Προς το περιεχόμενο

Περι χρήσης equalizer στο recording καμπίνας.


MGs

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δέν διαθέτω κάποιο eq pedal στην κιθάρα και θα ήθελα να επέμβω στον ήχο πρίν κάνω recording στο DAW.Πώς θα έχω το καλύτερο αποτέλεσμα,με ένα eq πετάλι επεμβαίνοντας στην κιθάρα πρίν την καμπίνα ή με ένα eq rack κάνοντας eqing στο/στά μικρόφωνα που παίρνουν τον ήχο?Ευχαριστώ!

Να πώ οτι κάνω home recording,οπότε δέν γράφω σε κάποιον ειδικά διαμορφωμένο χώρο,κατάλληλο.

Επεξεργασμένο από MGs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα κάνεις το eq σου μέσα στο DAW όπως κάνει όλος ο κόσμος.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετά θα βάλω ίσως και στο DAW,Νικο αλλά δέν θέλω να κάνω δραστικές αλλαγές.

Βασικά απο ότι είδα από 3-4 παραγωγούς που μου αρέσουν(Steve albini,Rick beato,Eric Valentine κ.α)

κατα την ηχογράφηση,κάνουν και τα 2.Απλά αυτοί βγάζουν λεφτά απο αυτό.Εγώ τα μόνα λεφτά που παίρνω απο την μουσική,είναι τα ρέστα μου απο τις αγορές που κάνω.Όταν πληρώνω με κάρτα,ούτε αυτά.Με πέρνει οικονομικά μόνο για ένα απο τα 2 και γι αυτό ρωτάω για το καλύτερο αποτέλεσμα.Γράψε μου αν θές,την εμπειρία που έχεις πάνω σε αυτό.

 

Μπορεί κάποιος να ξυπνήσει τον npap?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Δηλαδη αν ο παραγωγος που σου αρεσει περναγε τις κιθαρες απο καμια neve κονσολα, θα πουλαγες το σπιτι σου να παρεις neve;

 

  Δεν υπαρχει μια μεθοδος σε αυτα τα πραγματα. Αν εχεις εναν καλο ενισχυτη, μια χαρα κιθαρες γραφεις και χωρις hardware eq. Eνας καλος ενισχυτης θα σου δωσει και μια καλη χροια, και το eq θα αφορα μονο τη μιξη, οποτε το κανεις μια χαρα στο DAW.

 

 Ειναι σιγουρο οτι αν εξετασεις τον συνολικο ηχητικο σου εξοπλισμο, θα βρεις ΠΟΛΥ μεγαλυτερα και ουσιαστικοτερα αδυναμα σημεια. Αλλο τοσο σιγουρο ειναι οτι μεγαλοι και ιστορικοι δισκοι γραφτηκαν με πολυ, ΠΟΛΥ λιγοτερες δυνατοτητες απο αυτες που σου δινουν τα σημερινα DAW. Οποτε δωσε εμφαση στο μουσικο περιεχομενο, και μην τρελαινεσαι με τον εξοπλισμο, μονο και μονο με το DAW εχεις εργαλεια να φαν και οι κοτες.

 

 

 Αν τωρα επιμενεις, θα ελεγα οτι η διαφορα με το eq του DAW θα γινει στο σταδιο πριν τον ενισχυτη, για την ακριβεια πριν την παραμορφωση του. Επειδη ειναι μη- γραμμικη η φαση της παραμορφωσης, δεν εχεις τα ιδια αποτελεσματα αν βαλεις ενα eq πριν απο αυτη, σε σχεση με ενα μετα. Προσωπικα δε θα εμπαινα σε αυτην την διαδικασια διοτι ενας δοκιμασμενος βρωμικος ηχος π.χ. απο εναν καλο marshall δε θελει πολλα πολλα, πιο ευκολο ειναι να του κανεις ζημια παρα να τον βελτιωσεις. Οπως και να εχει παντως με το DAW επεμβαινεις μετα την παραμορφωση, οποτε αν επιμενεις παρε κατι για πριν.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
5 ώρες πριν, MGs είπε

Μπορεί κάποιος να ξυπνήσει τον npap?

 

έκλαψα (αν και δεν κοιμάμαι σχεδόν ποτέ πριν τα ξημερώματα)...?

 

περιεκτικά επί του θέματος που έθεσες... έχουμε δυο οπτικές...

 

η μία λέει (εν είδει "κανόνα") ότι δεν πειράζουμε ελαφρά τη καρδία με eq το συχνοτικό περιεχόμενο της πηγής που ηχογραφούμε αν δεν είμαστε σίγουροι τι θα συναντήσουμε στα επόμενα στάδια της επεξεργασίας του σήματος που θα καταγραφεί... και επειδή σπάνια ξέρουμε, είμαστε προσεκτικοί πριν πάρουμε μια ανάλογη απόφαση γιατί τα αποτελέσματα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι μη αναστρέψιμα... αν πχ ελαττώσουμε ή κόψουμε κάποιες συχνότητες, αυτές αν θεωρήσουμε για τον οποιοδήποτε λόγο ότι μας "λείπουν" αργότερα στην μίξη, το έχουμε χάσει το τρένο και συνήθως αναγκαζόμαστε σε περιττή επανεγγραφή (σε αντιδιαστολή με ένα από τα μεγαλύτερα δώρα της ψηφιακής εποχής στην εργονομία που είναι οι δυνατότητες non-destructive)... για να μην μιλήσουμε και για τα ενδεχόμενα φασικά artifacts αν το παρακάνουμε καθότι οι συχνοτικές επεμβάσεις με τα τυπικά eq δεν γίνονται μόνο σε επίπεδο έντασης αλλά και χρόνου...

 

θα μου πεις σιγά ξαναγράφω άμα λάχει, εγώ δεν βαριέμαι... σωστός but... στην μουσική εκτέλεση πολλές φορές οι "στιγμές" είναι "μαγικές" και δεν αναπαράγονται κατά παραγγελία... τώρα οι παραγωγοί που αναφέρεις φαντάζομαι ότι ναι μεν χρησιμοποιούν το eq ως "σμίλη" για να φέρουν τον live ήχο του session μουσικού μικρομετρικά σε σημείο που θα τον ικανοποιεί πλήρως ώστε να αποδώσει καλλιτεχνικά το μέγιστο κατά την ηχογράφηση, αλλά η εν γένει εμπειρία τους αλλά και η γνώση του κάθε project (μέσω sound checks και tests ή την ύπαρξη πετυχημένων πρώην ανάλογων παραγωγών στο παρελθόν με τα συγκεκριμένα settings και εκτελεστές) καθώς και το πλήθος ποιοτικού εξοπλισμού που έχουν στην διάθεσή τους, ελαχιστοποιεί τις δυσάρεστες εκπλήξεις σε δεύτερο και τρίτο χρόνο...

 

η άλλη οπτική τώρα μας λέει ότι, αφού εντρυφήσουμε στους "κανόνες" πολλές φορές για να γίνουμε ιδιαίτερα δημιουργικοί πρέπει να τολμάμε να εξερευνούμε τις εξαιρέσεις σε αυτούς (ή στην καλύτερη να τις εφευρίσκουμε γιατί όχι)... με φειδώ πάντα βέβαια κι όχι αυτοσκοπό γιατί το γνωστόν "ο κανόνας της ηχοληψίας είναι ότι δεν έχει κανόνες" όταν αναπαράγεται απαίδευτα καθίσταται απλή σοφιστεία... φυσικά και υπάρχουν κανόνες, ειδικά όταν ο στόχος είναι "προκαθορισμένος"...

 

εν κατακλείδι (γιατί το "περιεκτικά" το κανα πάλι σεντόνι), παρότι προσωπικά σπάνια χρησιμοποιώ eq πριν (ακόμα και στο mix είμαι του after comp για να έχω τον πλήρη έλεγχο στο "τι έρχεται") λάβε τα παραπάνω (όπως και αυτά που ανέφερε ο Μάνος κι ο Νίκος) υπόψη σου και "έβγα έξω και πομπέψου κι έμπα μέσα και πορέψου"...?

  • Like 1

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, manosx είπε

Δηλαδη αν ο παραγωγος που σου αρεσει περναγε τις κιθαρες απο καμια neve κονσολα, θα πουλαγες το σπιτι σου να παρεις neve;

Εν εκο σπίτι.Στο νοίκι μένω ?!Πρίν την καμπίνα λοιπόν.Ευχαριστώ Μάνο!Οι δυνατότητες που έχουμε σήμερα,θα συμφωνήσω μαζί σου,είναι τεράστιες απλά τα μονοπάτια που μπορείς να τραβήξεις είναι απεριόριστα και να μπείς σε αδιέξοδα,ώς προς το,τί θέλεις τελικά να κάνεις.Εφ όσων δέν ξέρω πιο μονοπάτι θα με βγάλει σε αυτό που θέλω,περιορίζω τα αδιέξοδα που έχω ήδη βρεί.O voxac10c1 που έχω έχει bass/treble eq και τέλος.Ιδιαίτερα διαδραστικά αλλά περιορισμένα σε αρκετές περιπτώσεις.

 

Ο στόχος είναι "προκαθορισμένος" όπως αναφέρει ο npap πάνω και ευχαριστώ για τον χρόνο και για την οπτική του. 

Για παράδειγμα,δεν θέλω να γίνω μηχανικός ήχου/παραγωγός η επαγγελματίας ηχολήπτης,με βολεύει καλύτερα να τους αντιγράφω.Σήμερα έχεις το δώρο να βρείς και να ακούσεις ξεχωριστά τα κανάλια,από μια ηχογράφηση που σου αρέσει η δημιούργησε ενα track που γράφτηκε στην ιστορία και θα κάτσω να κάνω πειράματα μόνος μου.Πλάκα κάνουμε?

 

"Κλέβω στον ήχο" μέχρι πρώτου βαθμού συγγένεια.Solo όλα και όσο πιο κοντά γίνετε σε αυτό που ακούς και βλέπεις.Θέλω λοιπόν να αντιγράψω μια κυματομορφή,δέν ξέρω τον συνδιασμό οργάνου,καμπίνας,μικροφώνου πεταλιών και του εξοπλισμού που χρησιμοποιήθηκε κατά την ηχογράφηση,αλλά ξέρω σίγουρα και βλέπω μάλιστα,πώς και σε ποιές συχνότητες εμφανίζετε το εν λόγο όργανο,ποιός ο ρόλος του(π.χ solo η rythm guitar,bass)και ποιον χώρο αφήνει σε άλλο όργανο(π.χ μπάσο,τύμπανα η άλλη κιθάρα) από το πρώτο κιόλας στάδιο(recording).

 

Αν έχει κάνει commit π.χ τυχαία ένα όνομα, o Eric Valentine εκεί,του έχω απεριόριστη εμπιστοσύνη,αν μας διαβάζει,δέν θα τον μαλώσω μετά αν τα κάνω εγώ μπορντέλο στο mix.Τα eq στο DAW θα με βοηθήσουν μετέπειτα και όχι στο πρώτο βήμα.Απλά.

 

Το ερώτημα λοιπόν καταλήγει σε ένα λογικό αποτέλεσμα,που λέει οτί καλύτερα να αφήσουμε τα μικρόφωνα χωρίς eqing,ετσι ώστε αν χρειαστεί αργότερα να κάνουμε και κάποιες επεμβάσεις εκεί και να προσπαθήσουμε να προσομοιώσουμε τον ήχο με eq στην κιθάρα.Δεκτόν.Αν κατάλαβα κάτι λάθος,διορθώστε με.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Ενα κομματι πρεπει να το βλεπεις συνολικα. Ενας ηχος λειτουργει μια χαρα σε μια ενορχηστρωση, και σε μια αλλη μπορει να μην ταιριαζει. Καλα κανεις και παιρνεις ιδεες απο αλλους, αλλα μην προσπαθεις να κανεις copy- paste, δεν θα δουλεψει.

 

 Το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να δουλευεις πανω στα κομματια σου, με εμφαση στη συνθεση και την ενορχηστρωση. Αν ενα μερος ας πουμε δεν ταιριαζει, ειναι απειρως προτιμοτερο να το "φερεις" με εναν αλλο τροπο παιξιματος ( παραλλαγες των ακκορντων σε αλλη θεση, ρυθμικη διαφοροποιηση κλπ), παρα να προσπαθεις με equalizer, κομπρεσσορες και οτι αλλες πατεντες να το μαζεψεις.

 

 Το παιχνιδι εκει παιζεται, και εκει αξιζει να αφιερωνεις πολυ χρονο, τα τεχνικα αφορουν τους τεχνικους, ετσι και αλλιως με τον καιρο θα αποκτησεις την πειρα που χρειαζεσαι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, MGs είπε

Μετά θα βάλω ίσως και στο DAW,Νικο αλλά δέν θέλω να κάνω δραστικές αλλαγές.

 

Δεν υπάρχει αυτό που λες.

Η μίξη γίνεται συνολικά.

Τζάμπα παιδευεσαι.

 

Βγάλε ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ τον καλύτερο ή τον καταλληλότερο ήχο και μετά φτιάξε το μιξ.

 

Έτσι γίνεται από .....καταβολής της ηχογράφησης .

 

Ειδικά στις κιθάρες που είναι ο ευκολότερος ήχος για να γράψεις μια και με το close miking πετυχαίνεις το 90% του ήχου δεν χρειάζεται καν "χώρος" για να έχεις καλά αποτελέσματα.

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ενώ συμφωνώ κατά βάση με τους φίλους μου, να ξεκαθαρίσω κάτι που μπορεί να μην φάνηκε άμεσα από τα συμφραζόμενά μου παραπάν'... ΔΕΝ είμαι ΠΟΤΕ το ίδιο "αυστηρός" όταν ηχογραφώ ακουστικά με το όταν ηχογραφώ ηλεκτρικά όργανα...

 

πχ πιστεύω ότι κατά κανόνα σε μια ακουστική κιθάρα πρέπει να εξαντλούμε τις δυνατότητες ως προς την τεχνοτροπία, την χωροθεσία και την εναλλαγή των μικροφώνων που διαθέτουμε και το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα να ηχογραφούμε, αλλά στην ηλεκτρική (στο πέραν των ανάλογων κινήσεων) είμαι πιο χαλαρός γιατί ειδικά αν χρησιμοποιηθεί ένα μόνο mic very close, με την ορθολογική χρήση ενός "καλούτσικου" παραμετρικού eq θα χ3στεί η φοράδα στ΄αλώνι του στουδίου... και ακόμα καλύτερα όταν η χρήση του αντικαταστήσει απλά το (επίσης κατά κανόνα) φτωχό πλην τίμιο βιαστή της φάσης eq του ενισχυτή μας...

 

 

ΥΓ. αλήθεια έχεις σκεφτεί το (αγαπημένο μου όταν υπάρχει χρόνος και διάθεση) re-amping;...

  • Like 2

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Superfunk είπε

Βγάλε ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ τον καλύτερο ή τον καταλληλότερο ήχο και μετά φτιάξε το μιξ.

Νικο,το ίδιο πράγμα περίπου λέμε,για να βγάλω τον καταλληλότερο ήχο θέλω το eq απο αρχής.Πως να αντιγράψω μια κιθάρα που εχει eq στον ενισχυτή,eq σε κάποιο πετάλι όπως ένα distortion,πιθανότατα eq στην κονσόλα που καταλήγει,με τον ενισχυτή που έχω,με ένα bass και ένα treble για eq?

Αν υστερώ εξ αρχής σε κάποια συχνότητα και θέλω να κάνω boost,καλύτερα να το κάνω με ένα αναλογικό eq πριν πατήσω rec.

 

Κατι άλλο,δέν αντιγράφω μόνο την κιθάρα,αλλά ΟΛΗ την ηχογράφηση,όσο γίνετε,όπου μπορώ.Ας πούμε τώρα ότι έχω το project μιας ηχογράφηση με ντράμερ.Πολλοί έχετε δικά σας,η πρόσβαση.

Ξεκινάω με drums και το kick,κάνεις slice στο wav αρχείο,μετατροπή σε midi και μετά βάζεις το δείγμα που θές.Το ίδιο στο snare,φορτώνεις τα δείγματα που θές,κάνεις ότι αλλαγές θές(εκτός quantize,για αυτό γίνετε) και έχεις μία ωραιότατη βάση.Χρόνος?Αποτέλεσμα?

Ναι,έχεις περιορισμούς στο πόσο θα το αλλάξεις,αλλά αυτο ακριβώς θέλω να κάνω.Να περιορίζω πράγματα.Το αντίθετο σε εμένα δέν δούλεψε.

Στα overheads παίζει πρόβλημα,θέλει πολλές διορθώσεις οταν γίνει midi,αν δέν θελω να μπώ σε διαδικασία,παίζω με το controller 4 - 5  16bar με διαφορετικό feel και fill?.

 

Σε αυτό λοιπόν το pattern αξίζει να αφιερώσω χρόνο μετέπειτα για δείγματα και επεξεργασία.Οταν έχω ενα A/B ικανοποιητικό,περνάω στο μπάσο π.χ. και τον ήχο του.Αν τα κάνω όλα σωστά,την στιγμή που θα πρέπει να γράψω κιθάρες θα ξέρω περίπου πώς πρέπει να ακούγονται,ανάλογα τον ρόλο που έχει η κάθε μία.

 

Με λίγα λόγια,έχω αρχίσει να κάνω πάλι μ@λακίες αλλά ? μου βγαίνουν καλύτερα,θα με αφήσετε να αγοράσω και ένα equalizer η θα μου το βγάλετε απο την μύτη?

 

Λέω το mxr 10 band που κάνει και για μπάσο.Καλό?

 

 

Επεξεργασμένο από MGs
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου