζει στην αγορά τέτοια κορυφαία synths, το λιγότερο που μπορεί να περιμένει κανείς από τις μεγαλύτερες και παλιότερες εταιρείες είναι τουλάχιστον να βγάλουν κι αυτές synths με ανάλογες προδιαγραφές και τιμές. Αυτό δεν γίνεται πάντα όπως ξέρουμε, το ότι υπήρχαν synths για παράδειγμα της τάξης των €2Κ χωρίς aftertouch (mono-aftertouch) πρέπει να μας λέει πολλά.
Το ότι υπάρχουν ακόμα στην αγορά 4-5 εταιρίες που μας δουλεύουν ψιλό γαζί (ή που προσπαθούν τέλος πάντων) οφείλεται κυρίως στους ανενημέρωτους πελάτες και τα fanboys. Η περίπτωση της δεύτερης κατηγορίας είναι ανίατη, ας κοιτάξουν  τουλάχιστον οι πρώτοι να διαβάσουν 5-10 βασικά πράγματα για να μην πετάνε τα ωραία τους λεφτά σε ακραία υπερκοστολογημένα όργανα, πραγματικά είναι κρίμα. 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Τα λεγαμε και για τις κιθαρες, το ποσο πιο τιμιοι ειναι οι ασιατες σε σχεση με τους αμερικανους. Δεν εχω καμια αμφιβολια οτι η ASM ειναι πολυ πιο τιμια απο τα υπερκοστολογημενα behemoths των αμερικανων, το αντιθετο θα μου εκανε εντυπωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, manosx είπε

 Τα λεγαμε και για τις κιθαρες, το ποσο πιο τιμιοι ειναι οι ασιατες σε σχεση με τους αμερικανους.

Ναι, το είχα διαβάσει, αν και αναρτήσεις για κιθάρες τις αποφεύγω γιατί κάποια από αυτά που γράφονται (τεχνικής φύσεως) μου ακούγονται Κινέζικα.? 

Η ASM είναι φωτεινή περίπτωση, στην ουσία βγάζουν το ίδιο ακριβώς synth σε 4 versions, κι αυτό είναι ωραία μαγκιά. Χαλαρά ένα από τα πιο δυνατά synths των τελευταίων -πολλών- χρόνων, η δουλειά που έχουν κάνει με αυτό είναι εκπληκτική. Με το τελευταίo δε firmware πρόσθεσαν ακόμα πιο πολλές και "κουφές" δυνατότητες. Πως να παραπονεθώ εγώ μετά επειδή είναι monotimbral? Σε αυτή την τιμή και με αυτά τα specs/features, μάλλον χάρη μας κάνουν.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

 Το bitimbral deluxe ειναι πολυ δυνατο

 

 

 

 Αλλα να, δυο χιλιαρικα για 16 πολυφωνια και 2 multitibrality. Οποιος το παρει δηλαδη ειναι ασχετος; Δεν ειναι λιγο υπερβολη να το βλεπουμε ετσι;

 

 Ειναι το law of diminished returns. Ακομα και η ακατανομαστη ειχε βγαλει κατι ωραια μονοφωνικα κατω απο χιλιαρικο. Σου λεει το ακριβο θα το πληρωσεις χρυσαφι, κατσε ομως να βγαλουμε και κατι πιο προσιτο και τιμιο.

 

 Ολες οι εταιριες καπως ετσι κανουν, βγαζουν υπερκοστολογημενες ναυαρχιδες και πιο τιμια middle range μηχανηματα. Σου λεει ο απλας θα δωσει κατι παραπανω, και ο πιο συντηρητικος θα παει στο best buy.

 

 Δε χρειαζεται να τρελαινομαστε, οσο υπαρχουν διαφορετικες επιλογες ειμαστε καλα.

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, manosx είπε

Αλλα να, δυο χιλιαρικα για 16 πολυφωνια και 2 multitibrality.

Κοίτα, η αλήθεια είναι ότι είναι τσιμπημένο. Δηλαδή σ'αυτή την τιμή (και σε synths πολύ φτηνότερα) θα περίμενα τουλάχιστον 128 πολυφωνία και 16-part multitimbrality. Και θα το περίμενα γιατί όλα αυτά είναι standards εδώ και πολλά χρόνια σε synths/workstations που έπαιζαν/παίζουν σε αρκετά χαμηλότερη τιμή. Και μόνο που κοστίζει ακριβότερα, έστω και ελάχιστα, από το Nautilus 61 δεν μας αφήνει περιθώρια να μην παραπονεθούμε. Επίσης πως να αγνοήσουμε τα MODX6+ & MODX7+ που κοστίζουν πολύ λιγότερο? Προσωπικά έχω και το MODX7 και μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικά πολύπλοκο synth-τέρας σε αστεία τιμή. Όταν λοιπόν έχεις αυτά τα δύο τέρατα από κάτω σου, ε, δεν κοστολογείς ρε φίλε το Hydrasynth Deluxe σου στα €1940. 
Παρ'όλ'αυτά μπορώ να σκεφτώ κάποια δικαιολογητικά για την τιμή του Deluxe, την οποία θεωρώ αρκετά υψηλή: PolyAftertouch σε 73-key πληκτρολόγιο, bitimbral και 16φωνικό (σε σύγκριση πάντα και μόνο με τα υπόλοιπα Hydrasynth μοντέλα), στιβαρή κατασκευή και πλήθος pots, Ribbon controller και πολύ βαθιά και δυνατή sound engine. Το αγόραζα άνετα γιατί ξέρω τις δυνατότητες του (το Explorer μου διαθέτει ακριβώς την ίδια sound engine), αλλά θα το αγόραζα γιατί στην κατοχή μου έχω άλλα 4 synths, εκ των οποίων τα δύο είναι εφάμιλλα ως πολύ καλύτερα. Αν είχα €2Κ και είχα να διαλέξω μεταξύ ενός MODX και ενός Hydrasynth Deluxe, θα διάλεγα χαλαρά το πρώτο. Όπως και έκανα εδώ που τα λέμε το περσινό καλοκαίρι. 
Από overpriced σε overpriced υπάρχει διαφορά, το Hydrasynth Deluxe είναι overpriced, αλλά είναι και synth με μεγάλα μέζεα (όπως θα έλεγε κι ο Ζουράρις?), οπότε σαν μελλοντική αγορά δεν απορρίπτεται. Δεν μπορώ να πω το ίδιο όμως για ένα monosynth στα ίδια λεφτά. ή για το Kodamo Mask1 που έγραφα προηγουμένως, το οποίο δεν θα αγόραζα ούτε στο €1Κ, όχι στα €2,333 που παίζει τώρα.? Δηλαδή Οκ, μπορούμε να κάνουμε και λίγο τα στραβά μάτια σε κάποιες τσιμπημένες τιμές, αλλά να υπάρχει στο βάθος και λίγο "ψωμί", καταλαβαίνεις.
Κάποιες εταιρείες καλό θα ήταν να μην υποβιβάζουν τόσο πολύ τις όποιες γνώσεις μας και τη νοημοσύνη μας, προσπαθώντας εν έτει 2023 να μας εξηγήσουν πόσο πρωτοπόροι είναι που κυκλοφόρησαν ένα 8φωνικό bitimbral synth στα €4+Κ και πόσο τυχεροί είμαστε εμείς οι πελάτες τους που επιτέλους θα κάνουμε split δύο ολόκληρους ήχους!?? Δυστυχώς γι αυτούς, κάποιοι από εμάς δεν γεννηθήκαμε χτες.

Επεξεργασμένο από dataentry1968

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Ας το πω για άλλη μια φορά, copy paste από θέμα Fender vs Harley Benton με ελαφριές παραλλαγές...

Η αξία ενός προϊόντος είναι υποκειμενική και καθορίζεται από τον αγοραστή. Φυσικά δεν έχει κανείς κίνητρο να πουλήσει φθηνότερα αυτό που μπορεί να πουληθεί ακριβότερα. 

Οι θεωρίες της αντικειμενικής αξίας, που συνέδεαν το τελικό κόστος με την αξία των υλικών, των εργαζομένων, της ενέργειας και των μηχανών ανήκουν στον Σμιθ που έζησε όμως τον 17ο αιώνα. Από εκεί προέκυψαν ο Ρικάρντο που τις ποσοτικοποίησε και ο Μάρξ που μέσω μιας απλής συνεπαγωγής κατέληξε στο ότι για να υπάρχει κέρδος όλοι οι εργοδότες πρέπει να κλέβουν τον εργάτη. Αυτές οι θεωρίες ξεπεράστηκαν όμως από τα τέλη του 19ου αιώνα γιατί δεν μπορούσαν να συμπεριλάβουν μέσα πολύ απλές έννοιες όπως την οικοιοθελή ανεργία ή τα επιδόματα ανεργίας έως και το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, δεν μπορούσε να καθοριστεί η αξία της τέχνης κλπ κλπ κλπ. Γενικά οι μόνοι νομίζω που έχουν μείνει να συζητούν με όρους labour theory είναι κάτι Νοτιοευρωπαίοι και κάτι Λατινοαμερικάνοι στα καφενεία. 

 

Άρα γιατί ένα Behringer κοστίζει x ενώ ένα Moog κοστίζει 10x? Γιατί στοχεύουν σε διαφορετικό κοινό και έχουν και οι δύο τους δικούς τους αγοραστές, που όλοι νομίζω μπορούμε να καταλάβουμε ποιοι είναι σε κάθε περίπτωση. Αν πχ μιλάγαμε για αυτοκίνητα, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με ένα Skoda και μια Mercedes: η Mercedes μπορεί να κοστίζει 10 φορές περισσότερο χωρίς να είναι 10 φορές καλύτερη στό δρόμο αλλά και τα δύο brands έχουν το δικό τους κοινό.

Υ.Γ: Πάντως ακόμη και με όρους αντικειμενικής αξίας νομίζω ότι αδικούμε λίγο τα εργοστάσια του δυτικού κόσμου. Όλοι ξέρουμε το Minimoog, το DFAM, το Jupiter και τόσα άλλα μέσω του R&D που έκανε κάποιος, μέσω του δικτύου πωλήσεων που έφτιαξε και το οποίο τα πήγε στα πέρατα του κόσμου, μέσω των άπειρων endorsements σε καλλιτέχνες που μας αρέσουν...Όλα αυτά έχουν πληρωθεί και για όλα αυτά έχει παρθεί κι ένα ρίσκο που δεν το είχε ποτέ το εργοστάσιο στην Ινδονησία που αντιγράφει ένα ολοκληρωμένο για να πουληθεί από ένα κατάστημα στη Γερμανία.

 

Και στο ηθικό κομμάτι ακόμη, κανείς εδώ δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά ότι του Ινδονήσιου εργάτη δεν κινδυνεύει να του πέσει η οροφή στο κεφάλι ή ότι δεν δουλεύει με όρους δουλοπάροικου για να χαιρόμαστε στη Δύση φθηνά synths. 

Κι άμα πιάσουμε και την οικολογία και το carbon footprint που έχει ότι παράγεται στην Ασία καίγοντας ακόμη κάρβουνο ως βασική πηγή ενέργειας....

Επεξεργασμένο από kpeyos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, kpeyos είπε

Άρα γιατί ένα Behringer κοστίζει x ενώ ένα Moog κοστίζει 10x?

Διότι η ποιότητα ήχου του Moog είναι αισθητά ανώτερη από το Behringer, όπως μπορεί να διαβεβαιώσει ένας... στρατός μουσικών, εδώ και δεκαετίες. Λίγο πιο κάτω, στο παράδειγμα με τη Mercedes καθίσταται ακόμη πιο σαφές.

  • Like 1

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, trolley είπε

Διότι η ποιότητα ήχου του Moog είναι αισθητά ανώτερη από το Behringer, όπως μπορεί να διαβεβαιώσει ένας... στρατός μουσικών, εδώ και δεκαετίες. Λίγο πιο κάτω, στο παράδειγμα με τη Mercedes καθίσταται ακόμη πιο σαφές.

1. Ποιος είναι αυτός ο "στρατός μουσικών" και ποιες αυτές οι "δεκαετίες"; Το αντίγραφο του Minimoog κυκλοφόρησε το 2019. Σε "μια στρατιά" από video comparisons, δε φαίνεται να υστερεί κάπου ηχητικά. Αν υπήρχε παράπονο ήταν στην κατασκευή του hardware. Κυκλοφορόντας όμως και το Poly D, πρώτον ξέπέρασε το ίδιο το Minimoog προσφέροντας και μια παραφωνική version και δεύτερον έλυσε σε μεγάλο βαθμό και το θέμα του hardware.

2. Δεν είπα ότι το Mercedes και το Skoda είναι ίδια. Είπα ότι το Mercedes δεν είναι τόσο καλύτερο όσο θα περίμενε κανείς από τη διαφορά της τιμής τους. 

Επεξεργασμένο από kpeyos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Απο τη στιγμη που δεν υπαρχει μονοπωλιο, ας χρεωνει ο καθενας οτι νομιζει. Παντα θα υπαρχουν επιλογες, ειτε τα Behringer ειτε τα Dave Smith, και ο καθενας παιρνει οτι του αρεσει. Ουτε ειδος πρωτης αναγκης ειναι ουτε τιποτα. Ακομα και freeware synths υπαρχουν, οποτε αν καποιοι εργαζομενοι ζουν απο οσους ειναι διατεθειμενοι να τα χωσουν χοντρα για ενα synth, αυτο ειναι καλο.

 

 Το κατα ποσο αυτος που τα χωνει το κανει με λογικα η συναισθηματικα κριτηρια, ας το λυσει με τον ψυχαναλυτη του, δε νομιζω οτι μας αφορα εμας, ουτε ειναι σωστο να τον κρινουμε.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου